DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

„Ha nem javul a nyári szünet után, Hamilton az év végén befejezheti” – Steiner

Günther Steiner szerint nem kizárt, hogy Lewis Hamilton már a 2025-ös szezon végén távozik az F1-ből, ha az évad második felében sem javul a teljesítménye a Ferrarinál. A hétszeres világbajnok számára eddig a kínai sprintgyőzelmen és néhány villanáson kívül a küszködésről szól a maranellói kaland, a legutóbbi Magyar Nagydíjon pedig eredmények és nyilatkozatok terén is új mélypontra jutott: az időmérőn és a futamon sem jutott top 10-be, ami után a brit haszontalannak nevezte magát, és azt javasolta a Scuderiának, hogy cseréljenek versenyzőt.

A Haas egykori csapatvezetője – aki a hírek szerint rövidesen a MotoGP-s Tech3-csapatot vásárolhatja fel – pedig nagyon is elképzelhetőnek tartja, hogy Hamilton tényleg befejezi év végén az érvényes szerződése ellenére is: „A nyári szünet az elmélkedés időszaka lesz számára. Talán kipihentebben tér vissza a szünet után és a teljesítménye javulni fog. De lehet, hogy nem, és akkor nagyon is el tudom képzelni, hogy az év végén azt mondja: ’ennyi volt, nem fogok még egy évet végignyomni’. Rengeteg érdekeltsége van a Formula-1-en kívül, ő egy önálló márka. Sok pilótának szüksége van az F1-re platformként, de Lewisnak már nincs. És ezért is könnyebb számára, hogy meghúzza a vonalat” – nyilatkozta Steiner a Web.de portálnak.

Steiner ugyanakkor megjegyezte, hogy Hamilton valószínűleg megvárja a jövő évi nagy szabályváltozásokat – de ha akkor sem talál magára, tényleg véget érhet az F1-es karrierje: „Lewisnak az elejétől kezdve gondjai vannak a ground-effect autókkal. 2026-ban pedig új autók és motorok jönnek, és senki sem tudja, ki lesz a legerősebb. Talán ezt mondja, hogy ezt bevállalja. De ha ez sem működik, akkor vége. Még ha nem is azonnal. Ha távozni akar, időben fogja kommunikálni, hogy a csapatnak legyen ideje helyettest találni.”

f1-hamilton-ferrari-1_1

Montezemolo: Verstappen messze a legjobb

Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke egyértelműen kinyilvánította véleményét: ha ma is ő irányítaná a Scuderiát, Max Verstappent választaná első számú versenyzőnek. A Red Bull négyszeres világbajnokáról a londoni premieren, az életéről szóló Luca: Seeing Red című dokumentumfilm vetítése után beszélt.

„Ma számomra Verstappen messze a legjobb” – fogalmazott határozottan Montezemolo. „Még a legutóbbi, nehéz körülmények között zajló bakui futamon is végig uralta a helyzetet. Gyors volt, nem hibázott. Sainz és Leclerc jó páros volt a Ferrarinál, de Verstappen szerintem mindenkinél jobb. Messze.”

montezemolo-rbcp

A 78 éves Montezemolo elárulta, hogy mai napig minden versenyt megnéz, általában egyedül, sőt hozzátette, hogy az évek során két tévét is összetört dühében. Ugyanakkor örömét fejezte ki amiatt, hogy Mattia Binotto – a korábbi Ferrari-csapatfőnök – a jövőre épít, és egy tehetséges brazil fiatal versenyzőt támogat.

A londoni díszbemutatón több korábbi Ferrari-csapatvezető is jelen volt: Stefano Domenicali, aki ma már a Formula–1 első embere, az Audinál dolgozó Binotto, valamint a jelenleg a McLaren élén álló Andrea Stella is tiszteletét tette.

„Hamilton egykoron a példaképem volt" – Sainz

Carlos Sainz elárulta, hogy Lewis Hamilton a pályafutása elején inspirációt jelentett számára, és a brit világbajnokot egykoron példaképének tekintette.

A Williams spanyol versenyzője a BBC egyik műsorában idézte fel első emlékeit Hamiltonról, amikor gyerekként figyelte a Formula–1-et.

„Őszintén szólva, ha nem lennék az F1-ben, ő lenne az egyik példaképem” – mondta Sainz.

„Tízéves voltam, amikor Lewis megérkezett a szériába, és 2008-ban világbajnok lett. Épp ekkor kezdtem el követni a sportot, amikor ő Fernando Alonso, Felipe Massa és társai ellen versenyzett.”

Sainz hozzátette: „Egykoron az egyik példaképem volt, akire felnéztem, most viszont – 10-15 évvel később – már az egyik közvetlen ellenfelem lett."

Hogyan lehet világbajnok vasárnap Marc Marquez?

Azzal, hogy a sprinten második lett, miközben öccse pontot sem szerzett, immár 191 pontosra növelte vele szemben az előnyét Marc Marquez, így még egy nagy lépést tett a kilencedik vb-címe felé. Mivel öt forduló lesz még hátra, 185 pontot kell megőriznie a fórjából, azaz hacsak nem veszít legalább hét egységet Alexszel szemben a vasárnapi Japán GP-n, akkor már Motegiben ünnepelhet. Íme, a pontos forgatókönyvek:

Marc Marquez már vasárnap világbajnok, ha:

- az első két hely valamelyikén végez;

- harmadik lesz, miközben Alex nem nyer;

- negyedik-hatodik helyek között fut be, míg Alex nincs az első kettőben;

- hetedik-kilencedik pozíciók között ér célba úgy, hogy Alex nincs a dobogón;

- tizedik lesz, miközben az öccse nincs az első négyben;

- 11-15. helyek között végez úgy, hogy Alex legfeljebb hat hellyel előzi meg;

- Alex Marquez legfeljebb tizedik (ez esetben Marc akár nullázhat is).

Fotó: Ducati Corse

Újra Haast tesztelnek a Toyota japánjai, ezúttal Európában

Következik a második felvonás a Haas-tartalék és WEC-világbajnok Ryo Hirakawa, valamint a Super Formula címvédője és listavezetője, Sho Tuboi számára: a japán páros október 14-15-én Silverstone-ban vezeti a Haas VF-23-at TPC-teszt keretein belül.

A páros a Haas és a Toyota együttműködéséből profitálva augusztusban már teljesített egy korábbi autós gyakorlást Fujiban, a helyszínre való tekintettel rendhagyó módon nézők előtt. A silverstone-i teszt a Fujiban F1-es autóval debütáló Tsuboi szempontjából lesz különleges, mivel a 30 éves versenyző tulajdonképpen teljes eddigi pályafutása során Japánban versenyzett (ahol mindent megnyert, amit lehetett, a helyi F4-et, F3-at, Super GT-t és Super Formulát is), egy friss kitekintéssel a Nürburgringre.

Erre Ayao Komatsu is rámutatott a japán Motorsport.com-nak nyilatkozva: „Úgy gondolom, a valódi teszt számára az lesz, hogy kilép az ismerős japán környezetből. Meglátjuk, milyen gyorsan tud majd alkalmazkodni egy olyan pályához, ahol nincsen tapasztalata. Most azt mondanám, jól fog.”

Fotó: Toyota

Harmadik helyről kezdi élete első GT3-as versenyét Verstappen a Nordschleifén

Újabb mérföldkőhöz érkeÚjabb mérföldkőhöz érkezett Max Verstappen nürburgringi kalandja: a két héttel ezelőtti emlékezetes GT4-es szereplést követően, amely alapján megkapta a pályára érvényes A-licenszet, szombaton már az NLS csúcskategóriájának számító GT3-ban szerepelt.

A délelőtti időmérőn, amely köd miatt késéssel indult, Verstappen remekelt: rögtön legelső körével, nedves pályán, esős abroncson 24 másodperccel a mezőny elé ugrott. Slick gumin azért zárult a különbség, Verstappen 8:09,126-os körrel végül a harmadik helyen végzett a #31-es Ferrari 296 GT3-mal, csupán három másodperccel a pole-t megszerző BMW mögött. (Kiemeljük: ezúttal nem zavarnak be különböző kategóriák és alkategóriák, abszolút eredményről van szó, a teljes eredménylista itt található meg.)

A RacingNews365.com információi szerint Verstappen pénteken, ideális időjárási körülmények mellett egy 7:45-ös köridőt is összerakott, amit hivatalosan nem mértek, de pályarekord lenne a Zöld Pokolban.

A négyórás futam szombaton 12:00-kor indul a Nordschleifén. A négyszeres világbajnok két héttel ezelőtti társával, Christopher Lulhammal osztozik az Emil Frey Racing autóján.

Fotó: Ferrari Races

WEC: Harmadszor pole-ban a Cadillac, az Aston Martin legjobb rajthelyét szerezte

A 2025-ös szezon utolsó előtti fordulójaként Japánban, Fujiban versenyez a WEC – alig 200 kilométerre a Motegiben szereplő MotoGP-től –, ahol a hyperpole-on harmadik rajtelsőségét szerezte a #12-es Cadillac Alex Lynn révén.

A brit 0,439 másodpercet adott a #38-as testvérautónak, így a Cadillac kisajátította az első sort. A kvalifikáció meglepetése azonban a szezon során eddig Hypercar-értékelésben pontot sem szerző Aston Martin volt: a #009-es Valkyrie-t kormányzó Marco Sorensen vezette az időmérő első szegmensét, végül pedig harmadik időt futott, mindössze három századmásodpercre az első soros helyezéstől.

A bajnokságot vezető #51-es Ferrari Antonio Giovinazzival hatodik lett, a legutóbb, Austinban pole-t szerző Robert Kubica-féle #83-as AF Corse Ferrari pedig tizedik.

Az LMGT3-ban is sikeres volt az Aston Martin, Eduardo Barrichello a #10-es Racing Spirit of Le Mans egységgel második rajtelsőségét szerezte, 0,030 és 0,032 másodperc különbséggel a United Autosports két McLarenje előtt.

A Fuji 6 órás futam közép-európai idő szerint 4:00-kor rajtol vasárnap.

A hyperpole eredménye (Hypercar):

  # Versenyző Márka Köridő Hátrány
1 . 12  Alex Lynn Cadillac 1:28.236  
    Norman Nato      
    Will Stevens      
2 . 38  Earl Bamber Cadillac 1:28.675 0.439
    S.Bourdais      
    Jenson Button      
3 . 009  Alex Riberas Aston Martin 1:28.705 0.469
    Marco Sørensen      
4 . 93  Paul Di Resta Peugeot 1:28.716 0.480
    Mikkel Jensen      
    Jean-Éric Vergne      
5 . 20  René Rast BMW 1:28.854 0.618
    Robin Frijns      
    S.van der Linde      
6 . 51  A.P.Guidi Ferrari 1:28.945 0.709
    James Calado      
    A.Giovinazzi      
7 . Julien Andlauer Porsche 1:29.031 0.795
    Mathieu Jaminet      
8 . Sébastien Buemi Toyota 1:29.071 0.835
    Brendon Hartley      
    Ryō Hirakawa      
9 . 35  Paul-Loup Chatin Alpine 1:29.080 0.844
    F.Habsburg      
    Charles Milesi      
10 . 83  Robert Kubica Ferrari 1:29.245 1.009
    Yifei Ye      
    Phil Hanson      

„Nem az a lényeg, hol kezdünk, hanem hogy hol végzünk” – Perez a Cadillac gyárában járt

Először látogatta meg a Cadillac F1 Team silverstone-i bázisát a leendő tizenegyedik csapat egyik 2026-os versenyzője, Sergio Perez. Az amerikai formáció néhány hete jelentette be, hogy a mexikói és Valtteri Bottas alkotják majd a párosukat az első Formula-1-es idényükben. Perez pedig a napokban ellátogatott a Cadillac egyik, silverstone-i központjába, ahol a közzéteszt posztok alapján Graeme Lowdon csapatfőnök társaságában többek között az alábbi szavakat intézte az egybegyűlt csapattagok felé:

„Nyilvánvalóan fontos, hogy megfelelően induljunk, nem igaz? De számomra kissé lényegtelen, hol kezdünk. Az a fontos, hol végzünk” – fogalmazott a többszörös futamgyőztes, aki hamarosan egy korábbi F1-es autót (vélhetően egy Ferrarit, köszönhetően a Cadillackel való motorszállítói együttműködésnek) is fog tesztelni a felkészülés jegyében.

f1-perez-cadillac

Eső rondított bele a Ferrari és a Haas Pirelli-tesztjébe

Nemcsak az öt év után újra F1-es autóba ülő Romain Grosjean körözött Mugellóban pénteken: a Pirelli tegnap és ma kétnapos gyakorlást tartott a toszkán helyszínen, ahol a 2026-os abroncsokat próbálgatták. Csütörtökön épp a Haas és két pilótája, Esteban Ocon és Oliver Bearman volt a segítségükre, pénteken pedig a Ferrari, Charles Leclerc-rel és a teszt- és tartalékpilóta Guanyu Zhouval – miután Lewis Hamilton a kutyája, Roscoe súlyos betegsége miatt kihagyta a gyakorlást.

A Pirelli tájékoztatása szerint a kemény keverékek tesztelése lett volna fókuszban Mugellóban, ám a nap közbeni záporok beleköptek a levesükbe – igaz, így viszont az intermediate és full esős abroncsokat is próbálgathatták. Csütörtökön Ocon 40, Bearman 30 kört teljesített a 2026-os gumik terheléséhez átalakított 2024-es VF-24-essel, míg pénteken Leclerc 25, Zhou viszont 75 kört tett meg az idei SF-25-ösből átdolgozott öszvérautóval. Mario Isola Pirelli-főnök elmondása szerint az időjárás ellenére igyekeznek kielemezni a keményebb keverékekről gyűjtött adatokat, míg a lágyabb opciók végleges homologizálása előtt még szintén tesztelnek majd két napot az október végi Mexikóvárosi Nagydíj után.

pirelli-teszt-ferrari

IndyCar-autót fog tesztelni Indianapolisban Mick Schumacher

Az IndyCarban szereplő Rahal Letterman Lanigan Racing pénteken bejelentette, hogy Mick Schumacher teszten fog részt venni velük október 13-án az indianapolisi épített pályán. A hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fia az F2-es bajnoki címe után két szezont töltött el a Formula-1-ben a Haas színeiben, ahol legjobb eredménye a hatodik hely volt, majd miután távoznia kellett az amerikai istállótól, egy ideig a Mercedesnél töltött be teszt- és tartalékversenyzői státuszt, majd az Alpine WEC-csapatánál is versenyezni kezdett, ahol dobogós helyezéseket gyűjtött. Az ifjabb Schumacher IndyCar-tesztje az RLL Racing közleménye szerint arra szolgál, hogy a német megismerkedjen a széria technikai sajátosságaival, szem előtt tartva „egy esetleges jövőbeni szereplés lehetőségét”. Maga a pilóta így nyilatkozott:

„Nagyon várom, hogy vezethessek az első IndyCar-tesztemen. Nagy köszönet a Rahal Letterman Lanigan Racing csapatának, hogy megadja nekem ezt a lehetőséget. Ugyanez vonatkozik arra is, hogy Indianapolisban vezethetem először ezt az autót: egy nagymúltú pályán, ahol apám is versenyzett. Izgatott vagyok, hogy lássam a különlegességeit. Kíváncsian várom, hogy megértsem az egyedi jellemzőit a versenyautónak, amely eltér azoktól, amelyeket eddig vezettem, mégis hasonló, és továbbra is érdekel, hogy tapasztalatot gyűjtsek az autósport sokszínű világában. Nagyszerű lesz látni, milyen is ez és mennyire nehéz, mivel sokszor hallom, mennyire kemény fizikailag. Nem titok végső soron, hogy nagy rajongója vagyok az együléses versenyzésnek, szóval ez az első IndyCar-teszt egy kincset érő élmény lesz: alig várom, hogy olyan autót vezethessek, amelynek látom a kerekeit!”

mickschumacher1

Kórházba került Roscoe, újra kellett éleszteni – Hamilton a Pirelli-tesztet is kihagyta miatta

Szomorú fejleményekről számolt be közösségi oldalán Lewis Hamilton a több mint egy évtizede meglévő és az F1-es paddockban is rengetegszer feltűnő és közkedvelt kutyája, Roscoe kapcsán. A hétszeres világbajnok előbb egy sztoriban posztolt róla, hogy kórházba került a kutya, péntek délelőtt pedig külön bejegyzésben osztotta meg, hogy nagyon súlyos Roscoe állapota, újra is kellett éleszteni:

„Kérlek, gondoljatok Roscoe-ra. Szeretnélek tájékoztatni titeket a fejleményekről. Roscoe újra tüdőgyulladást kapott, és nehezen lélegzett. Kórházba került, nyugtatókat kapott, miközben megvizsgálták, és a folyamat során leállt a szíve. Sikerült újraindítani a szívét, most kómában van. Nem tudjuk, fel fog-e ébredni ebből. Holnap megpróbáljuk felébreszteni. Itt vagyok mellette, és köszönetet szeretnék mondani az imáitokért és támogatásotokért” – írta posztjában Hamilton.

Roscoe állapota egyébként az oka a hírek szerint, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a Ferrari versenyzője a csütörtök-pénteki Pirelli-tesztet is kihagyja Mugellóban, ahol így ma Charles Leclerc mellett a vörösök teszt- és tartalékpilótája, Guanyu Zhou segíti a gumigyártó munkáját a Scuderia részéről.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

MotoGP: Bezzecchi dupla bukás után az élen pénteken Motegiben

A Japán Nagydíj pénteki edzéseivel kezdetét vette a MotoGP ázsiai túrája. A nap legjobb körét az Apriliával remek formában lévő Marco Bezzecchi motorozta – azok után, hogy a délelőtti szabadedzésen kétszer is elesett az olasz. Mögötte a KTM-es Pedro Acosta zárt, ő a délutáni tréning végén törte össze a versenygépét. A vb-címét akár már Motegiben bebiztosító Marc Marqueznek csak a harmadik hely jutott, de így is jócskán előzte egyetlen matematikai ellenfelét, az öccsét, Alex Marquez ugyanis csupán 15. lett, és ezzel idén először nem jutott automatikusan a Q2-be.

Kiemelendő a két gyári Honda negyedik és hatodik helyezése – sőt, az LCR-es Johann Zarco is befért a top 10-be –, Joan Mirnek köszönhetően így négy gyártó végzett az első négyben; ahogy az is, hogy az egész idényben szenvedő Francesco Bagnaia ezúttal biztatóbban kezdett: a délelőtti elsősége után hetedik lett. Fabio di Giannantonio, Fabio Quartararo és Raul Fernandez kvalifikálta még magát az időmérő második felvonásába, míg erről az ifjabb Marquez mellett lecsúszott még például a délután kétszer is bukó Jorge Martin.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marco Bezzecchi Aprilia 1'43.193  
2. Pedro Acosta KTM 1'43.329 0.136
3. Marc Márquez Ducati 1'43.360 0.167
4. Joan Mir Honda 1'43.361 0.168
5. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'43.391 0.198
6. Luca Marini Honda 1'43.503 0.310
7. Francesco Bagnaia Ducati 1'43.539 0.346
8. Fabio Quartararo Yamaha 1'43.594 0.401
9. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'43.666 0.473
10. Johann Zarco LCR Honda 1'43.734 0.541
11. Fermín Aldeguer Gresini Dudcati 1'43.742 0.549
12. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'43.743 0.550
13. Jorge Martín Aprilia 1'43.784 0.591
14. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'43.784 0.591
15. Álex Márquez Gresini Dudcati 1'43.784 0.591
16. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'43.828 0.635
17. Brad Binder KTM 1'43.855 0.662
18. Somkiat Chantra LCR Honda 1'43.911 0.718
19. Alex Rins Yamaha 1'44.013 0.820
20. Jack Miller Pramac Yamaha 1'44.113 0.920
21. Takaaki Nakagami Honda 1'44.202 1.009
22. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'44.654 1.461
23. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'44.801 1.608

motogp-bezzecchi-motegi-day1

Fotó: Michelin Motorsport

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Steiner: Ideje ébresztőt fújni a Ferrarinál

A Ferrari erős kezdés után komoly csalódással zárta az Azerbajdzsáni Nagydíjat – ugyan a szabadedzéseken jól szerepeltek, a kvalifikáción minden rosszul alakult: Lewis Hamilton a Q2-ben búcsúzott, míg Charles Leclerc a Q3 elején hibázott a 15-ös kanyarban, így csak a 10. rajtkockából indulhatott.

A futamon egyikük sem tudott nagyot előrelépni: Hamilton a nyolcadik, Leclerc pedig közvetlenül mögötte, a kilencedik helyen zárt. A gyenge eredmény miatt a Ferrari visszacsúszott a harmadik helyre a konstruktőri összetettben.

A Red Flags podcastban Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke élesen kritizálta a maranellói istállót:

„A hétvége vesztese a Ferrari, mert a nyolcadik és a kilencedik helyen végeztek, miközben a Racing Bulls és a Williams is előttük zárt. A káosz a végén, hogy nem engedték Charles-t előre… Lewis elaludt, mert valami másra figyelt. Fel kell ébredniük, ha a második helyért akarnak küzdeni, mert így nem fog sikerülni.”

Így követheted Max Verstappen szombati GT3-as versenyét

Visszatér a Nordschleifére Max Verstappen, ahogy arról már beszámoltunk, a négyszeres F1-es világbajnok a két héttel ezelőtti GT4-es futama után ezen a hétvégén már a GT3-as Ferrarival áll majd rajthoz az NLS sorozatának 9. versenyén.

Ez egy négyórás futam lesz, ahol osztozik majd az Emil Frey Racing Ferrariján Chris Lulhammel.

Az időmérőt 8:30-tól rendezik, a verseny pedig 12:00-kor kezdődik majd és értelemszerűen 16:00-ig tart.

A sorozat YouTube-csatornáját érdemes követni élő közvetítésért és egyéb tartalmakért, itt lehet majd követni a hétvégi eseményeket, és természetesen a Formula.hu is beszámol majd minden fontos részletről!

A csatorna: https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos 

f1-verstappen-redbull

„A végsőkig elmegyünk” – Massa készül a 82 millió dolláros F1 elleni perre

A következő hónapban, októberben tartják a meghallgatásokat a londoni bíróságon a Felipe Massa által indított jogi ügyben. A brazil azok után kezdett jogi eljárást az FIA és a Formula-1, valamint akkori vezetőik ellen, hogy Bernie Ecclestone egy interjúban arról beszélt, hogy már 2008-ban tudtak a Renault-féle Crashgate-ről, amikor Flavio Briatore utasítására Nelson Piquet Jr. szándékosan csapta falhoz az autóját a Szingapúri Nagydíjon, hogy az emiatt beküldött biztonsági autó a csapattárs és később tényleg ennek köszönhetően nyerő Fernando Alonsónak kedvezzen. Massa megítélése szerint a verseny manipulálása is közrejátszott abban, hogy a szezon végén egyetlen ponttal lemaradt a vb-címről Lewis Hamiltonnal szemben, mivel a safety car beküldése utáni káoszban a Ferrari kapkodott a bokszkiállásnál, így a brazil elrántotta a tankolócsövet.

A The Times lap úgy tudja, hogy Massa 82 millió dolláros kártérítést szeretne kiharcolni amiatt, mert értelmezése szerint az F1 és az FIA akkori vezetősége elvette tőle a 2008-as vb-címet. Ennek kapcsán a lap meg is szólaltatta a brazil expilótát: „A felelősségre vonhatóság kulcsfontosságú a jövőbeli csalások megakadályozásához. Azok, akiket a sport védelmével bíztak meg, közvetlenül megsértették a kötelezettségüket, és nem engedhetjük, hogy előnyük származzon a saját visszaéléseik eltitkolásával. Ilyen viselkedés elfogadhatatlan az élet bármely területén, főleg egy olyan sportban, amelyet milliók követnek, köztük gyermekek is. A végsőkig elmegyünk ezzel, hogy igazságos eredményt érjünk el – magam, a brazil autósport és a sport egésze számára is” – fogalmazott Massa.

massa-2008

fotó: DPPI

Végre újra teljes szezonos ülést kap az Aston Martin F1-es tartalékosa

Az Andretti Formula-E-csapatának versenyzője lesz a 2025/2026-os idényben Felipe Drugovich – jelentették be szerda délután. A fiatal brazil 2022-ben nyerte meg a Formula-2-es bajnokságot, ám hiába igazolta le ezt követően teszt- és tartalékversenyzőnek az Aston Martin F1-es alakulata, csak néhány szabadedzésen való részvétel jutott neki – igaz, párszor közel járt ahhoz, hogy akár Fernando Alonso, akár Lance Stroll helyére beugorjon. Emellett rajthoz állt kétszer a Le Mans-i 24 óráson, idén a Daytonai 24 óráson, valamint az ELMS-ben is majdnem futott egy teljes évadot, de teljes szezonos ülést most kap először az F2-es diadala óta.

„A csapatom és én az F2-es címem óta kapcsolatban volt az Andrettivel, szóval nagyszerű, hogy végre lehetőségünk van együtt dolgozni” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Drugovich, aki a RacingNews365.com értesülései szerint a Cadillac jövő évi F1-es üléséről is tárgyalt, amely szintén nem független az Andrettitől, mielőtt Valtteri Bottast és Sergio Perezt igazolta le 2026-ra a leendő tizenegyedik istálló.

„Nagyon hosszú időt töltöttem el versenyzés nélkül, szóval rendkívül motivált vagyok, hogy visszatérhetek a versenypályára. Sokat jelent, hogy tudom, hogy minden edzésen és versenyen ott leszek, és nemcsak tartalékosként fogok funkcionálni, mint az utóbbi pár évben” – tette hozzá a brazil versenyző, aki a korábbi FE-világbajnok Jake Dennis csapattársa lesz az Andrettinél. Arról, hogy a Formula-E-s versenyzése mellett is megtartja-e az Aston tartalékversenyzői állását, nem szól a fáma, de az időpontütközések miatt nehezen tűnik elképzelhetőnek.

drugovich

Csapatfőnökként ünnepelhetett újabb vb-címet Raikkönen

Megnyerte a világbajnokságot a Kimi Raikkönen által irányított Kawasakit erősítő Romain Febvre motokrosszban. A Formula-1-ből 2021 végén visszavonult, azóta csak néhány NASCAR-futamon rajthoz álló finn pilóta néhány éve lett a motokrossz-vb-n szereplő gyári Kawasaki csapatfőnöke, Febvre pedig így az ő irányítása alatt zsebelte be karrierje második titulusát az MXGP-ben.

kawasaki-mxgp-2

„Azzal, hogy versenyeztem és megnyertem a Formula-1-es világbajnokságot, megértem, mit érezhet most Romain” – fogalmazott a siker kapcsán Raikkönen. „Őszintén szeretnék gratulálni neki, a csapatnak, a Kawasakinak, valamint a Kawasaki-rajongóknak világszerte. A győzelemre vágyva érkeztünk meg ebbe a projektbe, és csapatként el is értük ezt.”

raikkonen-kawasaki

Fotó: KRT

Vowles: Nem mázli volt, Sainz megérdemelte a bakui dobogót

Carlos Sainz Azerbajdzsánban elért harmadik helye nemcsak a Williams számára jelentett mérföldkövet, hanem James Vowles számára is, aki csapatfőnöki pályafutása első dobogóját ünnepelhette. A Williams 2021 óta nem végzett a top háromban, Sainz pedig korábban mindössze 16 pontot gyűjtött az idényben, miközben csapattársa, Alexander Albon már 70-nél járt.

„A szezon eleje óta vágytam arra, hogy Carlos egy ilyen nagyszerű eredményt érjen el” – mondta Vowles a kiugró eredmény kapcsán. „Látszott, hogy benne van a lehetőség, de valamiért sosem jött össze. Az ilyen eredmények hihetetlenül sokat adnak egy versenyző önbizalmának és lendületének. Pontosan ezt akartam neki.”

vowles-sainz-baku

Vasárnapig Sainz legjobb idei helyezése egy nyolcadik hely volt, bakui produkciója viszont nemcsak ezt múlta felül, hanem meg is erősítette a spanyol számára, hogy jó döntést hozott, amikor Grove-ba szerződött. „Szüksége volt erre, és nekünk is csapatként. Megmutattuk a világnak, hol tartunk, és milyen utat járunk be közösen. Carlos számára ez alapvetően igazolása annak a döntésnek, amit egy éve meghozott.”

Vowles külön kiemelte: „Carlos megdolgozott ezért. Ez nem a szerencsén múlt, egész hétvégén fantasztikusan vezetett.”

Fotó: Williams

Formula1.5 – Sainz előrelépett, dupla RB-dobogó

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Carlos Sainz a pole-ból szerezte meg idei második futamgyőzelmét, amivel három versenyzőt is átugrott a tabellán, köztük azt a Nico Hülkenberget, akinek mélyrepülése odáig vezetett, hogy Oliver Bearman is visszazárkózott rá a tabellán.

sainz-baku-2

Mindez azért történt, mert Belgium óta a németnél csak az Alpine két versenyzője szerzett kevesebb pontot, miközben csapattársa, Bortoleto közel annyit húzott be, mint a bajnoki címre törő Isack Hadjar. Ő most kikapott csapattársától, de továbbra is űzi hajtja Albont a tabella élén, ám a különbség érdemben csak nem akar változni.

pf-bliga-17

Kigyulladt Hamilton öccsének autója a BTCC-ben, véget érhet a szezonja (videó!)

Drámai módon ért véget Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton számára a Brit Túraautó Bajnokság múlt hétvégi, silverstone-i fordulója. Autója ugyanis az első futamon kigyulladt, és bár az ifjabb Hamilton sértetlenül kiszállt a versenygépből, a masina annyira megrongálódott, hogy a hétvége további részében már nem tudott vele rajthoz állni. Sőt, mint Nicolas Hamilton alábbi Instagram-posztjából is kiderül, az is kérdéses egyelőre, hogy a BTCC Brands Hatch-i évadzáróján el tud-e indulni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nicolas Hamilton (@nicolashamilton) által megosztott bejegyzés

Így állnak az F1-es büntetőpontok Baku után

Az F1-es pilóták számára nemcsak a világbajnoki pontok számítanak, hiszen működik egy büntetőpont-rendszer is, amit bizonyos szabályszegések után visznek tovább magukkal a pilóták. Miután 12 pont begyűjtését követően egyfutamos eltiltás jár, nagyon oda kell figyelnie néhány versenyzőnek, különösen a lista élére álló Oliver Bearmennek és a vb-csatába talán visszaszálló Max Verstappennek.


Fotó: Red Bull Content Pool

 

Fontos tudnivaló, hogy a büntetőpontok nem gyűlnek a végtelenségig: egy év után elévülnek, így nem olyan könnyű összeszedni egy egy futamra szóló eltiltást.Mutatjuk, hogyan állnak most, az Azerbajdzsáni Nagydíj után a pilóták!

VersenyzőBüntetőpontokKövetkező pont elévüléseElévülő pontok száma
Oliver Bearman 10 2025. november 2. 2
Max Verstappen 9 2025. október 27. 2
Liam Lawson 6 2025. december 1. 2
Oscar Piastri 6 2025. november 2. 2
Lance Stroll 5 2025. december 1. 2
Yuki Tsunoda 5 2026. június 14. 5
Kimi Antonelli 4 2026. június 29. 4
Franco Colapinto 3 2025. október 27. 3
Lando Norris 3 2025. december 1. 3
Alex Albon 2 2025. december 1. 2
Carlos Sainz 2 2026. április 13. 2
Pierre Gasly 2 2026. augusztus 3. 2
Lewis Hamilton 2 2026. augusztus 31. 2
Charles Leclerc 1 2026. augusztus 3. 1
George Russell 1 2025. december 1. 1
Esteban Ocon 1 2026. szeptember 7. 1