Sajtó: Ricciardót nem érdekli a Cadillac F1-es ülése
https://formula.hu/parc-ferme/38795
Néhány hete jelentették be, hogy a korábbi elutasítás ellenére mégis érkezhet 2026-ban a Formula-1-be a tizenegyedik csapat, az Andretti és a General Motors együttműködésével felálló Cadillac F1 Team. Bár még bő egy évet várni kell a beszállásukra, az igazgatótanácsban helyet kapó 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti már arról is beszélt, hogy a céljuk az lenne, hogy egy rutinos versenyzőt és egy tehetséges amerikai fiatalt szerződtetnének a párosuknak.
Ennek kapcsán pár napja a Bild már arról írt, hogy értesüléseik szerint a rutinos pilóta pozícióra Daniel Ricciardo lehet a fő favorit a Cadillacnél. Ricciardót idén az F1-es Szingapúri Nagydíj után rakta ki a Visa Cash App RB, és egyelőre nem tudni, mit tartogathat számára a jövő. Mindenesetre a német lappal ellentétes információról számolt be most az ESPN: a sportportál arról írt, hogy Ricciardóhoz közeli források szerint „nem vették fel a kapcsolatot” az ausztrállal, és „nem is érdeklődik” a Cadillac-projekt iránt.
Mindenesetre Ricciardón kívül is van bőven olyan tapasztalt, az F1-ből frissen kikerült versenyző, akik közül az amerikai istálló válogathat: elég csak például Valtteri Bottast vagy Kevin Magnussent említeni.
A Red Bull minden lehetséges dolgot megváltoztatott
https://formula.hu/parc-ferme/38736
Azok után, hogy Max Verstappen szenvedett a sprinten, és egy pontot is alig tudott összekaparni, a Red Bull komoly változtatásokat eszközölt az autón, így sikerült megszereznie a rajtelsőséget, aminek kulcsa Christian Horner csapatfőnök szerint a módosítások mellett a remekül sikerült utolsó kanyar volt.
„Mindent bevetettünk, és gyakorlatilag mindent megváltoztattunk, amit csak lehetett” – mondta Horner a pole megszerzése után. „Tegnap szenvedtünk az első két és az utolsó kanyarban, most pedig hirtelen lila szektorokat szerzett a Q3-ban. Az utolsó kör fej-fej mellett volt George ellen, de az utolsó kanyarban sikerült megoldani.”
„Az autó sokkal jobb tartományban működik. Nagyon hideg van, így a gumik felmelegítése és megóvása kulcsfontosságú lesz holnap” – mondta a brit csapatvezető, aki abban bízott, hogy nem büntetik meg versenyzőjét a felvezető körön történt incidens miatt.
Drugovich szabadedzésen és teszten is vezetheti az F1-es Aston Martint
https://formula.hu/parc-ferme/38735
Felipe Drugovich vezetheti az Aston Martin F1-es autóját az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a silverstone-i alakulat szombat délután.
Több csapat is adós még az újonckvóta teljesítésével, ami a szabadedzéseket illeti, Drugovich eddig csak Mexikóban kapott lehetőséget, ez lesz a második alkalom, hogy beülhet az AMR24-esbe.
Az Aston azt is megerősítette, hogy a szezonzárót követő teszten is vezethet majd Drugovich, aki Jak Crawforddal együtt ülhet majd a zöldek autójában.
Perez és Colapinto is csak a bokszból rajtol a katari sprinten
https://formula.hu/parc-ferme/38734
Csak a bokszutcából rajtolhat az F1-es Katari Nagydíj sprintfutamán Sergio Perez és Franco Colapinto: mindkét csapat futómű-beállítást módosított a parc fermé idején, ezért nem állhatnak fel a rajtrácsra.
Ott így 18 autó foglal majd helyet, de nagy változást nem láthatunk: Perez a 16. helyről csúszik vissza, Colapinto pedig amúgy is az utolsó pozíciót szerezte meg a korábbi alkatrészekből összerakott Williamsszel.
F2: Aron dominált a katari időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/38733
Két forduló van hátra a 2024-es Formula-2-es szezonból, a juniorkategóriák csúcsa Katarban tért vissza egy hosszabb kihagyás után. A megszokott nevek mellett több fiatal újonc is pályára gurult a péntek délutáni időmérőn.
Az első gyorskörök után a szabadedzést az élen záró Paul Aron ugrott a sor elejére bő négy tizedmásodperces előnnyel, őt a Haas 2025-ös F1-es versenyzője, Oliver Bearman követte a Premával. Később az ART-s Victor Martins és a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto is csatlakozott az élmezőny versenyzőihez, de továbbra is Aron tűnt a legerősebbnek. Bortoleto összetettbeli riválisa, a Red Bull-junior Isack Hadjar csak a tizedik hely környékén mozgott.
A kvalifikáció záró szakaszában folyamatosan jöttek a javítások: Aron sikeresen megtartotta első helyét egy nagyszerű körrel, Bortoleto és Martins kevéssel elmaradva végeztek mögötte. Az F2-ben debütáló Ferrari-akadémista Dino Beganovic remekül mutatkozott be, a negyedik helyet szerezte meg, a csapatot váltó, immár MP Motorsport-os Richard Verschoor pedig az ötödik leggyorsabb volt. A fordított rajtrácsos pole-pozíció Bearmant illeti meg, aki az utolsó pillanatban utasította hátrébb csapattársát, Antonellit, és végzett a tizedik helyen. A sprintfutam holnap 17:20-kor kezdődik, az M4 Sport 20:30-tól ismétli a versenyt.
Mindössze két csapat hozott fejlesztést az F1-es Katari Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/38732
A Formula-1-es csapatok minden nagydíjhétvége előtt kötelesek lejelenteni az FIA-nál az adott futamra szállított fejlesztéseiket, amelyeket aztán a Szövetség listába szedve publikál is a nagyközönség felé. Ezek a dokumentumok rendszerint eléggé részletesek és sok elemből állnak, most Katarban viszont meglehetősen rövidre sikerült: tízből nyolc csapat ugyanis egyáltalán nem készült újításokkal. Ez persze nem annyira meglepő, elvégre a szezon utolsó előtti állomásáról van szó, amely ráadásul sprinthétvége is, így eleve csak egyetlen egyórás szabadedzésen lehet próbálgatni a fejlesztéseket.
A két kivételt a konstruktőri hatodik helyért harcoló Alpine és a nulla ponttal sereghajtó Stake jelenti. Az Alpine egy új első szárnnyal készült, amelynek minden eleme új profilt kapott a jobb légáramlást célozva, ehhez kapcsolóan pedig egy rövidebb orrkúpot is bevetnek a franciák Katarban. A Stake-nél pedig szintén az első szárnyhoz nyúltak hozzá: lenyestek a jelenlegi szárnylapból, hogy a légterelő megfeleljen a pályaspecifikus igényeknek.
Marko elmondta, mi hiányzik Tsunodából
https://formula.hu/parc-ferme/38731
Yuki Tsunoda már negyedik szezonját teljesíti a Red Bull második számú, jelenleg Visa Cash App RB névre hallgató alakulatánál, idén ráadásul jelentősen javult is a teljesítménye. Ennek ellenére a japán neve nem igazán merül fel komolyan, amikor arról esik szó, ki vehetné át esetleg az alulteljesítő Sergio Perez helyét az energiaitalosok nagycsapatánál.
Tsunoda maga is beszélt erről, hogy nem érti ennek az okait és nem tudja, mit tehetné még – Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója viszont a Kleine Zeitung hasábjain elemezte a fiatal pilóta képességeit, amely alapján képet kaphatunk arról, miért is mellőzik őt: „Két nagyon jó versenyt teljesített Brazíliában és Las Vegasban. Sajnos előtte két ostoba hibát követett el. Yukinak megvan a tempója, de hiányzik belőle a kiegyensúlyozottság és a stabilitás. De amikor működnek a dolgai, akkor nagyon jól működnek” – jegyezte meg Marko.
Alonso szerint Verstappennek nincsenek gyenge pontjai
https://formula.hu/parc-ferme/38730
Amikor 2026 elején megkezdődik az F1 új korszaka, Fernando Alonso már a 45. születésnapja felé fog tartani, ennek ellenére a spanyol arról ábrándozik, hogy az Adrian Newey által tervezett Honda-motoros Aston Martinnal lehetősége nyílik majd arra, hogy megkísérelje megszerezni harmadik világbajnoki címét. Amikor a spanyol versenyzőt arról kérdezték, véleménye szerint le tudná-e győzni a friss négyszeres világbajnok Verstappent, így felelt a kérdésre:
„Nos, nagyon szép dolog lenne, amit megpróbálhatnánk, ha olyan helyzetben lehetnénk, hogy a világbajnoki címért harcolhatunk. Jelenleg nem vagyunk ebben a helyzetben, a jövő év pedig mindig is nehéznek ígérkezett. De remélhetőleg 2026-ban, az új szabályokkal új esélyünk lesz arra, hogy megpróbáljuk” – mondta a spanyol klasszis, aki szerint Verstappennek nincs igazi gyengesége:
„Max megmutatta, hogy gyakorlatilag nincsenek gyenge pontjai. Vasárnaponként mindig teljesített, és amikor jó volt az autó, sok pontot szerzett, de akkor is többet a várhatónál, amikor nem volt jó. Ez az erőssége segítette hozzá, hogy megnyerje a bajnokságot.”
Hülkenberg megfázott, kihagyja a mai napot Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/38729
A Haas megerősítette, hogy Nico Hulkenberg betegség miatt kihagyja a Katari Nagydíj előtti médianapot.
A német versenyző megfázás miatt nem lesz jelen csütörtökön a Lusail International Circuit versenypályán, a Haas pedig úgy döntött, hogy óvja őt a hétvége hátralévő részére.
„Nico egy megfázás miatt kihagyja a médianapot, ezért a mai napon nem áll rendelkezésre” - áll a csapat közleményében.
„Ez pusztán egy megelőző intézkedés a hétvége előtt.”
fotó: MoneyGram Haas F1 Team
Helyszíni: hűvös az idő Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/38728
A Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor megérkezett a Katari Nagydíj paddockjába, és bár tavaly egészen pokoli hőség fogadta itt a mezőnyt, most teljesen más az időjárás: kifejezetten hűvös van, fúj a szél, és néhány csepp eső is esett nemrég a helyszínen. A várakozások forró aszfaltot és hőséget jósoltak, ez azonban egyelőre egyáltalán nem az, mint amire számítani lehetett.
Megerősítve: Hadjar vezetheti Verstappen Red Bullját Abu Dhabiban
https://formula.hu/parc-ferme/38727
A Red Bull megerősítette a RacingNews365.com kérdésére, hogy Abu Dhabiban Isack Hadjar vezeti majd Max Verstappen autóját az első edzésen. Minden pilótának kötelezőnek át kell adnia az autóját egy edzésre a szezon során, Sergio Perez már átengedte az RB20-ast Hadjarnak Silverstone-ban, Verstappennel viszont a szezonzáróig vártak az energiaitalosok, hogy teljesítsék a követelményt.
fotó: Red Bull Content Pool
22 éves brit akadémista ülhet be a Williamsbe az F1-es Abu Dhabi Nagydíj edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/38726
A Formula-1-es csapatoknak kötelező jelleggel (legalább) kétszer egy újoncnak kell lehetőséget adniük a versenyhétvégék első edzésein. A Williams ebből egyet kipipálhatott, amikor Monzában Franco Colapinto átvette Logan Sargeant helyét, elvégre akkor az argentin megfelelt a kritériumoknak. A második alkalomra pedig az idényzáró Abu Dhabi Nagydíjon kerül sor, ahol a grove-i istálló közlése szerint egy újabb Williams-akadémista, Luke Browning kap majd lehetőséget – sőt, az FP1 után a futamot követő keddi fiatal pilóták tesztjén is a 22 éves brit vezetheti majd az autót.
Browning idén második teljes szezonját futotta a Formula-3-ban, ahol két győzelemmel az összetett harmadik helyén zárt, majd azóta már a Formula-2-ben is bemutatkozott az ART-nél, éppen egy másik williamses fiatalt, Zak O’Sullivant váltva.
Megvan, hol láthatjuk versenyezni Bottast az F1-es búcsú után
https://formula.hu/parc-ferme/38725
Amióta kiderült, hogy a Stake-nél nincs maradása Gabriel Bortoleto leigazolása miatt, Valtteri Bottas Instagramját elözönlötték a „Mi következik?” („What’s next?”) kérdést feszegető, részben humoros tartalmak. Nos, bár a finn hosszú távú jövőjére még nem derült fény – sajtóhírek szerint a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője lehet az F1-ben, és Toto Wolff szívesen is látná újra kötelékeikben a pilótát –, az már kiderült, hol láthatjuk legközelebb „versenyezni” Bottast. A Bajnokok Tornája szervezői ugyanis ma bejelentették, hogy a 10-szeres nagydíjgyőztes is részt vesz a jövő március 7-én és 8-án Sydney-ben sorra kerülő legendás gálaversenyen. Bottasnak ez lesz a második szereplése a Race of Championsön, 2023-ban Mika Hakkinen oldalán versenyzett az eseményen.
Bottas ezzel többek között két némethez csatlakozik a 2025-ös RoC-on rajthoz álló ex-F1-esek sorában, hiszen Sebastian Vettel és Mick Schumacher is ott lesz Ausztráliában. A szervezők közlése szerint egyébként hármójukon kívül biztos már Sebastien Loeb, Johan Kristoffersson, Travis Pastrana, Jamie Whincup, Molly Taylor, Hayden Paddon szereplése is jövő márciusban.
„Majdnem olyan intenzív év volt, mint 2021” – Lambiase
https://formula.hu/parc-ferme/38724
Max Verstappen Las Vegasban bebiztosította negyedik F1-es világbajnoki címét, amelyet az előző évvel ellentétben nem egy végig domináns autóban szerzett, hiszen a tavasz vége óta a riválisok – mindenekelőtt a McLaren – felértek melléjük, sőt időnként határozottan le is hagyták őket. Éppen ezért érzi úgy a holland versenymérnöke, Gianpiero Lambiase, hogy az idei küzdelem majdnem elérte ugyanazt a szintet intenzitásban, mint a Lewis Hamilton és a Mercedes ellen vívott ádáz 2021-es vb-harc:
„Nem fogom azt mondani, hogy ugyanannyira kemény volt, mint a 2021-es szezon, az egy hihetetlen intenzív év volt, de nagyon közel jártunk hozzá” – nyilatkozta Lambiase Viaplay kameráinak. „Nagy elkötelezettséget igényelt az egész csapattól és Maxtól. Nagyon jól kezdtük az évet 2023 után, de aztán a szezon közepén nyilvánvalóan szembesültünk néhány problémával, ahogy azt mindenki tudja. De a csapat nagyon jól összetartott. Igazán mélyre ástunk, kielemeztük az adatokat, próbáltuk megérteni, mi a problémák forrása. És azt hiszem, az utóbbi néhány versenyen ismét láthattatok némi fejlődést. Max visszatért, és rendkívül boldogok vagyunk, hogy bebiztosítottuk a bajnokságot.”
Vettel új karrierje: mezőgazdasági vállalkozó szeretne lenni
https://formula.hu/parc-ferme/38723
Sebastian Vettel szokatlan karrierváltásra készül, a motorsportból a mezőgazdaságba igazol.
A hírek szerint a négyszeres világbajnok egy svájci szakképző központba fog járni, hogy újra tanulni kezdjen.
Vettel és családja valóban Svájcban él, és egy tanyát is birtokolnak, a német pedig célul tűzte ki, hogy saját mezőgazdasági vállalkozást vezessen.
Közelgő terveit egy braunschweigi díjátadó ünnepségen való részvétel közben fedte fel.
„Egy kis mezőgazdasági képzést végzek” – mondta Vettel az OE24 tudósítása szerint. „Ha átmegyek, alkalmas lennék arra, hogy egy vállalkozást vezessek.”
fotó: DPPI
Horner: Úgy tűnt, hogy Toto tudta meg utoljára Hamilton távozását...
https://formula.hu/parc-ferme/38722
Christian Horner a Daily Mailnek adott interjújában Toto Wolffot vette célkeresztbe, azt állítva, hogy Wolff volt az utolsó, aki értesült Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolásáról azok után, hogy mindig elhessegette ezeket a pletykákat.
„Úgy tűnt, Wolff volt az utolsó, aki megtudta, hogy Hamilton a Ferrarihoz megy” – mondta Horner.
„Pedig nem kevesebb, mint egy hónappal korábban Toto folyamatosan azt hajtogatta, hogy Hamilton soha nem fog Maranellóba kerülni.”
„Talán Wolff agressziója annak a fájdalomnak az eredménye, amit amiatt szenvedett el, hogy Hamilton a Mercedes helyett a Ferrarit választotta. 2021 óta a Mercedes borzalmas időszakot élt át. A saját mércéjükhöz képest nem voltak túl versenyképesek, Lewis pedig úgy döntött, hogy elhagyja a csapatot.”
Alonso szerint Verstappen folyamatosan túlteljesített 2024-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38721
Fernando Alonso, az Aston Martin kétszeres világbajnoka nem fukarkodott a pozitív jelzőkkel, amikor Max Verstappen negyedik bajnoki elsőségéről kérdezték.
2005 és 2006 világbajnoka elmondta, hogy véleménye szerint idén egyértelműen Verstappen végezte a legjobb munkát, valamint a holland versenyző olyan teljesítményt volt képes kihozni a Red Bullból, ami reálisan nézve nem is volt benne az RB20-ban.
„Nagy gratuláció jár neki. Szerintem ez egy nagyon különleges cím a számára, hiszen az autó közel sem volt olyan domináns, mint az előző évben. Hihetetlen teljesítményt nyújtott, olyan eredményeket ért el, ami reálisan nézve nem is volt benne az autóban” – mondta Alonso.
„A legjobb példa erre a brazíliai hétvége – ott megmutatta, hogy mire képes valójában. Idén ő volt a legjobb, egy ilyen teljesítményből pedig mindig van mit tanulni” – tette hozzá a spanyol.
Videó: Perez kipróbálta a Ford új Dakar-autóját
https://formula.hu/parc-ferme/38720
Idén mutatták be, és Magyarországon debütált a Ford/M-Sport vadonatúj tereprali-autója, amivel a Dakaron indulnak majd januárban. A Las Vegas-i Nagydíj előtt a Red Bull F1-es pilótája, Sergio Perez is kipróbáltatta a fenevadat:
Stroll rádió nélkül volt kénytelen teljesíteni az F1-es Las Vegas-i Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/38719
Szokatlan probléma nehezítette meg Lance Stroll életét a vasárnapi Las Vegas-i versenyen: mint a leintés után elárulta, már a starttól kezdve nem működött a csapatrádiója. Ez pedig a bokszkiállásnál vissza is ütött, a kanadai ugyanis nem tudta jelezni a szerelők felé, hogy érkezik, így az Aston Martin nem is állt készen a kerekekkel, ezért több másodpercet is bukott a 15. helyen célba érő pilóta.
„Egész versenyen nem működött a rádióm, már az első körben elveszítettük a rádiót. Szóval csak próbáltam kommunikálni, hogy jövök be, de ez nem történt meg megfelelően” – nyilatkozta Stroll a Sky Sports F1 kameráinak.
Jövőre beállíthatja Schumacher rekordját Verstappen, apja viszont egyelőre nem bízik a csapatban
https://formula.hu/parc-ferme/38718
Immár négyszeres világbajnok a Red Bull versenyzője, Max Verstappen, aki Las Vegasban biztosította be idei vb-címét. Ha jövőre is sikerül megvédenie a bajnoki címét a hollandnak, akkor utoléri a Ferrari egykori legendáját, Michael Schumachert a legtöbb sorozatban begyűjtött világbajnoki cím rekordjában. A szezon második felében teljesítményben visszaeső csapat versenyzőjének apja, a korábbi F1-es pilóta, Jos Verstappen a Viaplaynek beszélt fia 2025-ös esélyeiről.
„Természetesen erre senki sem tudja a választ. Mindannyian ezt reméljük” – válaszolta a frissen négyszeres világbajnokká koronázott pilóta apja arra a kérdésre válaszolva, hogy vajon fia be tudja-e állítani Schumacher rekordját.
Jos Verstappen szerint a Red Bull tudja, min és hogyan kéne alakítaniuk annak érdekében, hogy ismét kompetitívek legyenek, viszont nem meri előre megjósolni, hogy ez mennyire fog nekik sikerülni 2025-ben.
„Legalább tudják, hol vannak a problémák és min kell változtatniuk. Most rajtuk a sor, hogy megmutassák, mennyire értik mindezt és mit tudnak legyártani. Először látni akarom a jövő évi viszonyokat, hiszen idén is nagyon jól kezdtünk, majd jött a hanyatlás. A csapat dolga, hogy megmutassák, mire képesek jövőre.”
„Jelenleg nem az övék a leggyorsabb autó, különben Max futamokat nyerne. Valaminek történnie kell, hogy jövőre ismét versenyképesek legyenek. Azt is látjuk, Max hogyan kezeli a helyzetet és milyen erős” – mondta a holland.
Saját magának adott „áthajtásos büntetést” Ocon
https://formula.hu/parc-ferme/38717
Éppen a pontszerző helyeken kívül, a 11. pozícióban zárta a Las Vegas-i Nagydíjat Esteban Ocon. Az Alpine versenyzője a futam egy pontján kifejezetten jól állt, a top tízen belül vezetett, amikor a csapatrádión arra utasították, hogy az előtte haladó haasos Nico Hülkenberggel ellentétesen menjen ki a bokszba. Mivel Hülkenberg kint maradt a pályán, Ocon behajtott a bokszutcába – csapata azonban még mindig a garázsban csücsült, így a francia egyszerűen áthajtott a bokszutcán, és egy körrel később kényszerült cserélni. Az elrontott helyzet nagyjából 12 másodpercébe került.
„Sajnos adtunk magunknak egy extra kiállást. Egy áthajtásos büntetést, hogy úgy mondjam. Meg kell vizsgálnunk csapatként, mi is történt pontosan ott. Mindent jól csináltunk a futam első felében, valószínűleg egy top tízes helyezésért küzdhettünk volna. Nagy kár érte, de erősebben térünk vissza, és remélhetőleg ki fogjuk tudni használni a lehetőségeket a következő futamokon” – mondta az F1 hivatalos csatornájának Ocon, aki először azt hitte, hogy csak szimplán elvétette az Alpine bokszát, mivel nem látta a neki szóló táblát.