A Pirelli nem elég jó az F1-hez?
https://formula.hu/parc-ferme/38652
A múlt hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjon számos kritikát kapott a Pirelli – előbb Lewis Hamilton volt az, aki Stefano Domenicalinak panaszkodott az esőgumikról élő adásban, majd Fernando Alonso is kritikus hangot fogalmazott meg az F1 kizárólagos gumigyártójával szemben.
Mario Isola természetesen rögtön az olasz gyártó védelmére kelt, mondván, a szombati időmérő edzés elhalasztása egészen biztosan nem a gumikon múlt.
Nos, azóta Fernando Alonso is odaszúrt egyet a Pirellinek, a kétszeres világbajnok véleménye szerint az olaszok nem nyújtanak F1-hez méltó teljesítményt: „Nem voltak ideálisak a körülmények, valamint a sportágunk csúcsának számító kategóriában nem állnak rendelkezésünkre megfelelő gumiabroncsok” – mondta Alonso, még a brazíliai hétvégére visszautalva.

Russell helyett tartalékosát ülteti autóba az első mexikói F1-es edzésen a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/39886
Újabb vendégszereplőt jelentettek be a hétvégi Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésére: a Mercedesnél ismét Frederik Vesti kap majd lehetőséget. A dán versenyző, aki az Ezüst Nyilak teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedik, Bahrein után ülhet ismét autóba versenyhétvégén, méghozzá ismét George Russell adja át neki a versenygépét az első 60 percre. Ezzel pedig a Mercedes le is tudja a kötelezően előírt négy újoncszerepeltetését, hiszen Kimi Antonelli megfelelt a kritériumoknak az évad első két fordulóján.
Vesti már a hatodik beugró fiatal, akinek mexikói szerepléséről tudunk: a Red Bullnál Arvid Lindblad, a Ferrarinál Antonio Fuoco, a McLarennél Pato O’Ward, a Williamsnél Luke Browning, az Aston Martinnál pedig Jak Crawford vezethet az FP1-en. És lehet, hogy ezzel még nincs vége a sornak, a The Race összegzése ugyanis a Haas és a Racing Bulls is még adós két újoncszerepeltetéssel, sőt az Alpine-nál is még két plusz szabadedzésen való részvételt ígértek Paul Aronnak – és mivel Interlagos és Katar sprinthétvége, Las Vegasban pedig utcai pályáról és szokatlan körülményekről van szó, a csapatok rendszerint az évadzáró Abu Dhabi mellett Mexikót szokták favorizálni erre a célra.

Apriliák a csúcson, Bagnaia a mélyben – így pontoztuk a MotoGP-sek ausztráliai teljesítményét
https://formula.hu/parc-ferme/39885
Bár a Formula Motocast majd csak a Malajziai Nagydíj után érkezik adással, az idén bevezetett versenyzői pontozás az Ausztrál GP kapcsán sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Ferenci Péter ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.
Aligha meglepő, hogy a legnagyobb, konkrétan a maximális pontszámot a MotoGP legújabb futamgyőztese, Raul Fernandez kapta tőlünk, aki tényleg kihozta a legtöbbet az Aprilia számára remek hétvégéből – és ha nem lett volna az indonéz Marc Marquez-eset miatt kapott büntetése, alighanem így tett volna Marco Bezzecchi is. Kiemelendő még a halovány időmérő után dobogót mentő Fabio di Giannantonio, a KTM-esek közül kimagasló Pedro Acosta, a Honda zászlaját immár egyértelműen legmagasabbra tartó Luca Marini teljesítménye, miközben a helyettes versenyzők közül Pol Espargaro top 10-es eredményei érdemeltek tőlünk magas pontszámot.
A lista másik végén a gyári Ducati két versenyzője szerepel, és mivel a Marquez helyére beugró Michele Pirrótól nem volt elvárható, hogy megváltsa a világot, az ismét elképesztő mélységekbe kerülő Francesco Bagnaia kapta a legalacsonyabb pontszámot azzal, hogy csak ideiglenes csapattársát tudta maga mögé utasítani a sprinten, s a futamon is tízen kívüli helyről bukott. Rajta kívül „szokás szerint” Somkiat Chantra, valamint ezúttal a VR46-os Franco Morbidelli nyújtott megítélésünk szerint gyenge teljesítményt Ausztráliában.
| Ducati Team | KTM Factory | ||
| Francesco Bagnaia | 2,5 | Pedro Acosta | 8 |
| Michele Pirro | 3 | Brad Binder | 5 |
| Gresini Ducati | Tech3 KTM | ||
| Alex Marquez | 6,5 | Enea Bastianini | 5,5 |
| Fermin Aldeguer | 4 | Pol Espargaro | 7 |
| VR46 Ducati | Monster Yamaha | ||
| Fabio di Giannantonio | 8 | Fabio Quartararo | 7 |
| Franco Morbidelli | 3 | Alex Rins | 6,5 |
| Aprilia Racing | Pramac Yamaha | ||
| Marco Bezzecchi | 9,5 | Jack Miller | 6 |
| Lorenzo Savadori | 3 | Miguel Oliveira | 4,5 |
| Trackhouse Aprilia | Honda HRC | ||
| Raul Fernandez | 10 | Joan Mir | 5 |
| Ai Ogura | 4 | Luca Marini | 7,5 |
| LCR Honda | |||
| Johann Zarco | 4 | ||
| Somkiat Chantra | 2 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen helyett Lindblad, Hamilton helyett Le Mans-győztes újonc vezet a mexikói FP1-en
https://formula.hu/parc-ferme/39884
A Red Bull bejelentette, hogy a hétvégi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén ismét lehetőséget ad Arvid Lindbladnak: a brit ifjonc ezúttal Max Verstappen autóját vezetheti az első egyórás tréning során. A csapatoknak az idei szabályok értelmében már négyszer (autónként kétszer-kétszer) lehetőséget kell adniuk FP1-en fiatal és a Formula-1-ben legfeljebb két nagydíjon szereplő versenyzőknek. A Red Bull ezzel már a harmadik alkalmát lövi el, hiszen Bahreinben Ayumu Iwasa, míg Silverstone-ban ugyancsak Lindblad ülhetett autóba. Ez azt is jelenti, hogy a Racing Bulls 2026-os ülésére is esélyesnek tartott, a Formula-2-ben viszont idén haloványabb szezont futó pilóta második F1-es edzését teljesítheti majd.
Nem sokkal később a Ferrari is hasonló bejelentést tett: náluk a WEC-istállóban szereplő és Le Mans-győztes Antonio Fuoco kap lehetőséget. Annak ellenére, hogy az olasz évek óta az F1-es gárda fejlesztőpilótájaként is tevékenykedik és többször is tesztelt már korábbi autóval, Formula-1-es nagydíjhétvégén most először ülhet autóba. Méghozzá minden bizonnyal Lewis Hamilton helyén, hiszen előzőleg Dino Beganovic Bahreinben és Spielbergben is Charles Leclerc autóját kapta meg.
Nem ők lesznek az egyedüli vendégszereplők Mexikóvárosban, hiszen a McLarennél Pato O'Ward, a Williamsnél Luke Browning, az Aston Martinnál pedig Jak Crawford kap lehetőséget, utóbbi ráadásul első alkalommal. Nem véletlen, hogy Mexikó népszerű a csapatok körében erre a célra: az alakulatok gyakran hagyják az évad utolsó fázisára az újoncszerepeltetési kötelezettségüket, márpedig a hátralévő helyszínek közül Interlagos és Katar sprintes hétvége, ahol egyetlen szabadedzés áll a versenyzők rendelkezésére, míg Las Vegas a rendhagyó körülményei és utcai jellege miatt nem népszerű ilyen szempontból. Ezért arra is számíthatunk, hogy majd az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon is sokan ellövik még a fennmaradó kötelezettségeiket.

Leclerc: Elsőként akartam elfordulni a lágyakon
https://formula.hu/parc-ferme/39883
Charles Leclerc elárulta, hogy a Ferrari merész gumiválasztása az Amerikai Nagydíjon tudatos stratégiai döntés volt, melynek célja az volt, hogy a rajt után élre álljon. A monacói pilóta egyedüliként használt lágy gumikon indult, miközben a mezőny nagy része közepes keveréket választott.
„A célom az volt, hogy elsőként forduljak az első kanyarban. Nem sikerült, de legalább nyertem egy pozíciót, ami segített tiszta levegőhöz jutni” – mondta Leclerc. A kemény gumikat már a szabadedzésen elvetette, így a Ferrari teljesen más taktikát választott. Bár a győzelem nem jött össze, a harmadik hely igazolta a kockázatos döntés sikerét.

Fotó: Ferrari
Sainz öt rajthelyes büntetést kapott Mexikóra
https://formula.hu/parc-ferme/39882
Carlos Sainz öt rajthelyes büntetést kapott a jövő hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjra, miután az FIA versenybírái őt találták felelősnek a Kimi Antonellivel történt ütközésért az USA Nagydíjon. A Williams spanyol pilótája a 15-ös kanyarban próbált belső íven előzni, ám elfékezte magát, és összeütközött a Mercedes újoncával, aki ennek következtében megpördült.
Bár Antonelli folytatni tudta a versenyt, és végül a 13. helyen zárt, Sainz autója súlyosan megsérült, így kénytelen volt feladni a futamot. A verseny után a sportfelügyelők megállapították, hogy Sainz nem volt elég közel Antonelli autójához a kanyar csúcspontján ahhoz, hogy előzési jogot formálhasson, így nem kellett számára helyet hagynia az olasznak. A döntés értelmében Sainz a mexikói futamon öt hellyel hátrébbról indul majd, továbbá két büntetőpontot is kapott, így már négy pontnál tart a szuperlicenszén az elmúlt 12 hónapban.
Carlos Sainz is OUT after making contact with Kimi Antonelli!
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Here's what happened... #F1 #USGP pic.twitter.com/OIIUH031CO
Furcsa dolog miatt kapott pénzbírságot a Red Bull F1-es csapata
https://formula.hu/parc-ferme/39881
Az FIA 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtotta a Red Bull csapatát a Formula–1-es USA Nagydíjat követően, miután egy csapattag megszegte a biztonsági előírásokat a rajtrácson. A bírságból 25 ezer eurót felfüggesztettek az idény hátralévő részére, de a sportszövetség egyértelműen jelezte: nem tolerálja az ilyen jellegű incidenseket.

