A McLaren tavalyi projektjével, a World’s Fastest Gamer (A világ leggyorsabb gamere) kezdeményezéssel sokat foglalkoztunk: harmincezer jelentkező közül került ki a 12 döntős, akik a McLaren főhadiszállásán, Wokingban versengtek a fődíjért, a csapat szimulátorpilóta pozíciójáért, melyet a holland Rudy van Buren nyert meg – ő idén több nagydíjon is feltűnt a McLarennél, ráadásul a januári Bajnokok Tornáján is szerepelhetett.
A sikeres és rendkívül profin lebonyolított World’s Fastest Gamert a McLaren idén egy másik kezdeményezéssel igyekszik túlszárnyalni. A Shadow Project nem a szimulátorra koncentrál, a júliusban induló selejtezőkben számos platformon részt lehet venni: ezek közé tartozik a Forza Motorsport (Xbox One), Real Racing 3 (mobil), iRacing (PC) és rFactor2 (HTC Vive VR). A játékok szélesebb körével a cél az, hogy még nagyobb közönséget érjenek el.
A McLaren Shadow Project – a ’shadow’, azaz ’árnyék’ szó jelentése azt szimbolizálja, hogy a projekt a valódi McLaren árnyéka – kvalifikációs körei után az elődöntőt már a csapat angliai főhadiszállásán tartják. A döntő 2019. januárjában kerül sorra, győztese pedig a McLaren hivatalos e-sport csapatában kap helyet. Ez a csapat – a többi Formula-1-es istálló virtuális részlegével együtt – részt vesz többek között a Formula-1 hivatalos e-sport szériájában is.
„A tavalyi verseny bebizonyította, hogy a gamerként megtanult készségek átvihetők a valódi világba” – mondta Ben Payne, a McLaren e-sport részlegének igazgatója. „Ez a versenyző műfaj sajátossága. Hiszünk abban, hogy az e-sport és valódi versenyzés sokat adhat egymásnak, a tavalyi megmérettetés pedig csak a kezdet volt.”