Szalay Balázzsal immár negyedszer vágnak neki a Dakarok klasszikus útvonalán – Marokkó, Mauritánia, Szenegál – haladó Africa Race-nek.
„A csomagolásban már akkora rutinom van, hogy most is negyedóra alatt megvolt, ami azért jó, mert így több mindenre jut idõ karácsony elõtt és az ünnepek alatt” – mondta Bunkoczi László, aki azt is hozzátette, ezek a napok számukra félig-meddig már a ráhangolódással telnek, hiszen bár nem elõször vágnak neki a Szaharának, azért a világ legkegyetlenebb sivatagját nem lehet félvállról venni. A tesztek alapján az Opel Mokka jobb, mint valaha, ami nagyon is biztató.
„Jó néhány éve járunk a Szaharába, és még nem fordult elõ, hogy ne akartam volna visszamenni. Ez egyfajta életérzés, amit nagyon nehéz megmagyarázni. Szeretem az afrikai embereket, a kihívásokat, amelyeket a sivatag állít elénk, a hatalmas tereket, az érintetlen, vad tájat. Azt a furcsa Afrika-szagot, amit rögtön megérzel, ha kiköt a komp Marokkóban... Vagy amikor égetik a trágyát... A legfõképpen azonban az összetartást, ami ott jellemzi a mezõnyt."
"A világban nagyon kevés helyen, kevés alkalommal adatik meg, hogy vadidegen emberek úgy segítenek egymásnak, mintha az a világ legtermészetesebb dolga volna” – mondta Bunkoczi, aki szerint az elsõ néhány napon nem szabad rohanni, mert a marokkói sziklás utak tönkretehetik az autót, ám ha azon túl vannak, akkor már úgyis belerázódnak annyira, hogy tudják, mit lehet és mit nem.
A csapat december 27-én 10 órakor, ünnepélyes keretek között, a Hõsök terérõl indul útnak, hogy azután a jármûvek december 30-án átessenek a kötelezõ technikai ellenõrzésen, szilveszterkor pedig Monacóban elrajtoljon a mezõny az Africa Race-en. A behajózás után összesen 6500 kilométer vár a versenyzõkre, amíg Marokkón és Mauritánián át eljutnak Szenegálba, a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóra.