12 évvel az utolsó nagydíj után újra F1-es autó volt pályán Koreában
https://formula.hu/parc-ferme/39858
Valtteri Bottas bemutatózott a 2022-es W13-mal a dél-koreai közönség előtt Yonginban, a Mercedes sportrészlegének nevét viselő AMG Everland Speedway-n. A 2013-as Koreai Nagydíj óta – melyet nem ezen a pályán, hanem Yeongamban tartottak – először fordult elő, hogy egy Formula-1-es autó versenypályán körözött az országban. Kontextusban, hogy mennyire régen volt Koreai Nagydíj: abban a szezonban Bottas újoncként versenyzett az országban.

Az esemény kapcsán, amelyre 30 ezer nézőt vártak, Toto Wolff csapatfőnök elmondta, Dél-Korea „egy ideje kihasználatlan piac” és „nagyszerű lenne, ha visszatérhetnénk.” A Mercedes-tartalékpilóta Bottas hasonló gondolatokat fogalmazott meg:
„Nincs oka, hogy ne lehetne megtartani a versenyt. Jó tapasztalatom van 2013-ból, csodás lenne visszatérni Koreába. Igaz, hogy az F1-es iránti érdeklődés nőtt az idei mozifilm és a Netflix okán, de alapvetően ezt a sportot világszerte szeretik, amit most is jól látunk” – idézte a koreai Chosun Biz Bottast.

Lawson: Marko csak a rossz futamok után hív
https://formula.hu/parc-ferme/39822
Liam Lawson élete legjobb Formula–1-es eredményét érte el az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol az harmadik helyről rajtolva az ötödik helyen ért célba. A fiatal új-zélandi tehetség ezzel minden bizonnyal erősítette istállón belüli pozícióját, ám saját bevallása szerint Helmut Marko, a csapat tanácsadója nem hívta fel őt a siker után.
„Általában a telefonhívások a rossz futamok után érkeznek, úgyhogy mostanában nem sokat hallottam felőle” – viccelődött Lawson, ami nagy derültséget keltett a sajtótájékoztatón. Hozzátette: teljesen tisztában van vele, hogy a jó eredmények kulcsfontosságúak a jövője szempontjából, hiszen még nem dőlt el, ki kapja meg a Red Bull második ülését Verstappen mellett, illetve mi lesz a Racing Bulls két helyével.
A fiatal pilóta szerint a bakui teljesítmény lendületet adhat, ugyanakkor nem szabad abba a hibába esni, hogy egy jó versenytől automatikusan további sikereket várjon. „Nagyszerű érzés volt Baku, de ettől még nem jelenti azt, hogy innentől minden futam így alakul. Fontos, hogy a földön maradjunk és dolgozzunk tovább” – fogalmazott, és azt is kiemelte, hogy a csapat több apró fejlesztést talált, amelyek révén sokkal komfortosabban érzi magát az autóban.

Hamiltont meghatotta a rengeteg üzenet, amelyet Roscoe elvesztése után kapott
https://formula.hu/parc-ferme/39823
Mint arról mi is írtunk néhány napja, Lewis Hamilton a közösségi oldalán számolt be róla, hogy miután tüdőgyulladása lett, leállt a szíve és kómába is került, szeretett kutyája, Roscoe elhunyt a kórházban. Az Instagramon rengeteg F1-es szereplő fejezte ki együttérzését a hétszeres világbajnokkal, a Ferrari pilótája pedig a Szingapúri Nagydíj csütörtöki médianapján mindenkinek köszönetet mondott:
„Sok üzenetet kaptam. Lenyűgöző volt látni, hány embert megérintett világszerte Roscoe, és szívmelengető volt ezeket kapni. Nem tudtam mindenkinek válaszolni, de ő volt a legfontosabb az életben, szóval nagyon nehéz volt. És tudom, hogy sokan keresztülmentek ilyesmin és tudják, milyen az, ha van egy háziállatod, aki ennyi szeretetet ad és ennyire bámulatos élmény. De most csak várom, hogy visszaüljek az autóba, és csináljam itt, amit imádok.”
Arra a kérdésre, hogy Roscoe emlékéért szeretne-e a hétvégén egy erős eredményt elérni a Ferrarival, így felelt Hamilton: „Szerintem sok ember megérdemel egy jó eredményt tőlem és a csapattól: a tifosi, az emberek, akik követnek, és mindenki, aki érdeklődött felőlem és támogató volt az elmúlt évben, de főleg a múlt héten. Úgy gondolom, ilyen pillanatokban látod igazán, kik állnak melletted. És megható és örömteli volt ezt látni.”

Hadjarnak néha fogalma sincs, mit csinál a social mediában
https://formula.hu/parc-ferme/39821
Isack Hadjar, a Racing Bulls F1-es újonca őszintén beszélt arról, hogy nem mindig érzi magát komfortosan a közösségi médiában. Bár több mint egymillió követője van a különböző platformokon, elmondása szerint sokszor egyszerűen nem tudja, mit is csinál, amikor a csapat marketinges stábja különböző feladatokat ad neki.
„Néha egyszerűen csak megbízom a kamera mögött dolgozó srácokban, mert fogalmam sincs, mit csinálok” – árulta el a The Fast and the Curious című podcastben. „Ez időnként vicces, de voltak alkalmak, amikor egyszerűen azt mondtam, hogy srácok, ez mi a fenét jelent?”
A 19 éves pilóta hozzátette, hogy nem minden kérést fogad el, mivel néha olyan tartalmakat kérnek tőle, amelyekkel egyszerűen nem tud azonosulni: „Időnként visszautasítok dolgokat, mert nem érzem őket helyénvalónak.”
Hadjar hangsúlyozta, hogy nem vár dicséretet azért, mert részt vesz a csapat közösségimédia-kampányaiban. „Ez nem teljesítmény. Nem ezért jöttem a Formula–1-be. Amíg sikeres vagyok a pályán, addig az a fontos, és elégedett vagyok.”

Olasz sajtó: Verstappen–Albon páros 2026-tól?
https://formula.hu/parc-ferme/39820
Újra felröppentek a pletykák Alex Albon jövőjével kapcsolatban: sajtóértesülések szerint a Red Bull komolyan fontolgatja a thaiföldi pilóta visszahívását a 2026-os szezonra. A Motorsport Italia információi szerint újraindultak a tárgyalások egy esetleges szerződtetésről, ami érdekes fordulat lenne, hiszen Albon első, 2019 közepén kezdődő Red Bull-karrierje mindössze 18 hónap után véget ért.
A 29 éves versenyző azóta Williamsnél találta meg a helyét, ahol kulcsfigurává vált, és teljesítményével segítette a csapatot abban, hogy visszakapaszkodjon a középmezőnybe. Nem véletlen, hogy James Vowles csapatfőnök többször is hangsúlyozta: Albon központi szereplője a Williams újjáépítésének, és a hosszú távú tervek egyik pillére.
Az ügylet legnagyobb akadálya az lehet, hogy Albon szerződése 2027 végéig érvényes. A Williams a Mercedes új generációs erőforrásaival és folyamatos fejlődésével minden oka megvan arra, hogy harcoljon pilótája megtartásáért. Ennek ellenére a háttérben zajlanak az események: Red Bull befolyásos részvényese, Chalerm Yoovidhya – aki szintén thaiföldi és régóta támogatja Albont – állítólag kész jelentős pénzügyi csomagot mozgósítani annak érdekében, hogy a versenyző visszatérhessen Milton Keynesbe.

„Remélem, esni fog Szingapúrban” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39819
Lewis Hamilton abban bízik, hogy az időjárás is közbeszól a hétvégi Szingapúri Nagydíjon, ahol ugyan az Egyenlítő közelsége miatt gyakoriak a záporok, a futamot eddig mindössze kétszer érintette eső: 2017-ben és 2022-ben. Az előrejelzések alapján idén esély mutatkozik egy esős versenyre.
A Ferrari hétszeres világbajnok versenyzője nem bánná, ha a változékony körülmények izgalmasabbá tennék a hétvégét.
„Ez egy olyan helyszín, ahol a kvalifikáció mindent eldönt. Nincs új fejlesztésünk, mert a fókusz már a 2026-os autón van, így abból kell kihozni a legtöbbet, ami rendelkezésünkre áll. A futam alapvetően nem tartozik a legizgalmasabbak közé, ezért is remélem, hogy lesz egy kis eső, ami érdekesebbé teheti az egészet.”
Amikor arról kérdezték, hogy megkönnyebbülne-e egy dobogós helyezéssel, így felelt: „Jó lenne, de alapvetően nem változtatna semmin.”

Emel a bokszutcai sebességhatáron Szingapúrban az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/39818
Megemeli a bokszutcai sebességhatárt Szingapúrban az FIA – erről döntött a szövetség a hétvége kezdete előtt.
Ezen a pályán a szokásos 100 km/h-s sebességhatár helyett 60 km/h volt érvényben eddig biztonsági okok miatt, itt ugyanis nagyon szűk a bokszutca, és a csapattagokat védték ezzel a szabályozással.
Most azonban ezt a törekvést átírta az, hogy izgalmasabb futamokat szeretne az FIA, ugyanis a lassú tempó miatt nagyon sokáig tartott egy bokszkiállás, ezért mindenki arra törekedett, hogy csak egyszer jöjjön ki kerékcserére. Most a 60 km/h-s határt 80 km/h-ra növelik, amitől azt remélik, hogy stratégiailag érdekesebb lehet a vasárnapi verseny.

Videó: Sainz meghajtotta apja Dakar-Fordját
https://formula.hu/parc-ferme/39817
Idősebb Carlos Sainz tereprali-autójába pattant be fia, ifjabb Carlos Sainz: a Williams F1-es pilótája az apja Ford Raptorját tesztelte Zaragozában még a nyári szünet végén.
Sainz vlogjának legfrissebb epizódjában láthattok erről egy videót, a beszélgetések angolul zajlanak spanyol felirattal, vagy fordítva:
Sainz azt mondja, hogy számára ez ott van élete top3 autóverseny-élménye között, az első F1-es tesztje mögött/mellett. Számára hihetetlen volt a Dakar-autó és az is, hogy a pilóták mit csinálnak a kormány mögött, a jobb egyben ülve inkább ijesztő volt számára az egész, de vezetni természetesen más sokkal élvezetesebb volt. Azt viszont bevallotta, hogy voltak olyan pontok, ahol a mellette ülő apja jelezte, hogy padlógázzal menjen át, ő pedig elsőre visszaváltott, másodikra még mindig elemelte a gázt, és csak harmadikra merte átnyomni...
Videó: Fedélzeti kamerás felvételen Verstappen leggyorsabb köre a Nordschleifén
https://formula.hu/parc-ferme/39816
A múlt hétvégén, az azeri és szingapúri F1-es futamok között Max Verstappen megejtette GT3-as debütálását a Norschleifén, amelyet annak rendje és módja szerint meg is nyert a holland, aki számára az egyik végcél, hogy rajthoz állhasson majd a legendás nürburgringi 24 óráson. A 28. születésnapját a minap ünneplő regnáló Formula-1-es világbajnok feltöltötte YouTube-csatornájára a Zöld Pokolban az Emil Frey Racing GT3-as Ferrarijával futott 7:51,514-es leggyorsabb körét – íme:
Lefokozza Antonellit a Mercedes? Wolff „nonszensznek” nevezte a pletykákat
https://formula.hu/parc-ferme/39815
Cáfolta a Mercedes Formula-1-es csapatfőnöke, hogy egyik ügyfélcsapatukhoz raknák át Andrea Kimi Antonellit a 2026-os idényre. Az ifjú olasz hiába kezdte pontszerzésekkel újoncszezonját, az európai futamok borzalmasan sikerültek számára – olyannyira, hogy Monzában már Toto Wolff is kritikusan nyilatkozott védence produkciójáról.
Ennek kapcsán már olyan vad találgatások is terjengeni kezdtek, hogy a Mercedes a gyári csapatából visszafokozná egyik motorpartneréhez, például a Williamshez vagy a jövőre már szintén a csillagosok erőforrásait használó Alpine-hoz a 19 éves pilótát, s így cserébe Carlos Sainz vagy Pierre Gasly kerülhetne George Russell mellé. Wolff azonban a Sky Italiának nyilatkozva határozottan tagadta ezeket a pletykákat:
„Az alpine-os és williamses találgatások teljes mértékben nonszenszek. Száz százalék, hogy itt marad nálunk 2026-ban” – jelentette ki Wolff. A Mercedes egyébként még mindig adós azzal, hogy hivatalosan kommunikálja a jövő évi párosát, bár garantálható Russell és Antonelli maradása.

Egyedi csapatruházatban feszít a Red Bull Szingapúrban és Las Vegasban
https://formula.hu/parc-ferme/39814
Különleges csapatruházatot mutatott be szerdán a Red Bull: a csapat és ruházati partnere, a Castore összefogott a Hypebeasttel, és megalkottak egy limitált kiadású, éjszakai mintázatú kollekciót. Max Verstappen és Yuki Tsunoda a hétvégi F1-es Szingapúri Nagydíjon használja először a speciális dizájnt, de ugyanezt láthatjuk majd Las Vegasban, egy másik éjszakai futamon is. A kollekció egy rövid ujjú pólót, egy hosszú ujjú cipzáras pulóvert és egy esőkabátot tartalmaz. Mutatjuk:


Leclerc a fordított rajtrácsról: Nem kell feltalálni semmit...
https://formula.hu/parc-ferme/39813
Nem rajong az F1-es versenyhétvégék túlzott átalakításáért Charles Leclerc: a Ferrari klasszisa szerint éppen elég ennyi sprintfutam, amennyi most van, Stefano Domenicali fordított rajtrácsos ötletét pedig udvariasan visszautasította.
„Ez nem olyasmi, aminek szerintem benne kellene lennie a Formula–1 DNS-ében. Szerintem ahogy az F1 most működik, úgy kellene hagyni, nem szükséges feltalálni semmit” – fogalmazott a monacói.

A legjobb versenyzőkéhez hasonlította Tsunoda képességeit a Racing Bulls F1-es főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39812
Alan Permane elismerte: meglepte Yuki Tsunoda tempója és a képességei, amikor tavaly együtt dolgozott vele. A szakember előbb versenyigazgatói poszton csatlakozott a Racing Bulls alakulatához, amelynek akkor lépett elő a csapatfőnökévé, amikor Laurent Mekies átkerült a Red Bullhoz a távozó Christian Horner helyére. Permane pedig nem győzte dicsérni a „kisbikáknál” tavaly valóban remeklő, idén viszont a nagycsapatnál az elődjeihez hasonlóan jobbára csak küszködő Tsunodát:
„A sebessége volt az egyik, ami kitűnt. Egyáltalán nem ismertem Yukit, mielőtt elkezdtem a csapatnál dolgozni 2024-ben, és egyből lenyűgözött – a tempója, ahogy a gumikat kezeli, az időmérős sebessége, és amilyen gyorsan úrrá tud lenni a gumikon, hogy kihozza a legtöbbet az autóból a kvalifikáción. Ez volt a legelső, ami meglepett” – nyilatkozta Permane az F1 hivatalos honlapjának.
„És hogy őszinte legyek, a visszajelzései, ahogy az autóban viselkedik, ahogy vezet, az autón kívüli viselkedése mind olyan, mint a legjobb versenyzőknél. Ő egy nagyszerű pilóta. És mondjuk úgy, hogy ez kissé meglepetés volt. Azt hiszem, bele sem gondoltam ebbe addig, de kellemes meglepetés volt, amikor elkezdtem vele dolgozni.”

