DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája

pf_Gumikopas

Fácán találta fejbe az F4-es versenyzőt

Bizarr baleset történt Croftban a brit Formula-4-es versenyzővel, Tommy Fosterrel: a 17 éves pilótának pontosan a sisakját találta el egy megtermett fácán. Bár a videón csak egy suhanásnak tűnik a közjáték, Foster elmondta, körülbelül 170 km/h-s tempónál olyan érzés volt a fácán becsapódása, mintha egy tégla lett volna.

Ráadásul a sisak nem volt rendesen lezárva, így a madár felrántotta és eltörte a rostélyt. Foster hatalmas szerencsének tartja, hogy egy komoly fejfájással megúszta az esetet: emlékeztett rá, hogy Felipe Massát egy rugó csaknem megölte.

Az ötszörös bajnokkal teszteli az IndyCar a maga fejvédelmét

A videó tanúsága szerint az új-zélandi IndyCar-legendának, Scott Dixonnak egyelőre semmilyen problémája nincs az aeroscreen nevű eszközzel. Így zajlott a teszt:

 

Ennyivel nagyobb egy mai F1-es Ferrari a 40 évvel korábbihoz képest

Szemléletes grafika: egymás mellé állítva a Ferrari 312T (1975) és SF90. A legszembetűnőbb a két versenygép hossza. A képet a technikai szakértő, Craig Scarborough tette közzé.

Ilyen volt a McLaren hétvégéje a kulisszák mögött

Kijött a "McLaren Unboxed" nevű videósorozat következő epizódja, amely a McLaren F1-es csapatának osztrák hétvégéjét dolgozza fel.

Tökéletes szemléltetés a hétvégi Osztrák Nagydíjról

Az egyes pilóták helyezésének alakulása, a bokszkiállások és a leggyorsabb kör "tulajdonosának" változása is látható ezen a vizuális ábrán.

 

Itt vannak az eseménydús Osztrák Nagydíj legjobb belső felvételei

Csaták, előzések, ütközések - az Osztrák Nagydíj tíz legjobb belső felvétele megtekinthető ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva.

Ez a kör ért bónuszpontot Verstappen számára

A parádés győzelem mellé a leggyorsabb körért járó egy pontot is bezsebelte az Osztrák Nagydíjon Max Verstappen: a 60. körben 1:07,475-öt futott, amellyel két tizedmásodperccel gyorsabb volt a második legjobb időt produkáló, a végén friss gumikat felrakó Sebastian Vettelnél és jó fél másodpercet osztott ki Charles Leclerc leggyorsabb körének. Ez volt a holland idei első olyan köre, ami plusz pontot ért, íme belülről:

Norris lassan tényleg felnő mókázásban Ricciardo szintjére

Általában Daniel Ricciardótól szoktunk hasonló jeleneteket látni, de az újonc Lando Norris már sokadszor mókázik valamely társával - ezúttal az éppen interjút adó Max Verstappent "pöckölte meg", majd annyit mondott neki, hogy "hát én megpróbáltam szélárnyékot adni neked..."

 

Kvjat kis híján kinyírt valakit, Raikkönen nem érti, hogy miért nem jön már a Mercedes - így szólt a csapatrádió Ausztriában

Az Osztrák Nagydíj legjobb rádióüzenetei ezen a linken, vagy alább, a Youtube-ra átkattintva megtekinthetők!

Sainz, a megállíthatatlan: így gázolt át a komplett középmezőnyön Ausztriában

Konkrétan végigelőzte a futamot Carlos Sainz, a McLaren ezúttal is parádésan működött alatta - mutatjuk a manővereket:

 

Nagy az egyetértés a silverstone-i gumikat tekintve

A Ferrari és a Red Bull két-két pilóta pontosan ugyanannyit rendelt minden keverékből a Brit Nagydíjra és a Mercedes is csak eggyel kevesebb lágyat kért Lewis Hamiltonnak, illetve Valtteri Bottasnak, hogy eggyel több közepeset használhasson fel. Ezúttal a legkeményebb gumik állnak rendelkezésre, a C1-es, a C2-es és a C3-as keverékű abroncs.

