DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Kamion-Eb: Kiss Norbert a hetedik Eb-cím kapujában

A Kamion Európa-bajnokságon szereplő Kiss Norbert újabb lépést tett sorozatban ötödik, összességében pedig hetedik Eb-címe felé, miután Zolderben a vasárnapi két futamon egy első és egy harmadik helyet szerzett a magyar versenyző. A második futamot a német René Reinert nyerte, a pontversenyben pedig az egyetlen riválisának nevezhető Jochen Hahn mindkét alkalommal mögötte végzett. Ennek köszönhetően a Révész Racing versenyzője 77 pontos előnyre tett szert összetettben, így akár már jövő héten megszerezheti hetedik Európa-bajnoki címét.

Fotó: ETRC

„Kínosan érezte magát” – Bortoleto Antonelli „optimista” manőveréről

Már az első körben véget ért Gabriel Bortoleto számára az F1-es Monacói Nagydíj érdemi része, amikor Andrea Kimi Antonelli bevetődött mellé az alagút előtti Portier-kanyarban, ami miatt a brazil a falnak ütközött. Bár a Sauber-pilóta tovább tudott menni, végül esélye sem volt pontszerzésre. Bortoleto úgy érzi, Antonelli azért vállalta be a szerinte túl optimista előzési kísérletet, mivel előtte a hajtűben ő külső íven elment mellette:

„Kár azért, ami az első körben történt. Próbáltam egy elég jó manővert végrehajtani a hajtűnél, nagyon jó volt külső íven nyerni pozíciót. Nyilván nem akart egyetlen autót sem maga előtt látni: Monacóban eléggé kínos pozíciót bukni, mivel történelmileg nem szokás pozíciót bukni normál esetben, de nyerni sem.”

„Úgy vélem, egy roppant optimista megmozdulással próbálkozott ott. Rengeteg balesetet láthattunk ott korábban, nem ez az első alkalom. Végül nem ért hozzám, de egyenesen sodródott, és hogy elkerüljem az összeérést vele, a falnak ütköztem és megsérült az első szárnyam. Ki kellett tolatnom, visszamennem a bokszba, és sajnos így volt vége a futamunknak.”

„Bizonyosan nem akart a falba rakni vagy ilyesmi, csak így alakult. Biztosan beszélni fogok vele valamikor, de gondolkodnom kell rajta: nem akarok gondot okozni, nem harcolunk címért vagy dobogóért, sőt akkor éppen pontokért sem, szóval nem látok rá okot, miért kockáztatott meg ilyesmit. Ugyanakkor versenyzünk, és keményen kell versenyeznünk egymás ellen. De persze mindennek van határa.”

f1-bortoleto-sauber-monaco

Megfosztották Indy 500-on szerzett második helyétől Ericssont

Egy nappal az Indy 500-at követően az IndyCar szervezői bejelentették, hogy három versenyzőt is utólag megbüntettek, amiért az autójuk megbukott a technikai ellenőrzésen. Az Andrettit erősítő Marcus Ericsson és Kyle Kirkwood esetén a Dallara által szállított energia-menedzselő rendszer borítása, a Prema színeiben szereplő Callum Ilott autóján pedig az első szárny bal oldali véglapjának magassága nem felelt meg az előírásoknak.

Mindhárom versenyzőt az eredménylista végére sorolták (plusz csapatonként 100 ezer dolláros bírságot szabtak ki, a csapatmenedzsereket pedig egy futamra felfüggesztették): ez Ericsson számára a legfájóbb, hiszen ő másodikként végzett Alex Palou mögött, de Kirkwood és Ilott is értékes 6., illetve 12. helyet bukott a büntetés révén. A második pozíciót David Malukas, a dobogó alsó fokát Pato O’Ward örökölte meg, míg a top 10-be Takuma Sato lépett még előre.

ericsson

Kiss Norbert ismét bekezdett: két hétvége, hét futam, hat győzelem

Az elmúlt két hétvégén elrajtolt a Kamion-Eb 2025-ös idénye, Kiss Norbert pedig ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: a mezőny élén. A misanói szezonnyitón konkrétan tarolt a Révész Racing hatszoros Európa-bajnoka, mind a négy futamot megnyerte.

A Lausitzringen aztán már „csak” két győzelem jött össze neki a két normál rajtrácsos versenyen, míg szombaton a fordított rajtrácsos második futamon hatodik lett, vasárnap meg törölték az utolsó viadalt eső miatt. Két versenyhétvége után így Kiss 24 pont előnnyel vezet Jochen Hahn előtt – akivel jelenleg közösen rekorderek az Eb-címek számát tekintve, és akit év végén akár le is hagyhat a magyar pilóta.

kiss-norbert-lausitzring

Videón az F1-es Monacói Nagydíj egyetlen igazi előzése – bemutatja: Lance Stroll!

A kétkiállásos szabály sem váltotta meg a világot Monacóban, inkább csak bosszúságot eredményezett a Racing Bulls és a Williams feltartós stratégiája révén. Viszont ami végképp nem változott, hogy előzni most is szinte képtelenség volt a futamon. De csak szinte: a rajt utáni első kört nem számítva egyetlen igazi – azaz nem Russell-féle sikánátvágós – előzést mutattak be a versenyen. Lance Strollról van szó, aki az alagútból kijövet, a sikánnál külső ívről ráfordulva ment el Nico Hülkenberg mellett a legutolsó körben – íme, videón is a 15. helyért bemutatott, a közvetítésből kimaradt manőver:

Ben Sulayem hivatalossá tette: újraindul az FIA-elnökségéért

Eddig is biztosra lehetett venni, de most először mondta ki egyértelműen Mohammed ben Sulayem, hogy újraindul a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki székéért az év végén. „Úgy érzem, hogy három év egy olyan komplex szövetségnél, mint az FIA, nem elég” – nyilatkozta a Reutersnek a 2021 végén megválasztott elnök.

„Több időre van-e szükségem? Igen. Könnyű volt? Soha. Élvezetes volt? Néha. Szóval indulni fogok. Egyeztettem a legtöbb taggal, beszéltem velük. Szeretném tovább fejleszteni az autósport, erősebbé tenni az FIA-t. Ez a célom, és ezt is fogom tenni” – fogalmazott Ben Sulayem Monacóban arra is kitért, hogy anyagilag is megerősíteni a szövetséget: „Számomra érthetetlen, hogy egy F1-es pilóta vagy csapatfőnök több pénzt keres, mint a teljes FIA, miközben az FIA tulajdonolja a bajnokságot. Igazságos ez?”

Ben Sulayem regnálása nem volt botrányoktól mentes, az elmúlt hónapokban is több vezető tisztviselő távozott az FIA-tól, miközben kritizálták a vezetési módszereit. „Kitakarítottam az FIA házát. Most már őszinte emberek vannak, nincs már kés a hátamban. Én vagyok az utolsó, akit érdekelnek a kritikák, számomra ez csakis az FIA-tagokról szól” – mondta erről az elnök.

Egyelőre hivatalosan senki sem jelentette be, hogy szeretne elindulni Ben Sulayem ellen a választáson, de idősebb Carlos Sainz jelezte, hogy fontolgatja a dolgot. Az FIA-elnök ennek kapcsán elmondta: örülne bárki indulásának, erről szól a demokrácia.

f1-monaco-sunday-10

fotó: Ollé Iván

Wolff új Monaco-szabályt javasol a lassú tempó ellen

A Monacói Nagydíjra bevezetett kötelező két kerékcsere nem érte el a kívánt hatást – így vélekedett Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports F1-nek adott interjújában. „Nem. De próbálkoznunk kellett valamivel” – válaszolta határozottan arra a kérdésre, hogy működött-e az új szabály. Ugyanakkor kiemelte: „Más szemszögből nézem. Ez egy nagyszerű szórakoztató esemény. Tele voltak a lelátók, a teraszok, a hajók, látvány, étkezés, borozgatás mindenhol.”

Wolff szerint szombaton „életre kel” a sport, a vasárnapi próbálkozás viszont nem hozta meg a várt eredményt. Úgy véli, a jövőre nézve érdemes lehet olyan szabályokon gondolkodni, amelyek például maximált köridőt írnak elő, hogy elkerüljék a feltartásos taktikákat: „Ez egy különleges eset. Itt lehet lassan vezetni, nem kell kockáztatni, és ha az élen vagy, azt a tempót mész, amit akarsz. Lando 30 körös gumikon futotta meg a leggyorsabb kört.”

A Mercedes-vezér szerint a sport, különösen a vasárnapi versenynap tekintetében tudna jobban is teljesíteni, de az esemény értékéből ez nem von le: „Összességében nem akarjuk elveszíteni ezt a versenyt.”

lawson-monaco

Szándékos szabályszegés miatt járt az áthajtás Russellnek

Az F1-es Monacói Nagydíj során George Russell áthajtásos büntetést kapott, miután a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy szándékosan hagyta el a pályát az alagút utáni 10-es kanyarban, hogy így előzze meg Alexander Albont. A stewardok hivatalos indoklása szerint Russell a 63-as autóval elhagyta a pályát a 10-es kanyarnál, és megelőzte a 23-as autót, Alexander Albont.

A pozíciót ezt követően Russell nem adta vissza, hanem megtartotta, és a rádión keresztül egyértelművé tette szándékát, amikor kijelentette: „vállalom a büntetést”. A felügyelők szerint ez világosan megmutatta, hogy Russell tudatosan döntött a szabály megsértése mellett, mivel úgy érezte, Albon „kiszámíthatatlanul” vezet, és feltartja őt.

A verseny előtt a versenyigazgató – a sportfelügyelők kérésére – minden csapatot tájékoztatott arról, hogy amennyiben valaki szándékosan levágja a 10-es kanyart, és ezzel előnyt szerez, a szokásos 10 másodperces büntetésnél súlyosabb szankció is kiszabható. Mivel Russell cselekedete egyértelműen tudatos szabályszegés volt, a felügyelők áthajtásos büntetés mellett döntöttek, melyet szerintük az eset súlya indokolt.

russell-monaco-2

„Ez annyira igazságtalan” – miért mérgelődött Tsunoda a Q2-es kiesése után?

Yuki Tsunoda már az időmérő második szakaszában búcsúzott az F1-es Monacói Nagydíj szombatján, a kiesése után pedig némileg frusztráltnak tűnt a csapatrádióban: „Ez annyira igazságtalan. Tudtam, hogy így fog történni. Tudtam, de…” – üzente mérnökének a japán. A leintést követően a Red Bull versenyzője nem árult el túl sok részletet arról, mi bosszantotta: „Nemcsak az utolsó gyorskör, hanem a Q2 eleje is. De rendben van. Tudom, mi történt, és nem kell itt beszélnem róla” – mondta el Tsunoda, aki arra a kérdésre, hogy fog-e beszélni a csapatával, így reflektált: „Meglátjuk.”

A RaceFans.net szakoldal kiderítette, hogy Tsunoda valószínűleg arra utalt a rádiózása során, hogy a Q2 elején arra kérték, hogy engedje el Max Verstappent, amit meg is tett a pilóta. Mérnöke „eltérő futástervvel” indokolta a kérést, amit vélhetőleg az válthatott ki, hogy nem a tervezett sorrendben sikerült kiengednie a versenyzőit a Red Bullnak a bokszutcában. Verstappen valóban rögtön az első körét megnyomta, Tsunoda azonban egy extra bemelegítő kör után veselkedett neki csak a gyorskörének – ez viszont George Russell leálló Mercedese és a piros zászló miatt azt eredményezte, hogy a címvédőnek a megszakításkor már volt mért ideje, csapattársának viszont nem.

Tsunoda ezek után azért futott egy tizedik időt, de a legvégén nem tudott gyorsulni, így csak a 12. helyről startolhat, ahonnan nem sok esélyt lát az előretörésre: „Ezen a pályán a 12. helyen csak utas vagy a bolyban” – magyarázta, hozzátéve, hogy pedig ezen a hétvégén tempóból közel volt Verstappenhez, amikor épp nem keveredett forgalomba.

f1-tsunoda-redbull-monaco-day2

Így látja a NASCAR-sztár az F1-et – szívesen kipróbálná!

A NASCAR egyik legismertebb alakja, Kyle Larson egy nyilatkozatban kifejtette, mit gondol a Formula–1 világáról. A 2021-es bajnok, aki ma este karrierje egyik legkeményebb kihívására készül, hiszen vasárnap mind az Indy 500-on, mind a Coca-Cola 600-on rajthoz áll, a Pat McAfee Show vendégeként beszélt arról, milyen benyomásokat szerzett a Formula–1-ről, miután 2021-ben a helyszínen nézte végig a híres-hírhedt idényzárót Abu Dhabiban.

„Az esemény szenzációs volt, hihetetlenül jó. De a versenyzés nem olyan, amit mi megszoktunk Amerikában. Elképesztő, milyen nagy dolog ez az egész, pedig nem túl izgalmas. De a körítés, a hírességek, a mérnöki munka, a pénz, a márkák… ez teszi különlegessé” – fogalmazott Larson, akit saját bevallása szerint soha nem hívták még Formula–1-es ülésbe, nem zárná ki a lehetőséget: „Soha nem kértek fel, hogy F1-es autót vezessek, de benne lennék, persze tudom, hogy az én ovál- és dirt pályás hátteremmel nehéz lenne bekerülni.”

„Úgy érzem, hogy nem lehet izgalmasabbat találni, mint a NASCAR és az IndyCar, így szerencsésnek érzem magam, hogy mindkettőben versenyezhetek, de ha egyszer lehetőség adódna, nem mondanék nemet” – mondta Larson, aki tavaly egy kollektív teszten való részvétel gondolatáról is nyíltan beszélt: „Szívesen szembeszállnék 19 másik autóval, hogy kiderüljön, hogy hol állok az eredménylistán. Nyilván nem hiszem, hogy én lennék a legjobb, de remélem, hogy nem lennék utolsó.”

larson-indy-2024

További három pozíciós rajtbüntetést kapott Stroll

A kanadai pilóta az időmérő edzés első szakaszában tartotta fel a mért körön érkező Pierre Gaslyt, amely incidenst követően a versenybírák azonnal jelezték, hogy vizsgálni fogják az esetet. A stewardok indoklása szerint az Aston Martin versenyzőjét tájékoztatták arról, hogy érkezik mögötte az Alpine-pilóta, azonban ezt követően nem a francia, hanem a nem gyorskört teljesítő Lewis Hamilton haladt el mellette a Ferrarival, akit ugyanezen a körön előzőtt meg korábban Stroll.

Ezután a kanadai visszatért a versenyívre, éppen Gasly elé, ezzel feltartva őt. Stroll védekezésében elmondta, hogy a nap elhelyezkedése miatt nem tudta megállapítani a mellette elhaladó autó színét, így jutott arra a rossz következtetésre, hogy már nem volt több versenyzőtárs, akit el kellett volna engednie. A stewardok ugyan elfogadták ezt a magyarázatot, de az általános, három rajthelyes büntetést rótták ki az Aston Martin pilótájára.

 

 

A kanadai pilótát elsőízben pénteken, Charles Leclerc-rel történő koccanása miatt sorolták hátrébb egy pozícióval a Monacói Nagydíj rajtrácsán. 

Luxus a kikötőben – hosszabbított az MSC és az F1

A Formula–1 és az MSC Group Cruise Division – amely az MSC Cruisest és az Explora Journeyst foglalja magába – bejelentette, hogy 2030-ig meghosszabbítják globális partnerségüket. A megállapodás korai meghosszabbítása a felek közötti sikeres és növekvő együttműködés újabb bizonyítéka, amely még 2022-ben indult. A partnerség révén tovább folytatódik a versenyek névadó szponzorációja, a pályaszéli megjelenés és a különböző aktivációk, valamint az Explora Journeys márkanév is egyre hangsúlyosabb lesz a versenyhétvégéken.

Az idei Monacói Nagydíj hétvégéjén különleges elemként az Explora Journeys legújabb luxushajója, az EXPLORA II a verseny szívében, a Port Hercule kikötőben horgonyoz, és úszó boutique hotelként szolgál a vendégek számára, az exkluzív fedélzeti események mellett páratlan kilátást kínálva a világ egyik legikonikusabb futamára.

„A partnerségünk korai meghosszabbítása annak az erős kapcsolatnak a jelképe, amely közös szenvedélyünkre épül, az innovációra, az élményre, az utazásra és a szórakozásra” – mondta Stefano Domenicali, a Formula–1 elnök-vezérigazgatója. „Az EXPLORA II jelenléte Monacóban új szintre emeli az együttműködésünket.” Pierfrancesco Vago, az MSC Cruise Division ügyvezető elnöke hozzátette: „Ez a partnerség az elmúlt három évben csak erősödött. Idén három futam névadói vagyunk, és most Monacóban az EXPLORA II fedélzetén talán a világ egyik legjobb helyéről nézhetik a rajongók a versenyt.”

explora-ii

Herbert: Briatore káros mentálisan és a versenyzők karrierjére is

Az Alpine továbbra is hivatalos csapatfőnök nélkül működik Oliver Oakes távozása óta, így Flavio Briatore befolyása még erősebb a csapaton belül. A botrányairól is ismert csapatvezető az elmúlt 12 hónapban több kulcsfontosságú döntésben is szerepet játszott, köztük Franco Colapinto leigazolásában Jack Doohan helyére.

Briatore visszatérése komoly visszatetszést váltott ki a Formula–1-es közösség egy részében, köztük Johnny Herbertben is, aki az 1990-es évek közepén maga is versenyzett alatta, és tapasztalatból beszél a módszereiről: „Nem értettem egyet Briatore visszatérésével, és most sem értek egyet vele. De visszajött, és most ő irányítja az Alpine-t, ám ez szerintem nem jó.” – mondta Herbert a Hochgepokert.com-nak.

A brit exversenyző szerint Briatore hozzáállása káros a versenyzők számára. „Ha például megszerzi Perezt az Alpine-hoz, és Perez jól teljesít, akkor Flavio mellé áll, és az erős pozícióba hozza őt. De ha nem megy jól, akkor pont az történik majd, mint Jack Doohannel. Ez mindig is része volt annak, ahogyan Flavio működik. Mindig kiválaszt magának egy kedvencet. Ez pedig nagyon káros lehet a versenyzők karrierjére és mentális állapotára is.”

briatore-2024

Hadjar statisztikás sisakkal tiszteleg Senna előtt

A monacói F1-es hétvégén Hadjar egy különleges sisakot visel, amellyel a legendás Ayrton Sennának állít emléket. A francia pilótának az is eszébe jutott, hogy Brazíliában tisztelegjen példaképe előtt, ám végül úgy döntött, Monte-Carlo a legmegfelelőbb hely ehhez: „Eredetileg Brazíliában terveztem, mert ott lenne értelme, de végül úgy éreztem, itt még inkább van” – mondta Hadjar az FIA sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu munkatársa is részt vett.

hadjar-monaco-1

„Monacónak egy királya van, és az Ayrton. Gyerekként rengeteg videót néztem róla, ahogy mindenkit leiskolázott itt. Azt gondoltam, hogy ha egyszer Formula–1-es pilóta leszek és Monacóban versenyzem, tisztelegni akarok előtte” – folytatta Hadjar, akinek sisakján Senna statisztikái is megjelennek, a festés felidézi a brazil klasszis pole-köreit és monacói győzelmeit.

A pálya egyébként maga Hadjar számára is különleges helyszín: „Monaco eddig mindig jól bánt velem. Itt írtam alá a Red Bull-szerződésem 16 évesen, szóval számomra is különleges hely. És itt rendezik messze a legjobb időmérőt az évben.”

hadjar-monaco-2

Hamilton nem áll le: új filmek, saját gyártásban

Lewis Hamilton egyre komolyabban építi filmes karrierjét: a monacói F1-es nagydíjhétvégén elárulta, hogy az F1: The Movie csak az első lépés volt – a jövőben saját stúdiójával, a Dawn Apollo Films nevű cégével újabb filmeket tervez. „Nagyon magasra tettem a lécet az első filmmel, magasabbra nem is lehetett volna, de még több produkció jön a következő években” – mondta Hamilton.

A hétszeres világbajnok elárulta, hogy három filmötletet is fejleszt, ezek közül kettő animáció lesz. „Az egyik projekt már a forgatókönyv első szakaszánál tart, izgalmas munka előtt állunk. Még sosem írtam filmet, ezért egy írót is bevonok. Aztán lesznek dokumentumfilmek, egyszer talán sorozat is, de többnyire filmek, mert ezt szeretem a legjobban.”

A brit versenyző az F1 exkluzív vetítésén a többi pilóta reakcióját figyelte, és persze izgult is, hiszen a saját cége logója is feltűnt a vásznon a készítők között: „Hirtelen ott volt az összes versenyző, én pedig ott ültem köztük. Ideges voltam, az járt a fejemben, hogy mindenki most látja először. Nagyszerű volt körülnézni, és látni a reakciókat, különösen a versenyzőkét. Nagyon fontos számomra, hogy jó véleménnyel legyenek róla.

hamilton-monaco

MotoGP: Alex Marquez körrekordot futott, Marc Marquez bukott pénteken Silverstone-ban

Alex Marquez 1:57,295-ös pályarekordjával zárult a MotoGP Brit Nagydíjának pénteki edzésnapja Silverstone-ban. A Gresini Ducati spanyolja a délutáni tréning hajrájában futotta meg az időt, szűk fél tizeddel megelőzve az ismét remeklő Fabio Quartararót. A Yamaha ráadásul ezúttal három motorossal képviselteti magát a top 10-ben és ezáltal a Q2-ben, hiszen a pramacos Jack Miller a harmadik, a gyári csapattárs Alex Rins pedig a kilencedik lett.

Marc Marquez a délelőtti szabadedzésen még a leggyorsabb volt, ezúttal be kellett érnie a negyedik pozícióval – valamint a gyakorlás elején egy esést is produkált, ahogy amúgy Miller és Franco Morbidelli is. Marco Bezzecchi ötödik helye bizakodásra adhat okot az Apriliánál, s a Q2-be bejutott egy Honda is Johann Zarco révén, azaz a gyártók közül egyedül a KTM maradt le erről. Ai Ogura viszont szinte teljes egészében kihagyta az edzést, miután a délelőtti tréningen nagyot esett.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Álex Márquez Gresini Ducati 1'57.295  
2. Fabio Quartararo Yamaha 1'57.342 0.047
3. Jack Miller Pramac Yamaha 1'57.642 0.347
4. Marc Márquez Ducati 1'57.655 0.360
5. Marco Bezzecchi Aprilia 1'57.667 0.372
6. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'57.699 0.404
7. Francesco Bagnaia Ducati 1'57.703 0.408
8. Johann Zarco LCR Honda 1'57.741 0.446
9. Alex Rins Yamaha 1'57.819 0.524
10. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'57.821 0.526
11. Pedro Acosta KTM 1'57.865 0.570
12. Joan Mir Honda 1'57.917 0.622
13. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'57.999 0.704
14. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'58.062 0.767
15. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'58.103 0.808
16. Luca Marini Honda 1'58.151 0.856
17. Brad Binder KTM 1'58.325 1.030
18. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'58.670 1.375
19. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'58.725 1.430
20. Lorenzo Savadori Aprilia 1'59.102 1.807
21. Aleix Espargaró Honda 1'59.322 2.027
22. Somkiat Chantra LCR Honda 1'59.648 2.353
23. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 3'06.995 1'09.700

motogp-alexmarquez-brit-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Stroll rajtbüntetést kapott a Leclerc-rel történt ütközésért az F1-es Monacói Nagydíjra

Egyhelyes rajtbüntetést, illetve egy büntetőpontot kapott Lance Stroll a Formula-1-es Monacói Nagydíj első szabadedzésén történt incidensért, amikor a hajtűkanyar előtt jobbra húzódott, a mögötte érkező Charles Leclerc pedig emiatt hátulról nekiment. Az incidensben mindkét autó megsérült, Stroll nem is tudott részt venni az FP1 további részében.

A felügyelők mindkét versenyzőt és csapataik képviselőit is meghallgatták, valamint átnézték a felvételeket és a telemetriai adatokat, ezek után jutottak arra a döntésre, hogy az ütközésért teljes mértékben az Aston Martin versenyzője tehető felelőssége. A stewardok által kiadott indoklás szerint Stroll elmondta, hogy bár csapata szólt neki rádión a Ferrari érkezéséről, de nem hallotta ezt az üzenetet, és ez vezetett a balesethez. A felügyelők megítélése szerint Leclerc nem tehetett semmit a kontakt elkerüléséért, ezért kapott egyhelyes rajthelybüntetést a kanadai. A szankció a „következő futamra vonatkozik, amelyen a pilóta részt vesz”, azaz amennyiben valamilyen okból kifolyólag vasárnap nem tudna rajthoz állni Monacóban, Stroll továbbvinné magával a büntetést.

Tsunoda korábbi padlólemezt használ imolai autótörése miatt

Hosszabb távon is vannak következményei Yuki Tsunoda múlt szombati időmérős balesetének: a japán a Q1-ben törte össze csúnyán a Red Bullt az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, amely után csak a bokszutcából rajtolhatott másnap, viszont mint kiderült, Monacóban emiatt más specifikációjú padlólemezt kénytelen használni, mint Max Verstappen. A Motorsport.com úgy tudja, Tsudonánál egy Miamit megelőző padlólemez-verzióra kellett visszaváltaniuk a Monacói Nagydíjra.

„Ami a csomagot illeti, őszintén szólva eddig nem is mentem a teljesen új csomaggal, még Imolában is kicsit eltért. Nem hiszem, hogy itt lesz egy teljes új csomagunk, úgyhogy egyet vissza kell lépnem az én hibámból” – fogalmazott maga a versenyző. Tsunoda amúgy megjegyezte: az imolai bukása annak volt betudható, hogy még nem ismeri a Red Bull autójának határait.

f1-tsunoda-monaco-day1-1

Hivatalos: Megvan a befektető, elkerülte a csődöt a KTM

Az előző napok sajtóértesülései után csütörtökön a KTM hivatalosan bejelentette az örömhírt, hogy elkerülték a csődeljárást annak köszönhetően, hogy az indiai Bajaj Auto – amely eleve részvényese volt eddig is az osztrák gyártó anyavállalatának – 600 millió eurós hitelt biztosít a KTM AG és a Pierer Mobility AG felé, és ezáltal el tudták fogadni az újrastrukturálási terveket is. A KTM tavaly év vége óta küzd anyagi nehézségekkel, több milliárdos tartozást halmoztak fel, a mostani lépés azonban biztosítja a gyártó jövőjét, hiszen így ki tudják fizetni a hitelezőiket.

A KTM közleménye megerősíti, hogy ezzel folytatódik a cég története, és továbbra is a régió meghatározó munkaadói maradnak. A kommüniké azonban nem tesz említést a motorsportos szerepvállalásukról, így a MotoGP-projektről sem, amely kapcsán ugyan rendre hangsúlyozták, hogy folytatni tervezik, de a The Race arról ír, hogy feltehetőleg még nem született döntés arról, hogy a KTM a 2027-es új szabályciklusban is rajthoz áll-e a motoros királykategóriában.

A nap másik fontos MotoGP-s híre, hogy az Aprilia közleményt adott ki a Jorge Martinnal kapcsolatos pletykák okán, amelyben hangsúlyozták, hogy mindkét fél számára kötelező érvényű a 2026 végéig szóló megállapodás – bővebben minderről és egyéb MotoGP-s hírekről a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk.

ktm

Privát vetítésen nézte meg a mezőny az F1 című filmet – Verstappen inkább streamelt…

Bár a nagyközönség majd csak egy bő hónap múlva, június végén tekintheti meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című mozifilmet, a Monacói Nagydíj előtti szerda este privát vetítést tartottak a Formula-1 mezőnye számára, ahova a pilótákat és a csapatvezetőket is meghívták. Az F1 Instagram-oldalára feltöltött fotók tanúsága szerint a 20 versenyzőből 18 meg is jelent az eseményen: a két kivételt Lance Stroll és a regnáló világbajnok Max Verstappen jelentette – utóbbi ráadásul a vetítéssel egy időben éppen Twitchen streamelt, Franz Hermann néven

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Mindeközben egy másik F1-es alkotás, a Netflix nagysikerű, de sokat kritizált sorozata, a Drive to Survive (magyarul Hajsza a túlélésért) hatodik – azaz nem a legutóbbi, hanem a 2023-as idényt feldolgozó – évada Emmy-díjat nyert „Kiemelkedő sportos dokumentumfilm-sorozat” kategóriában. Ez a második alkalom, hogy ezzel a díjjal jutalmazták az alkotást, 2022-ben ugyancsak elnyerte az Emmyt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

„Monaco sokkal rosszabb lehet” – Marko

Működnek a Red Bull imolai fejlesztései, ezt szűrte le Helmut Marko, a csapat Formula-1-es tanácsadója Max Verstappen vasárnapi győzelméből. A szakember ugyanakkor figyelmeztet rá magához a pilótához hasonlóan, hogy a soron következő monacói helyszín sokkal kevésbé passzolhat az RB21-eshez:

„Az autó most újra azt csinálja, amit Max akar. Ez a fejlesztéseknek köszönhető, amelyek hála istennek működtek. De ez csak Imola volt: a kövezkező nagydíjon nagyon másképp nézhetnek ki a dolgok. Monaco egy teljesen más pálya csak lassú kanyarokkal. Sokkal rosszabbak lehetnek ott a dolgok” – nyilatkozta az OE24-nek Marko, aki hozzátette: Verstappen az első kanyaros manőverével Oscar Piastri ellen ismét megmutatta, hogy jelenleg ő a legjobb, csak ő tudta így kihasználni a megnyíló rést.

f1-verstappen-redbull-imola