DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Retro

F1-Archív: Schumacher utolsó dobogója

Montoya ugorhat be Frentzen helyére, hibridautóval indul a BAR, Johansson saját csapatot akar, Ferrari-motort kap a Minardi, eltiltották az USF1-et, kell-e két DRS-zóna? Június 24. F1-es hírei.

2013: McLarentől való távozása óta először látogat ki Formula-1-es futamra Paddy Lowe, aki a Mercedes ajánlatáért hagyta el Wokingot. Ross Brawn csapatfőnök örömmel fogadta a hírt, miszerint új kollégája ott lesz a Brit Nagydíjon.

2012: Megszakadt a nagy sorozat, miszerint minden futamot más pilóta nyer, hiszen Fernando Alonso Valenciában behúzta idei második sikerét. Előbb a biztos győzelem felé tartó Vettel, majd a karrierje első sikerében reménykedő Grosjean autója állt meg, így került az élre Alonso, aki Raikkönen és a dobogóra hat év után visszatérő Michael Schumacher előtt nyerte meg a futamot. A hétszeres bajnok pódiumához az is kellett, hogy a hajrában a harmadik helyért harcoló Hamilton és Maldonado összeütközzön egymással.

schumacher_2012_valencia



2011: Az FIA úgy tervezi, hogy további kísérleteket folytat a kettős DRS-zóna elképzelésével kapcsolatban, mely Kanadában nem működött tökéletesen...

2010: A nemzetközi szövetség megbüntette az US F1-et, és eltiltotta minden sorozatából, miután az amerikai csapat elfogadott nevezése ellenére nem vállalta a szereplést az idei szezonban.

2009: Hivatalosan is közölték a 2010-es nevezési listát, melyen 13 istálló szerepel, a tíz jelenlegi, és három újonc: Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW Sauber, Renault, Toyota, Toro Rosso, Red Bull, Williams-Toyota, Force India-Mercedes, Brawn, Campos-Cosworth, Manor-Cosworth, USF1-Cosworth (a felsorolt csapatok közül végül csak tizenegy volt ott a rajtrácson, s mindössze hét úgy, ahogy a nevezési listán szerepelt).

2007: Jean Todt leszögezte, hogy a Ferrari sem Kimi Raikkönentől, sem Felipe Massától nem kíván megválni a szezon végén.

2006: Kisajátította az első rajtsort a Renault csapata Kanadában, miután Fernando Alonso csapattársát, Giancarlo Fisichellát megelőzve szerezte meg egymás utáni ötödik pole-ját. Schumacher csak ötödik lett, mivel a Renault-k mellett Raikkönen és Trulli is megelőzte őt.

alonso_2006_kanada

2004: A csapatvezetőként korábban a tengerentúlon tevékenykedő egykori F1-es pilóta, Stefan Johansson kijelentette, hogy 2006-tól saját F1-es istállót szeretne indítani.

2003: Hibridautóval kezdi meg a következő szezont a BAR. (Persze ez bő tíz évvel ezelőtt nem azt jelentette, amit ma, csupán azt, hogy a 2003-as autó átépített változatával kezdik meg a következő évet)

2001: Michael Schumacher nyerte az Európa Nagydíjat a Nürburgringen, miután testvére, a vele a győzelemért harcoló Ralf büntetést kapott a bokszutcai fehér vonal átlépése miatt. Így aztán Montoya lett a második, a bajnoki címért reménytelen harcot folytató Coulthard pedig harmadikként zárt. A Williams kolumbiai versenyén egyébként mindössze másodszor tudott célba érni, ugyanúgy az ezüstérmes pozícióban, mint Barcelonában.

2001_nurburgring

1999: Nem kizárt, hogy egy fiatal sportautós tehetséget, esetleg egy Japánban vagy Amerikában szereplő pilótát igazol a búcsúzó Damon Hill helyére a Jordan – a csapatfőnök szavainak tanúsága szerint. (Végül nem így lett, Jarno Trulli érkezett a csapathoz Frentzen mellé)

1998: Az orvosok engedélyezték a pár napja balesetet szenvedő Frentzen indulását a Francia Nagydíjon. A Williams a pilótára bízta a döntést, hogy vállalja a szereplést vagy nem – utóbbi esetben Juan Pablo Montoya helyettesítheti Frentzent.

1996: A Ferrari és a Minardi megegyeztek, hogy az olasz kiscsapat a maranellóiak 1995-ös évjáratú V12-eseit használhatja a jövőben.

2005-06_07

A magazin 2005. júniusi címlapja - az aktuális AFM ajánlója és előfizetési információk itt.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: