Mint ismert, Michael Schumacher rendkívül hosszú pályafutásának szinte teljes egészét csupán három Formula-1-es csapattal teljesítette: a Benetton, Ferrari és Mercedes alakulatokban. A Jordan színeiben egyetlen versenyen szerepelt, legelső Formula-1-es nagydíján 1991-ben, Spa-Francorchamps legendás pályáján. Gary Anderson, aki ma az Autosport lapnak ír szakértői elemzéseket, akkor az istállónál dolgozott vezető mérnökként.
„Michael a csapatban mutatkozott be, ahol technikai igazgató voltam, majd a következő versenyen tovább is lépett a Benettonhoz. Így van egy kevés tapasztalatom a vele való munkáról, és annál több az ellene versenyzésről!” – írta az Autosportnak Anderson, aki a 25 évvel ezelőtti hétvége egyik momentumát elevenítette fel.
„Péntek este az adatokat elemeztük. Az egyik nagy akadály az volt, hogy gázelvétel nélkül teljesítsük az Eau Rouge-t. Egyik versenyzőnknek sem sikerült, de Michael közbeszólt, és azt mondta, nem fog problémát okozni, csak épp hozzászokik egy ismeretlen autóhoz. Szombaton padlógázon fogja teljesíteni a kanyart. A másik versenyzőnk, Andrea de Cesaris is ugyanezt ígérte, ezért elégedettek voltunk.”
Aztán eljött a szombat, az újonc Michael Schumacher második napja Formula-1-es autóban. „Egy gyors pillantás az adatokra sokat elmondott. Michael padlón volt az edzés első körétől fogva, de Andreának az időmérő utolsó köréig tartott, amíg sikerrel járt.”
Anderson azt is igyekezett kifejteni, miért válhatott annyira eredményes versenyző Schumacherből. Egyesekkel ellentétben úgy vélekedik, a német nem fejlesztőpilótaként volt igazán kiemelkedő, hanem abban, hogy bármilyen autóból képes volt 101 %-ot kihozni. „Ha Michael azt kérte, hogy változtassanak az autó egyensúlyán, és ha a tervezők és mérnökök valami olyannal álltak elő, ami javított rajta, akkor Michael gyorsabb volt. Sok versenyző talán annyit mondana, hogy jobb az érzet, de köridőben nem történne változás. Michaelnél mindig történt” – mondta a szakember.