DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Retro

F1-Archív: Schumachernek fogynia kell?

A Red Bull állítsa be Webber mögé Vettelt, Alonso és Hamilton is pórul jár, Schumachernek elege van Barrichello sikereiből, Raikkönennel megint kiszúr a Mercedes-motor. Október 7-ei F1-es hírek.

2024: A Red Bull-lal való folytatásról, vagy szakításról kérdezik Max Verstappent, aki annyit árul el, hogy nem feltétlenül akar csapatot váltani, de nem is zárja ki azt, hogy ez megtörténik. „Talán van, talán nincs” – fogalmazott a kilépési záradék kapcsán a vb-éllovas. „Ismétlem: nem gondolkodom ezen jelenleg, mert annyi minden történik ebben az évben, hogy próbálom ezeket megérteni és jobban teljesíteni a következő években. Hogy mi történik legközelebb, az még nagyon messze van számomra. Szóval nem jár ez most a fejemben. A gyakori csapatváltás nekem sem jó, és nem is akarok ilyet csinálni a karrierem ezen szakaszában. A következő lépésem, ha lesz egyáltalán ilyen, az utolsó lesz. De ez a következő lépés lehet akár egy hosszabbítás is ezzel a csapattal. Jelenleg minden a levegőben lóg.”

2023: Oscar Piastri nyerte az F1-es Katari Nagydíj sprintjét, de legalább annyira boldog lehet a második Max Verstappen is, aki ezzel matematikailag is bebiztosította harmadik vb-címét!

2022: Pilótakeringő vette kezdetét az F1-ben! Előbb Pierre Gasly érkezését jelentette be az Alpine a 2023-as szezonra, ezzel teljessé téve a tisztán francia csapatot, majd Gasly pótlására a Williamsszel Monzában kiválóan beugró Nyck de Vries szerződtetését erősítette meg az AlphaTauri.

2021: Bár a Japán Nagydíj elmarad a koronavírus-járvány miatt, a kvázi a helyére beugró isztambuli futamon fehérbe borul a Red Bull: ezzel a festéssel mond köszönetet az energiaitalos csapat az F1-ből hivatalosan a szezon végén távozó, de a csapattal továbbra is együttműködő motorgyártónak az istálló.

2020: „Vannak dolgok, amiket jobban kellett volna csinálnom. Folyamatok, amiket korábban meg kellett volna látnom, harcok, amelyekbe nem kellett volna belemennem" - nyilatkozza Sebastian Vettel arról, hogy miért nem tudta sikerre vinni küldetését a Ferrarinál. A német szerint a háttérben olyan dolgok történtek, amelyeket jobban kellett volna kezelnie, de erről ennél többet nem akar mondani.

2019: A következő generációs erőforrásokról tárgyalnak az F1 részvényesei. A sorozat új motorformuláját a tervek szerint 2021-ben vezetik be egy négy-ötéves időszakra.

mercedes_motor_2017 (2)



2018: Lewis Hamilton nyeri a Japán Nagydíjat: az újabb világbajnoki cím kapujában álló brit pilóta tizenhárom másodperccel előzi meg csapattársát, Valtteri Bottast. A futam fő sztorija azonban az egyre mélyebbre süllyedő Sebastian Vettel, valamint Max Verstappen összeütközése, amely után mindketten hevesen bírálják a másikat - főleg, hogy a holland Kimi Raikkönennel is ütközött előtte...

2017: Döbbenetes körrel, félmásodperces előnnyel szerzi meg a Japán Nagydíj pole-pozícióját Lewis Hamilton: a brit mercedeses kicsit a semmiből húzza elő hatalmas teljesítményét és komoly csapást mér fő riválisára, Sebastian Vettelre. A harmadik helyezett Daniel Ricciardo már egymásodperces hátrányban zár, épphogy megelőzve csapattársát, Max Verstappent.

