DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

Top 10 - A legnagyobb hockenheimi balesetek

Hockenheim nagy sebességei mindig is magukban hordozták a balesetek lehetőségét, de az átalakított ringen is láthattunk néhány emlékezetes F1-es bukást a sportág történetében.

1982, Didier Pironi

Csapattársa, Gilles Villeneuve halála után a vb-cím felé hajtó francia pilóta nem éppen visszafogottságáról volt híres a pályán. Nem volt ez másképp a ’82-es Német Nagydíj bemelegítő edzésén sem, amikor szakadó esőben próbált minél jobb köröket futni. Ám a vízfüggönyben nem vette észre Alain Prost lassan poroszkáló Renault-ját, és ugratót véve riválisán, levegőbe repült. A Ferrari orral csapódott a földnek, s bár Pironi túlélte a bukást, olyan súlyosan sérültek a lábai, hogy soha nem tért vissza az F1-be.

1991, Érik Comas

A Ligier-pilóta a szabadedzésen bukott hatalmasat a pálya második sikánjában - kicsúszás után nekicsapódott a gumifalnak, autója a levegőbe repült, és fejre állt, de elképesztő módon a francia azonnal kiugrott összetört autójából.

1993, Derek Warwick

Az utolsó F1-es szezonját teljesítő briten Pironihoz hasonlóan szintén az eső fogott ki a bemelegítésen: a Footwork pilótája Luca Badoer autójába rohant bele, letarolta gépe bal oldalát, majd a kavicságyon végigpattogva fejre állt. Néhány órával később azonban már ott állt a Német Nagydíj rajtrácsánál, tartalékautójával.

1999, Mika Hakkinen

A finn egyszer már kiesett az élről ebben az évben, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy amíg Imolában saját hibájából ütközött a falnak, hockenheimi balesetéről legkevésbé ő tehetett. A bajnokságot még két ponttal éppen vezető Hakkinen szorosan ott autózott a Ferrarik mögött a harmadik helyen, ám a 25. körben defekt miatt kicsúszott, és kénytelen volt búcsút inteni éllovas pozíciójának.

2000, Jean Alesi és Johnny Herbert

Egy volt Mercedes-dolgozó pályaszéli látogatása után a versenybíróság behívta a safety cart, de miután újraindult a verseny, az AMG Mercedes jöhetett is vissza. Jean Alesi és Pedro Diniz félreértette egymást, aminek a francia itta meg a levét - nem csak hogy komoly volt a becsapódás, a Prostról leszakadó kerekek is veszélyesen pattogtak vissza a pályára.

2001, Michael Schumacher és Luciano Burti

A Ferrarit akkoriban ritkán érték utol technikai problémák, a 2001-es Német Nagydíj rajtjánál mégis megadta magát a vb-cím felé hajtó német autója. Szinte a teljes mezőny elszáguldott a Schumacher mellett, ám Burtinak nem volt ekkora szerencséje, és ugratót véve a Ferrarin, repülve zúgott át az első kanyar kavicságyába.

2003, Kimi Raikkönen

Ha volt rosszkor bekövetkező baleset, ezt annak lehet nevezni. Kimi Raikkönen számára létfontosságú volt, hogy minél több pontot gyűjtsön Schumacherrel szemben, de mindössze néhány méterig tartott futama. A rajt után ugyanis Ralf Schumacher és Rubens Barrichello ollóba zárta a finnt, aki nagy sebességgel vágódott neki a gumifalnak.

2004, Kimi Raikönnen

Biztosan volt valami egészen különleges kapcsolat a hockhenheimi egyes kanyar és Raikkönen között, hiszen egy évvel később ismét megtalálta magának a ugyanazt a gumifalat, ismét saját hibáján kívül - ezúttal hátsó szárnya adta meg magát.

2008, Timi Glock

Féltávig hihetetlenül unalmasan alakult a 2008-as Német Nagydíj, ám Timi Glock balesete megkavarta az állóvizet. A toyotás bal hátsó felfüggesztése az utolsó kanyarban roppant meg, ez pedig egyből a célegyenes falába küldte a hazai közönsége előtt autózó pilótát. Bár Glock nehezen tudott kiszállni gépéből, nem sérült meg komolyabban.

2014, Felipe Massa

A Williams komoly dobogós esélyekkel vághatott volna neki a Német Nagydíjnak - végül Valtteri Bottas be is hozta második helyre autóját, Massát azonban már hamar pálya szélére tették. A brazil az egyes kanyarban talán túl optimistán próbált meg elhúzni a belső íven haladó Kevin Magnussen mellett, összeértek a kerekeik, a Williams így egy bukfenc után nyugodott meg a bukótérben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: