DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

Ezt bánja Alain Prost a legjobban

Nem az 1989-es ütközést, a Ferrarihoz szerződést vagy az 1984-ben elbukott világbajnoki címet, hanem egy jóval későbbi eseményt jelölt meg az F1-legenda karrierje mélypontjaként.

A négyszeres világbajnok Alain Prost versenyzőként szinte mindent elért, amit csak lehetett, hiszen csak két versenyző szerzett nála több bajnoki címet az F1 történetében, futamgyőzelmet pedig csak egyetlen – természetesen Michael Schumacher. Visszavonulása után nem sokáig maradt távol a királykategóriától, hamarosan megvásárolta a Ligier csapatot, melyet öt éven át vezetett, ám ezek közül csak az elsőt nevezhetjük sikeresnek. Végül 2001-ben szűnt meg az anyagilag teljesen összeomló istálló.

Prost a minap egy interjúban felidézte dicstelenül alakuló csapatvezetői pályafutását, s elárulta, hogy voltaképpen a kezdetektől tudta, hogy rossz döntés volt belefogni a dologba: „Az első három hónapban remek eredményeink voltak, sőt majdnem futamot nyertünk. A családomnak és a közeli barátaimnak viszont elárultam, hogy hulla vagyok. Tudtam a kezdettől fogva, hogy így lesz, mivel túlságosan is jól ismerem a Formula-1-et, túl jól ismerem ezt a vidéket” – mondta a francia, majd így folytatta:

prost_gp



„Ha valaha követtem el hibát, hát ez volt az. Jobb lett volna nem belefogni a dologba, az utolsó pillanatban rossz döntést hoztam” – mondta Prost, aki elárulta, hogy a megvásárlás előtt intő jelet kapott arra, hogy ne tegye: „A Peugeot-val terveztünk, volt egy szerződésünk öt évről, ingyen motorokról, sok fejlesztésről. Ám két nappal az aláírás előtt visszatértek, ekkor már csak három évvel, ráadásul fizetnem kellett az erőforrásokért... Végül örültem, hogy vége lett.”

Prost egyúttal azt is elárulta, hogy Ayrton Sennával nem sokkal a brazil halála előtt már beszélgettek a Ligier megvásárlásáról – még ha csak tréfából is: „Vicces, de talán egy héttel a balesete előtt telefonon ezt mondtam neki: tudod, jó móka lenne, ha lenne egy csapatom és te lennél a versenyzőm. Aztán nevettünk. Akkoriban, 1994 elején már a Ligier megvásárlásáról beszéltünk. Ez fantasztikus lett volna, nagyon-nagyon jó.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: