DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

HGP 2018 – A szombaton megnyert futam

Nem is annyira a versenyen, sokkal inkább az időmérőn történtek határozták meg a Formula-1 hungaroringi nagydíjhétvégéjének alakulását, de az újabb Mercedes-Ferrari ütközést hozó utolsó öt körnek köszönhetően a futamot sem kell a feledhető kategóriába sorolnunk.

Lewis Hamilton karrierje során immár hatodszor diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon, pedig az időmérő kezdetéig a Ferrari és a Red Bull párharcát vetítették előre az erőviszonyok. Szombaton azonban negyed órával a kvalifikáció előtt az esőnek adott enyhe valószínűség hatalmas mennydörgések által kísért vihar formájában vált valóra, ami pedig alaposan átírta az addigi várakozásokat. Változó nedvességű pályán már a Mercedesek muzsikáltak jobban, Hamilton vezetésével elhozva az első rajtsort a két Ferrari előtt, amit az előzés nehézségéről híres Hungaroringen kulcsfontosságú fordulatként bélyegeztek meg a csapatnál.

start18



Vasárnap aztán már a sistergő forróság jutott a mezőnynek, és azt sejthettük, hogy a tavalyi verseny fordítottja fog lezajlani az élmezőnyben: egy évvel korábban a lassabb Ferrarik sikerrel tartották maguk mögött a Mercedeseket, ezúttal pedig Hamilton és Valtteri Bottas készültek védekező mentalitással, s a feladat első felét sikerrel is vették, amikor a rajt után egyik vörös autó sem talált mellettük utat.

Hamilton ráadásul elszakadni is képes volt, miután Bottas – szándékosan vagy sem – lassabb tempót diktálva feltartotta a Ferrarikat. Bár a bokszkiállások során Sebastian Vettelnek és Kimi Räikkönennek is lett volna esélye átugrani a Mercedes finnjét, a Ferrarinál mindkettőjük kerékcseréjébe belehibáztak, az így elveszített néhány másodperc pedig Bottasnál tartotta a második helyet a verseny utolsó szakaszában frissebb gumikon támadó Ferrarik előtt.

A nyomásgyakorlás pedig nem volt hiábavaló: a 70 körös futam 65. fordulójában Vettel fogást talált a Mercedesen, a pozíciója védése közben későn fékező Bottas azonban a 2-es kanyarban hátulról nekiszaladt a német bal hátsó kerekének. Vettel megúszta, a finn autója viszont jelentős szárnysérüléssel bicegett tovább, és a leromló irányíthatóság miatt aztán még a balszerencsés időmérős helyezésből felzárkózó Daniel Ricciardóval is összeakadt. Az ötödikként befutó Bottas eredményén a 10 másodperces időbüntetés nem változtatott, azt viszont kikérte magának, amikor a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff „kiváló szárnysegédnek” nevezte őt egy átgondolatlan elszólásakor.

ham18

Hamilton elsőségét semmi sem akadályozta, a Ferrari pedig ha győzelemmel nem is, de kettős dobogóval adózott a héten elhunyt elnökük, Sergio Marchionne emlékének – a zsinórban ötödször dobogós Räikkönen úgy lett harmadik, hogy inni sem tudott a verseny száz perces forrósága alatt, mivel elfelejtették bekötni az italát.

Max Verstappen motorhiba miatt már a verseny korai szakaszában kiesett az 5. helyről, de szép számban megjelent rajongóinak ez sem szegte kedvét, akik a helyükön maradva még egy órával a leintés után is táncoltak a szektorukban. A nyolcadikként befutó Fernando Alonso számára viszont a hétvége ezúttal is csak amiatt lehetett emlékezetes, hogy a Hungaroringen ünnepelhette immár 37. születésnapját.

A hétvége legőrültebb sztorija azonban kétségtelenül a Force Indiához kötődött. A csapattól már csütörtökön vészjósló nyilatkozatok érkeztek, miszerint anyagi nehézségeik már a fennmaradásukat veszélyeztetik. Pénteken este aztán robbant a bomba: az indiai tulajdonú istállót csődeljárás alá helyezték, amit pedig nem más kezdeményezett, mint saját pilótájuk, Sergio Pérez, akinek négymillió dollárnyi fizetéssel tartozik a vezetőség. Újabb csavart jelentett aztán, amikor kiderült, hogy a mexikói versenyző nem a rosszfiú szerepét tölti be a történetben, hanem valójában mentőövet dobott: a csapatban felkérték őt erre a jogi lépésre, hiszen így a nyári szünetben felgyorsul az istálló eladásának folyamata, ami végül célt is ért: Spától kezdve Racing Point néven, minden dolgozóját megtartva folytathatta tovább a szezont az istálló.

 

 

33. Magyar Nagydíj – 2018. július 27-29.
A rajtsorrend A futam végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:35,658 1. Lewis Hamilton Mercedes 1:37:16,427
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:35,918 2. Sebastian Vettel Ferrari +17,123
3. Kimi Raikkönen Ferrari 1:36,186 3. Kimi Raikkönen Ferrari +20,101
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,210 4. Daniel Ricciardo Red Bull +46,419
5. Carlos Sainz Renault 1:36,743 5. Valtteri Bottas Mercedes 1:00,000
6. Pierre Gasly Toro Rosso 1:37,591 6. Pierre Gasly Toro Rosso +1:13,273
7. Max Verstappen Red Bull 1:38,032 7. Kevin Magnussen Haas +1 kör
8. Brendon Hartley Toro Rosso 1:38,128 8. Fernando Alonso McLaren +1 kör
9. Kevin Magnussen Haas 1:39,858 9. Carlos Sainz Renault +1 kör
10. Romain Grosjean Haas 1:40,593 10. Romain Grosjean Haas +1 kör

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: