DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Russell: Nyerni akarok, csak ez érdekel

Max Verstappen Red Bull-os jövőjének látszólagos tisztázásával egyre közelebb kerül a mercedeses szerződéshosszabbításhoz George Russell. A brit aláírására egyelőre nem számíthatunk a nyári szünetben, a részleteket még meg kell tárgyalnia a versenyzőnek csapatával. Egy biztos: Russellnek csupán a győzelem számít, a pénz nem.

„Ezt meg kell beszélnünk. Mi a két fél érdeke, mit akarok én elérni ezzel? És mit akar a Mercedes?” – idézi a RacingNews365 Russellt.

„Egy elég különleges szituációval találtuk magunkat szemben az elmúlt hat hónapban. Az én részemről annyit mondhatok, hogy nyerni akarok. Ez az egyetlen dolog, ami érdekel, mindennél jobban. Jobban érdekel a pénznél, annál, hogy hány szponzori napot veszítek el, mindennél.”

„Nyerni akarok, nekem ez a legfontosabb dolog a jövőmmel kapcsolatban” – jelentette ki a brit.

Fotó: Mercedes

MotoGP: Bezzecchi dupla bukás után az élen pénteken Motegiben

A Japán Nagydíj pénteki edzéseivel kezdetét vette a MotoGP ázsiai túrája. A nap legjobb körét az Apriliával remek formában lévő Marco Bezzecchi motorozta – azok után, hogy a délelőtti szabadedzésen kétszer is elesett az olasz. Mögötte a KTM-es Pedro Acosta zárt, ő a délutáni tréning végén törte össze a versenygépét. A vb-címét akár már Motegiben bebiztosító Marc Marqueznek csak a harmadik hely jutott, de így is jócskán előzte egyetlen matematikai ellenfelét, az öccsét, Alex Marquez ugyanis csupán 15. lett, és ezzel idén először nem jutott automatikusan a Q2-be.

Kiemelendő a két gyári Honda negyedik és hatodik helyezése – sőt, az LCR-es Johann Zarco is befért a top 10-be –, Joan Mirnek köszönhetően így négy gyártó végzett az első négyben; ahogy az is, hogy az egész idényben szenvedő Francesco Bagnaia ezúttal biztatóbban kezdett: a délelőtti elsősége után hetedik lett. Fabio di Giannantonio, Fabio Quartararo és Raul Fernandez kvalifikálta még magát az időmérő második felvonásába, míg erről az ifjabb Marquez mellett lecsúszott még például a délután kétszer is bukó Jorge Martin.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marco Bezzecchi Aprilia 1'43.193  
2. Pedro Acosta KTM 1'43.329 0.136
3. Marc Márquez Ducati 1'43.360 0.167
4. Joan Mir Honda 1'43.361 0.168
5. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'43.391 0.198
6. Luca Marini Honda 1'43.503 0.310
7. Francesco Bagnaia Ducati 1'43.539 0.346
8. Fabio Quartararo Yamaha 1'43.594 0.401
9. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'43.666 0.473
10. Johann Zarco LCR Honda 1'43.734 0.541
11. Fermín Aldeguer Gresini Dudcati 1'43.742 0.549
12. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'43.743 0.550
13. Jorge Martín Aprilia 1'43.784 0.591
14. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'43.784 0.591
15. Álex Márquez Gresini Dudcati 1'43.784 0.591
16. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'43.828 0.635
17. Brad Binder KTM 1'43.855 0.662
18. Somkiat Chantra LCR Honda 1'43.911 0.718
19. Alex Rins Yamaha 1'44.013 0.820
20. Jack Miller Pramac Yamaha 1'44.113 0.920
21. Takaaki Nakagami Honda 1'44.202 1.009
22. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'44.654 1.461
23. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'44.801 1.608

motogp-bezzecchi-motegi-day1

Fotó: Michelin Motorsport

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Steiner: Ideje ébresztőt fújni a Ferrarinál

A Ferrari erős kezdés után komoly csalódással zárta az Azerbajdzsáni Nagydíjat – ugyan a szabadedzéseken jól szerepeltek, a kvalifikáción minden rosszul alakult: Lewis Hamilton a Q2-ben búcsúzott, míg Charles Leclerc a Q3 elején hibázott a 15-ös kanyarban, így csak a 10. rajtkockából indulhatott.

A futamon egyikük sem tudott nagyot előrelépni: Hamilton a nyolcadik, Leclerc pedig közvetlenül mögötte, a kilencedik helyen zárt. A gyenge eredmény miatt a Ferrari visszacsúszott a harmadik helyre a konstruktőri összetettben.

A Red Flags podcastban Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke élesen kritizálta a maranellói istállót:

„A hétvége vesztese a Ferrari, mert a nyolcadik és a kilencedik helyen végeztek, miközben a Racing Bulls és a Williams is előttük zárt. A káosz a végén, hogy nem engedték Charles-t előre… Lewis elaludt, mert valami másra figyelt. Fel kell ébredniük, ha a második helyért akarnak küzdeni, mert így nem fog sikerülni.”

Így követheted Max Verstappen szombati GT3-as versenyét

Visszatér a Nordschleifére Max Verstappen, ahogy arról már beszámoltunk, a négyszeres F1-es világbajnok a két héttel ezelőtti GT4-es futama után ezen a hétvégén már a GT3-as Ferrarival áll majd rajthoz az NLS sorozatának 9. versenyén.

Ez egy négyórás futam lesz, ahol osztozik majd az Emil Frey Racing Ferrariján Chris Lulhammel.

Az időmérőt 8:30-tól rendezik, a verseny pedig 12:00-kor kezdődik majd és értelemszerűen 16:00-ig tart.

A sorozat YouTube-csatornáját érdemes követni élő közvetítésért és egyéb tartalmakért, itt lehet majd követni a hétvégi eseményeket, és természetesen a Formula.hu is beszámol majd minden fontos részletről!

A csatorna: https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos 

f1-verstappen-redbull

„A végsőkig elmegyünk” – Massa készül a 82 millió dolláros F1 elleni perre

A következő hónapban, októberben tartják a meghallgatásokat a londoni bíróságon a Felipe Massa által indított jogi ügyben. A brazil azok után kezdett jogi eljárást az FIA és a Formula-1, valamint akkori vezetőik ellen, hogy Bernie Ecclestone egy interjúban arról beszélt, hogy már 2008-ban tudtak a Renault-féle Crashgate-ről, amikor Flavio Briatore utasítására Nelson Piquet Jr. szándékosan csapta falhoz az autóját a Szingapúri Nagydíjon, hogy az emiatt beküldött biztonsági autó a csapattárs és később tényleg ennek köszönhetően nyerő Fernando Alonsónak kedvezzen. Massa megítélése szerint a verseny manipulálása is közrejátszott abban, hogy a szezon végén egyetlen ponttal lemaradt a vb-címről Lewis Hamiltonnal szemben, mivel a safety car beküldése utáni káoszban a Ferrari kapkodott a bokszkiállásnál, így a brazil elrántotta a tankolócsövet.

A The Times lap úgy tudja, hogy Massa 82 millió dolláros kártérítést szeretne kiharcolni amiatt, mert értelmezése szerint az F1 és az FIA akkori vezetősége elvette tőle a 2008-as vb-címet. Ennek kapcsán a lap meg is szólaltatta a brazil expilótát: „A felelősségre vonhatóság kulcsfontosságú a jövőbeli csalások megakadályozásához. Azok, akiket a sport védelmével bíztak meg, közvetlenül megsértették a kötelezettségüket, és nem engedhetjük, hogy előnyük származzon a saját visszaéléseik eltitkolásával. Ilyen viselkedés elfogadhatatlan az élet bármely területén, főleg egy olyan sportban, amelyet milliók követnek, köztük gyermekek is. A végsőkig elmegyünk ezzel, hogy igazságos eredményt érjünk el – magam, a brazil autósport és a sport egésze számára is” – fogalmazott Massa.

massa-2008

fotó: DPPI

Végre újra teljes szezonos ülést kap az Aston Martin F1-es tartalékosa

Az Andretti Formula-E-csapatának versenyzője lesz a 2025/2026-os idényben Felipe Drugovich – jelentették be szerda délután. A fiatal brazil 2022-ben nyerte meg a Formula-2-es bajnokságot, ám hiába igazolta le ezt követően teszt- és tartalékversenyzőnek az Aston Martin F1-es alakulata, csak néhány szabadedzésen való részvétel jutott neki – igaz, párszor közel járt ahhoz, hogy akár Fernando Alonso, akár Lance Stroll helyére beugorjon. Emellett rajthoz állt kétszer a Le Mans-i 24 óráson, idén a Daytonai 24 óráson, valamint az ELMS-ben is majdnem futott egy teljes évadot, de teljes szezonos ülést most kap először az F2-es diadala óta.

„A csapatom és én az F2-es címem óta kapcsolatban volt az Andrettivel, szóval nagyszerű, hogy végre lehetőségünk van együtt dolgozni” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Drugovich, aki a RacingNews365.com értesülései szerint a Cadillac jövő évi F1-es üléséről is tárgyalt, amely szintén nem független az Andrettitől, mielőtt Valtteri Bottast és Sergio Perezt igazolta le 2026-ra a leendő tizenegyedik istálló.

„Nagyon hosszú időt töltöttem el versenyzés nélkül, szóval rendkívül motivált vagyok, hogy visszatérhetek a versenypályára. Sokat jelent, hogy tudom, hogy minden edzésen és versenyen ott leszek, és nemcsak tartalékosként fogok funkcionálni, mint az utóbbi pár évben” – tette hozzá a brazil versenyző, aki a korábbi FE-világbajnok Jake Dennis csapattársa lesz az Andrettinél. Arról, hogy a Formula-E-s versenyzése mellett is megtartja-e az Aston tartalékversenyzői állását, nem szól a fáma, de az időpontütközések miatt nehezen tűnik elképzelhetőnek.

drugovich

Csapatfőnökként ünnepelhetett újabb vb-címet Raikkönen

Megnyerte a világbajnokságot a Kimi Raikkönen által irányított Kawasakit erősítő Romain Febvre motokrosszban. A Formula-1-ből 2021 végén visszavonult, azóta csak néhány NASCAR-futamon rajthoz álló finn pilóta néhány éve lett a motokrossz-vb-n szereplő gyári Kawasaki csapatfőnöke, Febvre pedig így az ő irányítása alatt zsebelte be karrierje második titulusát az MXGP-ben.

kawasaki-mxgp-2

„Azzal, hogy versenyeztem és megnyertem a Formula-1-es világbajnokságot, megértem, mit érezhet most Romain” – fogalmazott a siker kapcsán Raikkönen. „Őszintén szeretnék gratulálni neki, a csapatnak, a Kawasakinak, valamint a Kawasaki-rajongóknak világszerte. A győzelemre vágyva érkeztünk meg ebbe a projektbe, és csapatként el is értük ezt.”

raikkonen-kawasaki

Fotó: KRT

Vowles: Nem mázli volt, Sainz megérdemelte a bakui dobogót

Carlos Sainz Azerbajdzsánban elért harmadik helye nemcsak a Williams számára jelentett mérföldkövet, hanem James Vowles számára is, aki csapatfőnöki pályafutása első dobogóját ünnepelhette. A Williams 2021 óta nem végzett a top háromban, Sainz pedig korábban mindössze 16 pontot gyűjtött az idényben, miközben csapattársa, Alexander Albon már 70-nél járt.

„A szezon eleje óta vágytam arra, hogy Carlos egy ilyen nagyszerű eredményt érjen el” – mondta Vowles a kiugró eredmény kapcsán. „Látszott, hogy benne van a lehetőség, de valamiért sosem jött össze. Az ilyen eredmények hihetetlenül sokat adnak egy versenyző önbizalmának és lendületének. Pontosan ezt akartam neki.”

vowles-sainz-baku

Vasárnapig Sainz legjobb idei helyezése egy nyolcadik hely volt, bakui produkciója viszont nemcsak ezt múlta felül, hanem meg is erősítette a spanyol számára, hogy jó döntést hozott, amikor Grove-ba szerződött. „Szüksége volt erre, és nekünk is csapatként. Megmutattuk a világnak, hol tartunk, és milyen utat járunk be közösen. Carlos számára ez alapvetően igazolása annak a döntésnek, amit egy éve meghozott.”

Vowles külön kiemelte: „Carlos megdolgozott ezért. Ez nem a szerencsén múlt, egész hétvégén fantasztikusan vezetett.”

Fotó: Williams

Formula1.5 – Sainz előrelépett, dupla RB-dobogó

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Carlos Sainz a pole-ból szerezte meg idei második futamgyőzelmét, amivel három versenyzőt is átugrott a tabellán, köztük azt a Nico Hülkenberget, akinek mélyrepülése odáig vezetett, hogy Oliver Bearman is visszazárkózott rá a tabellán.

sainz-baku-2

Mindez azért történt, mert Belgium óta a németnél csak az Alpine két versenyzője szerzett kevesebb pontot, miközben csapattársa, Bortoleto közel annyit húzott be, mint a bajnoki címre törő Isack Hadjar. Ő most kikapott csapattársától, de továbbra is űzi hajtja Albont a tabella élén, ám a különbség érdemben csak nem akar változni.

pf-bliga-17

Kigyulladt Hamilton öccsének autója a BTCC-ben, véget érhet a szezonja (videó!)

Drámai módon ért véget Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton számára a Brit Túraautó Bajnokság múlt hétvégi, silverstone-i fordulója. Autója ugyanis az első futamon kigyulladt, és bár az ifjabb Hamilton sértetlenül kiszállt a versenygépből, a masina annyira megrongálódott, hogy a hétvége további részében már nem tudott vele rajthoz állni. Sőt, mint Nicolas Hamilton alábbi Instagram-posztjából is kiderül, az is kérdéses egyelőre, hogy a BTCC Brands Hatch-i évadzáróján el tud-e indulni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nicolas Hamilton (@nicolashamilton) által megosztott bejegyzés

Így állnak az F1-es büntetőpontok Baku után

Az F1-es pilóták számára nemcsak a világbajnoki pontok számítanak, hiszen működik egy büntetőpont-rendszer is, amit bizonyos szabályszegések után visznek tovább magukkal a pilóták. Miután 12 pont begyűjtését követően egyfutamos eltiltás jár, nagyon oda kell figyelnie néhány versenyzőnek, különösen a lista élére álló Oliver Bearmennek és a vb-csatába talán visszaszálló Max Verstappennek.


Fotó: Red Bull Content Pool

 

Fontos tudnivaló, hogy a büntetőpontok nem gyűlnek a végtelenségig: egy év után elévülnek, így nem olyan könnyű összeszedni egy egy futamra szóló eltiltást.Mutatjuk, hogyan állnak most, az Azerbajdzsáni Nagydíj után a pilóták!

VersenyzőBüntetőpontokKövetkező pont elévüléseElévülő pontok száma
Oliver Bearman 10 2025. november 2. 2
Max Verstappen 9 2025. október 27. 2
Liam Lawson 6 2025. december 1. 2
Oscar Piastri 6 2025. november 2. 2
Lance Stroll 5 2025. december 1. 2
Yuki Tsunoda 5 2026. június 14. 5
Kimi Antonelli 4 2026. június 29. 4
Franco Colapinto 3 2025. október 27. 3
Lando Norris 3 2025. december 1. 3
Alex Albon 2 2025. december 1. 2
Carlos Sainz 2 2026. április 13. 2
Pierre Gasly 2 2026. augusztus 3. 2
Lewis Hamilton 2 2026. augusztus 31. 2
Charles Leclerc 1 2026. augusztus 3. 1
George Russell 1 2025. december 1. 1
Esteban Ocon 1 2026. szeptember 7. 1

Wolff meglepte a Williams csapatfőnökét Sainz dobogója után

Carlos Sainz harmadik helyezésével a 2021-es Belga Nagydíj után állhatott fel ismét egy Williams-versenyző F1-es dobogóra, ráadásul ez csapatfőnökük, James Vowles számára az első alkalom volt, hogy dobogóra vezette a grove-i istállót. A Mercedestől 2023 elején érkező 46 éves szakember kezei alatt folyamatosan fejlődik a nemrég még pontokat is csak ritkán szerző istálló, ma pedig már a konstruktőri tabella ötödik helyén állnak.

Vowles 13 évet töltött a Mercedesnél, mielőtt a Williams elcsábította volna, de a barátság közte és Toto Wolff között megmaradt, aki egy kisebb ajándékcsomaggal lepte meg régi barátját, és az alábbi üzenettel: „Szerencsés gazember! Gratulálok az első dobogódhoz csapatfőnökként!”

 

Carlos Sainz vitte haza Leclerc-t a bakui verseny után

Kalandos úton keveredett haza Charles Leclerc és Carlos Sainz Bakuból Monacóba, miután az egykori csapattársak repülőgépe nem tudott leszállni Franciaországban egy vihar miatt, így fogták magukat, kibéreltek egy kisbuszt, és közösen hazautaztak. Az esetről Lecerc osztott meg egy rövid videót a közösségi médiában.

„Szóval egy nagyon nehéz bakui hétvége után azt hittem, ennél rosszabb már nem lehet” – kezdte a Ferrari pilótája.

A monacói sztár ezután megfordította a kamerát, hogy megmutassa az utat és a sofőr oldalát, ahol Carlos Sainz oldalról tűnt fel a képen.

„Carlos, hol vagyunk?” – kérdezte Leclerc.

„Olaszország közepén” – válaszolta Sainz.

Amikor Leclerc megkérdezte, miért, Sainz elárulta: „Eltérítettek minket egy vihar miatt, nem tudtunk Nizzában landolni. Így Olaszország közepén szálltunk le, béreltünk egy furgont, és most úton vagyunk Monaco felé. Kétórás út, de másfél óra alatt lehozzuk.”

 

Erre Leclerc felkiáltott, hogy „Ne!”, mire Sainz kissé bűnbánóan hozzátette: „Nem, nem, soha.”

 

Amikor Oscar Piastri utoljára kiesett…

Véget ért az F1 történetének második leghosszabb célba érési sorozata, Oscar Piastri 44 nagydíj után, azaz a 2023-as austini futam óta először nem látta meg a kockás zászlót. Hogy kontextusba helyezzük, nézzük, mi volt a helyzet az F1-ben akkor, amikor Oscar Piastri utoljára kiesett…

…két héttel korábban életében először megnyert egy sprintet.

…Lando Norrisnak még nem volt futamgyőzelme.

…Fernando Alonso hét dobogónál járt a szezonban.

…az Aston Martint aznap előzte meg a McLaren a konstruktőri bajnokságban.

…Max Verstappen a szezon 18. versenyén 15. győzelmét aratta.

…Nyck de Vries három hónappal korábban veszítette el az állását.

…az őt elküldő csapatot AlphaTaurinak hívták.

…az Alpine csapatfőnöke Bruno Famin volt.

…az újonc Logan Sargeant aznap megszerezte karrierje egyetlen pontját.

…Andrea Kimi Antonelli a Formula Regional európai sorozatában versenyzett.

piastri-mclaren-2

Wolff: Kérdéses volt, Russell tud-e indulni Bakuban

George Russell második helyen végzett az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, amivel a Mercedes brit pilótája igazi hőstettet hajtott végre, hiszen betegen, legyengülten teljesítette a versenyhétvégét. Csapatfőnöke, Toto Wolff szerint Russell részvétele egyáltalán nem volt biztos, sőt, a csapat már tartalékpilótájuk, Valtteri Bottas beugrására is készült.

„Nagyon rosszul volt. Pénteken reggel konkrétan kérdéses volt, hogy egyáltalán tud-e majd vezetni” – mondta Wolff a Sky Sportsnak. „Ő maga is azt mondta, hogy nem vagyok benne biztos, hogy meg tudom csinálni. Aztán valahogy összeszedte magát, de éjszaka minden egyes nap rosszabbul lett.”

A 27 éves versenyző vasárnapig a sajtóval sem beszélt, és még a pénteki versenyzői eligazításon sem jelent meg – utóbbi alól orvosi engedéllyel kapott felmentést. Végül vasárnapra össze tudta szedni magát, és nagyszerű teljesítménnyel megszerezte a második pozíciót Max Verstappen mögött. „Már az is hatalmas dolog, hogy egyáltalán autóba ült, de az, hogy ilyen teljesítményt nyújtott, egészen elképesztő” – méltatta pilótáját Wolff.

russell-baku-3

Bajnokavatás elnapolva: így védhet címet Szingapúrban a McLaren

Bár Norris nem érzi úgy, hogy bármilyen lehetőséget elszalasztottak volna Baku utcáin a hétvégén, egy dolog azért biztos: hiába volt esélyük már ezen a versenyhétvégén bebiztosítani a konstruktőri elsőséget, ezt bizony elszalasztották. Legközelebb két hét múlva, Szingapúrban szerezhetik meg a 2025-ös világbajnoki címet a wokingiak. Lássuk, mire van ehhez szükségük.

A McLaren 623 ponttal vezeti a konstruktőri világbajnokságot, míg a Mercedes 290, a Ferrari pedig 286 pontot gyűjtött eddig. A szezonból a szingapúri versenyhétvége után már csak hat marad, amelyek között három sprinthétvége is szerepel, így egy csapat legfeljebb 303 pontot szerezhet még. Fontos megjegyezni, hogy mivel a futamgyőzelmek számában már senki sem érheti utol a McLarent, így pontegyenlőség esetén is megvédenék címüket a wokingiak.

A McLaren előnye a Mercedeshez képest 333, a Ferrarihoz képest 337 pont, ezért ha Szingapúr után legalább 303 pontot meg tudnak őrizni ebből az előnyből, matematikailag is bebiztosítják a konstruktőri világbajnoki címet. Így ha a McLaren a szingapúri hétvégén legfeljebb 30 pontot veszít a Mercedeshez, és legfeljebb 34-et a Ferrarihoz képest, akkor hat versenyhétvégével a szezon vége előtt világbajnokként ünnepelhet.

Kiss Norbert hetedszer Európa-bajnok, minden idők legeredményesebbje lett a Kamion-Eb-n!

A Le Mans-i harmadik futamon aratott győzelmével már több mint egy teljes fordulóval a szezon vége előtt bebiztosította zsinórban ötödik, összességében pedig hetedik Európa-bajnoki címét Kiss Norbert, aki ezzel a kamionos Eb történetének legeredményesebb versenyzőjévé avanzsált, maga mögött hagyva a hatszoros bajnok Jochen Hahnt.

Kiss újabb címvédéséhez a szezon első pillanatától nem fért kétség, Misanóban kapásból mind a négy versenyt behúzta, majd tarolt a Slovakia Ringen is. Összesen 17 győzelmet aratott a maival együtt a Révész Racing pilótája – konkrétan az összes normál rajtrácsos futamot megnyerte eddig 2025-ben–, ezzel pedig a jaramai évadfinálé eredményeitől függetlenül bebiztosította az összetettbeli elsőségét, épp az örökrangsorban ezzel lehagyott Hahn előtt kiépítve a behozhatatlan pontelőnyt.

kiss-norbert-kamion

Fotó: Kiss Norbi Facebook

Kovács Bálinték kategóriagyőzelmet és abszolút dobogót szereztek a 24 órás Bol d’Oron!

Óriási magyar siker született a motoros endurance-vb idényzáróján, a legendás Bol d’Oron: a Kovács Bálintot is a soraiban tudó Tecmas BMW összesítésben a harmadik, a Superstock kategóriában pedig az első helyen ért célba! Bár a tavaly alapított magyar alakulat, a HERT by Moto-Jungle anyagi nehézségek miatt nem tudott rajthoz állni a 24 órás viadalon, három versenyzőjük is ott volt a mezőnyben.

Közülük Kovács szerepelt a legjobban: már az éjszakától fogva vezették a kategóriájukat, s bár két és fél órával a leintés előtt műszaki gondjai adódtak a #9-es egységnek és így visszacsúszott, Bálinték visszakapaszkodtak az első helyre a géposztályban. És mivel előttük két EWC kategóriás BMW is megadta magát a fináléban, ez összesítésben pedig a harmadik helyet, azaz dobogót jelentett a csapat számára! Magyar kategóriagyőzelmet legutóbb 1956-ban láthattunk ezen a viadalon, akkor Kurucz György és Reisz János nyert egy 250 köbcentis Pannóniával.

A másik két magyar szereplő közül Számadó Mátéék egysége, a #14-es Maco Racing Yamaha a 14. helyen látta meg a kockás zászlót, ez az EWC kategóriában a hatodik pozíciót jelentette számukra. Görbe Somáék (#36-os 3art Best of Bike Yamaha) viszont már az éjszaka folyamán kiállni kényszerültek, miután egy bukást követően megsérült a hűtőjük.

Ami pedig az élmezőnyt illeti: a győzelmet az #1-es Yoshimura SERT Motul Suzuki (Gregg Black, Etienne Masson, Dan Linfoot) zsebelte be, a világbajnoki cím pedig a #37-es gyári BMW utolsó órás drámája – a második helyről füstölt el a technika – után a pozíciót megöröklő YART Yamaháé (Karel Hanika, Marvin Fritz, Jason O’Halloran) lett, egyetlen ponttal a Suzuki előtt.

kovacs-balint-boldor

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ocont kizárták az időmérőről a Haas elhajló szárnya miatt

Esteban Ocont technikai szabályszegés miatt kizárták az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzéséről.

Miután a 18. helyet szerezte meg, Ocon autója a FIA műszaki csapata által végzett rutin parc ferme teszteknek volt alávetve, de kiderült, hogy hátsó szárnyának fő síkja a műszaki szabályzat 3.15.17. cikke szerint megengedett 0,5 mm-nél nagyobb mértékben elhajolt. 

Ocon és a Haas helyi idő szerint 19:45-kor megjelentek a versenybírók előtt, ahol a várt kizárást szabták ki rájuk. 

Ez azt jelenti, hogy Pierre Gasly és Alex Albon a kizárás után a 18., illetve a 19. helyre kerültek. 

G1SIb8nXEAAlyCI

Antonelli és Hülkenberg megúszta a büntetést, Ocon valószínűleg nem fogja

Nico Hülkenberget még a kvalifikáció előtt hívatta be magához az FIA felügyelő bizottsága, miután a német a harmadik szabadedzés végén előzött meg több autót is sárga jelzés alatt, azonban végül nem meszelték el a Stake versenyzőjet. Kimi Antonelli egy megrovásban részesült, miután egy, a közvetítésben is visszajátszott, meglehetősen furcsa eset történt vele az időmérőn. Az olasz versenyző előtt nem volt sárga jelzés a pálya széli paneleken, azonban egy pillanatra bevillant a kormányán a sárga LED, ami szinte azonnal el is tűnt. Antonelli eközben többeket is megelőzött, mikor a versenymérnöke rászólt, hogy inkább szakítsa meg a körét, mert lehet, hogy egy pillanatra egész pályás sárga zászlós jelzés volt érvényben, de a valóságban végül nem ez volt a helyzet.

Nem fogja azonban valószínűleg ennyivel megúszni Esteban Ocon, aki azért került bajba a kvalifikáció után, mert a hátsó szárnya a megengedett 0,5 mm-nél jobban elhajlott. Ezt az ügyet Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja máris a versenybírák elé terjesztette. Amint megjön az ítélet, azonnal beszámolunk róla. Sokkal rosszabb helyzetbe egyébként nem kerülne Ocon, aki csak a 18. helyre kvalifikálta magát az időmérőn.


Fotó: Haas

„2026 lehet az utolsó évem, ha…” – Alonso

Közeledik az F1-es visszavonulás Fernando Alonso számára, ezt maga a 44 éves pilóta ismerte be, de sokban függhet ennek időzítése attól, hogy mennyire lesz versenyképes jövőre az Aston Martin. A silverstone-i alakulat sokat vár az új szabályrendszerrel induló új érától, hiszen immár Adrian Newey vezeti a technikai stábot, vadonatúj az infrastruktúrájuk, valamint a Honda gyári partnerei lesznek 2026-tól.

Nem véletlenül írt alá legalább 2026 végéig Alonso, aki az új szabályrendszert érzi az utolsó esélyének arra, hogy megszerezze a hőn áhított harmadik Formula-1-es vb-címét vagy legalább pár győzelmet – és a spanyol AS-nek adott interjúban elismerte, hogy ha már jövőre ütőképes autót adnak alá, akkor az jelentheti a zárást számára, míg ha gyengébben kezdenek, akkor még maradhat, hogy szépen fejezhesse be az F1-es karrierjét:

„Attól függ, hogyan érzem magam jövőre, hogyan érzem magam fizikailag és mentálisan. De nem tudom, nincs még világos elképzelésem most. Ha az autó jól megy, jó esély van rá, hogy az lesz az utolsó évem. Igen, tudom, hogy jobb esélyem van jól teljesíteni 2027-ben és 2028-ban, amikor már stabilitás lesz a csoportunkban Adrian Newey-val és a többiekkel. Talán jól teljesítenek az első évben, de a második-harmadikra garantáltan jól fognak. De magamnak kell ezt átgondolnom. Ha az autó rosszul megy, van esély rá, hogy maradok még egy évet, hogy pozitívan fejezhessem be. Ha az autó jó lesz, akkor talán 2026 lesz az utolsó évem.”

f1-alonso-aston