DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Retro

Retro - A Maestro győz a váltás előtt

Az argentin Juan Manuel Fangio lélekben már a Francia Nagydíjra készült, de azért az 1954-es Belga Nagydíjon, a Maseratival még behúzta a győzelmet Spa-Francorchamps-ban.

A Mercedes hatalmas erőkkel készült a gyári bemutatkozásra, azonban a Belga Nagydíjra még nem rakták össze a legendás W196-osokat. Juan Manuel Fangio, aki már korábban a német csapathoz igazolt, így jobb híján Spa-Francorchamps-ban is a Maserati volánja mögé ült be. Noha az argentin pilóta megszerezte a pole-pozíciót, már a rajtnál alulmaradt a ferraris Floiran Gonzalezzel szemben.



A dráma sem maradt el: a pilóták alig hogy eljöttek a starttól, Fangio honfitársa, Roberto Mieres Maseratija kigyulladt, a pilóta pedig kisebb égési sérüléseket szenvedett. Az első kör végén aztán a vezető Gonzalezt is utolérte a balszerencse, hiszen lelassult az autója, így márkatársa, Giuseppe Farina állt az élre. Fangio viszont nem teketóriázott, hamar visszavette az első helyet.

Egy nem tervezett kiállás miatt azonban ő is időt veszített: elszakadt a sisakszíja, így kénytelen volt lelassítani. Ennek köszönhetően Farina újból az élre viharzott, Fangio pedig utána vetette magát. Csatájuk egészen a 15. körig tartott, amikor az első F1-es világbajnok autójában a motor felmondta a szolgálatot. Az élen így Fangio kényelmes győzelmet aratott Maurice Trintignant és Stirling Moss előtt - az ifjú francia és brit pilóta egyaránt karrierje első F1-es dobogóját gyűjtötte.

Győzelmével Fangio nyolc pontra nyitotta előnyét Trintignant előtt, gondolatai azonban már az ezüstnyilakon jártak, és alig várta július 4-ét, hogy Reimsben kezei közé vehesse a Mercedest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: