DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Retro

Retro – Egy magát túl sokra tartó finn

Hakkinen, Raikkönen, Kovalainen – ezek a nevek ugranak be, ha az elmúlt évtizedek F1-es finnjeire gondolunk. Rajtuk kívül azonban ott volt Mika Salo is, aki a valósnál talán kissé magasabbra pozícionálta magát.

Salo nagyjából Hakkinennel párhuzamosan, 1994 és 2002 között versenyzett a királykategóriában, utolsó éve a Toyota színeiben pedig valójában visszatérés volt. Mika Salo ugyanis 2001-ben nem szerepelt, egy önbizalomtól duzzadó nyilatkozatban azonban később elárulta, a kihagyott idényre is volt ajánlata – maradhatott volna a Sauber csapatnál, amivel elvette volna Kimi Raikkönentől a bemutatkozás lehetőségét.

„A Sauber Petronas ajánlatot tette nekem erre a szezonra, de már hét éve vagyok az F1-ben, és az egyedüli alkalom, amikor jó autóban ültem, a Ferrarinál volt” – mondta 2001. október 3-án Salo egy malajziai újságnak. „Nem vagyok boldog, ha hatodik vagy hetedik helyen végzek egy versenyen, és ez történne akkor, ha Sauber Petronasnál versenyeznék. Elveszíteném a motivációmat is. Most nem unatkozom annyira” – folytatta az idény során Toyotának tesztelő 34 éves versenyző, aki ekkor még bízott benne, hogy a japán gyártóval a legjobb eredményekért fog küzdeni.



„Mindig is én voltam az első számú finn” – jelentette ki Salo (mint már mondtuk, a kétszeres világbajnok Hakkinen kortársa), aki teljes pályafutása során két dobogós helyet tudott felmutatni, arról a néhány versenyről, melyeken a lábtöréséből lábadozó Michael Schumachert helyettesítette a Ferrarinál. 111 nagydíjából, amennyin részt vett, 16-on sikerült pontot szereznie, a félresikerült toyotás kaland pedig egyetlen versenyszezon után véget ért számára.

Mika Salo sosem volt híján a magabiztosságnak, 1999-ben, mikor kiválasztotta őt a Ferrari, így nyilatkozott a második bajnoki címéért küzdő Hakkinenről: „A múltban állandóan legyőztem őt (az F3-ban), és biztos vagyok benne, hogy a Formula-1-ben is meg fogom tudni tenni.”

A Sauber aligha bánta meg, hogy végül Raikkönent választotta, a fiatal finn remek szezont teljesített újoncként, mikor pedig Salo a 2001-es interjút adta, már tudni lehetett, hogy következő évben ő versenyez Hakkinen helyén a McLarennél. A svájci istálló által útnak indított pilóta 20 futamgyőzelemig és világbajnoki címig jutott hosszú karrierje során.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: