3x3 legjobb: Ha a Formula-1 elmúlt három évtizedének három meghatározó versenyzőjét kell felsorolni, a döntő többség valószínűleg Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel trióját mondaná. 167 versenyt teljesítettek közösen, és ezalatt összeadva 226 dobogót szereztek, mégis, csupán három alkalommal álltak mindannyian együtt a pódiumon. Először a 2012-es USA Nagydíjon, majd 2013-ban Kanadában és Belgiumban.
DNQ, DNF, DSQ: Ezt a három betűszót egyetlen pilóta sem látja szívesen neve mellett az eredménylistán, a rövidítések, a ’nem kvalifikált’, ’nem ért célba’, és ’kizárták’ minősítéseket takarják. A sportág történetében találunk egy olyan pilótát, akinek mindhárom sikerült egy verseny alatt – első és utolsó nagydíjrészvételén. A túraautózásban tekintélyes névnek számító Hans Heyer az 1977-es hockenheimi futamra nevezett a német ATS csapat második autójával. Bár nem sikerült a 24 kvalifikáló versenyző közé bekerülnie, vasárnap gondolt egyet, és a bokszutcából a mezőny után eredt. 9 kör után autója megadta magát, majd az illegális rajt miatt a kiesők közül is eltávolították.
Hármas holtverseny: A közismertebb furcsaságok közé tartozik az 1997-es jerezi szezonzáró időmérője, ahol sorban Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Heinz-Harald Frentzen is azonos, 1:21.072-es gyorskört futott. A rajtrács első három pozíciójába ebben a sorrendben állhattak fel.
Kávészünet: Jim Clark akár egy kávét is elkortyolhatott volna, amíg a második helyezett célba érését várta az 1963-as Belga Nagydíjon. A skót zseni pályafutása legnagyobb győzelmének tartják a 14 kilométeres spái pályán szerzettet: habár csak a nyolcadik helyről indult, végig vezette a futamot, és egyedül a második helyezett Bruce McLarent nem körözte le – aki 4 perc 54 másodpercet adott a nyertesnek.
Csak elölről tud nyerni: Valószínűleg kevesen tudják, hogy Sebastian Vettel 42 győzelme közül egyet sem szerzett a harmadiknál rosszabb rajtpozícióból. Az utolsó többszörös bajnok, aki ezt elmondhatta magáról, Juan Manuel Fangio volt.
Apja-fia: A 12 apa-fiú páros közül, akik a Formula-1-ben megfordultak, Hillék érték el a legnagyobb sikereket. Graham és Damon egyaránt versenyzett a Brabham csapatban, és az utolsó futamukat egyaránt 11. helyen zárták a brit istállóval. A két eredmény között épp 20 év telt el.
Bezárul a kör: Michael Schumacher nyerte Jenson Button első F1-es versenyét, és Button nyerte Schumacher utolsóját. Alan Jones nyerte Alain Prost első versenyét, és Prost Jones utolsóját. Prost nyerte Ayrton Senna első versenyét is – és Senna Prost utolsóját.
A legalacsonyabb F1-es helyezés: Narain Karthikeyan a HRT-vel 24. helyen zárta a 2011-es Európa Nagydíjat, ő az egyedüli versenyző a sportág történetében, aki ennyire hátul fejezett be egy futamot. Valenciában minden elrajtoló versenyző célba ért.
Senna levágása: Az 1993-as doningtoni verseny a brazil legenda egyik legnagyobb győzelme. A futam legelső körében négy autót megelőzve ugrott az élre, és legalább ennyire emlékezetes annak módja, ahogy a leggyorsabb köridőt megfutotta. Sennának ugyanis a bokszutcán keresztül sikerült a bravúr. A versenyző megkezdte kiállását, de mikor látta, hogy a McLaren szerelői nem állnak készen, szimplán áthaladt a bokszutcán. Mivel ez Doningtonban meglehetősen rövid volt (ráadásul akkor még sebességkorlát sem létezett), 1:18.029-es idővel regisztrált köre a verseny legjobbja lett.
A fiataloké a világ: Az F1 első szezonjához, 1950-hez köthető a legidősebb dobogó: Giuseppe Farina, Luigi Fagioli és Louis Rosier átlagéletkora 46 év és 9 hónap volt. Ehhez képest a legutóbbi versenyen, a Német Nagydíjon Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo és Max Verstappen esetében ez a szám mindössze 25 év és 10 hónap.
0: Az 1997-es szezon Michael Schumacher és Jacques Villeneuve bajnoki harcáról ismert, ez az elmúlt évtizedek egyik legemlékezetesebb küzdelme. A két versenyző a 17 versenyből együttesen 12-t nyert meg, és 16 dobogót szereztek. Hogy hányszor állt a két versenyző közösen a dobogón? Bizony, nullaszor.