Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája
https://formula.hu/parc-ferme/962

Felismered a pályát a Ferrari fotója alapján?
https://formula.hu/parc-ferme/23381
A vörösök Twitter-oldala egy kisebb játékra hívta követőit. Te rájössz, melyik nagydíjhelyszínről lehet szó?
We’re challenging you, #Tifosi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 8, 2019
Name the track #essereFerrari #TuesdayTrivia pic.twitter.com/0AklJTLxZ5
Versenyautóból, 225 km/órával tarolt a bowlingkirály
https://formula.hu/parc-ferme/23380
Jason Belmonte, a bowlingozás nagymestere felállította a legnagyobb sebességű tarolás (minden bábu leütése egyetlen golyóval) különös rekordját. Ehhez egy NASCAR-autó segítségét vette igénybe a charlotte-i oválon. A játékost a Stewart-Haas Racing versenyzője, Aric Almirola vitte körbe nagy tempóval, Belmonte pedig a jobb oldalon kidobta a golyót a pályán felállított bábúk felé. Beletelt pár próbálkozásba, de végül összejött a telitalálat, amely során a bowlinggolyó elérte a 225 km/órás sebességet. Repült is rendesen mind a 10 bábu, meg a golyó is.
Alább a nagy esemény egy rövid és egy hosszú videóban:
Professional bowler Jason Belmonte teamed up with NASCAR driver Aric Almirola to claim the fastest bowling strike ever recorded at 140mph! pic.twitter.com/rxx50LiZqH
— UNILAD Tech (@UNILADTECH) October 2, 2019
Pár pillanatnyi gyönyör: „holtverseny” a célban és a bajnokság végén is
https://formula.hu/parc-ferme/23379
Lehet-e bármi ennél szorosabb az autósportban? Volt egy pillanat, amikor úgy tűnt, hogy a TCR Germany lesz 2019-ben az a versenysorozat, ahol a legkisebb hajszál dönt a bajnoki címről, hiszen a két éllovas szinte egyszerre esett be a kockás zászló elé a szezonzárón, és így a bajnoki tabellán is pontegyenlőségbe került! A német TCR-sorozat a Sachsenringen tartotta a szezonzáró futamát, amelynek utolsó köreiben a német Max Hesse és a finn Antti Buri csatáztak a győzelemért és a bajnoki címért. A drámai befutóban szinte egyszerre érte el a kockás zászlót a két autó, Burit mindössze 11 ezredmásodperccel előbb regisztrálta a rendszer, így ő lett a futamgyőztes. Ennek hatására a két pilóta pontazonossággal, 434 egységgel zárta a szezont a tabella élén, a bajnoki cím azonban Hesséhez került, hiszen ekkor 4-4 győzelmük mellett neki eggyel több második helye volt.
A szinte tökéletes egyenlőség azonban csak addig maradt fenn, amíg bele nem rondított egy utólagos büntetés. Buri egy másodperces időbüntetést kapott az utolsó körben történt szabálytalan manővere miatt, amivel a harmadik helyre csúszott. Így végül nem is ő nyert, ez a szoros befutó a statisztikák szerint meg sem történt, és nem is zárult holtversennyel a bajnokság, Hesse egyértelműbben szerezte meg a címet. Az örökkévalóságnak azonban fennmaradtak ezek a képek erről a szürreális motorsporttörténeti pillanatról.
Eddig az egyik csapat adott motort a másiknak, most a másik fog az egyiknek
https://formula.hu/parc-ferme/23378
Ilyen is csak a Formula-E-ben van: a Mercedes beszállásával az alá-fölérendeltség pár hónap alatt megfordult két csapat között. A történet másik szereplője a Venturi, amely istálló a kezdetek óta tagja az elektromos sorozat mezőnyének, a második szezontól kezdődően minden évben önálló gyártóként saját erőforrással versenyzett, két szezonban pedig még ügyfélcsapata is volt: a második szezonban a Dragon Racing, az idén nyáron véget ért ötödikben pedig a HWA autóit is Venturi-belsőségek működtették. Mindez azonban most nagyot fordult, a Mercedes ugyanis a hatodik szezonra megérkezik a HWA helyén, és rögtön egy ügyfélcsapatot is szerzett magának, méghozzá a Venturi képében, a monacói alakulat így lemond a saját technika gyártásáról, és belevág az ismeretlenbe az elektromosan most debütáló csillagos márka termékeivel.
Lehet persze rációt találni a döntés mögött: a Mercedes számára a kezdeti szakaszban fontos a minél intenzívebb adatgyűjtés, így előnye származik abból, hogy kettő helyett négy autót is saját felszerelése fog működtetni. Egyúttal ezzel jelzi is, hogy a Formula-E-t sem veszi félvállról, és célja minél előbb a mezőny élére kerülni, ahogy tette azt a Formula-1-ben is. Emellett azt is érdemes megjegyezni, hogy míg a Mercedes versenyrészlegének mindenható ura Toto Wolff, addig felesége, Susie a Venturi csapatfőnöke az FE-ben, s otthon a reggeli mellett mégis könnyebb lehetett erről megállapodni, mint hosszas tárgyalások és alkul útján. A Venturi emellett mindig is inkább a mezőny második felébe tartozó csapat volt, első győzelmüket Edoardo Mortara idén Hongkongban szállította, de csak nyolcadikak lettek a bajnokságban.
A november 22-ig szezonnyitón mindenesetre négy autóban fog süvíteni a Mercedes-erőforrás, a gyári csapatnál vezető Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries mellett a Venturinál Mortara és Felipe Massa is ebben részesül - a brazil két év után ismét Mercedes-felhasználó lett, hiszen 2017-es F1-es visszavonulásakor a Williams is velük állt partnerségben.

Eltörő kormányoszlop, kiszakadó ajtó, kigyulladó autó - ez volt az Aston Martin hétvégéje
https://formula.hu/parc-ferme/23376
A Mercedes helyére beugorva négy autóval debütált az Aston Martin idén a DTM-ben, 2019 azonban inkább még ismerkedőszezonnak nevezhető számukra, amit a statisztikák igazolnak leginkább: míg az Audi (igaz, dupla annyi autóval) 1132 ponttal lett csapatbajnok, addig az Aston összesen 49-et kanalazott össze. Az autójuk általános tempóhiányára a hockenheimi szezonzárón még pár látványos meghibásodás tette fel a koronát: Paul di Resta pénteken azért balesetezett, mert eltört a kormányoszlopa, vasárnap még a felvezető körben egy műszaki meghibásodás miatti leállás végén kiszakadt az autó ajtaja, míg Daniel Juncadella autója a vasárnapi futamon ki is gyulladt.
Scary moment for @PaulDiResta - looks like the steering column broke as he turned into the final corner. Luckily, Paul was able to hop out unscathed.#DTMHockenheim pic.twitter.com/OdAhxOIK3n
— DTM (@DTM) October 4, 2019
Paul di Resta retires on the warm-up lap. And the door falls off. Obviously pic.twitter.com/RdHLrwNlqN
— Mattzel89 (@Mattzel89) October 6, 2019
When @dani_juncadella's Aston Martin caught fire, race organisers had little choice but to hang out the red flag.#DTMHockenheim pic.twitter.com/lfwpHVrsib
— DTM (@DTM) October 6, 2019
69 év után megszűnhet a brit Autosport magazin
https://formula.hu/parc-ferme/23377
Drámai hírrel indult a hét az Egyesült Királyság motorsportéletében. Először néhány munkatárs - később törölt - Twitter-üzenetéből szivárgott ki, hogy veszélybe került a világszinten elismert Autosport magazin jövője, és belátható időn belül a megszűnés sorsára juthat. Ez azért lenne nagy és szimbolikus csapás a brit sportújságírás történetében, mert a lap egyidős a Formula-1-gyel: szintén 1950-ben indult, így idén már 69. évfolyamát tapossa. Bár a hírek szerint az autosport.com címen elérhető weboldal tovább működne, a nyomtatott példány eltűnik, több korábbi szerkesztője pedig máris búcsúüzenetekben emlékezik meg a magazinról. Az már biztos, hogy a jelenlegi főszerkesztő, Andrew van de Burgt ezen a héten távozik a posztjáról, noha ez még nem feltétlenül jelenti az azonnali kapuzárást.
