Ryo Hirakawa kapja meg Piastri McLarenjét Abu Dhabiban egy edzésre
https://formula.hu/parc-ferme/38743
A McLaren megerősítette, hogy Ryo Hirakawa fogja vezetni az MCL38-at a hétvégi első szabadedzésen Abu Dhabiban. A japán pilótának ez lesz az első éles bevetése F1-es autóval.
Hirakawa tavaly csatlakozott a McLaren F1-es programjához, mint fejlesztőpilóta, és jelentős szerepet játszott a szimulátoros feladatok ellátásában. A 30 éves versenyző már korábban is vezetett McLaren F1-es gépeket – nevezetesen az MCL35M-et 2023-ban és az MCL36-ot 2024-ben, méghozzá privát teszteken.
Abu Dhabiban Oscar Piastri autóját kapja majd meg a szabadedzésre.
A szezon utáni teszten Pato O’Ward kap majd lehetőséget.
fotó: McLaren
Videó: Így zajlott Rovanpera F1-es Red Bull-tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/38703
Angol nyelvű videó, ahol tíz percben belenézhetünk, hogy hogyan ment Kalle Rovanpera az F4-es autóval, a Formula Renault-val, majd végül az F1-es Red Bull-lal.
Marko: Ha nyerünk, az Max miatt lesz
https://formula.hu/parc-ferme/38702
Dr. Helmut Marko jól összefoglalta, hogy miért lehet idén is világbajnok Max Verstappen annak ellenére, hogy a Red Bull autója az év első harmada után a látottak alapján hátrányban volt a riválisaihoz képest:
„Ha idén is megnyerjük a bajnoki címet, az elsősorban Maxnak lesz köszönhető. Kivételes vezetési képességeivel elfedte azokat a fázisokat, amelyekben az autó nem volt igazán jó.”
Verstappen ezen a hétvégén matematikailag is bajnok lehet, ha Lando Norris nem szerez legalább hárommal több pontot a hollandnál.
Videó: Verstappen IMSA-autót tesztelt
https://formula.hu/parc-ferme/38701
Immár a valóságban is sportautót tesztelhetett Max Verstappen: a szimulátorban rengeteget versenyző holland egy különleges Honda-nap keretein belül vezethetett egy Honda Acura GTP sportautót, amivel az amerikai IMSA-bajnokságban is versenyeznek.
A Las Vegas-i Nagydíj előtt kedden, Nevadában ülhetett bele egy ilyen fenevadba a negyedik F1-es vb-címére hajtó pilóta, aki többször is hangsúlyozta, hogy mennyire vonzza a sportautózás, és hogy később mindenképpen szeretne indulni Le Mans-ban, valamint Daytonában is a legendás 24 órás versenyeken.
Két és fél évtized után visszatér Le Mans-ba a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/38700
Nagy bejelentés az Endurance-világbajnokság kapcsán: csatlakozik jövőre a mezőnyhöz a Mercedes! A német márka nem a csúcskategóriába, a Hypercarba száll be, hanem az LMGT3-as géposztályba, méghozzá azzal a Mercedes-AMG GT3-assal, amely többek között megnyerte korábban a nürburgringi és spái 24 órás viadalokat is. A Mercedes 1999 után tér ezzel vissza a Le Mans-i 24 órásra is: akkor történtek az emlékezetes balesetek, amelyek során az autóik a levegőbe repültek az egyenesben, azóta nem láthattuk őket a legendás egynaposon.
Az is kiderült, hogy a Mercedes partnercsapata az Iron Lynx lesz, amely 2024-ben a Lamborghiniket indította a WEC-ben. A Mercedes ezzel a tizedik gyártó, amely rajthoz áll az LMGT3-as kategóriában.
Villeneuve a McLarenről: „A konstruktőri senkit sem érdekel, ilyet az a csapat mond, amelyik nem nyer”
https://formula.hu/parc-ferme/38699
Egyre csekélyebb az esély, hogy Lando Norris, akinek lemaradása 62 pont Max Verstappenhez képest, egyéni világbajnok lesz 2024-ben, viszont a McLaren a formavesztés ellenére is 36 pont előnyben van a Ferrari előtt, 1998 óta először konstruktőri vb-t nyerhet az alakulat. Andrea Stella csapatfőnök Brazíliában ki is jelentette, a konstruktőri cím a prioritás, az egyéni mindig másodlagos volt – ez azonban nem kerek Jacques Villeneuve számára.
„A McLaren a legbizarrabb dolgot mondta Brazília után, hogy nem az egyéni, hanem a konstruktőri cím a prioritás. Ez nagyon furcsa, ilyet az a csapat mond, amelyik nem nyer” – mondta a Grosvenor Sportnak az 1997-es világbajnok. „Igaz, a konstruktőri cím pénzt hoz, de senkit sem érdekel, ki a konstruktőri bajnok. Az emberek csak a világbajnok versenyzőre és a csapatára emlékeznek, és végső soron a szemükben ez a csapat a világbajnok. A konstruktőri cím csak papíron és az extra pénz miatt jó, de az adott csapaton kívül senkit sem érdekel.”
Az egyéni világbajnoki versenyfutás kapcsán Villeneuve hozzátette: „Az esélyek igencsak Max felé billennek, csak körbe kell mennie és célba érnie. Ha Vegasban nyeri meg, nagyon megérdemelt világbajnok lesz. De a bajnokságról ezzel együtt is el lehet majd mondani, hogy nagyszerű volt, senki sem számított arra, hogy más felveszi a versenyt a Red Bull-lal és Maxszal. Bárki nyer a kettő közül, megérdemelt bajnok lesz.”
Fotó: McLaren
Távozik a Ferraritól az F1-es tartalékversenyzőjük
https://formula.hu/parc-ferme/38698
Robert Svarcman a Ferrari teszt- és tartalékversenyzőjeként 2022-ben és 2023-ban több első szabadedzésen is lehetőséget kapott az olaszoktól, az idei szezonban pedig a Stake autóját vihette pályára két FP1-en. Mexikóban egy sárga zászló alatti szabályszegés miatt egy öt rajthelyes büntetést is begyűjtött – ezt nagy valószínűség szerint soha nem kell majd letöltenie a száguldó cirkuszban, főleg azok után, hogy kiderült, hogy távozik a Ferrari kötelékeiből, amelynek színeiben a WEC-ben is szerepelt idén.
„A Ferrarinak dolgozni életem egyik legjobb élménye volt. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor először vezethettem a Ferrari F1-es autóját. Minden egyes körért örökké hálás leszek, megtiszteltetés volt a versenyzés világának legtehetségesebb embereivel dolgozni. Jobb versenyzővé váltam a csapatnál eltöltött időszak alatt, az itt megszerzett emlékeket a következő állomáshelyemre is magammal fogom vinni” – írta Svarcman a közösségi médiában.
„Köszönet a tifosinak, akik végig támogattak az elmúlt évek során. Végül, de nem utolsó sorban köszönetet szeretnék mondani a csapatnak is, akik hittek bennem és támogattak az utam során. Nagyon hálás vagyok ezért. Nemsokára találkozunk, Forza Ferrari!” – tette hozzá Svarcman.
Svarcman jövőre a Prema színeiben az IndyCarban fog versenyezni, ahol egy korábbi Ferrari-junior, Callum Ilot lesz a csapattársa.
Jövőre női verseny kíséri az F1-et Las Vegasban
https://formula.hu/parc-ferme/38697
Las Vegas lesz a nőknek életre hívott sorozat, az F1 Academy 2025-ös szezonjának fő attrakciója: a különleges bajnokság Nevadában fog véget érni egy év múlva. Tavaly egyáltalán nem volt betétsorozat a Las Vegas-i Nagydíjon, idén a Ferrari Challenge kíséri az F1-et, az F1 Academy formájában viszont közvetlenül a Liberty Media érdekeltségébe tartozó sorozat kerül be a hétvégi programba.