Megkezdődött a tárgyalás Palou és a McLaren között, a csapat 20 millióra perli az IndyCar-bajnokot
https://formula.hu/parc-ferme/39811
Hétfőn kezdetét vette az a polgári peres eljárás, amelyben a McLaren nagyságrendileg 20 millió dolláros kártérítést vár Alex Palou köreitől. Mint emlékezetes, néhány éve – nem sokkal a rendkívül hasonló Oscar Piastri–Alpine–McLaren-ügy előtt – az akkor még csak egyszeres IndyCar-bajnok spanyol cáfolta, hogy hosszabbított volna a Chip Ganassi Racinggel, helyette pedig aláírt a wokingiak ottani istállójához, az Arrow McLarenhez. Palou aztán azonban megállapodott Ganassiékkal, visszatáncolt a mclarenes szerződésből, jelenlegi alakulatával pedig azóta sikert sikerre halmoz, hiszen immár négyszeres bajnoknak vallhatja magát az IndyCarban.
A fiatal spanyol tehát ugyan sosem versenyzett a McLaren színeiben, ugyanakkor részt vett velük egy austini F1-es szabadedzésen, valamint számos privát teszten is. A McLaren az ebből adódó veszteségei miatt perel: az alakulat ügyvédei szerint ezen alkalmak költségei, valamint a potenciálisan elmaradó sikerek, szponzori szerződések miatt perlik Palouékat 19,7 millió dollárra. Palou maga elismeri, hogy megszegte a szerződésüket, ám az ő ügyvédei szerint a McLaren jelentősen felfújta a kért összeget, és „enyhítettek a veszteségeiken” is – számolt be az ügyről a Reuters.

„Roscoe mindörökké” – érzelmes videóban búcsúzik a kutyájától Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39810
Mint arról már beszámoltunk, Lewis Hamilton hétfő kora délután közölte az Instagramon, hogy az F1-es paddockban népszerű kutyája, Roscoe nem élte túl, hogy a múlt héten tüdőgyulladást kapott, ami miatt újra is kellett éleszteni, majd kómába került. A hétszeres világbajnok most egy megható videót is megosztott a Roscoe-val közös pillanatokról:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ég veled, Roscoe! Hamilton elvesztette legjobb barátját
https://formula.hu/parc-ferme/39809
Szívszorító hírt osztott meg követőivel Lewis Hamilton: négy nap küzdelem után, vasárnap este elhunyt hűséges társa, Roscoe. A Formula–1 hétszeres világbajnoka megható sorokkal emlékezett vissza kedvencére, aki évek óta állandó társa volt a versenypályákon és azon kívül is.
„Négy nap gépi lélegeztetés után, miközben minden erejével küzdött, meg kellett hoznom életem legnehezebb döntését, és el kellett búcsúznom Roscoe-tól. Egészen az utolsó pillanatig harcolt, sosem adta fel. Hálás vagyok és megtiszteltetésnek érzem, hogy megoszthattam az életemet egy ilyen gyönyörű lélekkel – egy angyallal és igaz baráttal. Roscoe örökbefogadása volt életem egyik legjobb döntése, és örökké meg fogom őrizni az együtt átélt emlékeket."
„Bár elvesztettem már Cocót, még sosem kellett korábban altatás mellett döntenem. Tudom, hogy az édesanyámnak és sok közeli barátomnak már volt ilyen fájdalmas tapasztalata. Ez az egyik legfájdalmasabb élmény, és mélyen együttérzek mindenkivel, aki már elveszített egy szeretett házikedvencet. Bár borzasztóan nehéz, Roscoe-val élni életem egyik legszebb része volt – ilyen mélyen szeretni és viszont szeretve lenni. Köszönöm mindenkinek a szeretetet és támogatást, amit Roscoe iránt az évek során tanúsítottatok. Különleges érzés volt mindezt látni és megtapasztalni. Roscoe vasárnap este, szeptember 28-án halt meg a karjaimban."
Roscoe gyakran szerepelt Hamilton Instagramján, sőt, sok F1-es rajongó is megkedvelte a barátságos bulldogot, aki gyakran utazott gazdájával versenyekre, edzésekre, sőt, még saját Instagram-fiókja is volt.
A rajongók és barátok szerte a világból fejezik ki részvétüket a versenyzőnek, aki nyíltan és őszintén vállalta fájdalmát.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Leclerc: Verstappen jó formában, de ez nem dominancia
https://formula.hu/parc-ferme/39808
Charles Leclerc nemrég adott interjút a világbajnoki küzdelemről, ahol elismerte Max Verstappen kiemelkedő formáját, és beszélt a McLaren és a Red Bull közti szoros versenyről. „Úgy gondolom, Max biztosan nem hagy semmit az asztalon” – mondta a RacingNews365-nek. „Úgy vélem, nagy lépést tettek előre az autóval, és most nagyon erős szinten vannak. Nem hiszem, hogy a McLarennek sima hétvégéi voltak az elmúlt két futamon. Szóval nem gondolom, hogy a Red Bull most ismét dominálna” – tette hozzá. „Nagyon szoros a verseny a McLaren és a Red Bull között, de Max jelenleg jobb munkát végez.”
A Ferrari versenyzője szerint a bajnoki csata továbbra is nyitott, de Verstappen lélektani fölénye jelen pillanatban érezhető. Ráadásul a holland pilóta az F1-telen hétvégéken is halmozza a győzelmeket: legutóbb egy GT3-as Ferrarival nyerte meg az NLS 4 órás versenyét a Nordschleifén.

Fotó: Red Bull Content Pool
Martin Brundle három év után újra versenyzett a hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/39807
Martin Brundle, a Sky Sports népszerű szakkommentátora a hétvégén, 66 évesen tért vissza a versenypályára a legendás Spa-Francorchamps-i hatórás versenyen. A korábbi kilencszeres F1-es dobogós pilóta egy Ford GT40 volánja mögött állt rajthoz fia, Alex Brundle és Gary Pearson társaságában. A trió a pénteki időmérőt a hatodik helyen zárta, szombaton pedig Brundle kezdte meg a hatórás futamot, ahol sikeresen teljesítette saját etapját, és az 5. helyre hozta fel a csapatot.
A verseny azonban korai véget ért számukra: olajnyomás-problémák miatt a csapat úgy döntött, hogy visszalépnek a versenytől. A döntést Alex Brundle jelentette be a közösségi médiában, nehéz, de helyes lépésként értékelve a történteket. Bár az eredmény elmaradt, Brundle számára a verseny célja nem a győzelem volt, hanem a közös élmény a fiával és a versenyzés öröme – saját bevallása szerint ugyanis „nem voltak ambíciói”, csupán élvezni akarta a legendás pályát és az autót.

Fotó: Alex Brundle
Jenson Button: Vége a profi karriernek, jöhet a móka
https://formula.hu/parc-ferme/39805
A 2009-es Formula–1-es világbajnok, Jenson Button hivatalosan is bejelentette: 2026-tól már nem indul profi versenyzőként. Bár az utóbbi években részt vett a hosszútávú világbajnokság (WEC) Hypercar-kategóriájában, a modern technológia komplexitása miatt már nem érzi úgy, hogy időszakos beugróként is versenyképes lehetne.
„Ha hosszútávú versenyeken akarsz indulni, akkor teljes munkaidőben benne kell lenned” – idézi a Motorsport.com Buttont, aki idén a Cadillac gyári programjában szerepelt. „Minden alkalommal, amikor beülök az autóba, valami új van, amit meg kell tanulni. 44 évesen ez sokkal tovább tart, mint huszonévesen.”

Júliusban még úgy fogalmazott, hogy nem vonul vissza véglegesen, csak nem teljes idényt teljesít majd, most azonban egyértelművé tette: „Nem fogok többé profi szinten versenyezni.” Hozzátette, hogy a jövőben elsősorban örömautózás céljából áll rajthoz, különösen a veterán versenygépek vonzzák: „Imádom a történelmi autókat valamiért, nyilván az életkorom miatt,” viccelődött.
Button ugyanakkor nem zárta ki, hogy a NASCAR mezőnyében még láthatjuk. „A NASCAR nagyon más, sokkal mechanikusabb. Be tudnék ülni, és érezném, mit csinál az autó, hiszen nincs benne ennyi rendszer, így sokkal egyszerűbb.”
WSBK: Bulega óriási csatában szakította meg Razgatlioglu győzelmi sorozatát
https://formula.hu/parc-ferme/39806
Ahogy a teljes 2025-ös szezon, úgy a Superbike-világbajnokság hétvégi aragóniai állomása is Toprak Razgatlioglu és Nicolo Bulega párharcát hozta – de a szokottnál jóval élesebb küzdelmekben! Már a szombati első futamon is óriási adok-kapok alakult ki a két bajnokaspiráns között, amelyből a BMW címvédője jött ki győztesen. A legnagyobb csatát azonban a vasárnap délelőtti „sprint”, a Superpole-verseny hozta, amelynek befutójából ezúttal Bulega jött ki jobban, ezzel pedig megszakította Razgatlioglu 13 futam – azaz több mint négy hétvége – óta tartó győzelmi sorozatát, egyúttal meggátolta abban a törököt, hogy megdöntse ezen a téren saját tavalyi rekordját a 14. sikerrel.
A vasárnapi záróviadalon aztán ismét egymásnak feszültek, de Razgatlioglu egy hibája után végül Bulega kényelmesebb előnnyel húzta be a diadalt. Mindennek köszönhetően pedig a Ducati olasz motorosa 36 pontra olvasztotta a hátrányát a vb-tabellán ellenfele mögött két fordulóval az évad zárása előtt. Az aragóniai dobogókat egyébként egyszer Sam Lowes, kétszer pedig Alvaro Bautista tette teljessé, összetettben viszont továbbra is Danilo Petrucci őrzi a bronzérmes pozíciót a yamahás Andrea Locatelli és a spanyol márkatárs előtt.
A Superbike-vb állása az aragóniai futamok után:
| 1. | Toprak Razgatlioglu | BMW | 523 |
| 2. | Nicolo Bulega | Ducati | 487 |
| 3. | Danilo Petrucci | Barni Ducati | 284 |
| 4. | Andrea Locatelli | Yamaha | 254 |
| 5. | Alvaro Bautista | Ducati | 253 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Montezemolo: Verstappen messze a legjobb
https://formula.hu/parc-ferme/39804
Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke egyértelműen kinyilvánította véleményét: ha ma is ő irányítaná a Scuderiát, Max Verstappent választaná első számú versenyzőnek. A Red Bull négyszeres világbajnokáról a londoni premieren, az életéről szóló Luca: Seeing Red című dokumentumfilm vetítése után beszélt.
„Ma számomra Verstappen messze a legjobb” – fogalmazott határozottan Montezemolo. „Még a legutóbbi, nehéz körülmények között zajló bakui futamon is végig uralta a helyzetet. Gyors volt, nem hibázott. Sainz és Leclerc jó páros volt a Ferrarinál, de Verstappen szerintem mindenkinél jobb. Messze.”

A 78 éves Montezemolo elárulta, hogy mai napig minden versenyt megnéz, általában egyedül, sőt hozzátette, hogy az évek során két tévét is összetört dühében. Ugyanakkor örömét fejezte ki amiatt, hogy Mattia Binotto – a korábbi Ferrari-csapatfőnök – a jövőre épít, és egy tehetséges brazil fiatal versenyzőt támogat.
A londoni díszbemutatón több korábbi Ferrari-csapatvezető is jelen volt: Stefano Domenicali, aki ma már a Formula–1 első embere, az Audinál dolgozó Binotto, valamint a jelenleg a McLaren élén álló Andrea Stella is tiszteletét tette.