Az Autosport 2016-ban esett át tulajdonosváltáson, akkor vette meg a Haymarkettől a Motorsport Network, amelynek vezetőségében Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója is szerepet vállal. A lap megszűnése a brand másik két autósportos kiadványát, az F1Racinget és a Motorsport Newst is érintheti. A Motorsport Broadcasting nevű szakoldal tudomása szerint Dimitrij Mazepin, az F2-ben versenyző Nyikita Mazepin milliárdos apja is tárgyalt az elmúlt hetekben a lap felvásárlásáról, ezzel próbálva mentőövet dobni a legendás kiadványnak, de a hírek szerint végül nem született megállapodás.
Hétfő este az Autosport is kiadott egy közleményt a hírekkel kapcsolatban. A lap megszűnését vagy fennmaradását ebben sem erősítik meg, csupán annyit mondanak, hogy a nyomtatott újság jövőjét illetően még kutatnak a lehetőségek után, az általuk működtetett egyéb platformok és rendezvények azonban biztosan fennmaradnak.

A Veszprémben futamot nyerő hobbista ralis volt stúdióvendégünk
https://formula.hu/parc-ferme/23369
Bútor Róbert az egyetlen, aki az országos ralibajnokság idei szezonjában Vincze Ferencen kívül győzni tudott. Az elsőkerekes kategóriák korábbi specialistája a bajnokság különleges szereplője: minden évben egy-két futamon áll rajthoz, mert nem akar teljesen elszakadni a közegtől. Az AFM Ralihíradóban a szezonban látottakról is véleményt mondott.
Ő képviselheti túraautóval a magyar színeket az Autósport Játékokon
https://formula.hu/parc-ferme/23375
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség október 8-án, kedden sajtótájékoztató keretében jelenti be versenyzői felállását az idén november elején Rómában első alkalommal megrendezendő Autósport Játékokra. A nemzeti válogatottak hat versenykategóriában mérkőznek meg egymással, ezek a Formula-4, a GT, a túraautó, a drift, a gokart szlalom és a virtuális platform. A magyar csapat a hatból öt szakágba nevez, GT-versenyzőt nem állít ki.
A Formula.hu információi szerint a túraautós mezőny magyar nevezője Kiss Norbert lesz. A kamion-Eb kétszeres bajnoka 2010-ig maga is a túraautózás világában élt, és azóta is gyakran kérdezik a visszaváltás lehetőségéről. Most úgy tűnik, ebben az olimpiaszerű bajnokságban lesz erre egyszeri lehetősége, hiszen minden jel arra utal, hogy őt is megnevezik a csapat tagjaként a keddi rendezvényen. Egy célzás erre például a kamion-Eb idei szezonzáróját követő vasárnapi sajtóközlemény, amiben Kiss a következőképpen fogalmaz:
„A kamion-Eb-nek vége, a versenyszezonomnak viszont még nincs. Úgy néz ki, hogy lesz még egy versenyem idén, de erről bővebben majd jövő héten. Köszönöm a szurkolóimnak a biztatást, a támogatóimnak a bizalmat, remélem, hogy jövőre tudunk nyitni egy új fejezetet a versenyzésben.”