2016: Az első és a második szabadedzésen is Nico Rosberg a leggyorsabb Japánban, a legutóbb egy motorhiba miatt mélyre kerülő Lewis Hamilton emiatt egyre frusztráltabb - a német mercedeses számára nagyon kedves ez a pálya, ezt pedig most is bizonyítja. Közben kiderül, hogy mindketten tesztelik a 2017-es Pirelli-gumikat, ami utólag érdekes, tekintve, hogy Rosberg végül sosem versenyzett azokkal.

2015: Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója határozottan tagadja, hogy bármi probléma van a wokingi istálló és az F1-be borzalmasan visszatérő Honda között - a japánok szenvedése miatt a McLaren is szörnyű szezont fut, egyes hírek szerint közel sem felhőtlen a kapcsolat, de nyilvánosan ebből még semmit sem láthatunk.

2014: Jules Bianchi családja megosztja a részleteket a Japánban szörnyű balesetet szenvedő F1-es pilóta fejsérüléseiről. Pontosat itt még azonban nem tudunk, csak hogy a sérülései alapján a végkimenetel nagyon széles skálán mozoghat, jelenleg pedig kritikus, de stabil az állapota - továbbra is a japán kórházban kezelik.

2013: A Koreában negyedik helyen végző Nico Hülkenberget Fernando Alonso az egekig magasztalja és a hírek szerint több csapat is érdeklődik a német iránt - a Sauber mellett a Force India, illetve a Lotus is szívesen látná az egyik autójában. Hülkenberg szerint ez a negyedik hely nem fogja befolyásolni a jövőjét, a szakemberek úgyis az összképet nézik.

2012

2012: Kulcsfontosságú győzelmet arat Japánban Sebastian Vettel: a Red Bull pilótája nagyon könnyedén nyer Ázsiában, miután az élmezőnyből többen is áldozatul esnek az első körben. Köztük van Fernando Alonso is, aki így rengeteget veszít a világbajnoki harcban: tetemes előnye négy pontra olvad Vettellel szemben, bár az ötödik helyre beérő, nagyon lassúnak bizonyuló Lewis Hamilton, illetve a hatodikként záró Kimi Raikkönen nem hoz rajta sokat.

2011: Michael Schumacher kijelenti, hogy Sebastian Vettel meg fogja védeni világbajnoki címét, majd Felipe Massa is elmondja, hogy a Red Bull túl gyors, látótávolságon kívül van - aztán Vettel a Japán Nagydíj első szabadedzésén rögtön összetöri az autót és magyarázkodnia kell. A pénteki napon egyébként a mclarenes Jenson Button a leggyorsabb, de Vettelnek egyetlen pontot kell csak szerezni a vb-címe bebiztosításához.

2010: Flavio Briatore nem érti, hogy a Red Bull miért nem áll be és miért nem állítja be Sebastian Vettelt Mark Webber mögé. Az ausztrál pilóta a tizedik futam óta Vettel előtt van, jelenleg ő vezeti a pontversenyt, tizenegy egységgel előzi meg Fernando Alonsót, Vettel hátránya pedig még mindig 21 pont a csapattársával szemben. Briatore szerint Alonso a legjobb, Webber a legnagyobb meglepetés és a rengeteget hibázó Lewis Hamilton a csalódás, akármi is lesz a szezonvége.

2009: A Renault bejelenti, hogy a Ferrarihoz igazoló Fernando Alonso helyére leszersződtette Robert Kubicát. A lengyel pilóta a sportág egyik legjobbja, úgyhogy nem meglepő, hogy 24 éves korában eligazol a BMW-Saubertől egy igazi gyári csapathoz - Bob Bell csapatfőnök elárulja azt is, hogy már jó ideje szerették volna megszerezni, most végre sikerült.

2008: Az F1 hivatalos bejelentése szerint 2009-ben nem lesz Kanadai Nagydíj, kikerül a versenynaptárból, amelyben így egyetlen észak-amerikai futam sem szerepel - lesz viszont 18 másik verseny és egy nyári szünet. A szezon március végén, Ausztráliában kezdődik majd és november közepén, Abu Dhabiban ér véget.

