Ha azt hinnénk, hogy a színfalak mögötti, sportpolitikai viták napjainkban újdonságot jelentenek a Formula-1-ben, a cáfolathoz elég megnéznünk, hogy milyen felvezetéssel indult a Német Nagydíj 1993-ban: a csapatfőnökök a futam felvezetéseként a pálya mellett fekvő Reilingenben találkoztak, hogy megvitassák a következő évre tervezett szabályváltozásokat - és szó szerint vitatták is őket. Az FIA az elektronikus segédeszközök tilalma mellett kardoskodott, emellett pedig elfogadták azt a javaslatot, hogy 1994-re engedélyezzék a futamközi tankolásokat. Mindezt megspékelve még az előttük álló versenyre is jutott egy megkérdőjelezhető bírói ítélet.
Az időmérő különösebb meglepetés nélkül zajlott, hiszen a mezőny domináns csapata, a Williams megszerezte a pole-t Alain Prosttal és Damon Hill-lel, a rajtnál azonban azonnal változott a felállás, hiszen a Professzort csapattársa mellett Michael Schumacher is átugrotta. Az első sikánban Ayrton Senna is megpróbált fogást találni a Williamsen, de sikertelen kísérlete során megpördült és a mezőny végére esett vissza. A következő lassítónál az ekkor Prost mögött haladó Martin Brundle hibázott, aminek következtében a franciának el kellett rántania a kormányt, hogy elkerülje az ütközést. Emiatt átvágott a sikánon, ám a versenybírók ezt a megmozdulást nem díjazták és tíz másodperces stop&go büntetéssel sújtották a háromszoros bajnokot.
Prost tehát hiába hámozta át magát hat kör alatt Schumacheren és vette át a vezetést is a 8. körben, nagy elégedetlenkedés közepette a bokszba kellett hajtania, ezzel pedig a 6. pozícióba csúszott vissza. Nem tartott sokáig, hogy erőfölényben lévő autójával áthámozza magát a Benettonokon és a Ligier-ken, de az azonos technikát használó Hillt már nem tudta befogni - a brit rendületlenül száguldott első futamgyőzelme felé.
Ám amikor már úgy tűnt, hogy semmi nem jöhet közbe, két körrel a verseny vége előtt Hill bal hátsó kereke felmondta a szolgálatot, a defekt pedig megfosztotta őt a hajrában a várva várt győzelem lehetőségétől. A pilóta elkeseredetten próbált visszajutni a bokszba egy kerékcserére, ám a bejáratnál lévő sikánban megpördült, autója lefulladt és ezzel még az utolsó pontok megszerzésétől is elesett.
Prost váratlanul megnyerte a Német Nagydíjat, ezzel karrierje 51., s mint utólag kiderült, utolsó F1-es futamgyőzelmét szerezte. A második Schumachert Mark Blundell követte a célban, míg Sennának sikerült a 4. helyig visszazárkóznia a mezőny végéről.