Az 1931. április 13-án született és 86 éves korában elhunyt Dan Gurney 1959 és 1970 közt tartó F1-es karrierjéből annyi érdekességet lehetne kiemelni, hogy ezúttal meg sem próbálkozunk egy hosszú egybefüggő cikk elkészítésével, hanem rendhagyó módon pontokba gyűjtve mutatjuk be az amerikai nagyság pályafutásának legérdekesebb s legfontosabb mozzanatait.
1. Első versenyautója, melyet mindössze 19 esztendősen épített, még mielőtt elvitték Koreába, 222 kilométer per órás végsebességre volt képes.
2. Gurney 1959-ben mutatkozott be az F1-ben a Ferrari gyári csapatával, s bár a szezon felét kihagyta, így is oda tudott érni a bajnokság hetedik helyére, miután második és harmadik versenyén egyaránt dobogóra állhatott.
3. Második évét egy súlyos baleset árnyékolta be: Zandvoortban autója fékhiba miatt elhagyta a pályát, és megölt egy fiatal nézőt. Gurney ezt követően egészen más, óvatosabb stílusban kezdett vezetni, ami különösen az endurance-versenyeken volt kifizetődő.
4. Első világbajnoki futamgyőzelmét az 1962-es Francia Nagydíjon aratta, mely egyúttal a gyári Porsche első és egyetlen sikere is volt. Két évvel később, szintén a roueni pályán, ő szerezte a Brabham csapat első győzelmét is.
5. Népszerűsége csúcsán, az 1964-es elnökválasztási kampányban a Car and Driver magazin az Egyesült Államok elnökének akarta jelöltetni, míg ki nem derült, hogy egyszerűen túl fiatal ehhez.
6. Gurney és Carroll Shelby 1962-ben tervezték el, hogy egy tisztán amerikai autóval fogják legyőzni az európai gyártókat: öt évvel később, ha csak egyetlen napra is, de megvalósult az álom: Gurney saját csapata Eagle-Weslake autójával nyerte meg a Belga Nagydíjat.
7. Az 1967-es Le Mans-i győzelme nemcsak azért emlékezetes, mert A.J. Foyttal az első tisztán amerikai sikert aratták a 24 óráson, hanem azért is, mert a dobogón egy hirtelen ötlettől vezérelve pezsgőt kezdett locsolni, megteremtve ezzel a motorsportok talán legfontosabb tradícióját.
8. Később egy másik fontos „első” is az ő nevéhez fűződött: az 1968-as Német Nagydíjon ő viselt először olyan bukósisakot a Formula-1-ben, mely a teljes arcát elfedte.
9. Karrierje során magassága több problémát is okozott neki, a Ford GT40-esbe például egyszerűen nem fért be, így buborékjellegűen meg kellett emelni a vezetőülés feletti részt – ezt a módosítást később Gurney-buboréknak nevezték el.
10. Az 1970-es évek elején kezdte autói hátsó szárnyaira felszerelni találmányát, az úgynevezett Gurney-szárnyat, egy kiegészítő terelőelemet, melyet nem csupán az autósportban, hanem számos helikopteren is alkalmaztak azóta.
11. Kilencszer állt rajthoz Indianapolisban, ám egyszer sem tudott nyerni – az utolsó három alkalommal viszont rendre dobogóra állhatott.
12. Gurney volt az első versenyző, aki a Formula-1-ben, a NASCAR-ban, az IndyCarban és sportautóval is tudott versenyt nyerni – ezt azóta is csak Mario Andretti és Juan Pablo Montoya tudta elérni.