2007

2007: Lewis Hamilton fatális hibát követ el Kínában: az újonc F1-es pilóta már a vb-cím kapujában volt, amikor a bokszutca bejáratánál kiesett a versenyből. A vb-harc így életben marad, Kimi Raikkönen győz, Fernando Alonso második, úgyhogy ők hárman hét ponton belül vannak egymáshoz képest az utolsó futam előtt - közben Sebastian Vettel hatalmasat megy és a negyedik helyre hozza be a Toro Rosso-Ferrarit.

2006: A Ferrari dominál a Japán Nagydíj időmérő edzésén: a pole-pozíciót Felipe Massa szerzi meg, a vb-címért csatázó Michael Schumacher bő egy tizedmásodpercet kap tőle, majd jön a két Toyota Ralf Schumacherrel és Jarno Trullival, Fernando Alonso pedig csak az ötödik helyet szerzi meg, közel nyolc tizedre lemaradva Massától. A spanyol el is mondja, hogy szerinte itt a Ferrarikat nem lehet megverni...

2005: Kiderül, hogy Kimi Raikkönen negyedszer is tízhelyes rajtbüntetést kap a hétvégén, miután ismét motort kell cserélni a megbízhatatlan McLaren-Mercedesben. Az egyéni címet már elvesztette a finn, a csapat azonban még nyerhetne, ha a motor nem mondaná fel a szolgálatot lassan minden egyes hétvégén...

2004: Sorozatban harmadszor sem tudott nyerni Michael Schumacher, amire elég régen nem volt példa, sőt, legutóbb csak a tizenkettedik helyet szerezte meg Kínában. A Japán Nagydíj előtt elmondja, hogy ismét nyerni akar, elég volt abból, hogy csapattársa, Rubens Barrichello győz - a német az első 13 futamból 12-t behúzott, azóta viszont kisebb gödörbe került.

2003: Jacques Villeneuve nem kell a BAR csapatának, az istálló inkább előlépteti helyette az eddig tesztpilótaként dolgozó Takuma Satót és elmondja, hogy nagyra tartja Villeneuve munkáját, de itt volt a idő váltani. Bernie Ecclestone szerint egyetlen csapat sem akarja már Villeneuve-öt foglalkoztatni, egyetlen ajánlatot sem kapott 2004-re.

2002

2002: Furcsa ötlettel áll elő Bernie Ecclestone az esélyek kiegyenlítésével kapcsolatban: szerinte mindenkinek annyi büntetősúlyt kellene betenni az autójába, ahány pontja van a bajnokságban. Vagyis ha Michael Schumacher húsz ponttal vezet Rubens Barrichello előtt, akor húsz kilogrammal legyen nehezebb az ő Ferrarija - mindezt persze azért mondja Mr. E, mert Schumacher már júliusban bajnok lett ismét, a csapat pedig szintén megsemmisítette ellenfeleit. Ecclestone szerint lehet, hogy itt az idő annak, hogy Schumacher fogyókúrázzon...

2001: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa elmondja, hogy szeretne beszállni a Formula-1-be és az a terve, hogy átveszi az Arrows istállót. Mateschitz amerikai csapatot szeretne amerikai pilótákkal, amerikai motorral és azzal a névvel, hogy Red Bull All America Team.

2000: Michael Schumacher szerzi meg a Japán Nagydíj pole-pozícióját, miután elképesztő csatában, kilenc ezredmásodperccel megelőzi Mika Hakkinent. A harmadik helyre befutó David Coulthard már közel fél másodpercet kap, ez is jelzi, hogy milyen jó volt a két éllovas - az ötödik-hatodik helyen a két Williams-BMW, Jenson Button és Ralf Schumacher szűk egy másodperces lemaradással következik.

1999: Nyilvánossá teszik a 2000-es F1-es versenynaptárat, amelyben mégis ott van Spa-Francorchamps, elcsitulnak a dohányreklámok közüli balhék - március 12-én, Melbourne-ben lesz a szezonrajt és október 22-én, Malajziában zárul majd a 17 futamot tartalmazó idény.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: