Rosszul kezdődik: Kubica balesetet szenvedett a Monte-Carlo Ralin!
https://formula.hu/parc-ferme/7795
Mindössze három szakaszt kellett várni a szezon első Robert Kubica-balesetére a WRC-ben...
Grosjean az oválon nem versenyez, Pietro Fittipaldi helyettesíti
https://formula.hu/parc-ferme/28235
Romain Grosjean már korábban is beszélt arról, hogy fél az oválpályás versenyzéstől, a tavalyi balesete után pedig még jobban felerősödött benne az, hogy nem feltétlenül akar ő olyan tempóval száguldozni centikre a többiektől és a faltól. Ezért úgy döntött, hogy nem versenyez azokon az IndyCar-futamokon, amelyek oválpályán zajlanak majd - ez négy verseny kihagyását jelenti majd a francia számára a 17 futamosra tervezett bajnokságban.
Most viszont az is kiderült, hogy ki ugrik be helyette: az, aki tavaly az F1-ben is helyettesítette, vagy Pietro Fittipaldi. A fiatal 2020-ban két F1-es versenyen ugrott be Grosjean helyére, most az említett négy IndyCar-futamot "kapja meg" helyette és nem ismeretlen számára a sorozat, versenyzett már itt - úgy fogalmazott, hogy az F1-es körökben való megmaradás és az IndyCarban való versenyzés ideális forgatókönyv számára 2021-re.
Persze a közösségi médiában már fel is bukkant az a vélemény, hogy ezek szerint Fittipaldi tulajdonképpen Grosjean dublőre...

fotó: dppi
Bemutatták a rollerbajnokság 100 km/óra felett repesztő gépeit
https://formula.hu/parc-ferme/28232
A motorsport világa még nem nagyon tudja, hogyan kategorizálja a Formula-E-ből kinövő legújabb elektromos kezdeményezést, noha kétségtelen, hogy definíció szerint az elektromos rollerek versenyeztetését célzó, eSkootr névre keresztelt bajnokság is technikai sportnak számít. Most bemutatták az extrém helyszíneken versenyzendő, a sportvilág számos szakágából nevezőket vonzani szándékozó széria sporteszközét, az S1-X nevű elektromos rollert, amellyel 100 km/óra feletti csúcssebességet, a kanyarokban pedig akár 50°-os dőlési szöget ígérnek.
A bajnokság a tervek szerint még 2021 során elstartol.
Top speed 100km/h +
— eSC (@ESC_live) February 25, 2021
Lean angles up to 50 degrees
Carbon Fibre Chassis
Take a closer look at the #eSkootr S1-X
Autólerakat lett Európa leghíresebb oválpályájából
https://formula.hu/parc-ferme/28233
Az Egyesült Államokban talán szentségtörés lenne az ilyesmi, Európában azonban nincs nagy hagyománya az oválpályás versenyzésnek, és az USA formulaautós élsorozata is már 2002-ben járt Rockinghamben legutóbb a CART képében. De nemcsak az ovál, hanem a belső pályaszakasz sincs már használatban a 2018-as tulajdonosváltás óta, azóta ugyanis az angliai helyszín bezárta kapuit mindenféle versenyzési és vezetéstechnikai tevékenység előtt és autólerakattá vált.
Egy nagyszerű versenypálya tündöklését és hanyatlását örökíti meg ez a két kép.


Régi álom teljesülhet az F1 visszatérésével Dél-Afrikába!
https://formula.hu/parc-ferme/28234
Az F1 történetében eddig csak két évben, 1992-ben és 1993-ban fordult elő, hogy mind a hat ember által lakott kontinensen nagydíjat rendeztek. A sport irányítását átvevő Stefano Domenicali azt sejteti, megnőttek az esélyei az afrikai kontinens visszatérésének a versenynaptárba. Erről beszéltünk mi legutóbbi podcastadásunkban, maga Domenicali pedig az Autósport és Formula Magazin legújabb számának hasábjain. Hallgassatok és olvassatok belénk!

