A döntés természetesen nem hasra ütésre történt - Hirvonen több kilométert is megtett már egy Mini-vel, és a teszt után a csapat végül úgy döntött, nem engedi el a finnt szerzõdés nélkül. A világbajnokságon WRC-vel komoly tapasztalatokra szert tevõ versenyzõ számára maga a tereprali még újnak számított, de kifejezetten jó idõket hozott össze a próbakörein - mindezek ellenére a csapat nem fogja magára hagyni, és egy olyan navigátort ültetnek be mellé Michel Périn személyében, aki még többet kihozhat a finnbõl. A francia navigátor Nani Roma segítségére volt 2014-ben, miután bejelentette, hogy visszavonul a terepezéstõl. A Mini azonban újból megkereste, és végül igent mondott az újbóli versenykilométerekre Périn.
Pihenésre juthatott ideje, hiszen a Mini-be elõször a múlt hónapban, júniusban ült be, Marokkóban. Pár nap múlva viszont már élesben bizonyíthat – a július végén megrendezésre kerülõ spanyol Baja Aragon-on már bizonyíthat egy Mini All4Racing-gel.Hirvonen igazán mozgalmas autós múlttal rendelkezik – tizenhárom világbajnokságban eltöltött év során négyszer végzett az összetettbeli második helyen (2008, 2009, 2011 és 2012). A 2014-es év második felében pedig úgy döntött, visszavonul a nemzetközi szerepléstõl.
"Nagyon örülünk annak, hogy sikerült egy szerzõdést aláíratnunk Mikko-val." - mondta el az X-Raid csapat menedzsere, Sven Quandt. "Úgy gondolom, hogy õ egy olyan emberünk lehet, aki akár a Dakaron is okozhat majd meglepetéseket újoncként. Marokkóban meglepõen jól kezelte a Minit, ezért is tekintünk pozitívan a leendõ együttmûködésünkre. Természetesen még most a tanulóidejét fogja tölteni nálunk, így nagy elvárásokkal nem fogjuk stresszelni."
Három kérdés Mikko Hirvonenhez:
1. Mit tudsz a Dakar raliról?
Õszintén szólva hat hónappal ezelõtt körülbelül annyit tudtam róla, amennyit a televízióban láttam. Persze olyan szinten ismertem, hogy borzasztó hosszú távokat tesznek meg, mely kilométerek alapján inkább a tájékozódás a döntõ és nem a sebesség. Most már azonban komolyabb betekintést nyertem a tereprali világába, és mindent megmutattak, ami hasznomra válhat majd a versenyzések során.
2. Milyen érzések lettek úrrá rajtad a tesztek során és a vezetési stílusodon mennyire kell majd változtatnod?
Természetesen nagyon sokban különböznek a WRC-s és a terepralis körülmények, talajminõségek. Ahol a Mini-vel közlekedtem, ott egy WRC sehogy sem tudna haladni. Elsõre hihetetlennek tartottam az autó tûréshatárát, és hogy mennyi mindent be lehet vele vállalni. Ehhez kell majd hozzászoknom, hogy nem óvatoskodom el a Mini-vel határozottan bevállalható részeket.
3. Mi a célod a most következõ Baja Aragon-on illetve a jövõ évi Dakaron?
Talán a Baja Aragon kicsit közelebb áll ahhoz a világhoz, amelybõl jöttem. Bízom benne, hogy tapasztalt navigátorom, Michel sokat fog segíteni, és meggyõz arról, hogy nem minden a precízen kidolgozott itiner. Ha az elsõ szelektíveken nem is, de a futam vége felé közeledve szeretnék jó idõt felmutatni. A Dakar ezzel szemben teljesen más – a homokdûnék fellegvára. Szerintem ott debütálásként már az nagy eredmény, ha valaki célbaéréssel teljesíti a versenyt.