DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Retro

Retro - Newey egy napon két csapathoz igazolt

2001. június 1-je zűrzavaros nap volt a McLaren, de különösen Adrian Newey életében, aki néhány óra különbséggel jelentette be, hogy a Jaguarhoz távozik, majd pedig hogy mégis Wokingban marad.

1997 óta Newey a McLarent erősítette technikai igazgatóként, ahol a következő két évben világbajnok autók kerültek ki a kezei közül. 2001-re azonban mégis elterjedt annak a híre, hogy a sztártervező máris újabb váltásra készül, méghozzá a középmezőnyben senyvedő Jaguarhoz, ahol jó barátja és egykori kollegája, Graham Rahal a csapatvezető.

1984HarmeyerIND184Phx001



Newey és Rahal az Egyesült Államokban dolgoztak együtt korábban, ahol 1986-ban a CART bajnoki címét szerezték meg közösen, mielőtt a brit tervező az F1 felé vette volna az irányt. Rahal az év elején került az útját kereső Jaguar élére, és a felek titokban hamar elkezdtek tárgyalni az esetleges újraegyesülésről. A „puccsként” fémjelzett hírt június 1-jén robbantották, ami ironikus módon egybeesett Ron Dennis 54. születésnapjával.

 „Nem volt könnyű döntés számomra” - mondta Newey a Jaguar által kiadott közleményben, amely szerint 2002 augusztusában, a McLarennel való szerződésének lejárta után csatlakozik majd a Jaguarhoz. „Rendkívüli módon élveztem a McLarennél töltött négy évemet, és nagy elégtételt jelentettek számomra a közösen elért sikerek. Végül azonban ellenállhatatlannak tűnt az az ajánlat, hogy ismét 1984 óta ismert jó barátommal, Bobby-val dolgozzak együtt a Jaguar Racingnél, ami izgalmas kihívást kínál.”

Dppi_00000452_093

A világ azonban csupán három órán át lehetett abban a tudatban, hogy Newey új csapatnál folytatja, Ron Dennis ugyanis a születésnapi tortát félretéve azonnal a tettek mezejére lépett, és hamarosan megjelent a McLaren közleménye, amiben már az állt, hogy Newey újabb három évre szerződést kötött velük, a sztártervezőnek pedig magyarázkodnia kellett.

„Örülök, hogy megerősíthetem azon szándékom, hogy a McLarennél maradok, ugyanakkor sajnálom, hogy különféle spekulációkhoz vezettek jó barátommal, Bobby Rahallal való beszélgetéseim. Közel kerültem ahhoz, hogy ismét vele dolgozzak, és sokat vívódtam a döntésen. Valamivel a közleményük megjelenése előtt tájékoztattam őt arról, hogy a McLarennél szeretnék maradni, de értem, hogy a folyamat ekkor már beindult és késő volt leállítani. Sajnálom, ha kellemetlen helyzetbe hoztam ezzel a barátaimat a Jaguarnál és a McLarennél” - mondta a bűnbánó Newey, aki ezek szerint nem a két közlemény kikerülése között eltelt három órában gondolta meg magát, ám mégis örök rejtély marad, hogy Dennisnek mivel sikerült az utolsó előtti pillanatban a maga oldalára állítania őt.

Dppi_00000468_095

Newey ezt követően kitöltötte új szerződését a már kevesebb sikert halmozó McLarennél és 2005-ben távozott, hogy aztán végül mégis az egykori Jaguarnál folytassa tovább a munkát. Rahal akkor már messze volt, a csapatot pedig addigra Red Bull Racingnek hívták, ahol hamarosan újabb sikerkorszak köszöntött az elmúlt évtizedek egyik legelismertebb tervezőjére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: