Noha a Marokkó Ralin jelen van a Mini és a Peugeot teljes armadája, a közvélekedés szerint egyértelműen Al-Attijah az összecsapás legfőbb esélyese. A katari pilóta természetesen igyekszik megfelelni az elvárásoknak, ám a Dakar Ralit megelőző utolsó nagy sivatagi megmérettetésen más fontos küldetése is van.
A Toyotánál már elkészült a Hilux vadonatúj, Evo változata, amely egy buggy, itt viszont a csapat összkerekes autókat állít hadrendbe. Miért?
Itt nagyon nagy nyílt területek vannak, így a pályák roppant gyorsak és egyértelműen a buggy-knak kedveznek. Most azért indulunk az összkerekes autóval, mert szeretnénk felmérni és pontosan tudni, hogy mire vagyunk képesek azok ellen a riválisok ellen, akik buggy-val versenyeznek. Természetesen a Peugeot-ra gondolok. Idén öt ízben is győztünk a Világkupa futamain, de ez a futam teljesen más, mert jelen van a Peugeot is, így tényleg felmérhetjük, hogy mi a helyzet jelenleg.
Úgy tudjuk, hogy az Evo fejlesztései jelenleg is gőzerővel zajlanak…
A buggy jelenleg is Dél-Afrikában van. Innen a futam után mi is odamegyünk, hogy tesztelhessük, ami azért lesz hasznos, mert akkor már tudni fogjuk, hogy mire lehetünk képesek a buggy-k ellen az összkerekes autóval. Ha a most használt autó nem lesz elég gyors, akkor nyilvánvaló, hogy az Evo-val vágunk majd neki a Dakarnak. A döntés a mi kezünkben van.
Önnek volt már alkalma kipróbálni? Milyenek az első tapasztalatok?
Igen, teszteltem már az autót, ezer kilométert már én is raktam bele Dél-Afrikában. Fantasztikus autó, de még nagyon új, van dolgoznivalónk rajta. Tegnap egyébként Giniel de Viliers futott vele egy rövid versenyt a dél-afrikai bajnokságban és azt mondta, hogy nagyszerű az autó. Sok új fejlesztés készül az autóhoz, így meglátjuk, hogy milyen lesz később.
Mi az oka annak, hogy a terepraliban egyre inkább trend a buggy? Az ilyen típusú autók lassan teljesen háttérbe szorítják az összkerekes autókat…
A buggy nagyon gyors, könnyű és sokkal nagyobb a mozgástér a fejlesztések terén. Az ilyen autók esetében sokkal kevesebb a megkötés, az összkerekes autókra sokkal több szabály vonatkozik, például az abroncsok méretére, a szűkítőre, miegymásra. Az előttünk álló Dakarra ráadásul új szabály lép életbe, az összkerekes autókba még nagyobb szűkítőt kell beépíteni, ami egyértelműen a buggy-k irányába billenti a mérleget. A különbség kilométerenként akár 2 másodperc is lehet, ami hatalmas.
Köztudott, hogy szoros barátságot ápol Carlos Sainz-cal, aki a Peugeot-nál zászlóvivő. Szóba került már a buggy, megbeszélték esetleg a tapasztalatokat?
Még nem, mert még nem sikerült összefutnom vele, de abban biztos vagyok, hogy megbeszéljük majd a tapasztalatokat. Most a versenyre összpontosítunk, remélem nagy csatát tudunk majd vívni egymással.