DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Retro

„Kiminek tíz versenybe telt, amíg megtanulta a nevem”

Az egykori Lotus istálló mérnöke felidézte Raikkönen első tesztjét a csapatnál, melyen a versenyző totálisan felkészületlennek bizonyult. Húsz évvel korábban ilyen mentalitással és tehetségével nyolcszoros világbajnok lett volna.

Két szezon kihagyása után 2012-ben és 2013-ban Kimi Raikkönen a Lotus istállónál vezetett: a finn pilótának nincsenek kellemes emlékei az időszakról, ma is haragszik Matthew Carterre, az istálló ügyvezetőjére, amiért nem kapta meg a teljes összegű bónuszt, ami szerződése szerint eredményességi alapon járt volna neki. Pedig az együttműködés sikeres volt egy-egy futamgyőzelemmel, az első évben az egyéni pontverseny harmadik helyével.

A mai Renault elődcsapatánál a motorrészlegért a brazil Ricardo Penteado felelt, aki egy interjúban felidézte, mennyire nem volt egyszerű együtt dolgozni a különc finn pilótával. Már az első teszten – emlékezzünk, Raikkönen ekkor már két éve nem vezetett az F1-ben – bebizonyosodott:

„Amikor először ment a Renault-val, elbújtattuk Valenciában, mert nem volt még aláírva a szerződés, nem tudott róla senki. A fickó nem jött el az installációs napra, hogy megbeszéljük, mi, merre, hány óra. Az első nap jelent meg, amikor már vezetni kellett, és akkor sem jött be a kamionba, hogy beszéljen velük. Rögtön az autóhoz ment a garázsba” – idézte fel Penteado a brazil Motorsport.com-nak. A finn még az ausztrál szezonnyitóra is felkészületlenül érkezett, nem ismerte a gombok funkcióját a kormányon.



„A végén hihetetlen versennyel Kimi hetedik lett a 18. rajthelyről. Ezzel bizonyított, nekem azonban nehezebb volt hozzá alkalmazkodni. Tíz versenybe telt, mire megtanulta, hogy Rico a nevem. Eleinte csak felém nézett és annyit mondott: motor, motor!” A mérnök, aki 2019-ig dolgozott a Renault-nál, hozzátette: „Esküszöm, ha első évemben Kimivel kellett volna együtt dolgoznom, nem lett volna karrierem. Azt mondtam volna, hogy én nem vagyok erre való, nekem ez nem megy.”

A mérnök Raikkönen vezetési kvalitásait kiválónak nevezi, és úgy véli, tehetsége alapján sokkal nagyobb sikerek jártak volna ki neki, ha fegyelmezettebb a mentalitása, vagy pár évtizeddel korábban versenyez: „Raikkönen nyolcszoros világbajnok lett volna, ha 20 évvel korábban születik. Nagyon kevés eszközre és információra van szüksége, hogy gyors legyen, mert természetes tehetség, és pontosan tudja, egy helyes egyensúlyú autóval hogyan legyen gyorsabb” – mondta Penteado.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: