DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

„Rejtélyes” – Tsunoda nem érti, miért szenved

Ismét már az első szakaszban búcsúzott az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj pénteki sprintidőmérőjén Yuki Tsunoda, aki így csak a 18. helyről startolhat majd szombaton. Bár ezúttal Max Verstappen is küszködött a Red Bull-lal, hiszen csak hatodik lett, így is jelentős volt a különbség kettejük között. A japán pedig nem is tudott magyarázatot adni minderre – de állítja, hogy nem az első szabadedzésen történt kisebb autótörésre vezethető vissza a kiesése:

„Nem, nem mondanám, hogy őszinte legyek. Nem segített, de így is elég jól zártam az FP1-et. Így is elegendő rövid és hosszú etapot futottam” – idézi Tsunodát a RacingNews365. „Az időmérős köröm is eléggé rendben volt, szóval rejtélyes a dolog. Egyszerűen csak hiányzott a tapadás összességében. De ha magát a kört nézem, nem igazán tudom megtalálni, miért voltam lassú.”

A várható esős körülményektől sem vár megváltást a pilóta: „Meglátjuk. Nem igazán imádkozom sem az esőért, sem azért, hogy száraz legyen, csak találni akarok valamit az autóban. Egyszerűen csak nem értem, miért küszködöm.”

tsunoda-f1-redbull-brazil-1

Sajtó: Verstappen élesben is rajthoz áll a Nordschleifén?

A német Auto Motor und Sport értesülései szerint hamarosan az F1-en kívül láthatjuk versenyezni Max Verstappent, méghozzá a legendás Nordschleifén! A négyszeres Formula-1-es világbajnok pár hónapja már tesztelt GT-autóval a Zöld Pokolban, és köztudott róla, hogy mind a GT-versenyzésért, mind az ikonikus német pályáért oda van. Az AMuS úgy tudja, néhány nappal az F1-es Olasz Nagydíjon aratott győzelme után újra a Nürburgring felé veheti az irányt a Red Bull pilótája, ahol a helyi endurance-széria, az NLS versenyén indulhat.

Persze nem kapásból: előbb pénteken teljesítenie kell egy „tesztet”, s ha ezen megfelelt, még akkor sem ülhet be kapásból a legutóbb tesztelt Ferrari 296 GT3-asba, hanem a pálya speciális szabályai szerint előbb egy kisebb, kevésbé erős versenygéppel kell rajthoz állnia – legalább 14 kört teljesítve, büntetés nélkül. Ezt pipálhatja ki szombaton az állítólagos tervek szerint Verstappen, és mivel profi versenyzőként rögtön platina besorolást kapott, a két hét múlva esedékes NLS-fordulón már a GT3-as Ferrarit is vezetheti – azaz ha ez mind megvalósul, a bakui F1-es futam előtti és utáni hétvégén egyaránt versenyezni fog a 28. életévét hamarosan betöltő pilóta. Aki amúgy ezúttal már nem fogja a Franz Hermann fedőnevet használni, mint az említett tesztje alkalmával.

verstappen-nordschleife-gt

Formula1.5 – Albon Hadjar előtt, Alonso már a harmadik

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Az előző három nagydíjon a tabella jelenlegi első három helyezettje osztozott a „B-liga” győzelmein, hiszen a magyarországi legjobb Fernando Alonso monzai kiesése ellenére is feljött a harmadik helyre, köszönhetően többek között annak, hogy az elmúlt hétvégéken az igazán erős pontokat olyan versenyzők szakították, akik a szezon korábbi részében nemigen jeleskedtek.

alonso-monza

A spanyol klasszis előrébb viszont már nemigen léphet, hiszen az idei szezon két élmenője, Hadjar és Albon egyaránt szorgosan gyűjtögetik a pontokat, s a thai pilóta előnye továbbra is megvan, sőt az elmúlt két hétvégén még növelni is tudta azt, különösen Hadjar spái nullázásának „köszönhetően” – igaz, a franciát így is dicséret illeti, miután Monzában a mezőny végéről indulva tudott bejönni harmadiknak.

Ki kell még emelnünk Gabriel Bortoletót, aki még Jack Doohant is négy futammal annak kiszállása után, Barcelonában tudta megelőzni, azóta viszont ihletett formában versenyez, Monzában az első pole-ját is megszerezte, és a spanyol hétvége óta Alonso és Hülkenberg után a harmadik legtöbb pontot szerezte – amiből az is kiderül, hogy a csapatok közül a Sauber gyűjtötte a legtöbb egységet e nyolc hétvége alatt.

pf-bliga-16

Tsunoda: Mi értelme volt így küzdeni?

Yuki Tsunoda nem volt különösebben elégedett Liam Lawson versenyzésével az F1-es Olasz Nagydíjon. A japán pilóta a középmezőnyben haladva ütközött össze az új-zélandi beugróval a Roggia sikánban, miután a kerékcseréket követően egymás mellett haladtak. Lawson korábban a mezőny egyetlen lágygumis indulójaként jóval korábban keményekre váltott, így alapvetően eltérő stratégián voltak.

A kanyarban kisebb kontakt történt köztük, mindketten a bukótérbe kényszerültek, majd Lawson megelőzte a japánt, de hamarosan visszaadta a pozíciót. Tsunoda ennek ellenére kritikus hangon beszélt az esetről: „Körönként egy másodpercet hoztam rajta. Ő az utolsó helyről indult, és nem is küzdött a pontokért. Ha pontokért harcolt volna, azt meg tudom érteni. De így?”

„Még ha testvércsapat is, mi ellenségek vagyunk. Ez a világ legkeményebb mezőnye, de van egy határ, amit nem lehet átlépni. Mi értelme volt ennek? Én pontokért mentem, ő nem” – mondta Tsunoda, aki a rajtot követően Lewis Hamiltonnal is majdnem ütközött az első kanyarban, s végül a bukótéren át ment tovább. „Egyértelmű, hogy beszorított, ő maga sem tudta bevenni az első kanyart. Örülök, hogy elkerültem az ütközést. Szerintem jól döntöttem” – tette hozzá.

tsunoda-lawson-monza

Marko: Feltámadás volt Verstappen győzelme

Helmut Marko a Red Bull „feltámadásának” nevezte Max Verstappen monzai győzelmét, amely egyúttal minden idők leggyorsabb Formula–1-es futama lett. A négyszeres világbajnok holland a pole-pozícióból rajtolt az Olasz Nagydíjon, és bár az első körben a sikán levágása miatt vissza kellett engednie Lando Norrist maga elé, gyorsan visszaszerezte a vezetést, majd 19,2 másodperces előnnyel nyert.

„Két futammal ezelőtt, Magyarországon még annak is örültünk volna, ha egyetlen pontot szerzünk, most pedig 20 másodperccel győztünk. Max végig kontroll alatt tartotta a versenyt, az egyetlen aggodalmunk egy esetleges biztonsági autó volt, ezért is halogattuk a kerékcserét” – mondta Marko a Sky DE-nek. A Red Bull tanácsadója szerint a monzai siker igazi fordulatot jelenthet: „Ez most egy feltámadás volt, mindannyian rendkívül boldogok vagyunk.”

Marko kiemelte, hogy az istálló új padlólemeze is jobban teljesített a vártnál, ami önbizalmat adhat a szezon hátralévő részére. „Tavaly Monza volt a legrosszabb versenyünk, most viszont egészen más a helyzet. A gyors pályák, mint Baku, kifejezetten fekszenek nekünk. Szingapúrban még sosem nyertünk, de úgy gondolom, a legtöbb helyszínen képesek leszünk önálló erőből az élmezőnyben küzdeni.”

verstappen-monza-1

WSBK: Razgatlioglu újabb triplával távolodott Bulegától

Bő egy hónappal a Balaton Park-i forduló után Magny-Cours-ban folytatódott a hétvégén a Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja, az eredmények azonban nagyon hasonlóan alakultak. Toprak Razgatlioglu ugyanis Franciaországban is behúzta mindhárom futamot: ezzel már zsinórban négy (!) versenyhétvégén produkált tökéletes teljesítményt a török.

A BMW címvédője mögött mindháromszor kihívója, Nicolo Bulega végzett, ezzel 26-ról 39-re nőtt a ducatis lemaradása Razgatliogluval szemben. A dobogó harmadik fokán is triplázást láthattunk Alex Lowes és a Bimota révén, míg az összetettbeli pódiumért folyó versenyben Danilo Petrucci két negyedik és egy nyolcadik helyet gyűjtve erősítette meg pozícióját Andrea Locatelli és Alvaro Bautista előtt.

Ami a többi kategóriát illeti: a Supersportban Stefano Manzi mindkétszer az utolsó körben gyűrte le Can Öncüt, ezzel tovább növelte kettejük között a különbséget; a Supersport 300-ban Loris Veneman és David Salvador nyerte a két futamot, utóbbi ezzel 11 pontra felzárkózott Benat Fernandez mögé a vb-összetettben; a női vb-n pedig a két bajnokaspiráns, Maria Herrera és Beatriz Neila osztozkodott a győzelmeken, viszont utóbbi hat pontra megközelítette honfitársát a jerezi évadzáró előtt.

A Superbike-vb állása:

1. Toprak Razgatlioglu BMW 469
2. Nicolo Bulega Ducati 430
3. Danilo Petrucci Barni Ducati 260
4. Andrea Locatelli Yamaha 236
5. Alvaro Bautista Ducati 230

toprak

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Utólag figyelmeztették egy futam előtti kihágásért a két Aston Martint

Az Olasz Nagydíj leintése után két órával tették közzé a versenyfelügyelők azt a két dokumentumot, amelyben Fernando Alonso és Lance Stroll futam előtt történt kihágásáról döntöttek.

A két Aston Martin 14:25-kor, azaz a bokszutca futam előtti kinyitásakor indultak a pályára. Nem teljesítettek próbarajtot, így a kijárati vonalnál elhaladtak a próbarajtra sorakozó versenyzők mellett. Ez a szabálynak megfelelően történt, az azonban megszegte a vonatkozó előírást (a versenyigazgatói jegyzetek 13.5-ös pontját), hogy az előzéseket követően nem a versenyívre fordultak, hanem visszatértek a bokszkijárati sávra.

A stewardok dokumentuma kiemeli, a szabálysértés veszélytelen volt. Ezért a két versenyző, az utolsóként célba ért Stroll és a felfüggesztés miatt kiesett Alonso figyelmeztetésben részesült.

Három versenyző, Bearman, Ocon és Antonelli időbüntetést kapott, valamint büntetőpontokkal távozott Monzából – róluk itt írtunk.

Fotó: Aston Martin

Ketten is a bokszutcából rajtolnak

Az Alpine megerősítette, hogy Pierre Gasly a bokszutcából kezdi meg az Olasz Nagydíjat motorcsere miatt.

Már tegnap az is biztossá vált, hogy Isack Hadjar sem állhat fel a rajtrácsra ugyanezen okból, a fiatal Racing Bulls-versenyző az időmérő után maga is utalt rá, hogy büntetésre számít.

Íme a teljes rajtrács a 2025-ös Olasz Nagydíjra!

Briatore elmondta, mikor döntenek Gasly csapattársáról

Az Alpine szombaton hivatalosan bejelentette, hogy Pierre Gasly többéves szerződéshosszabbítást írt alá a csapattal, amelynek értelmében 2028-ig biztos helye van az enstone-i alakulatnál.

A frania versenyző csapattársának kiléte egyelőre nem ismert, a Sky Sports ezen témát firtató kérdésére Flavio Briatore, az Alpine tanácsadója így reagált: „Nem, még nem döntöttünk. Úgy gondolom, hogy Franco jó munkát végez. Az elején megmutatkozott a tapasztalatlansága, mint sok újoncnak, de az elmúlt három-négy futamon sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott.”

„Talán Franco lesz az, aki választunk. Majd meglátjuk. Még négy-öt futamunk van, hogy gondolkodjunk, és novemberben meg kell hoznunk a döntést.”

Domenicali: Nincs már hely több csapatnak az F1-ben

A Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali ismét erős utalást tett arra, hogy nem kívánják tovább bővíteni a mezőnyt a közeljövőben a Cadillac jövő évi megérkezésén túl. Az F1 első embere nemrég utazó tudósítónknak, Mészáros Sándornak is arról beszélt egy exkluzív interjúban a mezőny összetétele kapcsán, hogy „a jövőre vonatkozóan soha ne mondd, hogy soha, de rövid távon nem látom, hogy bármi is történne azon túlmenően, ami jövőre történik majd”, most pedig a FOM-vezér arra hivatkozva ismételte meg ugyanezt, hogy logisztikailag nem lenne hely például a paddockban egy újabb istállónak:

„Óvatosnak kell lennünk. Csak komoly jelentőségű ajánlatokat értékelünk, mert szerintem már most elértük azt a pontot, hogy nincs több hely: logisztikailag a határon vagyunk” – idézi a Motorsport Domenicalit, aki ezért egy jelenlegi csapat felvásárlásán keresztül látja elképzelhetőnek új formációk érkezését: „Nagy érdeklődést látok befektetők részéről, hogy jelenlegi franchise-ok közül vásároljanak – nevezzük így őket, mert exponenciálisan nő a csapatok értéke –, és ezáltal az F1-be való pénzügyi befektetés iránti érdeklődés is növekszik. Első kézből látjuk ezt, hiszen számos megkeresést kapunk, és ugyanez igaz a csapatokra is. De éppen azért, mert jól mennek a dolgaink, óvatosnak kell lennünk és meg kell védenünk annak az értékét, amit felépítettünk.”

Emlékezhetünk rá, hogy az Andretti projektjeként induló Cadillac is csak vért izzadva tudta kiharcolni a helyet 2026-tól az F1-es rajtrácson – ehhez Michael Andrettinek háttérbe, a General Motorsnak pedig az előtérbe kellett vonulnia –, erről így nyilatkozott Domenicali:

„Mindig mondtuk, hogy számunkra kulcsfontosságú, hogy minőségi projekt legyen terítéken, hogy közép és hosszú távon megvizsgáljuk. Amikor megkaptuk az Andretti-projekt ajánlatát, negatív volt a hozzáállásunk – és nem azért, mert az Andretti nem jó. Mario egy legenda, a sportunk ikonja, és a barátunk. De egyszerűen nem láttuk azt a tartalmat a projekt mögött, amelyet szükségesnek éreztünk. A dolgok megváltoztak, amikor beszállt a General Motors. Jelentős befektetést láttunk egy tízéves tervvel, és azonnal kedvezően is nyilatkoztunk, mert úgy véljük, így a projekt hozzáadott értéket jelenthet a rendszernek. Már most látjuk ezt: invesztálnak az amerikai piacba, hogy népszerűsítsék a kezdeményezésüket, ami garantálja a hasznot.”

f1-domenicali

„Leclerc szerelmes Monzába” – Vasseur

A Ferrari csapatfőnöke különleges szavakkal jellemezte Charles Leclerc kötődését a monzai versenypályához, ahol már két alkalommal, 2019-ben és 2024-ben is diadalmaskodni tudott a Scuderiával.

„Charles szerelmes Monzába, a pályába, a rajongókba, mindenbe. A hét eleje óta nagyon nyugodt. Meglátjuk, milyen eredményt hoz a hétvége, még sok idő van vasárnap estig” – mondta Vasseur.

„Tavaly nem voltunk túl jók a kvalifikáción, de a versenyen sikerült visszakapaszkodnunk” – tette hozzá a francia csapatvezető.

Jos Verstappen leidiótázta Perez édesapját

Keményen válaszolt Antonio Pereznek Jos Verstappen: Sergio Perez édesapja nemrég azt mondta, hogy ha a fia ugyanolyan autót kapott volna a Red Bullnál, mint Max Verstappen, akkor ő is világbajnok lenne már.

A holland a közösségi médiában válaszolt:

„Micsoda egy idióta az…” – fogalmazott.

„Mindig ugyanolyan autót kapott, csak nyomni kell a gázt.” 

f1-verstappen-perez-redbull_2

fotó: Red Bull Content Pool

MotoGP: Kettős KTM-vezetés pénteken Barcelonában, Bagnaia csak a 21.

Két héttel a Balaton Park-i Magyar Nagydíj után a Katalán GP-vel folytatódik a MotoGP szezonja Barcelonában. A pénteki edzések pedig a KTM sikerét hozták: a délelőtti tét nélküli gyakorláson Pedro Acosta volt a leggyorsabb, míg délután be kellett érnie a második hellyel, miután az 1:38,141-es új körrekord révén egy tizeddel megelőzte őt gyári kollégája, Brad Binder. Ráadásként a top 10-ben ott volt még a hajrában bukó Enea Bastianini is a hatodik helyen az osztrákok motorjával.

Binder és Acosta mögött a Marquez testvérek következtek Alex, Marc sorrendben, azaz a vb-éllovas negyedikként zárta a napot. Marco Bezzecchi az ötödik az Apriliával, míg a top 10-ben feltűnt még Franco Morbidelli, a hondás Johann Zarco és Luca Marini, valamint Ai Ogura is. Yamaha viszont nem fért a Q2-es helyekre, de csalódáskeltőn kezdett Jorge Martin és főleg Francesco Bagnaia is: a gyári ducatis mindössze a 21. időt motorozta péntek délután.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Brad Binder KTM 1'38.141  
2. Pedro Acosta KTM 1'38.245 0.104
3. Álex Márquez Gresini Ducati 1'38.280 0.139
4. Marc Márquez Ducati 1'38.365 0.224
5. Marco Bezzecchi Aprilia 1'38.403 0.262
6. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'38.490 0.349
7. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'38.511 0.370
8. Johann Zarco LCR Honda 1'38.511 0.370
9. Luca Marini Honda 1'38.522 0.381
10. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'38.599 0.458
11. Fabio Quartararo Yamaha 1'38.602 0.461
12. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'38.656 0.515
13. Joan Mir Honda 1'38.730 0.589
14. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'38.760 0.619
15. Jack Miller Pramac Yamaha 1'38.774 0.633
16. Alex Rins Yamaha 1'38.832 0.691
17. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'38.915 0.774
18. Jorge Martín Aprilia 1'38.982 0.841
19. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'39.024 0.883
20. Aleix Espargaró Honda 1'39.157 1.016
21. Francesco Bagnaia Ducati 1'39.170 1.029
22. Lorenzo Savadori Aprilia 1'39.186 1.045
23. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'39.308 1.167
24. Somkiat Chantra LCR Honda 1'40.002 1.861

motogp-binder-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Ricciardo megerősítette a visszavonulását, a Ford Racing nagykövete lett

A nyolcszoros F1-es futamgyőztes Daniel Ricciardo a 2024-es Szingapúri Nagydíjon jó eséllyel utoljára állt rajthoz a száguldó cirkuszban, azonban a versenyzés világának ezzel korántsem fordított hátat. Nemrégiben arról számoltunk be, hogy kisebb sérüléssel úszott meg egy motoros balesetet, most pedig egy titokzatos bejegyzést tett közzé az X-en.

Az ausztrál pilóta egy Ford Raptor előtt pózol a képen, amelyhez sejtelmesen csak ennyit írt: „Továbbiak hamarosan...", melyre a Ford Racing oldala egy emojival reagált. Vajon a Baja 1000-esen, esetleg a Dakaron, vagy valahol máshol láthatjuk újból Daniel Ricciardót? Ahogyan ő fogalmazott, hamarosan megtudjuk...

FRISSÍTÉS: Időközben már ki is derült, hogy Daniel Ricciardo a Ford Racing márkanagykövete lesz, azon belül is kifejezetten a Raptor típust fogja népszerűsíteni az ausztrál, aki egyúttal azt is bejelentette, hogy a versenyzői napjait már maga mögött hagyta, így valószínűleg már aligha láthatjuk őt versenyautó volánja mögött.

 

Hivatalos: Steinerék felvásárolták a Tech3 MotoGP-csapatát

A Katalán GP péntekjén rendhagyó sajtótájékoztatón jelentették be, amit már hosszú hónapok óta pletykáltak: egy Günther Steiner vezette konzorcium veszi át a Tech3 alakulatát. A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke 2026 elejétől veszi át az évtizedek óta fennálló gárdát, az idei szezont továbbra is Herve Poncharal irányítja majd az istállót – ő egyébként jövőre is marad tanácsadóként a csapat kötelékeiben. Steiner lesz a Tech3 vezérigazgatója, a többek között korábban túraautó-világbajnoki istállót is irányító Richard Coleman pedig majd az új csapatvezető a Tech3-nél.

A sajtótájékoztatón Poncharal és Steiner egyaránt hangsúlyozta: 2026-ra semmi nem változik az eredeti tervekhez képest, azaz továbbra is két KTM-et fognak indítani a MotoGP-ben (emellett amúgy a Moto3-as formációt is átveszik természetesen), amelyeken Maverick Vinales és Enea Bastianini fog ülni. Steiner a sajtótájékoztatón azt is elmondta: az első évben ő maga is meg akarja tanulni a MotoGP kihívásait, és legfeljebb azt követően nézik meg, min lehetne esetleg módosítani, viszont addig is mindent úgy folytatnak, ahogy Poncharal vezette az istállót – amelynek a neve sem változik, így továbbra is Tech3-ként ismerhetjük majd őket.

Poncharal arról is beszélt, hogy hosszú ideje fontolgatta, hogyan adhatná át a stafétát másnak, de nehéz döntés volt, hiszen a MotoGP az élete, viszont a Liberty Media megjelenése után felgyorsultak a folyamatok, többekkel is tárgyaltak, s így lettek végül Steinerék a befutók.

motogp-steiner-tech3

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Időmérők, F1-es szabadedzések – a pénteki program

A pénteki napon már a pályán is kezdetét veszi az akció az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, de emellett lesz Superbike és MotoGP is. Mutatjuk a mai programot!

9:35-10:20 Formula–3, szabadedzés

10:20-11:05 Superbike, első szabadedzés

10:45-11:30 MotoGP, első szabadedzés

11:00-11:45 Formula–2, szabadedzés

13:30-14:30 Formula–1, első szabadedzés (M4 Sport)

15:00-15:45 Superbike, második szabadedzés

15:00-15:30 Formula–3, időmérő (M4 Sport)

15:00-16:00 MotoGP, edzés

15:55-16:25 Formula–2, időmérő (M4 Sport)

17:00-18:00 Formula–1, második szabadedzés (M4 Sport)

Domenicali megerősítette: Portugália, Törökország és Németország is érdeklődik az F1 iránt

Három európai helyszín is szívesen visszatérne a Formula-1-es versenynaptárba – erősítette meg egy nyilatkozatában Stefano Domenicali. Az utóbbi években óriási az érdeklődés az F1-es futamrendezés iránt, köszönhetően a sport elképesztő fellendülésének. A versenynaptár már második éve fut a maximálisnak kijelölt 24 versennyel, így bekerülni roppant nehéz a körforgásba – de nem is lehetetlen, hiszen a 2026-os menetrendhez képest a Holland Nagydíj kikerül majd 2027-re a kalendáriumból, Spa kétévenkénti szerződéssel fog rendelkezni, és egyelőre Barcelona jövője is kérdéses.

Azon túl, hogy az afrikai kontinens több országa (Dél-Afrika és Ruanda elsősorban), valamint Thaiföld érdeklődése régóta jól ismert, Domenicali most három korábbi európai helyszínt emelt ki: név szerint Portimaót, Isztambult (kettejükről az elmúlt hetekben már tudni lehetett, hogy jelentkeznének), valamint újdonságként Németországból a Hockenheimringet:

„Zandvoort 2026-ban rendezi az utolsó nagydíját, szóval egyeztetünk újdonságokkal, beleértve váltakozó futamokkal. De nem lesz sok belőlük: egy vagy kettő, nem több. Barcelona érdeklődik a rotációs hely iránt. Ott van Portugália, Törökország és újabban Hockenheim – amelynek új a tulajdonosi köre – mutatott érdeklődést. A legfontosabb, amelyet a lehetséges rendezőknek meg kell érteniük, hogy nagyon kevés hely van, szóval anyagilag erősnek kell lennie, aki az asztalhoz ül” – idézi az F1 vezérigazgatóját a Motorsport.com szakoldal.

hockenheim

Döntött a Pramac Yamaha: Miller marad Razgatlioglu mellett a MotoGP-ben

Folytatódik a versenyzői bejelentések hete a MotoGP-ben: a Honda és a VR46 után ezúttal a Yamaha és a Pramac Racing közölte, hogy egyéves szerződéshosszabbítást írtak alá Jack Millerrel. Ezzel teljessé vált a hangvillások szatellit gárdájának felállása, hiszen azt már hónapokkal korábban jelezték, hogy leigazolták a Superbike-világbajnokságon harmadik vb-címe felé menetelő Toprak Razgatlioglut. Az viszont kérdés volt, hogy ki lesz a török sztárújonc csapattársa, ugyanis bár Miguel Oliveira rendelkezett eredetileg szerződéssel 2026-ra is, a sérülés által is hátráltatott portugálnál jobb teljesítményt nyújtott Miller (és előbbi kontraktusában állítólag szerepelt egy erre vonatkozó kitétel is).

Végül a Yamaha a Balaton Park Circuiten az egyre több felmerülő név (a Moto2-es Diogo Moreairát és Manuel Gonzalezt is szóba hozták az alakulattal) már meglehetősen türelmetlennek tűnő ausztrál mellett döntött, aki így folytathatja a megkezdett munkát, nem mellesleg a V4-es motorblokk fejlesztésében is részt vehet. A japán gyártó és a Pramac egyúttal megköszönte Oliveirának a munkát: az egyelőre nem világos, hogy a portugál hol folytathatja, de a The Race információi szerint egyfelől az Apriliánál lehet tesztversenyző – bár ezért a lehetőségért nem lelkesedett a Magyar GP-n –, másfelől a Superbike-vb-n lehet akár a Honda, akár a BMW motorosa.

miller-yamaha-motogp

A mostani bejelentéssel amúgy hivatalosan már csak egy hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson, de szinte biztos, hogy az LCR Hondánál a Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira fogja váltani Somkiat Chantrát Johann Zarco oldalán.

A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:

Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer

VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli

Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin

Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura

KTM: Pedro Acosta, Brad Binder

Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini

Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins

Pramac Yamaha: Jack Miller, Toprak Razgatlioglu

Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini

LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreira?)

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Sajtó: Veterán mérnök távozhat a Ferraritól

Az olasz Corriere dello Sport értesülései szerint Jock Clear a 2025-ös F1-es szezon végén távozhat a Ferraritól. A jelenleg 61 éves mérnök korábban dolgozott a Benettonnál, a Williamsnél, a Hondánál, majd annak későbbi Brawn- és Mercedes-inkarnációinál: Jacques Villeneuve versenymérnöke volt a kanadai 1997-es vb-címe alkalmával, de később dolgozott Michael Schumacher, Nico Rosberg és Lewis Hamilton mellett is. Maranellóba 2014-ben tette át a székhelyét, ahol többek között vezető teljesítménymérnökként és a Ferrari-akadémia felelőseként tevékenykedett.

A Scuderia egyelőre nem kommentálta a Clearrel kapcsolatos híreszteléseket, és az sem világos, merre vezethet a veterán szakember útja, ha tényleg távozik. Az idézett riport viszont hozzáteszi: ebben az esetben Marc Gené veheti át majd a Ferrari-akadémia vezetését. Gené 36 F1-es nagydíjon indult a Minardival és a Williamsszel, később pedig évekig a Ferrari tesztpilótája volt, jelenleg nagykövetként dolgozik a vörösöknél.

f1-jock-clear-ferrari

fotó: DPPI

Aron ül Colapinto autójába Monzában pénteken

Paul Aron ülhet be Franco Colapinto helyére az Alpine-nál a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a csapat szerdán.

Az észt pilóta Silverstone-ban és a Hungaroringen a Stake-nél szerepelt már szabadedzésen idén, most viszont az őt egész évre tartalékként foglalkoztató enstone-iaknál vezethet – az időzítés érdekes, hiszen egy ideje már ott lóg a levegőben, hogy vajon Colapinto meddig maradhat még az autóban.

f1-alpine-aron-dppi

fotó: DPPI

Hogyan került Leclerc kezébe egy telefon Zandvoortban?

Sok kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy milyen telefon kerülhetett Charles Leclerc kezébe, amikor Kimi Antonelli hibája után kiesett a Holland Nagydíjon – vajon a sajátját hordta magánál, vagy milyen mobil kerülhetett elő?

Ian Parkes, a Racingnews365.com újságírója tette fel a kérdést a Ferrarinak ezzel kapcsolatban, majd leírta a megoldást: azon a bizonyos dombon egy Leclerc által jól ismert fotós dolgozott, akitől a Ferrari pilótája elkérte a telefont egy rövid időre – ahelyett, hogy visszaballagott volna a paddockba.

leclerc2_2

fotó: F1