DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

Ficza Feri, Janika, Nagy Norbi, Kiss Norbi, Sebestyén Balázs, Bochkor Gábor - és a többiek. Számos érdekes nyilatkozóval itt van az Autósport és Formula Magazin legújabb adása.

Meghekkelték a hivatalos F1-es applikációt, furcsa üzeneteket kaptak a felhasználók

Szombat este különös értesítést kaphattak a hivatalos Formula-1-es applikáció felhasználói: egy rövid „Foo” üzenetet küldött ki az app, majd utána nem sokkal egy „Hmm, ellenőriznem kellene a biztonsági beállításaimat… :)” üzenet is érkezett. Már ekkor egyértelmű volt, hogy meghekkelték az applikációt, ezt pedig vasárnap az F1 meg is erősítette. Közleményükben kiemelték, hogy átvizsgálják a biztonsági rendszereiket, emellett hangsúlyozták, hogy a hekkertámadás csak az értesítések kiküldését felügyelő szolgálgatásra korlátozódott, ezért nem gondolják, hogy kiszivárogtak volna a felhasználók adatai.

f1-app-hack-1

f1-app-hack-2

Közel áll Perez az új szerződéséhez

Sergio Perez szerződtetésével hosszú idő után először fordult elő, hogy a Red Bull nem a saját tehetségei közül választott pilótát, ám az eredményeket látva ez jó döntésnek bizonyult. A mexikói pilóta nagyszerű formában van, Bakuban pedig már futamot is nyert, így az energiaitalosok az egyéni mellett a konstruktőri világbajnoki címért is harcba szállhattak a Mercedes ellen.

A 200. versenyére készülő Perez még nem rendelkezik szerződéssel a következő évre, de úgy tűnik már nincs messze ettől. Az osztrák istálló csapatfőnöke, Christian Horner a Sky-nak nyilatkozva tett erre egyértelmű utalást.

„Nagyon elégedettek vagyunk azzal a munkával, amit Checo végez, szóval hamarosan leülünk vele. Van még néhány futam a nyári szünetig, de boldoggá tesz minket, ahogyan dolgozik, nem hinném, hogy ez egy hosszadalmas vita lesz. Elég egyértelmű a dolog, a megfelelő időben pedig beszélni fogunk erről.” – mondta Horner.

Ericsson most tényleg megkoccolta Grosjeant

Mémmé vált a 2018-as F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjról a pillanat, amikor Romain Grosjean biztonsági autó mögötti falba csapódása után a Haas-mérnök a rádión azt közölte a franciával, hogy „Ericsson eltalált minket”, miközben a svéd a közelében sem volt a pilótának. Nos, a két versenyző az IndyCarban most ismét egy mezőnyt erősít, s a hétvégi, mid-ohiói fordulójának egyik szabadedzésén Ericsson tényleg finoman megpöckölte Grosjeant, aki emiatt leszaladt a pályáról:

2019 után újra F1-es nagydíjon a kétszeres világbajnok

„Jó ismét itt lenni. Az első F1-es versenyem a 2019-es Abu Nagydíj óta” – posztolta lényegretörően Mika Hakkinen, aki a koronavírus-világjárvány kitörése óta most, Ausztriába utazott el először egy nagydíjhétvégére. Belépőjén a VIP-vendégeket fogadó Paddock Club neve szerepel.

Alonso és Verstappen szívesen lennének egymás csapattársai – még ha nem is az F1-ben

A csütörtöki médianapokon idén rendre véletlenszerűen párosítják össze a versenyzőket, az Osztrák Nagydíjon pedig Max Verstappen és Fernando Alonso tartott közösen sajtótájékoztatót. Ennek apropóján pedig fel is merült a kérdés, hogy a lassan 40 éves spanyol és a jelenlegi vb-éllovas szeretne-e egymás csapattársaként versenyezni, amire mindkét pilóta pozitív választ adott – igaz, nem az F1-ben, hanem inkább például a Le Mans-i 24 óráson tartják ezt elképzelhetően (amelyet Alonso kétszer már meg is nyert):

„Még lehet rá lehetőségünk a jövőben. Talán nem az F1-ben, mert az szerintem nem lehetséges. De a jövőben ki tudja? Mindketten imádunk versenyezni, imádjuk az endurance-versenyeket, a Le Mans-t és még sok mást. Szóval jó lenne egyszer valamikor egy csapatban szerepelni” – fogalmazott Alonso a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón, míg Verstappen így reagált: „Természetesen, izgalmas lenne ugyanabban a csapatban versenyezni vele. De ahogy mondta, később számos lehetőségünk lehet erre a Formula-1-en kívül. Ki tudja? Klassz lenne szerintem.”

verstappen-press-redbull-1

Ezredekkel, de meglett: ezzel a körrel vitte el a pole-t Verstappen

Alig tudta lebirkózni Lando Norrist, de végül ez a kör elég lett a pole-pozícióhoz Max Verstappennek az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén (a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva indul):

verstappen-video-pole

Versenyez az F1, az F3 és az IndyCar is – itt a vasárnapi menü

Spielbergre (F1, F3), Mid-Ohióra (IndyCar) és Doningtonra (Superbike-vb) is érdemes lesz figyelnünk ma:

11:05-11:45 Formula-3, harmadik futam (11:00-től M4 Sport)
12:00-12:20 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)
15:00-15:40 Superbike, második futam (Aréna4)
15:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
18:05 IndyCar, futam (Aréna4)

spielberg-dppi-2021

 

Nemcsak büntetést, tortát is kapott a születésnapos Vettel

Nem feledkezett meg Sebastian Vettel 34. születésnapjáról az Aston Martin: az időmérő után büntetett németet – a minap ünneplő Daniel Ricciardóhoz hasonlóan – egy tortával lepte meg csapata.

Verstappen pole-ja, Norris és Russell bravúrja, Vettel feltartása - így zajlott a spielbergi időmérő

A Formula-1 által készített összefoglaló ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

 pf0

Első győzelmét aratta az F3-ban David Schumacher

Izgalmas napot zárt a Formula-3 mezőnye szombaton. A fordulatos első futamon a Dennis Hauger győzött, mögötte viszont többen bosszankodhattak, összesen 11 pilótát büntettek a délelőtti verseny után. Az érintettek nagy része pályaelhagyás miatt kapott időbüntetést, többek között a második helyezett Caldwell és a harmadik helyen végző Sargeant is, utóbbi viszont leszorult így a dobogóról. Rosszabbul járt viszont Iwasa, akit kizárták, miután figyelmen kívül hagyta a fekete-narancssárga zászlót.

A délutáni versenyen David Schumacher indulhatott az élről, aki korábban még pontot sem szerzett, ennek ellenére kiválóan tartotta a pozícióját, pedig kétszer is eltűnt az előnye. Nem sokkal a rajt után Sargeant járt ismét szerencsétlenül, miután Van der Helm autójával ütközött össze, a rajt után, Crawford autója pedig a 10-es kanyar bukóterében állt meg a 11.körben. Előbb egy biztonsági autós, majd egy VSC fázis következett az esetek miatt.

A mezőnyben ezúttal is hatalmas volt az adok-kapok, Schumachert viszont ez nem zavarta, így élete első futamgyőzelmét aratta az F3-ban. A német pilótát egyedül Victor Martins kaphatta volna el, ám két körrel a leintés előtt megállt az autója. A dobogóra Frederik Vesti és Hauger fértek még fel, a Campos magyar pilótája, Tóth László pedig a 21. helyen zárt.

W Series: Győzött a címvédő, 18 éves orosz újonc a dobogón

Nemcsak a Formula-1, hanem a második idényét teljesítő W Series is duplázott a Red Bull Ringen: az Osztrák Nagydíj szombatján idei második versenyüket futották a hölgypilóták. A pole-ból a 2019-es kiírás bajnoka, Jamie Chadwick indulhatott, s egy pillanatig nem is forgott veszélyben a győzelme a britnek.

A dobogó második fokára az az Irina Sidorkova állhatott fel, aki Beitske Visser rajtnál lefulladó autóját remek helyezkedéssel kikerülve jött fel ebbe a pozícióba: a 18. életévét néhány napja betöltő orosz mindössze második futamát teljesítette a W Seriesben. A pódiumot a finn Emma Kimilainen tette teljessé, aki próbált nyomást gyakorolni Sidorkovára, de támadó pozícióba nem tudott kerülni. A szezon két hét múlva Silverstone-ban folytatódik, aztán pedig a Hungaroringre utazik a mezőny.

chadwick-wseries-spielberg

ERC: Gryazin nyert, Herczig pontszerző

Péntek-szombaton rendezték az idei Rali Európa-bajnokság második futamát, a Liepaja Ralit. A speciálisan gyors murvás pályákon a magyar Herczig Norbert és Ferencz Ramón nagyon hamar jelentős hátrányt szedett össze, az elrontott kvalifikáció után ugyanis pocsék rajtpozíciót kapott a páros, így a pénteket még a 20. helyen zárták. Szombaton már jobb helyről rajtolhattak, mentek ötödik-hatodik időket is, így végül a 14. helyig jöttek fel, amellyel két pontot szereztek, igaz, a Lengyel Ralin elért ötödik helyük után ezzel is hátrébb csúsztak a bajnokságban.

A futamot az a Nikolay Gryazin nyerte, aki az év elején a magyar Boldogkő Ralit is behúzta, illetve a világbajnokságon is sorra nyeri a szakaszokat - a második helyet a világbajnoki dobogós Craig Breen, a harmadikat pedig a kétszeres Európa-bajnok Alexey Lukjanuk szerezte meg.

Az ERC2 értékelésében a második helyre jött be ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán.

Az eredmények itt követhetőek!

herczig skoda liepaja srth

fotó: Skoda Rally Team Hungaria

Még jövőre is a Honda létesítményéből érkeznek majd a Red Bull motorjai

Miután a Honda tavaly bejelentette, hogy a 2021-es idény végén kiszáll a Formula-1-ből, a Red Bull úgy döntött, a japánok projektjének továbbvitelével saját maguk fognak gondoskodni az erőforrásukról. Ennek érdekében a Red Bull Milton Keynes-i gyárát úgy kezdték el kibővíteni, hogy ott alakíthassák ki a külön motorrészleget is. Most azonban kiderült, hogy a 2022-es év még átmeneti lesz ilyen szempontból: Christian Horner Red Bull-csapatfőnök és Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója egyaránt megerősítette az Osztrák Nagydíj helyszínén, hogy jövőre még a Honda sakurai létesítménye látja majd el motorral az energiaitalosok mindkét alakulatát.

Horner hozzátette: a Red Bull 2023-ra viszont már teljesen a saját lábára szeretne állni, valamint azt is megemlítette, hogy jobban örülne neki, ha a 2025-re tervezett új hajtásláncokat – amelyről éppen ma fognak nagy tanácskozást tartani az illetékesek – egy évvel később vezetnék be.

honda-rb-spielberg-dppi-1

Nem lesz rózsaszín az Aston Martin, de a zöld változhat

A közönség tetszését elnyerte az Aston Martin színe, amikor a Formula-1-be gyári csapatként visszatérő márka télen bemutatta autóját, az AMR21-et – az első versenyhétvégék során azonban bebizonyosodott, hogy tévéképernyőn keresztül a sötétzöld árnyalat már nem tűnik ki annyira, össze lehet téveszteni a Mercedes feketéjével vagy szemből az AlphaTauri sötétkékjével.

Az elődcsapat, a Racing Point főtámogatója, az istállót továbbra is szponzoráló BWT üzleti okokból rózsaszín Aston Martint preferálna. Ettől Otmar Szafnauer csapatfőnök elzárkózik, de azt nem zárja ki, hogy a zöld árnyalata változzon a jövőben.

„A nevünk Aston Martin, az Aston Martin pedig tradicionálisan zöld, ezért ez a szín szerintem maradni fog. A Ferrari vörös, az Aston Martin zöld” – mondta a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján a Red Bull Ringen Szafnauer. „Ez a szín lenyűgöző napfényben és élőben, de azt hiszem, kicsit feltűnőbbé kellene tenni a tévéképernyőn keresztül, anélkül, hogy a zöld alapvetően változna. Gondolkozunk ezen, hogy jobban megkülönböztethetőek legyünk más sötét színű autóktól.”

Figyelmeztetést kaptak a versenyzők a feltartások miatt

Az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzései során több esetben is óriási forgalom alakult ki a pálya utolsó szektorában. Ennek oka, hogy a versenyzők sokszor szándékosan lassítottak le az utolsó kanyar előtt, hogy egy tiszta kört kezdhessenek meg, ám a versenyigazgató Michael Masi figyelmeztette a pilótákat, hogy ezzel a sportszabályzat 27.4. cikkelyét sérthetik meg. A szombat reggeli útmutatás szerint aki előnyszerzés céljából lassít a 9-es és a 10-es kanyarok között, az szabályt szeg ezzel. Masi elmondása szerint az FIA már mérlegeli, hogy a pályahatárok betartása érdekében milyen módosításokat tudnának végrehajtani az utolsó két kanyaron a jövőben.

 

F3: Elképesztő adok-kapok és ütközés az élen, győzött az éllovas

Parádés versenyt hozott a Formula-3-asok első spielbergi futama. A fordított rajtrács értelmében Logan Sargeant indulhatott a pole-ból, de azonnal lerajtolta őt Matteo Nannini. Az amerikai persze nem hagyta magát, többször is oda-vissza előzgették egymást a korábbi F1-es pilóta, Alessandro Nannini unokaöccsével. Ebbe a csatába aztán Clement Novalak is beszállt, így már hárman váltogatták egymás között a pozíciókat: gyakorlatilag körről körre változott az éllovas trió között a sorrend.

Sargeant aztán elkezdett hátracsúszni, a szerepét pedig Dennis Hauger vette át, aki a 12. helyről indulva (!) a hajrában már épp Novalakot és Nanninit készült támadni, amikor az említett páros a 4-es kanyarban összeért és lesodródott a pályáról! Novalak ki is esett, Nannini még bejött nyolcadiknak, Hauger viszont megörökölte az első helyet és ezzel a győzelmet – idei második sikerével ráadásul tovább növelte előnyét az összetett tabellán a norvég. Olli Caldwell és Sargeant még a dobogón.

Ami pedig a mezőny koronavírus-fertőzésből visszatért magyar versenyzőjét illeti: Tóth László a 22. helyen látta meg a kockás zászlót az első futamon. Folytatás délután a második versennyel a Red Bull Ringről.

 

Egy rossz szó nem érte az új Pirellit, a következő versenyen már élesben bevethetik

Prototípus abroncsokat láthattunk az F1-es autókon az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzésein: minden versenyző két szettet kapott a szokásos színjelöléssel nem rendelkező, fejlesztés alatt álló C4 (azaz az ötös skálán második legpuhább) hátsó abroncsból, hogy a gyártó Pirelli információt gyűjtsön. Az új, strapabíróbb abroncsot – az oldalfutófelületet erősítették meg – a bakui defektek után fejlesztették ki.

A gumicég sportigazgatója, Mario Isola elmondta: a versenyzőktől pozitív visszajelzéseket kaptak, egyesek az első körökben jobb kanyarból való kigyorsításról számoltak be. Semmiféle negatív vélemény nem érkezett, egyes csapatok a szombati utolsó szabadedzésen is ki szeretnék próbálni a prototípust. Isola szerint a kedvező fogadtatás miatt Silverstone-ban, ahol a P4 az egyik kijelölt abroncs, már élesben is használhatják.

Gyulay Zsolt, Salgó Rali, motokrossz – jön a legújabb tv-műsorunk!

Ha esetleg nem lenne elég szombatra a Formula-1-es Osztrák Nagydíj programja, akkor 12:30-kor kapcsolj a Spíler1 TV-re, hiszen akkor kerül adásba az Autósport és Formula Magazin legfrissebb műsora, amelyben a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója lesz a vendégünk, de szó esik a Salgó Raliról és a WRC-ről is, valamint egy csipetnyi Red Bullról is.

autosport-es-formula-musor-spiler-logo

F1, IndyCar, F3, Superbike, W Series - íme a szombati program

Egészen éjfélig motorsportot nézhetünk szombaton, mutatjuk a menetrendet.

Szombat

10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:35-11:20 Formula-3, első futam (11:00-tól M4 Sport)

12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)

15:00-15:40 Superbike, első futam (Aréna4)

15:00-16:00 Formula-1, időmérő edzés (M4 Sport)

16:30-17:05 W Series, futam (Sport2)

17:30-18:15 Formula-3, második futam (Duna World / M4 Sport+)

18:00-19:15 IndyCar, időmérő edzés (Aréna4)

21:30-00:00 IndyCar, utolsó edzés

00121017_110

fotó: dppi

Red Bull–Mercedes 1-1 és sóderágy-látogatások – a pénteki nap videós összefoglalója

Lezajlottak az Osztrák Nagydíj első napjának szabadedzései – ha lemaradtál, IDE és IDE kattintva pótolhatod a lényeget!

fp-videok-1