Visszatér a Ferrari tiltott felirata
https://formula.hu/parc-ferme/23374
Öt hónap után ismét Mission Winnow feliratok kerülnek a Formula-1-es Ferrarikra - derült ki az FIA hivatalos nevezési listájáról, amelyen a vörös csapat ismét Scuderia Ferrari Mission Winnow néven szerepel. Erre utoljára a Monacói Nagydíjon volt példa.

A marketinghúzás mögött a Philip Morris dohánygyártó cég áll, amelyet a logó első felbukkanása óta folyamatosan azzal támadnak, hogy egy dohányipari terméket reklámoznak, ilyen tevékenység pedig tiltott az F1-ben. A szezonnyitón az ausztrál kormány be is tiltotta a szponzorfeliratot, amely az eddigi 16 versenyhétvégéből 5 alkalommal szerepelt a Ferrari autóin.
Glock egy kézzel vezetett, a másikkal az ajtót fogta
https://formula.hu/parc-ferme/23373
Igazi zsonglőrmutatványt kellett előadnia Timo Glocknak a DTM múlt hétvégi versenyén. A BMW pilótája a szombati futamon egyik kezével a rakoncátlankodó vezetőoldali ajtót tartotta a helyén, miközben versenytempót autózott a negyedik helyen. Az egykori F1-es versenyző az első adandó alkalommal a bokszba hajtott segítségért, ahol a csapat megoldotta a problémát, így Glock be tudta fejezni a versenyt. A pilóta egész évben technikai problémákkal küzdött, a szezonzárón ez az eset számára csak hab volt a tortán.

Alonsóék balesetet szenvedtek a Marokkó Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/23372
Fernando Alonso és Marc Coma az Észak-Afrikában rendezett verseny harmadik szakaszán, a 75. kilométer környékén kénytelenek voltak kiállni a versenyből, miután egy lyukba hajtottak, ami eltörte Toyotájuk első futóművét. A csapat a Motorsportnak megerősítette, hogy a kétszeres világbajnok és navigátora karcolások nélkül megúszta az esetet. A Toyota abban bízik, hogy holnapra meg tudják javítani az autót, így Alonso tovább folytathatja a Dakar Ralira való felkészülést.
A páros a vasárnapi, második szakaszon mutatott teljesítményével a tizedik helyre kapaszkodott fel.

Hamilton a rajongók segítségét kéri hiperautója színéhez
https://formula.hu/parc-ferme/23371
Lewis Hamilton tanácstalan: hatféle, meglehetősen feltűnő színben osztotta meg a Mercedes 2021-re várható hiperautója, a Project One fotóját, melyet „új álmának” nevez – a követők segítségét kéri, segítsenek kiválasztani a legvonzóbbat. (A poszt a kis nyilakkal lapozható.)
AFM Ralihíradó: Az októberi adás
https://formula.hu/parc-ferme/23368
Tartalom:
- Összefoglaló az ORB eddigi történéseiről
- Stúdióvendégünk Bútor Róbert
- ERC: Magyarországon lesz a bajnokavatás
Újabb bajnoki cím került a Rosberg családba hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/23367
Az Audi nyerte a DTM-ben a gyártók, René Rast az egyéni bajnoki címet, arról azonban kevesebb szó esett, hogy a hockenheimi szezonzárón az Audi Sport Team Rosberg – Keke Rosberg formációja – bebiztosította a csapatbajnoki titulust, akárcsak 2017-ben. Nico Rosberg is gratulált a családi vállalkozásnak, valamint a két pilótának, Rastnak és Jamie Greennek.
#DTM team champion Congratulations to @ReneRastRacing, @JamieGreen_ & the entire #TeamRosberg for this exceptional performance! https://t.co/tCBlmbZyiW
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 5, 2019
Lila Paganihoz lila pulóver dukál
https://formula.hu/parc-ferme/23364
Lewis Hamiltonnak köztudottan egyedi ízlése van, ha a megjelenésről van szó, így egyáltalán nem lepődtünk meg, amikor az Instagramra az alábbi fotót posztolta:
Küzdelem az utolsó kanyarig, szakadó eső, piros zászló - így zajlott a DTM szezonzáró hétvégéje
https://formula.hu/parc-ferme/23365
Hétvégén Hockenheimben rendhagyó módon búcsúzott a Német Túraautó-bajnokság, amely a japán Super GT-vel rendezett közös versenyhétvégét. Íme a szombati és a vasárnapi futamok összefoglalója:
Furcsa fazonú felsőben futott Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/23363
A Mercedes Formula-1-es pilótája csütörtökön még Monacóból posztolt biciklis szelfit, ma viszont már a gyönyörű Kuala Lumpurban a Petronas éves jótékonysági rendezvényén, az Orchid Run & Ride-on vett részt. A finn felkészülési programában nagy szerepe van a futásnak, ráadásul egy Finnországban rendezett duatlon is az ő nevét viseli.
@Petronas Orchid Run & Ride this morning in KL #VB77 #P1 #5k @PET_Motorsports @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/76BJm9csa7
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) October 6, 2019
KL #VB77 @PET_Motorsports pic.twitter.com/CUqyCkqYhR
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) October 5, 2019
F1-es pilóta is díjazott a MotoGP vasárnapi futamán
https://formula.hu/parc-ferme/23362
A Hondának köszönhetően a Toro Rosso pilótája, Pierre Gasly is ellátogatott Thaiföldre, a MotoGP vasárnapi futamára. A fancia versenyző nemcsak nézelődni ment, a díjátadó ceremónián ő nyújthatta át a konstruktőrnek a győztes trófeát.
Congratulations to @marcmarquez93 on an incredible 8th World Championship! @PierreGASLY was on hand to present @HRC_MotoGP with the Constructors’ trophy @MotoGP #ThaiGP pic.twitter.com/2BytJmBOdu
— Toro Rosso (@ToroRosso) October 6, 2019
You bump into friends in some surprising places!
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) October 6, 2019
Great to chat all things racing @PierreGASLY and good luck at Suzuka #ThaiGP pic.twitter.com/ip8KnSO8kh
DTM: Rockenfeller volt a leggyorsabb, de Mülleré a pole
https://formula.hu/parc-ferme/23361
A DTM hockenheimi szezonzárójának mai időmérő edzésén Mike Rockenfeller bizonyult a leggyorsabbnak, ám a tegnapi futamon harmadik figyelmeztetését kapta, így öthelyes rajtbüntetéssel várja a délutáni futamot. Az első rajtkockát Nico Müller örökölte meg tőle.

Fotó: DTM Media
Esőben zajlott a mai kvalifikáció, amelyen egy német-japán összeborulás keretében a DTM és a Super GT autói közösen hajtottak pályára. A körülmények nagyban megnehezítették a vegyes mezőny helyzetét, pályaelhagyás miatt számos kört törölt a versenyirányítás.
Müller félidőnél ugrott az élre, ahol tovább javított legjobb idején. Végül 1:50,813-at futott, amelyet Rockenfeller 0,013 másodperccel megdöntött. A Team Phoenix pilótája a hátrasorolás miatt azonban a hatodik helyre csúszott vissza. Köridőket tekintve Timo Glock lett a harmadik, Jamie Green pedig a negyedik.
A Super GT kategóriájú autók sokat küzdöttek a tapadás hiányával. Közülük a leggyorsabb Nick Cassidy lett a Lexus LC500-assal, 1,7 másodperccel lassabb köre a 16. helyre volt elég.
A mai futam 13:30-kor rajtol, a leintést követően összefoglalóval készülünk.
Az időmérő első 15 helyezettje:
Szóval így néz ki belülről a Red Bull motorhome-ja!
https://formula.hu/parc-ferme/23360
Aki végigvezet minket: a csapat versenyzője, Alex Albon.
Take a look behind the scenes with @alex_albon on a typical race day... #givesyouwings pic.twitter.com/fkzJpGKl37
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 4, 2019