Leclerc idei sisakján még több a krikszkraksz, mint a tavalyin
https://formula.hu/parc-ferme/28231
2020-ban még piros háromszögféleségek, idén pedig már fehér-fekete nonfiguratív formák adják Charles Leclerc sisakjának alapmintázatát, amit persze bőségesen fednek a Ferrari szponzormatricái, a 16-os rajtszám és a monacói zászló.
New year, new helmet
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) February 27, 2021
What do you think ? pic.twitter.com/aLJMgLyxAC
Minimum tíz évre tervez Szaúd-Arábiában az F1
https://formula.hu/parc-ferme/28230
Új – vitatott megítélésű – ország csatlakozik 2021-ben a versenynaptárhoz, Szaúd-Arábia, amely Bahreinnel és az Egyesült Arab Emírségekkel együtt háromra növeli a közel-keleti helyszínek számát. December 3-5-én az első nagydíjat Dzsiddában tartják, de terv szerint 2023-ban átköltöznek Kiddijába, a most épülő tervezett városba.
A Formula-1-es menedzsment versenypromóciókért felelős vezetője, Chloe Targett-Adams egy webkonferencián elmondta: a nagydíjat a következő legalább tíz évben szándékoznak megrendezni, mivel ez is része Szaúd-Arábia Vízió 2030 elnevezésű stratégiai tervének.

„Fenomenális, hogy sikerült megállapodást kötni, aláírni és bejelenteni a világjárvány alatt. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy oda mehessünk versenyezni, része hosszabb távú terveinknek azt illetően, hogyan akarjuk építeni sportunkat a Közel-Keleten. Két hosszú távú kapcsolatunk, Bahrein és Abu Dhabi, egyaránt hihetetlenül sikeres. Az első verseny Dzsiddában ideiglenes utcai pályán lesz, amely már most kezd formát ölteni, ami szintén nem egyszerű eredmény a pandémia során. A szaúdi csapat ebben is fenomenális” – idézi a Szaúd-Arábiáról legdicsérőbb szavakkal beszélő Motorsport.com Targett-Adamset. Hozzátette, a lakosság hatalmas, nagy a fiatalok aránya, és jelentős az érdeklődés a motorsport és autóipar iránt.
A hét belső kamerás felvétele: Perez még sohasem tűnt ilyen gyorsnak!
https://formula.hu/parc-ferme/28229
"Az első gyorsköröm!" - ezzel a felkiáltással osztotta meg az izgatott Sergio Perez az alábbi belső kamerás felvételt, amely a Red Bull silverstone-i filmforgatási napján készült, és amely tényleg átadja a sebességérzetet. A mexikói már véleményt is formált a számára nagyon új technikáról az idei és a két évvel ezelőtti autóban töltött körei alapján.
My first fast lap!!! #RedBullRacing #ChargeOn #F1 pic.twitter.com/3HXaYpp13M
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) February 26, 2021
Új logója van a Peugeot-nak, búcsúzik az álló oroszlán
https://formula.hu/parc-ferme/28228
Bár már 50 éve a két lábon álló, mellső lábaival támadó oroszlán a Peugeot összetéveszthetetlen logója, valójában az évek során többször is finomított már az embléma formatervén a francia márka, sőt 1970-et megelőzően még egészen más pozitúrákat is felvett az állatok királya. Most viszont elérkezett a fél évszázad óta legnagyobb imázsváltás ideje a Peugeot-nál. Az alábbi videó végigveszi a logó formálódásának folyamatát az 1858-as kezdetektől fogva, a végén pedig bemutatja a teljesen új szimbólumot, amellyel az 1960-as években használt stílus tér vissza.
We are forward thinkers, but we never forget where we come from. Our new logo is a radical expression of our timeless commitment to modernity. #LionsOfOurTime pic.twitter.com/fCgtuEk3VT
— Peugeot (@Peugeot) February 27, 2021
Rajtgyakorlat után rohant a falba, a mentőknek kellett kiemelni Mortarát
https://formula.hu/parc-ferme/28227
Felettébb szokatlan körülmények között szenvedett balesetet Edoardo Mortara a Formula-E szaúd-arábiai hétvégéjének szombati szabadedzésén. A 45 perces gyakorlás már véget ért, amikor a versenyzőknek még lehetőségük volt felsorakozni a rajtrácsra és elvégezni egy próbarajtot. Az előző napi versenyt második helyen záró svájci pilóta ki is lőtt Venturijával, ami viszont a célegyenes végén nem lassult le, hanem egyenesen a bukótérbe száguldott, betemetve magát a védőfalba.
A Venturi percekkel később annyit közölt az eset kapcsán, hogy Mortarát a pályabírók és az orvosi csapat segítségével kellett kiemelni az autóból, a pilóta magánál van és beszél, elővigyázatosságból viszont kórházba szállították. A 13 órakor érkező közlemény azt nem pontosította, hogy a pályakórházról, esetleg egy távolabbi egészségügyi intézményről van-e szó, és hogy hogyan érinti ez Mortara részvételét a 14 órakor startoló időmérőn, ami az esti futam rajtsorrendjét hivatott eldönteni.
mortara’s crash in practice.
— #1 pato o’ward lover remi (@remiformula) February 27, 2021
that mercedes fe car has a serious issue with the throttle getting stuck.
same thing happened last year at mexico with de vries too iirc. pic.twitter.com/g7fSjyuA4I
FRISSÍTÉS: Susie Wolff csapatvezető elmondása szerint megnyugtató, hogy Mortara tudja mozgatni a végtagjait - állapotának súlyosságáról ez sem mond még el sokat, az viszont biztos, hogy elsősorban nem sérülés akadályozza meg őt abban, hogy a pályára hajtson az időmérőn. A versenybírók drámai döntést hoztak ugyanis: a Mortara Venturijában lévő Mercedes-technika meghibásodásának még ismeretlen okai miatt a Venturi és a Mercedes egyetlen autója sem vehet részt a kvalifikáción!
Mi a fő különbség az F1 és az FE között? Előbbinek csak egy Wolff nevet a végén, utóbbinak már kettő
https://formula.hu/parc-ferme/28226
Nemcsak a Mercedesnek volt nagy nap a Formula-E szaúd-arábiai szezonnyitója, hanem a Wolff házaspárnak is, hiszen mindkettőjüknek volt érdekeltsége a dobogón. Toto Wolffnak nincs ugyan közvetlen szerepe a versenyhétvégéken (a csapat vezetője Ian James), de a Mercedes sportigazgatójaként az FE-program is az ő felügyelete alá tartozik. Felesége, Susie Wolff azonban az előző szezon óta a Venturi csapatvezetőjeként aktív szereplője a sorozatnak, ráadásul érkezése óta a Venturi a Mercedes technikáját használja. A Diriyah ePrix pénteki versenynapján a Mercedesszel Nyck de Vries behúzta a győzelmet, mögötte pedig Edoardo Mortara ért célba a Venturival. Miután a Wolffok leuralták a szezonnyitót, természetes volt az azonnali videóhívás a két szakvezető házastárs között.
Congratulations to @MercedesEQFE for the win. A great start for the Wolffs! pic.twitter.com/J6f4fflnfO
— Susie Wolff (@Susie_Wolff) February 26, 2021
Emberfeletti: 220 kilométeres triatlont teljesített Billy Monger
https://formula.hu/parc-ferme/28224
Az amputált lábú autóversenyző bravúros kihívást teljesített: öt nap leforgása alatt 220 kilométeres távot gyalogolt le, evezett kajakban és kerékpározott. A kihívás pénteken ért véget, Anglia számos pontján járt, a Brands Hatch-i pályán is körbetekert. Az emberfeletti teljesítménnyel jótékony gyűjtésre hívta fel a figyelmet.



Elhunyt Hannu Mikkola, a WRC 1983-as bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/28225
Február 27-re virradóan az autósportvilág szegényebb lett egy legendával: 78 éves korában rákban elhunyt Hannu Mikkola, a Rali-világbajnokság hőskorának egyik finn nagysága. Mikkola egy Fordot vezetve ott volt a WRC megalakulásának legelső futamán, az 1973-as Monte-Carlo Ralin, később rövid ideig Jean Todt is volt a navigátora a Peugeot-nál, 1983-ban pedig Audi Quattrót vezetve szerezte meg egyetlen világbajnoki címét. További három-három alkalommal végzett a bajnoki tabella 2. és 3. helyén, utolsó WRC-futamát pedig 1993-ban teljesítette, korszakalkotó karrierje tehát két évtizedet ölelt át.
A WRC mezőnyét éppen Finnországban, az Arctic Rali ideje alatt érte a hír. A jelen és a közelmúlt bajnokai, mint Sebastien Ogier és Petter Solberg, akik egykoron felnéztek Mikkolára, régi emlékek felidézésével rótták le a kegyeletüket.
Really sad to hear the news about Hannu Mikkola - he was a legend, a proper gentleman, a real Champion, and a great father to great kids. Sending all my condolences to his family and friends. RIP. pic.twitter.com/ygZU2TPAJh
— Petter Solberg (@Petter_Solberg) February 27, 2021
Sad day for our sport as one of our legends left us today. Hannu Mikkola won the WRC same year I was born and although I never had the honor to meet him I am saddened by his passing as he will be remembered as one of the greats. My thoughts are with his family and friends. RIP. pic.twitter.com/KOxeC4qyjf
— Sébastien Ogier (@SebOgier) February 27, 2021
Néhány videó Mikkolával munka közben, aki a finnek jellegzetes nyugalmával vette a ralipályák akadályait.
Rest in peace Hannu Mikkola. There's so much you could write about him, but what always stood out for me was his incredible calmness in panic situations...both inside and outside the car. Here's a great example from the 1991 RAC Rally: pic.twitter.com/XP4M2WEn8m
— Antti Kalhola (@anttikalhola) February 27, 2021
World Rally Champion Hannu Mikkola came to Shelsley Walsh on July 5th 1986 with his works Audi Sport Quattro and completely smashed the closed car record.
— Shelsley Walsh (@shelsleywalsh) July 5, 2020
Here's a quick look, but for more see our IGTV and Facebook pages. #ShelsleyWalsh@AudiUK @AudiUKPress @MikkolaHannu pic.twitter.com/4FI7Nn8WjX
Sergio Perez teljesen kicserélődött: erősebb, lelkesebb, motiváltabb
https://formula.hu/parc-ferme/28223
Legalábbis ez árad a megjelenéseiből, de mire lesz ez elég Maxifiú ellen? Erről beszélgettünk a Formula Podcastben…
Egyet jobbról, egyet balról – ez a vagány dupla előzés dobogót ért
https://formula.hu/parc-ferme/28222
A Formula-E nem szűkölködik merész megmozdulásokban, de amit Edoardo Mortara művelt a szezonnyitón, azt talán már ő maga sem merné megcsinálni ismét. A támadó módót használó Venturi 35 kW teljesítményfölénnyel érkezett meg az egyenesben két riválisára, de talán szívbajmentesebben is meg lehetett volna oldani a feladatot annál, mint hogy Mitch Evans Jaguarját jobbról, majd egy szűk résen átbújva Pascal Wehrlein Porschéjét már balról előzze meg. A svájci végül Nyck de Vries mögött a második helyen zárta a hétvégi első Diriyah ePrix-t.
Precision driving from @edomortara as he makes a double overtake on @mitchevans_ and @PWehrlein!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) February 26, 2021
Find out how you can watch the #DiriyahEPrix here >> https://t.co/2WSTHwAqM2 pic.twitter.com/nzNmwNoj5t
Nézőbarát IndyCar-festését is bemutatta a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/28221
Egyedüli Formula-1-es csapatként az IndyCarban is érdekelt a McLaren, amely másfél héttel az MCL35M bemutatása után az amerikai szériában szereplő Chevrolet-motoros versenygépeit is prezentálta a nyilvánosságnak.

Az IndyCarban második teljes szezonja előtt álló McLaren fényezését a vállalati szín, a papaja határozza meg, a csapat kreatívjai azonban úgy döntöttek, eltérő dizájnt alkalmaznak a két autón, hogy a nézők megkülönböztethessék a versenyzőket. (Ez az IndyCarban a legtöbb csapatnál bevett megoldás.)

Pato O’Ward 5-ös rajtszámú autója fekete-papaja színeket kapott, míg Felix Rosenqvist 7-es számú versenygépe az F1-esre emlékeztető kék-papaja kombinációval áll rajthoz. Az új igazolás Rosenqvist a bemutatón elmondta: nagyon látványosra sikerült mindkét autó, de az övé mégiscsak jobban néz ki.
Több kép az autóról a galéria rovatban található.

Elképesztő visszaesést könyvelt el az F1 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/28219
A koronavírus-világjárvány 2020-as kitörése miatt számítani lehetett az F1 bevételeinek visszaesésére, az alábbi adatok mégis megdöbbentőek. A Liberty Media közzétette a száguldó cirkusz tavalyi pénzügyi jelentését, amiből kiderült, hogy a széria éves bevétele 1,1 milliárd dollárra (328 milliárd forint) csökkent az előző évhez képest, ami 877 millió dolláros (261 milliárd forint) visszaesés. A bevételek hiányát elsősorban az okozta, hogy az év első felében egyetlen futamot sem láthattunk, de a második félévben is többnyire helyszíni nézők nélkül rendeztek versenyeket, így a szervezet kénytelen volt részben a saját költségvetéséből támogatni a nagydíjak megrendezését.

Fotó: DPPI
Kezdődhet a kombinálás: Alonso nem vesz részt az Alpine bemutatóján
https://formula.hu/parc-ferme/28220
Az Alpine március 2-án tartja 2021-es autójának leleplezését, az online eseményre pedig lapunk is meghívót kapott, amiből viszont kiderül, hogy a csapat legnagyobb érdeklődésre számot tartó tagja, Fernando Alonso nem lesz ott az eseményen, csak egy előre rögzített videóban szólal majd meg.
„Sajnálattal közöljük, hogy Fernando Alonso nem lesz elérhető a sajtó számára. Az egészségügyi helyzet és a vele járó szabályozások nem teszik lehetővé számára, hogy bármilyen kommunikációs- és marketingtevékenységet végezzen, mialatt a szezonra való felkészülését végzi. Ehelyett közzéadunk majd egy kérdezz-felelek interjút Fernandóval a média számára, legközelebb pedig Bahreinben, az előszezoni teszt során lesz elérhető” – áll az Alpine közleményében.
Alonso pár hete szenvedett rejtélyes biciklibalesetet Svájcban, amit követően állkapocsműtétet is végre kellett hajtani rajta. A nyilvánosság elé azóta nem állt, bár a közösségi oldalán időről időre jelzi, hogy folytatja edzésprogramját. A csapat elmondása szerint a spanyol versenyző teszten és a szezonnyitón való részvétele nincs veszélyben, egyelőre viszont ebből a furcsa indoklásból nagyon úgy fest, felettébb óvják őt a sajtótól.

Már mozgásban az Alfa Romeo C41, benne az idei Ferrari-motorral
https://formula.hu/parc-ferme/28218
Felbukkantak az első mozgóképek az Alfa Romeo 2021-es F1-es autójáról, amivel a gárda ma először hajtott pályára. Két rövid videón meghallgathatjuk, hogyan szól benne a Ferrari új erőforrása.
That sound again... pic.twitter.com/99vDdGlBSM
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 26, 2021
Music to our ears. pic.twitter.com/nKwjfF93Q6
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 26, 2021

Így tesztelte először a Williamset Ayrton Senna - videó
https://formula.hu/parc-ferme/28217
Az autóbemutatók és a tesztidőszak közeledtével előkerült egy videó arról, amikor 1994 februárjának végén Ayrton Senna először próbálhatta ki a Williams-Renault-t.
Ayrton Senna tests the new Rothmans Williams-Renault FW16 for the first time at Silverstone. 24th February 1994. #F1 (Part 1 of 2) pic.twitter.com/9OORCyKqtu
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 24, 2021
Ayrton Senna tests the new Rothmans Williams-Renault FW16 for the first time at Silverstone. 24th February 1994. #F1 (Part 2 of 2) pic.twitter.com/7Rg3Pn474u
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 24, 2021









