DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Retro – A Ferrari kirobbanthatatlan embere

A Ferrarinál már régóta csak kétféle pilóta létezik: aki rengeteg éven át versenyez a vörös autókkal, és aki rengeteg éven át a háttérbe szorul tétlenségre kárhoztatva. Utóbbiak közé tartozik Marc Gené.

gene (1)



A ma születésnapját ünneplő Gené ugyan pályafutása során több sorozat csúcsára is felért, de sohasem tartották olyan kivételes tehetségnek, mint a hamarosan őt árnyékba szorító Fernando Alonsót. Talán maga a spanyol is tisztában volt ezzel, ezért is tartott két vasat a tűzben egész élete során - versenyzői pályafutása mellett ugyanis könyvelőnek tanult, és amikor éppen nem volt mit vezetnie, hétköznapi emberként élte életét katalóniai otthonában.

Karrierje a ’90-es évek közepén kezdett beindulni, feltűnést keltett néhány utánpótlás-szériában, de az anyagi háttér hiánya nehézzé tette számára az előrejutást, 1997-ben ráadásul az F3000 Pauban rendezett hétvégéjén egy baleset következtében csigolyatörést szenvedett, ami több hétre visszavetette őt.

1998-ra kénytelen volt visszalépni a spanyol nemzeti formaautós bajnokságba, ám amikor már temette volna a versenyzői pályafutását, váratlan fordulat történt életében. Szoros kapcsolatot alakított ki ugyanis a Minardi korábbi versenyzőjével, Adrian Camposszal, valamint a telekommunikációs óriás Telefonicával, így hirtelen megnyíltak számára a kapuk a Formula-1 felé, hiszen a Telefonica a Minardi támogatója lett.

gene (2)

1999-re így Gené az F1-es mezőny végén találta magát, és az Európa Nagydíj káoszában el is tudott csípni egy ritkaságszáma menő pontot a 6. hellyel, miután csapattársa, Luca Badoer a 4. pozícióból esett ki. Még egy évet a csapatnál maradt, ám amikor szponzora felfüggesztette a Formula-1-es szerepvállalást, neki is mennie kellett. A legjobb lehetőség számára pedig ekkor a Williams tesztpilótai szerepköre volt.

Négy évig maradt a grove-iak kötelékében, amely időszak során három versenyre kapott beugrási lehetőséget. 2003-ban Monzában a tesztbalesetéből lábadozó Ralf Schumachert helyettesítette, és a remek 5. helyen ért célba, ami pályafutása legjobb eredménye maradt. A következő évben ismét a hosszabb időt kihagyó németet kellett pótolnia, de miután Magny-Cours-ban és Silverstone-ban csak egy 10. és egy 12. helyig jutott, a Williams a továbbiakban Antonio Pizzoniát ültette a helyére, aki már pontokat is szállított.

gene (3)

Gené 2004 novemberében hagyta el a csapatot, és azonnal szerződést kötött a Ferrarival, ahol korábbi minardis csapattársa, Badoer mellett látta el a tesztpilótai feladatokat. Előrelépési lehetőség azonban az F1-ben már nem nyílt számára, a tesztkorlátozások érkezésével pedig feladatköre is szűkült a csapatnál. Gené immár tíz éve tagja a Scuderiának, gyakori vendége a médiaeseményeknek és a versenyhétvégéknek, és a sport legendás istállójának részeseként minden bizonnyal elégedett is azzal, amit a királykategóriában elért.

A spanyolnak persze az utóbbi évtizedben bőven volt ideje más dolgokat is kipróbálni, a Le Mans-i 24 óráson már nyolc alkalommal rajthoz állt az LMP1-es géposztályban, és 2009-ben a Peugeot-val nyert is David Brabham és Alex Wurz oldalán. 

Cikkünk 2015-ben, Gené 41. születésnapján született.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: