A Peugeot új autóval vág neki a kalandnak
Egyértelmű, hogy tavaly a francia gyártóé volt a mezőny legjobb csomagja, és ez idén sincs másként, a 3008DKR esetében. A lenyűgöző külsejű járgányokban 18 Dakar-győzelem, valamint 11 WRC-bajnoki cím foglal helyet az egyedül 12 alkalommal diadalmaskodó Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Sebastien Loeb, valamint a korábbi motoros sztár, Cyril Despres révén – hatalmas meglepetés lenne, ha nem közülük emelné fel valaki magasba a trófeát január 14-én.
A korábbi WRC-menők egyre több tapasztalatot szereznek
Kilenc rali-világbajnoki titulus és két évnyi WTCC-kitérő után Sebatien Loeb tavaly vált valódi tereprali-versenyzővé, bár a WRC-től eltérő terep első Dakarján igencsak megnehezítette a dolgát. A Minivel harcba szálló Mikko Hirvonen tavaly nálunk aratta első tereprali-diadalát a Hungarian Baján, és minden erejével azon lesz, hogy kihasználja a Peugeot-sok esetleges hibáját.
Nasser Al-Attiyah márka-triplázásra készül
A katari versenyző 2011-ben a Volkswagen, 2015-ben pedig a Mini volánja mögött lett a Dakar királya, idén viszont egy Toyota Hiluxszal készül arra, hogy harmadik alkalommal is első legyen a világ leghíresebb terepraliján. Esélyei mindenesetre jók, hiszen tavaly hat győzelmet is aratott a Tereprali-világkupán.
Nagy számú potenciális győztes
A Peugeot all-star felállása, valamint a Mini és Toyota fentebb említett versenyzői mellett ott van az a Nani Roma, aki idén Toyotával áll rajthoz, 2014-ben viszont a brit gyártó gépét vitte sikerre. A japánoknál száguld majd a 2009-ben Volkswagennel győzni tudó dél-afrikai Giniel de Villiers, míg a Mininél a WRC-2-ben hírnévre szert tett Yazeed Al-Rajhi, valamint a régi motoros Orlando Terranova is befuthat fekete lóként.
Harc a KTM-en belül
Utoljára 2000-ben fordult elő, hogy ne az osztrák gyártó kétkerekűje nyerje meg a Dakart, így minden bizonnyal idén is az ő motorjaik közül kerül ki a végső győztes. A mezőnyben a címvédő, az ausztrál Toby Price az egyetlen korábbi győztes, így egyértelmű favorit, de társai, Mathias Walkner és Sam Sunderland is azon lesz, hogy megnehezítsék a dolgát.
A Yamaha és a Honda régóta vár a győzelemre
A két japán gyártó számára lassan két évtized is eltelik összetettbeli diadal nélkül: a Yamaha utoljára 1998-ban nyert egy bizonyos Stephane Peterhansel vezérletével, a Honda utolsó győzelmére 1989-ig kell visszamennünk az időben, akkor Gilles Lalay ért célba elsőként a dakari Rózsaszín-tó mellett.
A Kamaz vissza szeretné hódítani a kamionos trófeát
Az oroszok 2000 óta négy alkalommal engedték ki a kezükből a legnagyobbak győzelmét: legutóbb tavaly, amikor Gerard de Rooy az Ivecót vitte sikerre.
Nyíltsisakos küzdelem a quadoknál
A négykerekű gépeknél már tavaly is komoly csata zajlott az első helyért, de a legfőbb esélyesek folyamatos kihullásával az argentin testvérpáros, Marcos és Alejandro Petronelli ünnepelhetett. 2017-ben egyikük sem indul, ahogyan a harmadik helyezett dél-afrikai, Brian Baragwanath sem, ezért presztízsharc várható a győzelemért.
További ismerős nevek a mezőnyben
A WEC-bajnok Romain Dumas egy privát Peugeot-val száll harcba, ahogyan az utóbbi években a WRC-ben rendre feltűnő Khalid Al-Qassimi is. A WRC-fanok Martin Prokopnak is drukkolhatnak a cseh második Dakarján, de egy-egy buggyval a holland Coronel-ikerpár, Tim és Tom is rajthoz áll majd.
Komolyabb navigációs kihívás
Tavaly több versenyző is kifogásolta a WRC-szerű szakaszok elburjánzását a megszokott, „nagy semmi közepén” való autózás helyett, ezért a Dakar szervezői a 2017-es eseményre nagyobb hangsúlyt fektettek a navigáció használatára a szakaszok kijelölésekor. Mindenesetre Stephane Peterhansel szerint a verseny papíron nehezebb lesz, mint az előzőek.
Forrás: Motorsport.com