A harmadik szezon naptára hét fordulóból, 14 futamból áll majd, akárcsak az idei, valamennyi helyszínen a Formula-1 kíséretében, és új szereplő lesz Vegas mellett az idényt nyitó Sanghaj, valamint Montreal, kiesik viszont Barcelona, valamint a 2024-es szezont hamarosan záró Katar és Abu Dhabi.
Az F1 Academy 2025-ös versenynaptára:
1. Kína, Sanghaj |
március 21-23. |
2. Szaúd-Arábia, Dzsidda |
április 18-20. |
3. USA, Miami |
május 2-4. |
4. Kanada, Montreal |
június 13-15. |
5. Hollandia, Zandvoort |
augusztus 29-31. |
6. Szingapúr, Marina Bay |
október 3-5. |
7. USA, Las Vegas |
november 20-22. |
Ismét F1-es autóban Nyck de Vries – 2022-es McLarent tesztelt
https://formula.hu/parc-ferme/38696
Miután az AlphaTauri 2023-ban menesztette, sokan nem számítottak rá, hogy Nyck de Vriest bármikor újra Formula-1-es autóban látjuk. A RacingNews365 ehhez képest meglepő hírrel szolgált: a 29 éves hollandot, aki a Toyota WEC-versenyzője, a Paul Ricard versenypályán látták, ahol egy kétéves McLaren MCL36-ot vezetett.
A teszt körülményei rejtélyesek, mivel a McLaren részéről semmiféle híradás nem érkezett a gyakorlással kapcsolatosan, a lap információi szerint pedig az esemény nem a Pirelli gumitesztje volt. A szabályok a két évnél korábbi autók tesztelését korlátlanul engedik. A lap hozzáteszi, talán ahhoz lehet köze a tesztnek, hogy Gabriel Bortoleto a Sauberhez igazol, így a McLaren tartalékpilóta nélkül marad. A Formula-E 2020-21-es világbajnoka korábban McLaren-nevelés volt, de ez a kapcsolat már 2018-ban megszakadt.
Fotó: ATP
Újra pinkbe öltözik az Alpine az utolsó F1-es futamokra
https://formula.hu/parc-ferme/38695
A Williams és a Stake mellett is az Alpine is rendhagyó festéssel készül a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra – sőt, a franciák Katarra és Abu Dhabira is. A szezon utolsó három versenyére ugyanis visszatér a névadó szponzor, a BWT színe, a rózsaszín által uralt dizájn, amelyet már láthattunk néhány futamon korábban 2024-ben. Változás azért, hogy a mostani festésben valóban sokkal dominánsabb a pink és jóval kevesebb a fekete, mint az évad első szakaszában. Íme:
ERC-naptár: Megvan a 2025-ös Rally Hungary időpontja
https://formula.hu/parc-ferme/38694
Közzétették a Rali Európa-bajnokság 2025-ös versenynaptárát, amelyben ezúttal is helyet kapott a Rally Hungary. Fontos változás azonban az idei menetrendhez képest, hogy ezúttal nem a szezonnyitónak ad majd otthont a Veszprém-központú verseny, az időpontja ugyanis átkerült májusra, így a második forduló lesz ez az ERC-ben – igaz, a murvás versenyek közül így is ez lesz az első.
Az ERC idénye összesen nyolc fordulóból áll majd, az évad Spanyolországban indul és Horvátországban ér véget – íme, a teljes naptár:
Április 4-6.: Sierra Morena Rali
Május 9-11.: Rally Hungary
Május 30-június 1.: Skandináv Rali
Június 13-15.: Lengyel Rali
Július 4-6.: Róma Rali
Augusztus 15-17.: Barum Rali
Szeptember 5-7.: Ceredigion Rali
Október 3-5.: Horvát Rali
Jordan: A régi F1 szex volt négy keréken
https://formula.hu/parc-ferme/38693
A legendás excsapatfőnök, a hosszú éveken át televíziós szakértőként, jelenleg pedig podcasterként jeleskedő Eddie Jordan műsora legújabb adásában dörgedelmes kritikát fogalmazott meg a sportág jelenlegi helyzetét, mindenekelőtt a technikai szabályozásokat illetően: „Szerintem szégyen, hogy ilyenek a szabályok, szégyelljék magukat a szervezők!”
„Szerintem ők engedték, hogy ez a sportág olyan irányba induljon el, ahonnan talán soha többé nem tér vissza, és én gyűlölöm őket ezért” – mondta Jordan, aki a jelenlegi versenygépeket traktorokhoz hasonlította, miközben az erejük és a hangjuk már nem olyan, mint régen, az egykori rajtokat megelőzően volt: „Mintha megmozdult volna alattad a föld, annyira komoly erő volt a hangban, a zajban, a földben. Átjárta az egész testedet..”
„Istenem, amikor egy versenyen voltál, mondjuk Silverstone-ban, még ha nem is a rajtrácson voltál, hanem kint a lelátón, és a verseny elkezdődött, azok a V10-esek… Ez szex volt négy keréken. Számomra ez volt számomra az autóversenyzés, ezt élveztem annyira. Hogy visszatérünk-e valaha a V10-esekhez? Valószínűleg nem. Túlságosan gyávák vagyunk…
Előrehozzák a Kanadai Nagydíjat, még rosszabb idő lehet
https://formula.hu/parc-ferme/38692
Miután a múlt héten bejelentették, hogy a Monacói Nagydíjat áthelyezik júniusra, sejtetni lehetett, hogy a változtatás egyik célja, hogy a versenynaptár észszerűsítése érdekében a Kanadai Nagydíjat Miamival párban lehessen megrendezni, s ne repüljön a mezőny rövid idő alatt kétszer is Észak-Amerikába.
Ezt most megerősítették az F1 részéről, hiszen a legújabb közlés értelmében 2026-tól kezdve május második felében tartják majd a montreali versenyt, minden bizonnyal közvetlenül a Miami Nagydíj után. Ez azonban azzal is jár, hogy az eddiginél is zordabb időjárási körülmények fogadhatják a mezőnyt Kanadában, hiszen a májusi átlaghőmérséklet Montrealban mindössze 13,5 fok, azaz öt fokkal alacsonyabb a júniusinál. Korábban még sosem rendeztek júniusnál korábban Kanadai Nagydíjat.
Schumacher a pénz miatt csúszott le a Ferrari WEC-üléséről
https://formula.hu/parc-ferme/38691
Német sajtóértesülések szerint az F1-ben több csapatnál is próbálkozó, de végül ülés nélkül maradó Mick Schumacher számára nyitott volt egy nagyon izgalmas csapatváltás lehetősége az endurance-világbajnokságon belül, melynek idei szezonját az Alpine színeiben teljesítette, s a szezon utolsóelőtti versenyén dobogóra is állhatott – 2020-as F2-es bajnoki címe óta először.
A hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher fiát ugyanis szóba hozták az AF Corse privát autójával, a #83-as rajtszámú sárga Ferrarival, melynek legénységét Robert Svarcman elhagyja, hogy csatlakozzon a Prema vadonatúj IndyCar-csapatához. Azonban mivel ez az egység nem kap gyári támogatást, az AF Corse-nak szüksége volt szponzori pénzre, így az ülés végül az LMP2-ben WEC-t, Le Mans-t és ELMS-t is nyerő Phil Hansoné lett.
Schumacher a minap keserű hangvételű posztot tett közzé a közösségi médiában, ami elsősorban minden bizonnyal az F1-es ülésről való lemaradásnak szólt, de talán más lett volna az üzenet hangvétele, ha jövőre egy Ferrari volánja mögött indulhatott volna a WEC futamain, közte a Le Mans-i 24 óráson.
Fotók: DPPI / WEC Media
F1-es ülést ígért juniorjának a Red Bull – majd az akadémiáról is kirakta?
https://formula.hu/parc-ferme/38690
Erről beszélt az a Pedro Boesel, aki Enzo Fittipaldi versenyzői tanácsadója és befektetője: szerinte védencének tavaly azt mondta a Red Bull vezetősége, hogy övé lesz az akkor még AlphaTauri névre hallható Visa Cash App RB egyik ülése. Az 1972-es és 1974-es világbajnok Emerson Fittipaldi unokáját 2022 végén vette fel a juniorjai közé az energiaitalos csapat a jól sikerült elsőre teljes Formula-2-es idénye után. Az ifjú Fittipaldi azonban 2023-ban annak ellenére sem mutatott komoly fejlődést, hogy immár futamot is nyert – de Boesel szerint neki ígérték az ülést, sőt még egy teszten is részt vett, ami az elmondása alapján egybeesik azzal a gyakorlással, amely után Daniel Ricciardót visszaültették Nyck de Vries helyére:
„Tavaly Enzónak volt egy találkozója a Red Bull felsővezetőivel. Meghívták erre a találkozóra, ahol azt mondták neki, hogy őt választottak arra, hogy az RB-nél vezessen idén. Tesztelte is a Formula-1-es autót. Ez közvetlenül a silverstone-i futam után történt, egy privát teszt volt. Utána nyert Spában és dupla dobogót szerzett: szombaton győzött, a vasárnapi futamon harmadik lett” – nyilatkozta Boesel a Motorsport brazil kiadásának.
„De aztán a Red Bull valamiért úgy döntött, elküldi az F2-ben a második legjobbját – Ayumu Iwasa volt a legjobb – a programba tartozó hat pilóta közül. Elküldték az akadémiáról a második, harmadik, negyedik és ötödik helyezettet, és csak az utolsót tartották meg, aki Isack Hadjar. Senki sem érti, de ez van” – jegyezte meg. Az említett Hadjar amúgy jelenleg bajnoki második helyen áll az F2-ben, s ő maga nemrég úgy fogalmazott, ő jönne a sorban a Red Bull-juniorok közül az F1-es előléptetést illetően.
Domenicali lehet a MotoGP vezére? Reagált az F1
https://formula.hu/parc-ferme/38689
Vad pletykát indított el a minap a holland Ziggo Sport veterán kommentátora, Jack Plooij: állítása szerint úgy értesült, hogy a FOM vezérigazgatója, Stefano Domenicali a Liberty Media hatalomátvételével – amely felvásárlás amúgy még nem zajlott le – a MotoGP új vezérigazgatója lehet, leváltva a Dorna évtizedek óta regnáló elnökét, Carmelo Ezpeletát.
A híresztelésre hamar reagált az F1, amely a RacingNews365.com szerint cáfolta, hogy Domenicali „szakágváltása” terítéken lenne, míg más F1-es újságírók arról írtak a Twitteren, hogy a forrásaik úgy fogalmazták, hogy „baromság” a pletyka.
„Hírek és változások” jöhetnek Andrettiék F1-es projektje kapcsán?
https://formula.hu/parc-ferme/38688
Annak ellenére, hogy az év elején az F1 elutasította az FIA által jóváhagyott Andretti–Cadillac projektet, az amerikai istálló a háttérben folyamatosan dolgozik, továbbra is a 2026-os csatlakozási szándékot szem előtt tartva: új központot adtak át, szakembereket igazoltak és szélcsatornában is teszteltek már. Most pedig az 1978-as világbajnok Mario Andretti adott biztató nyilatkozatot fia, Michael csapata kapcsán:
„Ez egy olyan témakör, amelyben a fiam, Michael és a vállalata a főszereplők, nem én. Annyit mondhatok, hogy hírek és változások jönnek, én pedig teljes mértékben támogatom a fiam minden döntésben és választásban, amit ebben az időszakban hozott és amiket a jövőben fog, hogy a legjobban kezelje a helyzetet” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak a legendás expilóta.
Ez az Andretti által említett változás utalhat akár arra is, hogy a héten kiderült, hogy távozik az F1-et tulajdonló Liberty Media éléről a vezérigazgató, Greg Maffei: mint arra a RacingNews365.com emlékeztet, Maffei volt az, aki Andretti szerint néhány hónapja kerek-perec kijelentette neki szemtől szembe, hogy minden tőle telhetőt megtesz, hogy elgáncsolja a csatlakozásukat. Ebben hozhat akár változást az új Liberty-vezér személye majd…
fotó: DPPI
McLaren-junior nyerte a Makaói Nagydíjat, drámai Mercedes-siker a GT-ben (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/38687
Természetesen magyar szempontból a legfontosabb esemény a TCR World Tour idényzárója volt a hétvégén Makaóban, ahol Michelisz Norbert újra bajnoki címet szerzett, de a túraautósok versenyein kívül is számos versenyt rendeztek a híres-hírhedt utcai pályán. A csúcsot a formulaautósok jelentették, viszont idén már nem F3-as, hanem Formula Regional Világkupát rendeztek, az FIA indoklása szerint azért, mert az utánpótlás-ranglétra átalakulásával így jobban össze tudják gyűjteni a világ minden tájáról az adott szint legjobbjait.
A vasárnapi futamot – a szombati kaotikus kvalifikációs verseny megnyerése után – az az Ugo Ugochukwu húzta be, aki a McLaren juniorprogramjának a tagja: a 17 éves amerikainak, aki jövőre már az FIA Formula-3-ban fog szerepelni a Premával egy viszonylag szürkébb Formula Regional-szezon ellenére, több biztonsági autós újraindítást is túl kellett élnie a sok balesetet és egy piros zászlót is hozó viadalon. Mögötte a már idén is F3-ban vitézkedő Oliver Goethe és Noel León ért be dobogós pozícióban.
Makaóban rendeztek FIA GT Világkupát is, amelynek vasárnapi főversenyén az esőben három gyártó is esélyes volt a győzelemre. Raffaelle Marciello harmadik makaói sikeréért küzdött a BMW-ben, de a Ferrarival idén Le Mans-t nyerő Antonio Fuoco a hajrára közeledve megelőzte őt – nem sokkal később azonban a Lisszabon-kanyarban azonban összeakadtak és a bukótérbe kerültek, így az egy másik kontaktért büntetett Maro Engel örökölte meg az elsőséget a Mercedesszel – amely márka így már 2019 óta veretlen a távol-keleti helyszínen. A dobogóra Augusto Farfus és Sheldon van der Linde állhatott még fel a BMW-vel.
FUOCO TAKING THE LEAD but wait until the end...
— FIA (@fia) November 17, 2024
Both Marciello and Fuoco missed the Lisboa corner and Maro Engel is now in first position! What a race!
Tune in now for the final lap of the FIA GT World Cup on the FIA YouTube channel. #FIA #MacauGP #FIAGTWorldCup pic.twitter.com/Ao1yajuCAt
Ami pedig a legendás utcai motorversenyt illeti: azt végül a vasárnap reggeli szakadó eső miatt egy az egyben törölni kellett, így a szombati időmérőn elért elsősége révén hirdették ki győztesnek Davey Toddot.
Steiner bánja, hogy nem hagyta ott előbb a Haast
https://formula.hu/parc-ferme/38686
A Haas csapatot Gene Haas pénzéből tető alá hozó Günther Steinert a szezon elején a nagyfőnök kiakolbólította, ám a Drive to Survive által sztárrá tett olaszországi származású szakember nem távolodott el a sportágtól, s továbbra is gyakran megszólal az F1 aktuális kérdéseit illetően. Ezúttal viszont nem másokról, hanem önmagáról, egészen pontosan a Haastól való távozásáról beszélt a Sky podcastjében:
„Nincsenek rossz érzéseim a csapattal szemben” – mondta Steiner, majd kitért arra, hogy mi az egyetlen dolog, amit igazán sajnál: „Akkor érted meg a dolgokat, amikor már nem vagy benne, hiszen amíg benne vagy, csőlátásod van, és úgy látod, hogy ezt kell csinálnod. Soha nem gondolkodsz azon, hogy mi a fenéért csinálod ezt, ennek nincs értelme. De amikor visszatekintesz... 2022 közepén el kellett volna mennem. Utána kezdett nehézzé válni.”
„Nem láttam, hogyan tudnánk előrelépni. Elmentünk a versenyekre, és nagyon örültünk, ha szereztünk. De meddig lehet ezt csinálni? Persze sokáig lehet, de nem nekem. Valami nagyobb célt kell kitűznöm magam elé, mint egyetlen pont megszerzése, mert ez már megvolt. Amikor létrehozol egy F1-es csapatot, először meg akarod alapítani, aztán pontokat szerezni, aztán menni a dobogókért. Mindig kell egy cél. De amikor a Covid lecsapott, minden megakadt. Minden nap ugyanolyan volt, mintha csak egy munkát végeznénk.”
A Mercedes és a Ferrari miatt a Drive to Survive bukásától féltek
https://formula.hu/parc-ferme/38685
A sorozatot ért kritikák ellenére rendkívül népszerű Drive to Survive című sorozat indulásáról osztott meg egy érdekes adalékot az F1 médiajogokért felelős igazgatója, Ian Holmes, aki elismerte, hogy annak idején attól tartottak, hogy a Mercedes és a Ferrari hiánya veszélyezteti a sorozatot – ráadásul az is kiderült, hogy volta arra is esély, hogy ne a Netflixen fusson a széria: „Tárgyalásokat folytattunk egy másik világméretű szolgáltatóval, akiket egy olyan sorozat érdekelt volna, amely egy csapatra fókuszál.”
„Így elpártoltunk tőlük, és végül a Netflixnél kötöttünk ki. De fogalmunk sem volt arról, hogy ilyen sikeres lesz” – mondta Holmes, majd rátért a Mercedes és a Ferrari távolmaradására az első évadtól: „Az első évadban a Mercedes és a Ferrari nem vett részt, és azt gondoltuk, hogy ez egyfajta halálos ítéletet jelenthet a sorozat számára, ám ironikus módon valószínűleg ez volt az egyik dolog, ami segített nekünk, segített demonstrálni a sorozat jellegét és a narratívát, hogy nem arról szól, hogy ki nyerte meg a futamot, vagy ki nyerte a bajnokságot, és ki lett a második.”
„Azt mutatta meg, hogy a nézőket érdeklik az emberekről szóló történetek, a szervezetekről szóló történetek, a kulisszák mögötti történetek” – fejtette ki Holmes. „És ezt azóta több évadban is láthattuk, hiszen a sorozatban előkerült legnagyobb alakok közül néhányan nem a Ferrarinál és a Mercedesnél vannak.”
Az FIA nem kényszeríthette a Renault-t a maradásra
https://formula.hu/parc-ferme/38684
A Renault részéről nemrég erősítették meg, hogy hiába regisztráltak a 2026-tól kezdődő új érára motorszállítóként, mégsem készítenek az új szabályrendszer szerint erőforrást, és az Alpine ettől kezdve a Mercedes erőforrásait használja majd. Az FIA együléses szériákért felelős guruja, Nikolas Tombazis kifejtette, hogy bár nagyon sajnálják a franciák távozását, erőszakkal nem tarthatták őket az F1-ben.
Mint elmondta, az a tény, hogy a Renault regisztrált az új érára, nem jelenti azt, hogy kötelező részt venniük erőforrásgyártóként az F1-ben, a regisztráció ugyanis csak azt a célt szolgálta, hogy az itt befizetett összegből fedezzék az FIA költségeit. „Ez nem arra szolgált, hogy rákényszerítsünk valakit, hogy továbbra is a sportágban maradjon.”
„Ez az évi 120, 130, 140 milliós összeg öt évre vetítve megközelíti az egymilliárdot, és nem hiszem, hogy az FIA valaha is rákényszerítene egy motorgyártót egy 1 milliárd dolláros befektetésre csak azért, mert regisztrált és befizetett egy kis regisztrációs díjat. Mindig is megvolt a lehetősége mindenkinek a távozásra, mi pedig azt szeretnénk, ha az emberek azért maradnának, mert akarnak, nem pedig azért, mert rájuk erőltetjük ezt.”