DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Retro

Ocon: Véres volt a vizeletem a baleset után

Felidézte 2022-es miami balesetét Esteban Ocon, ami nem volt a leglátványosabb, de az esetet követően el is ájult és a vizeletében is vér volt. Több, mint 40G-s becsapódás érte a franciát.

Esteban Ocon, aki 2016-ban debütált a Formula–1-ben és egy futamgyőzelmet is szerzett pályafutása során, a francia Legend YouTube-csatornának adott interjúban idézte fel a 2022-es Miami Nagydíjon elszenvedett balesetét, amelyet karrierje legkeményebb ütközéseként jellemzett.

Az interjúban az újságíró Guillaume Pley felhozta Sebastien Chabal francia rögbijátékos esetét, aki részleges amnéziával küzd, amit többszöri agyrázkódásának tulajdonítanak. Ocon válasza rámutatott, milyen súlyosak is tudnak lenni a Formula–1-es balesetek.

„Voltak már komoly ütközéseim” – kezdte Ocon. „Szerencsére egyik sem volt túl durva, pedig voltak olyanok, amelyek során 40G fölötti erőhatás ért, és majdnem elájultam. Többször homályos lett a látásom, vagy napokig fájt a fejem.”



A jelenleg a Haas színeiben versenyző Ocon kiemelte, hogy a 2022-es Miami Nagydíjon történt balesete volt a legrosszabb élménye. Akkor még az Alpine csapatánál versenyzett, és a 13-as kanyarban veszítette el az uralmat az autója felett, melynek következtében hátulról nekiütközött a betonfalnak.

„42G-t kaptam – akit érdekel, megnézheti az ütközést, nem tűnik túl látványosnak, de én betonfalnak mentem. Ez a 2022-es Miami Nagydíj harmadik szabadedzésén történt. Megcsúsztam, nekiütköztem a falnak, és a térdem is megsérült, alig tudtam utána járni” – idézte fel a francia pilóta, aki több mint másfél percet töltött azzal, hogy kiszabaduljon az autóból.

„Másnap reggel a zuhany alatt összeestem, elvesztettem az egyensúlyomat, nagyon rosszul voltam. Pedig onnan, hogy utolsóként indultam, végül a nyolcadik helyen értem célba. Még vér is volt a vizeletemben, ami nem túl biztató jel.”

Bár Ocon valóban erős versenyt futott, a futam során ő és három másik pilóta a virtuális, majd a teljes biztonsági autós fázis alatt hajtottak ki az egyetlen kerékcseréjükre, ami jelentősen befolyásolta a verseny végeredményét.

A kerékcsere előtt Ocon a nyolcadik helyen haladt, de mindössze 11 másodperccel vezetett a 14. helyezett Lando Norris előtt, aki aztán összeütközött Pierre Gaslyval, ami miatt be kellett hívni a biztonsági autót – ez idő alatt már csak Lance Stroll nem hajtott ki kerékcserére a csoportból.

A 2022-es szezon Ocon eddigi legjobb Formula–1-es éve volt: 92 pontot gyűjtött, amivel a bajnokság nyolcadik helyén zárt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: