DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek

IndyCar: O’Ward és Palou győzött az iowai oválon

Dupla fordulóval folytatódott az IndyCar 2025-ös idénye az iowai oválpályán. Szombaton az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward aratta idei első győzelmét, miután a bokszkiállások utolsó köre során átugrották az addig a futamot nagyjából uraló Josef Newgardent, akit aztán maga mögött is tudott tartani a mexikói. A dobogót egy másik Penske-pilóta, Will Power tette teljessé, megelőzve harmadik társukat, a mezőny végéről felzárkózó Scott McLaughlint és a bajnokságot domináló Alex Palout.

 

Palou aztán vasárnap a pole-ból indulva megnyerte a második versenyt: ez volt idei hetedik sikere, ebből a második oválon az Indy 500 után. Hiába előzte meg ugyanis kétszer is a spanyolt Newgarden, az amerikai számára rosszul jöttek ki a sárga zászlók, így az egyébként jobban is spóroló címvédő diadalmaskodott. Newgarden ráadásul csupán tizedik lett, a dobogót végül Scott Dixon és Marcus Armstrong tette teljessé. A tabellán Palou 129 ponttal vezet a vasárnap ötödik O’Ward előtt, aki kissé leszakította magáról Dixont és a gyenge hétvégét produkáló Kyle Kirkwoodot.

 

A szombati futam végeredménye:

1. Patricio O'Ward Arrow McLaren  
2. Josef Newgarden Team Penske 0.2352
3. Will Power Team Penske 1.2128
4. Scott McLaughlin Team Penske 2.3576
5. Alex Palou Chip Ganassi Racing 3.0020
6. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 3.6218
7. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 3.7720
8. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 4.0938
9. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 4.9885
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 5.5263
11. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 6.1942
12. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 6.3619
13. Colton Herta Andretti Global 7.2357
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 7.9742
15. Marcus Ericsson Andretti Global 8.2510
16. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 1 kör /9.5249
17. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 1 kör /9.8674
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 1 kör /10.2390
19. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /10.8018
20. Robert Shwartzman Prema Racing 1 kör /11.7636
21. Christian Lundgaard Arrow McLaren 1 kör /12.5108
22. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.8566
23. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
24. Nolan Siegel Arrow McLaren Kiesett
25. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Kyle Kirkwood Andretti Global Kiesett
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi Racing  
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 0.5280
3. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 2.7436
4. David Malukas A.J. Foyt Interprises 4.0007
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 4.8250
6. Christian Lundgaard Arrow McLaren 6.4378
7. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 6.9021
8. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 7.8354
9. Robert Shwartzman Prema Racing 9.0457
10. Josef Newgarden Team Penske 10.1300
11. Jacob Abel Dale Coyne Racing 11.8122
12. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 11.8317
13. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 13.4066
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 14.5475
15. Santino Ferrucci A.J. Foyt Interprises 1 kör /12.2954
16. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.7896
17. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 1 kör /15.0914
18. Kyle Kirkwood Andretti Global 1 kör /15.5878
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 3 kör /1.5617
20. Colton Herta Andretti Global Kiesett
21. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
22. Marcus Ericsson Andretti Global Kiesett
23. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Kiesett
24. Will Power Team Penske Kiesett
25. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
26. Scott McLaughlin Team Penske Kiesett
27. Nolan Siegel Arrow McLaren Nem indult

indycar-oward-iowa

Hang: így szól a 2026-os F1-es Mercedes-motor

A Honda után a Mercedes is mutatott egy rövid ízelítőt abból, hogy hogyan hangzik az új 2026-os motorja:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Megvan, mikor jön az új F1-es Ferrari

A Ferrari január 23-án, pénteken mutatja be 2026-os F1-es autóját, közvetlenül a 11 csapat részvételével megrendezett zártkörű, barcelonai teszt előtt. Az olasz csapat még nem erősítette meg új autó nevét.

A bemutató napján a csapat Fioranóban tesztelni is fogja az autót, és reméli, hogy az SF-25-nél, amely idén csalódást okozott, lényegesen nagyobb sikert arat vele.

Fred Vasseur csapatfőnök árulta el a dátumot az olasz csapat szezonzáró sajtótájékoztatóján.

f1-ferrari-barcelona

Verstappen: Fáj így látni Lewist, de nem fogja feladni

Fájdalmas látni Lewis Hamilton szenvedését a Ferrarinál – erről beszélt Max Verstappen.

A négyszeres világbajnok a Viaplaynek adott szezonzáró interjújában szimpátiáját fejezte ki egykori riválisa helyzetével kapcsolatban.

Arra a kérdésre, hogy Hamilton helyében visszavonulna-e az F1-ből, a holland pilóta elkerülte a konkrét választ, de megosztotta véleményét, miszerint a Ferrari-pilóta folytatni fogja.

„Nos, szép és egyenes!” – válaszolta Verstappen. „Nyilvánvalóan nem volt szép szezonja a Ferrarinál. Ezt mindenben észre lehet venni, beleértve a csapatrádiót is” – tette hozzá, mielőtt az interjú készítője megszakította: „Meg kell mondanom, nagyon fáj látni őt így.”

A négyszeres F1-es bajnok egyetértett: „Nekem is, őszintén szólva. Nem szeretem ezt látni. Hogy abbahagyja, nem tudom, mert nem hiszem, hogy feladná. Lewis biztosan ott lesz.”

f1-verstappen-hamilton-2025

fotó: Red Bull Content Pool

Ricciardo a Ford Dakar-autójával térhet vissza?

Daniel Ricciardo bevallotta, hogy „viszket a keze” a Baja-versenyzés miatt, a Ford globális motorsport-főnöke pedig nyitva hagyta az ajtót egy esetleg visszatérés előtt az off-road szakágban.

A 36 éves versenyző nem nagyon ült aztóban 2024 szeptemberi hirtelen F1-es távozása óta, amikor a Racing Bulls a szezon közepén felbontotta a szerződését.

Azonban a Fordnál betöltött új nagyköveti szerepe újra felkeltette a spekulációkat a versenyzésbe való visszatéréséről.

„Van egy kis vágyam a Baja iránt, de még sokat kell tanulnom” – ismerte el Ricciardo a Ford kérdezz-felelek ülésén a közelmúltban Arizonában megrendezett Raptor Rally versenyen. 

„Még néhány ilyen verseny, aztán kérdezzenek meg jövőre, és meglátjuk, hol tartok!”

Az arizonai rendezvényen Ricciardo kipróbálta a Raptor T1+ prototípust, amelynek specifikációja megegyezik a Dakar Ralin és a tereprali-vb-n használt M-Sport Forddal – amellyel Carlos Sainzék indulnak majd a januári sivatagi száguldáson is.

A Ford tereprali-versenyeken való részvétele kiterjed a mexikói Baja 1000-re és az ausztrál Finke Desert Race-re is, amelyek potenciálisan megfelelhetnek Ricciardo képességeinek.

A Ford Racing globális vezetője, Mark Rushbrook elárulta, hogy bár jelenleg nincsenek konkrét versenytervek, a gyártó nyitott Ricciardo jövőbeli részvételére vonatkozóan.

f1-ricciardo-ford

fotó: Red Bull Content Pool

Montoya: Piastri már más csapatokkal tárgyal

Juan Pablo Montoya szerint Oscar Piastri és menedzsere, Mark Webber már tárgyalásokat folytat más Formula–1-es csapatokkal. A korábbi McLaren-versenyző úgy véli, sem Piastri, sem Webber nem elégedett azzal jelenlegi helyzetükkel a wokingi istállónál.

„Garantálom, hogy Oscar Piastri és Mark Webber már tárgyalnak másik F1-es csapatokkal. Nem hiszem, hogy Mark Webber elégedett volt Oscar fejlődésével a McLarennél. Mark nem túl boldog a McLarennél. A kérdés inkább az, hogy Oscar maga mennyire elégedetlen.”

Montoya ugyanakkor óvatosságra intette Piastrit, hangsúlyozva, hogy menedzsere korábbi F1-es tapasztalatai torzíthatják a döntéshozatalt: „Szerintem nagyon oda kell figyelniük arra, hogy Webber versenyzői karrierje során összegyűlt frusztrációi ne befolyásolják Oscar pályafutását.”

Verstappen: Nincs fél vereség, ahogy fél terhesség sincs!

Max Verstappen mindössze két ponttal maradt le az ötödik világbajnoki címről Lando Norris mögött, ám a holland pilóta szerint a különbség nagysága teljesen irreleváns. A Viaplayen megjelent nyilatkozatában világossá tette: már az is eredmény, hogy egyáltalán volt esélyük a bajnoki küzdelemre.

„Szerintem örülhetünk annak, hogy egyáltalán harcban voltunk a világbajnoki címért” – fogalmazott Verstappen. „Először is soha nem vezettük az összetettet, és mi magunk is kaptunk ajándékokat a szezon során.”

A négyszeres világbajnok külön kiemelte a Las Vegas-i futamot, amelyet megnyert, miközben riválisát kizárták. „A végén megnyered a versenyt Las Vegasban, és a riválisodat kizárják. Ha ez nincs, akkor igazából nem is lennél képben” – mondta, majd hozzátette: „Természetesen ebből mi is profitáltunk.”

Verstappen szerint azonban a végelszámolásnál már nincs jelentősége annak, hogy pontosan mekkora a különbség. „Végül két ponton múlik. De őszintén szólva teljesen mindegy, hogy egy pont, fél pont vagy húsz pont a különbség” – jelentette ki, majd egy szemléletes hasonlattal zárta gondolatát: „Vagy terhes vagy, vagy nem. Olyan nincs, hogy félig terhes, nem igaz?”

verstappen-abu-win-3

Verstappen: Néha utáltam ezt az autót

Max Verstappen pályafutása legjobb szezonjaként tekint a 2025-ös idényre, még annak ellenére is, hogy mindössze két ponttal ugyan, de lemaradt az ötödik világbajnoki címről Lando Norris mögött. Amikor arról kérdezték, hogy teljesítmény szintjén ez volt-e karrierje csúcsa, egyértelmű választ adott: „Igen, szerintem igen. Semmit sem bánok az idei szezonommal kapcsolatban.”

A négyszeres világbajnok ugyanakkor feltűnően őszintén beszélt a Red Bull idei autójáról, amellyel korántsem volt mindig felhőtlen a viszonya. „Erős volt a teljesítményem, de őszintén szólva ezt az autót néha kifejezetten utáltam” – mondta Verstappen, majd rögtön hozzátette: „Máskor viszont imádtam vezetni. Mindig próbáltam kihozni belőle a maximumot, még a nehéz hétvégéken is.”

„Ez egy igazi hullámvasút volt, de szerencsére az utolsó nyolc-kilenc futam összességében már sokkal élvezetesebb lett” – mondta, majd a csapaton belüli hangulatot is kiemelte: „Jelenleg nagyon jó a légkör a csapatban, megvan a pozitív energia, a hit és az önbizalom. Pontosan erre van szükséged, amikor a következő szezon felé haladsz.”

verstappen-barcelona-sad

A korábbi Ferrari-vezér szerint Hamilton jegyzetei „haszontalanok”

Maurizio Arrivabene, a Ferrari korábbi csapatfőnöke egyáltalán nem lelkesedik Lewis Hamilton azon törekvéséért, hogy jegyzetekkel és részletes dokumentumokkal segítse a csapat munkáját. A hétszeres világbajnok korábban elmondta, hogy mindent szeretne megtenni annak érdekében, hogy a Ferrari újra világbajnoki szinten teljesítsen, Arrivabene azonban teljesen másképp látja ezt a hozzáállást.

A Sky Italiának nyilatkozva Arrivabene párhuzamot vont Sebastian Vettel ferraris időszakával. „Sebastian Vettel is küldött ilyen dossziékat. Írt, beszélt, mindent megosztott” – mondta, majd amikor arról kérdezték, mennyire voltak ezek hasznosak, kíméletlen választ adott: „Szinte teljesen haszontalanok voltak.”

A korábbi csapatfőnök hangsúlyozta, hogy nem a versenyző személyével van problémája, hanem a szerepek összemosásával. „Nem akarok rosszat mondani Sebastianról, de mindenkinek a saját dolgával kellene foglalkoznia” – fogalmazott, majd még élesebben folytatta: „Amikor egy pilóta elkezd mérnököt játszani, ott vége van. Akkor tényleg vége.”

Arrivabene szerint a versenyzők legfeljebb általános benyomásokat szereznek a szimulátorban. „Két-három napot töltenek ott, de az ördög a részletekben rejlik. Amikor az autó kint van a pályán, releváns visszajelzéseket kell adni, hogy a mérnökök célzott fejlesztéseket tudjanak végrehajtani különösen akkor, ha valódi potenciál van az autóban.”

hamilton-test-2025-2

Búcsú a Saubertől – elköszönt a svájci istálló

A Sauber istálló a Formula-1 egyik legszerethetőbb kiscsapata volt, amelyet Peter Sauber alapított. Az istálló 1993-ban Dél-Afrikában, Kyalamiban debütált az F1-ben, és azóta is folyamatosan jelen volt a mezőnyben. Bár az önálló Sauber nem tudott futamot nyerni, a BMW-vel közösen működő BMW Sauber istálló versenyzőjeként Robert Kubica 2008-ban megszerezte a csapat első és egyetlen győzelmét az az évi Kanadai Nagydíjon.

A Sauber története során összesen 13 dobogós helyezést könyvelhetett el, főként a 2000-es évek közepén és a BMW-érában – az utolsó idén, Nico Hülkenberg révén. Az istálló a középmezőnyben stabil teljesítményt nyújtott, és rendszeresen képes volt taktikai és technikai előnyből meglepetéseket okozni. Később a csapatból Alfa Romeo F1 Team lett, majd az olaszok elköszöntek 2023 végén, és a 2026-os szezonra már az Audi gyári csapatává válik a Sauber, így hosszú idő után búcsút veszünk az ikonikus csapattól.

Számos komoly név is versenyzett a Saubernél, akik később világbajnoki címeket vagy kiemelkedő eredményeket értek el más csapatoknál: Kimi Räikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica, Charles Leclerc, Jacques Villeneuve, Valtteri Bottas, Sergio Perez és Sebastian Vettel mind fontos szakaszokat töltöttek itt pályafutásukban. Az istálló mindig is híres volt arról, hogy fiatal tehetségeket nevel, és lehetőséget biztosít a feltörekvő versenyzőknek a Formula-1 világában. Az alábbi képpel búcsúzott el 33 évet követően a svájci istálló.

 

Masi újra együléses sorozatokért felel

Michael Masi új fejezetet nyitott pályafutásában, miután a Formula-1-ből való távozása óta most először vállalt jelentős nemzetközi szerepet az együléses versenyzés világában. Az egykori F1-es versenyigazgatót a Repco NextGen NZ Bajnokság eseményigazgatójává nevezték ki, ahol több új-zélandi szériát is felügyel majd, köztük az Óceániai Regionális Formula Bajnokságot is.

Masi 2019 és 2021 között töltötte be a Formula-1 versenyigazgatói posztját, miután Charlie Whiting váratlan halála után átvette a feladatokat. Az FIA-t végül a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj után hagyta el, amely Max Verstappen világbajnoki címét hozta egy rendkívül vitatott biztonsági autós újraindítást követően. Azóta főként Ausztráliában dolgozott, mostani kinevezése pedig első visszatérése az együléses kategóriákhoz az F1 óta.

„Új-Zéland rendkívül gazdag és büszke múlttal rendelkezik az autósportban” – fogalmazott Masi. Hozzátette, hogy alig várja az együttműködést a MotorSport New Zealanddel, a Toyota New Zealanddel és a bajnokság szervezőivel annak érdekében, hogy tovább fejlesszék a sportág működését. Feladatai közé tartozik majd a szabályrendszer és az operatív folyamatok megfigyelése, valamint szakmai javaslatok megfogalmazása, hogy azok hosszú távon is megfeleljenek a legjobb nemzetközi gyakorlatnak.

Nelson Piquet Jr. bajnokságot nyert a brazil TCR-sorozatban

A Formula-1-es is megjárt ifjabb Nelson Piquet bajnoki címével ért véget a TCR Brasil 2025-ös idénye. Az F1-ben 2008-ban és 2009-ben másfél szezont lehúzó és egy dobogós helyet jegyző pilóta már a hétvégi interlagosi évadzáró szombati versenyén bebiztosította összetett elsőségét egy negyedik hellyel, majd a vasárnapi finálét meg is nyerte a Honda YPF Racing színeiben – ezzel amúgy Piquet Jr. összesen négy győzelemmel zárt nyolc futamból. A 40 éves pilóta egyúttal második helyen végzett a dél-amerikai TCR-bajnokság összetettjében.

piquet-tcr-brazil-bajnok

Fotó: TCR Brasil

Kategóriagyőzelmet szerzett Abu Dhabiban a 12 óráson a Williams F1-es főnöke

Sikerrel tért vissza a sportautózáshoz James Vowles, a Williams Formula-1-es csapatfőnöke: megnyerte az AM kategóriát az Abu Dhabiban rendezett Gulf 12 óráson. Vowles és csapattársai, Alexander West, Marco Pulcini és Mark Sansom a Garage 59 színeiben álltak rajthoz egy McLaren 720S GT3-assal. Az egység eleve a pole-ból vághatott neki a géposztályán belül a két részben megrendezett félnapos viadalon, és végül be is húzták az elsőséget, ami az összesített eredménylistán egyébként 10. helyet jelentett számukra. Abszolútban egyébként a Capital RT by Motopark mercedeses egysége nyerte a versenyt.

vowles-gulf12-1

Sajtó: Marko a teljes 10 milliós fizetését megkapja 2026-ra

Annak ellenére, hogy az év végén távozik a Red Bulltól, az energiaitalos vállalat a teljes 2026-os fizetését kifizeti Dr. Helmut Markónak – számolt be értesülései alapján a BILD. Az F1-es sportszakmai tanácsadó gyakorlatilag a Red Bull Racing alapítása óta az istálló alapembere, és a német lap szerint ennek elismeréséül szolgál ez a megállapodás, miszerint a teljes jövő évi fizetését megkapja a szakember – akinek a szerződése ugyanis eredetileg 2026 végéig szólt a bikásokkal. A BILD szerint ennek az összege nagyjából 10 millió euró körül mozoghat.

marko-redbull-f1-3

Álnéven indult gokartversenyen Kimi Antonelli

Alig egy hete tart a Formula-1 téli szünete, de Andrea Kimi Antonellit már egy gokartpályán látták: a RacingNews365.com beszámolója szerint a Milton Keynes-ben található, Daytona Motorsport nevű helyszínen versenyzett.

A feltűnés elkerülése végett Antonelli Henry Shovlin álnéven nevezett be a 40 perces futamra – valószínűleg a Mercedes pályaszéli mérnökigazgatója, Andrew Shovlin nyomán. A pálya nedves volt, de Antonelli három másodperccel gyorsabb kört teljesített, mint bárki más a vendégek között, Alex Albon ugyanezen helyszínen elért, szintén esős csúcsát öt másodperccel múlta felül. 

A gokartpálya által posztolt fotón látható, hogy számos F1-es – és más sorozatból ismert – versenyző járt már a pályán, az ő köridőfalukra került fel Antonelli is, miután kiderült valódi személyazonossága.

Henry Shovlin esete Franz Hermannéra emlékeztet – ez utóbbi is álnév, Max Verstappen használta, amikor feltűnés nélkül akart GT3-as Ferrarit tesztelni a Nordschleifén.

 

Két ötletből született meg az F1 film

Az F1 film rendezője, Joseph Kosinski elárulta, hogy egy Lewis Hamiltonnak írt e-mail is kulcsszerepet játszott az alkotás megszületésében. A film júniusi premierje óta több mint 630 millió dolláros bevételt termelt, ezzel minden idők legsikeresebb sportfilmje lett. A rendező elmondta, hogy a projekt két alapötletből született meg, amelyek közül az elsőt a Netflix Drive to Survive sorozata adta.

„Az első évadban az tetszett igazán, hogy nem a legismertebb nevekre és csapatokra koncentrált, hanem a mezőny végén lévőkre.” – magyarázta Kosinski. „Azokra, akik a top tízbe jutásért vagy akár a túlélésért küzdenek. Ez egy olyan történet volt, ami szerintem tökéletes alap egy filmhez.”

A másik kulcselem a hitelesség volt, amelyről Kosinski úgy gondolta, hogy csak egy valódi F1-es versenyző bevonásával valósítható meg. „Az volt a célom, hogy minden idők legautentikusabb autóversenyzős filmjét készítsük el, és rájöttem, hogy ehhez szükségem van egy aktív versenyző segítségére.”

Ez vezetett Lewis Hamilton megkereséséhez. „Történetesen megvolt Lewis Hamilton emailcíme” – idézte fel a rendező. „Írtam neki egy üzenetet, amiben azt mondtam: szeretnék filmet készíteni ebben a világban, és azt szeretném, ha ez lenne a valaha készült leghitelesebb versenyzős film. Megkérdeztem, érdekelné-e, hogy segítsen ebben. Ő pedig igent mondott.”

f1-film-wp

Kiderült, mennyibe került Rosbergnek és Hamiltonnak a 2016-os barcelonai ütközés

Elárulta Nico Rosberg, hogy mekkora összeget kellett kifizetniük Lewis Hamiltonnal 2016-ban, amikor Barcelonában kiütötték egymást az első két helyről a Spanyol Nagydíjon – amelyet követően Max Verstappen megszerezte karrierje első F1-es futamgyőzelmét, rögtön az első Red Bull-os nagydíján.

„Alá kellett írnom egy szerződést, amelyben az állt, hogy ha valaha csapattársakként ütközünk, akkor a költségeket 50-50 arányban osztjuk meg” – nyilatkozta Rosberg a Sky Sports F1-nek.

„A barcelonai költségeket megosztottuk.”

Rosberg elárulta, hogy 360.000 eurójába fájt a mutatvány, vagyis Hamiltonnal együtt 720.000 eurót fizettek ki a Mercedesnek.

Az év végén vb-címet nyerő, majd visszavonuló expilóta a helyzetet röviden „fájdalmasnak” minősítette.

f1-rosberg-hamilton-mercedes-2016

fotó: DPPI

Hangpróba: A Honda beindította 2026-os F1-es motorját

A Honda feltöltötte a közösségi média különböző felületeire, hogy beindította a 2026-os erőforrást. Mint ismert, a japánok idén év végén szakítanak a Red Bull-lal, és 2026-tól már az Aston Martint látják el erőforrásaikkal. Még csak most ért véget a 2025-ös szezon, de máris nyakunkon 2026!

 

Verstappen nem vesz részt az idei FIA-gálán

Betegség miatt kihagyja a 2025-ös FIA díjátadó gálát Max Verstappen, aki idén ugyan óriási felzárkózásba kezdett a nyári szünetet követően, végül 2 pontos lemaradásával elvesztette az idei vb-csatát, így 2020 után először nem ő lett a világbajnok. Az év végi gálán tipikusan az első három helyezett teszi tiszteletét, akiket díjaznak is, azonban Verstappen a hírek szerint elkapta az influenzát, így nem vesz részt az Üzbegisztánban rendezendő gálán, ahol pénteken meg is tartották az FIA tisztségújítását is. Az ellenfél nélkül induló Mohammed Ben Sulayem újabb négy évig marad az FIA élén.

Hihetetlen: Doohan egymás után háromszor törte össze ugyanott az autóját

Az Alpine Formula–1-es csapatánál a 2025-ös Miami Nagydíjat követően leváltott Jack Doohan a japán Super Formula sorozattal tesztel jelenleg Suzukában, ahol aligha került a napokban erősebb helyzetbe az F1-es visszatérését illetően. Az ausztrál pilóta ugyanis egymást követő három napon dobta el ugyanott, a Degner 1, Degner 2 kanyaroknál az autóját, mindháromszor ripityára törve azt.

Az első hiba:

 

A második ütközés:

 

A harmadik baleset:

 

„Még van egy álmom” – Hamiltonnak eszében sincs visszavonulni

Továbbra is van egy álma az F1-ben, annak eléréséért dolgozik – jelentette ki Lewis Hamilton. A hétszeres Formula-1-es világbajnok csalódáskeltő első szezonon van túl a Ferrarival: bár Kínában sprintet nyert, vasárnapi nagydíjon dobogóra sem állhatott, és házon belül is jelentősen elmaradt a csapattárs Charles Leclerc-től. Emiatt sokakban felmerült, hogy a 40 éves pilótának vissza kellene vonulnia, Hamiltonnak azonban esze ágában sincs ilyesmi:

„Nem mondanék semmit nekik. Egyikük sem csinálta azt, amit én, szóval nincsenek is a szintemen” – felelte arra a kérdésre az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után, hogy mit üzenne a jövőjében kétkedőknek. De vajon mi tartotta motiváltan a gyenge eredmények közepette? „Annak a szeretete, amit csinálsz, a versenyzés szeretete. Lenyűgöző támogatást kapok a körülöttem állóktól, a rajongóimtól. Folyamatosan rajta tartom a szemem az álmomon. Továbbra is van egy álmom, amelyben reménykedem a szívem mélyén, és ezért dolgozom.”

hamilton-ferrari-f1-abudhabi-1