unnamed (1)_4

Köteles felfedni az F1-es szerződés részleteit a Haas beperelt főszponzora

Az ATB Sales United nevű cég perelte be a Haas F1-es csapatának főszponzoraként reflektorfénybe kerülő Rich Energyt, méghozzá azért, mert szerinte ellopta az ATB Whyte Bikes logóját. Ennek értelmében William Storey cégének 34.416 font kártérítést kell fizetnie, ehhez kapcsolódóan pedig fel kell fednie a pénzügyi hátterét, beleértve a Haasszal történt megállapodást is. A Rich Energy valódi erejét és működését sokan megkérdőjelezték azóta, mióta szerződött az F1-es csapattal, Storey "erős" kijelentései (a pályán is megverjük a Red Bullt, nemcsak a piacon, stb.) pedig további táptalajt adtak mindennek.

A bíró döntése értelmében a cég köteles minden adatot bemutatni, amely alapján leszerződött a Haasszal, minden részletet, minden költséget, minden bevételt - mindennek augusztus 1-ig be kell következnie, úgyhogy most fény derül az igazságra...

Egyébként a logót nem is használhatják Nagy-Britanniában, így a Brit Nagydíjon sem, de a Rich kérésére a Haas már a Kanadai Nagydíj óta nem is használja.

haasrich

fotó: dppi

Változás: mégsem Kubica a Nap Versenyzője, tévedés történt

Mi is kihirdettük az Osztrák Nagydíjat követően, hogy a szurkolói szavazáson némi meglepetésre Robert Kubica kapta a legtöbb szavazatot, ezzel ő lett a Nap Versenyzője. Kedd délután azonban az F1 hivatalos weboldala kiadott egy közleményt, mely szerint tévedés történt, tévesen kapott rengeteg szavazatot. A közlemény egyúttal kihirdette, hogy a szavazatok 74%-át Max Verstappen kapta, 11% jutott Charles Leclerc-nek és 8% Carlos Sainznak, így kérdés nélkül Verstappen a Nap Versenyzője.

rob

fotó: dppi

A ralikrossz Monacója egy erdő közepén található

Ha ki kellene választani a ralikrossz-világbajnokság legikonikusabb pályáját, a nagy többség Höljest mondaná: az erdő közepén fekvő svéd versenyhelyszínt táborozók tízezrei lepik el minden évben. Höljes azért is különleges, mert több élversenyző otthona: a bajnokság első két helyén álló Timmy és Kevin Hansen, valamint a legutóbbi versenyen első győzelmét szerző, aztán kizárt Anton Marklund is svéd.

A hétvégi, július 6-7-i futamon a világbajnokság mezőnyében Szabó Krisztiánnak is szurkolhatunk.

Öregszik, de sosem nő fel a mezőny örök gyereke

„Öregszik… de sosem nő fel!” – írta a Formula-1 Twitter-csatornája az alábbi videó mellé, amely a mindig szórakoztató Daniel Ricciardo néhány csibészes pillanatát gyűjtötte össze. A mezőny örök gyereke tegnap töltötte be a 30-at.

 

Féregnyúlvány nélkül, de újra a mezőnyben a DTM-alapember

A legutóbbi, június eleji misanói forduló nagy hiányzója Jamie Green volt: a német túraautós széria 16-szoros futamgyőztese, a bajnokság korábbi második helyezettje vakbélgyulladás miatt nem tudott rajthoz állni a versenyen. (Ami különös pilótamozgást eredményezett: Pietro Fittipaldi ugrott be a helyére, akinek autóját korábban átvette a vendégversenyző Andrea Dovizioso, azzal az indoklással, hogy a brazilnak a Haas F1-es tartalékpilótájaként Kanadában kell lennie.)

Green felépült a vakbélműtétből (amely során a gyakori tévhittel ellentétben nem a vakbelet, hanem az abból kinövő féregnyúlványt távolítják el), így a hétvégi versenyen, a Norisringen újra ő ül a narancssárga Audi RS5 Turbóban. A 37 éves britnek nincs rossz szezonja: Zolderben szerzett már egy dobogót, és 10. a bajnokságban annak ellenére, hogy csak hatból négy futamon szerepelt.

Érdekességként még ideszúrjuk, hogy bár ritkán hallunk arról az autósportban, hogy valaki vakbélműtét miatt kényszerüljön kihagyni a versenyt, a közelmúltban ez már a második hasonló eset: a ralikrossz-vb-n szintén appendicitis miatt dőlt ki egy versenyző. Niclas Grönholm két fordulón sem volt ott, aztán Norvégiában pályafutása első győzelmével tért vissza.

A kamionversenyzés és a hazai rali fenegyerekei voltak az AFM stúdióvendégei

Saját szakágának két remek versenyzője járt az Autósport és Formula Magazin stúdiófelvételén a héten. Kiss Norbertet, a kétszeres kamion Európa-bajnok autóversenyzőt keveseknek kell bemutatni, míg Vincze Ferenc a magyar ralibajnokságban legnagyobb sikere felé menetel: háromból három győzelmet szerzett eddig.

A Kiss Norberttel való beszélgetés az AFM Motorsporthíradóban (július 7-én, 13 órakor) lesz megtekinthető a FIX TV-n, Vincze Ferenc az AFM Ralihíradóban (július 14-én, 13 órakor) szerepel ugyancsak a FIX TV-n. A két adás később felkerül az Autósport és Formula Magazin YouTube-csatornájára.

Előbányászták Marcus Ericssont, Alfa Romeót tesztel Spielbergben

A 2014 és 2018 között versenyző, Formula-1-es rajtrácsról idén kiszoruló Marcus Ericsson ismét királykategóriás versenygépet tesztel, az Alfa Romeo idei C38-asát. Az Osztrák Nagydíj után a Pirelli megbízásából maradt a Red Bull Ringen a csapat: a gumicég 2020-as slick abroncsának fejlesztésében segédkeznek, a futamon egyaránt pontot szerző Kimi Raikkönen vagy Antonio Giovinazzi helyett pedig Ericssont bízták meg a vezetéssel, aki harmadik pilótaként hivatalosan továbbra is a svájci csapat tagja, habár mindenekelőtt IndyCar-szezonjára koncentrál.

1006 verseny, és ez mindössze hetedszer fordul elő

Méghozzá az, hogy minden pilóta célba ért a versenyen, aki elindult rajta. Az eddig eltelt 1006 versenyből, ez mindössze a hetedik alkalom volt, mikor nem esett ki senki sem az adott nagydíjról. Hogy tisztázzuk, mennyire ritka eset is ez, az eddig lezajlott futamok 7 ezrelékét sem jelenti ez a szám.

Nem nehéz kiszámolni, hogy ezelőtt hat olyan futam volt, mikor nem esett ki senki sem:

1961-es Holland Nagydíj

2005-ös USA Nagydíj

2005-ös Olasz Nagydíj

2011-es Európa Nagydíj

2016-os Kínai Nagydíj

2016-os Japán Nagydíj

 

Új fejezet nyílt az F1 eddigi sajtófőnökének életében

Az F1 nyolc év után távozó médiafőnöke június 30-ával hivatalosan is leköszönt pozíciójából, Matteo Bonciani pedig a Twitteren köszönte meg mindenkinek, aki segítette őt az elmúlt években: "Új életem első napja... Itt az ideje búcsút inteni. Köszönöm az emlékeket, a végeláthatatlan kérdéseket, a türelmeteket és az évek során kialakult barátságokat! Köszönöm mindenkinek, vagy ahogyan már mindenki tudja úgy is: Grazie ragazze/ragazzi!" Bonciani az FIA tanácsadójaként folytatja a továbbiakban.