Fotó: Red Bull Content Pool
Az eset Lando Norris rajthelye körül történt, aki a második pozícióból indult Max Verstappen mögül. Egy Red Bull-csapattag a felvezető kör megkezdése után próbált visszatérni a rajtrácshoz, hogy eltávolítson egy segédszalagot, amelyet Norris rajthelye mellé ragasztottak fel az autók pontos pozicionálásának segítésére. Ez az a ragasztócsík, amely a versenyzők számára segít beállni a rajthelyükre a korlátozott látási viszonyok miatt. Az eset furcsasága, hogy a Red Bull dolgozója valószínűleg szándékosan akarta eltávolítani ezt a jelzést, megnehezítve ezzel Norris dolgát. A pályabírók ekkor már épp a rajtrács lezárásán dolgoztak, ám az illető figyelmen kívül hagyta felszólításaikat, ami az FIA szerint komoly biztonsági kockázatot jelentett.
A versenybírók hangsúlyozták: a verseny kezdete előtti percekben szigorúan tilos bárkinek visszatérnie a pályára vagy akadályozni a lezárási folyamatot. Az FIA szerint még akkor is büntetendő a cselekedet, ha a csapattag állítása szerint nem észlelte a bírók figyelmeztetését. Az ügy súlyossága miatt ítélték meg az anyagi szankciót, egyértelmű üzenetet küldve a csapatoknak, hogy az ilyen mulasztások nem férnek bele a Formula–1 biztonsági normáiba.
TCR: Michelisz koreai top 10-es helyezésekkel őrzi bajnoki ötödik pozícióját
https://formula.hu/parc-ferme/39880
A dél-koreai Inje Speedium versenypálya adott otthont a hétvégén a TCR World Tour idei hatodik állomásának, ahova a BRC Hyundai egy újonnan homologizált, nagyobb turbóval rendelkező modellel érkezett meg. Ez csak mérsékelt sikereket hozott a hazai gyártónak, mert bár az első futamot a TCR Australia szériában szereplő Josh Buchan nyerte egy Hyundaijal, az még a régebbi verziójú versenygép volt, míg Mikel Azcona a fordított rajtrácsnak köszönhetően uralta a második versenyt. Az utolsó viadalon aztán a Lynk & Co aratott kettős győzelmet Thed Björk vezetésével – a svéd fel is zárkózott a bajnokságban márkatársa, Yann Ehrlacher mögé, átlépve a hondás Esteban Guerrierit.
Michelisz Norbert mindhárom futamon pontokat szerzett: sorban a 11., a 8. és a 9. helyeken végzett. Ezzel a címvédő hyundaios őrzi ötödik helyét a bajnoki összetettben – igaz, Ma Qing Hua hét, Ignacio Montenegro 16, Aurélien Comte 23 pontos távolságból követi őt. „Nem úgy alakult a hétvége, ahogy szerettem volna, mert a pluszsúly okozta hátrány ellenére is többet reméltem. Ugyanakkor voltak szép pillanataink, sokat fejlődtünk az autó beállításaival, és fontos pontokat sikerült gyűjtenem. Külön öröm számomra, hogy a csapat összességében sikeres hétvégét zárt, ami nagyon fontos volt nekünk ezen a helyszínen” – értékelt a közösségi oldalán megosztott bejegyzésben Michelisz. Folytatás Kínában, majd az idény Makaóban zárul.
A bajnokság állása:
| 1. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 374 |
| 2. | Thed Björk | Lynk & Co | 332 |
| 3. | Esteban Guerrieri | Honda | 329 |
| 4. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 281 |
| 5. | Michelisz Norbert | Hyundai | 226 |
| 6. | Ma Qing Hua | Lynk & Co | 219 |
| 7. | Ignacio Montenegro | Honda | 210 |
| 8. | Aurélien Comte | Cupra | 203 |
| 9. | Mikel Azcona | Hyundai | 198 |
| 10. | Nestor Girolami | Hyundai | 192 |

Lawson: Tsunoda lehet dühös rám, engem nem izgat
https://formula.hu/parc-ferme/39879
A sprintkvalifikációhoz hasonlóan, melyen SQ1-es kieséséért Liam Lawsont hibáztatta, Yuki Tsunoda a normál időmérőn is kifakadt a testvércsapat versenyzőjére. A japán már a Q2 során azt rádiózta, hogy Lawson „szándékosan zavar” és „pokolian lassít” a kanyarokban.
A kvalifikáció után is az új-zélandit okolta: „Láttam, hogy nagyon-nagyon lassan megy a 11-es kanyarban, mintha várna rám, a kanyar közepén. Nem ideális, pedig addig megvolt a tempóm a Q3-ba jutásra, ezzel viszont mindent elbuktam” – hibáztatta a Q2-es kiesésért a Racing Bulls pilótáját a Red Bull-os. Hozzátette, nem biztos benne, hogy Lawson szándékos volt, de el akar beszélgetni vele.
Lawson így reagált a médián keresztül Tsunodára: „Őszintén szólva abszolút elképzelésem sincs, miért panaszkodik. Nem emlékszem, hogy előtte haladtam volna a mai időmérőn. Nyilván dühös, lehet is dühös, de engem nem izgat.”
Tsunoda 13. helyen zárta a kvalifikációt, és végül Lawson is csak eggyel jobb helyen, 12. pozícióban végzett – az új-zélandi elmondta, az 1-es kanyarban egy váratlan széllökés zökkentette ki az autót az egyensúlyából a legrosszabb pillanatban, ezért hiúsult meg a továbbjutás.

Bearman: Azt hittem, megkapom az eltiltást
https://formula.hu/parc-ferme/39878
Megúszta az egy futamra szóló eltiltást Oliver Bearman, aki Andrea Kimi Antonellivel akadt össze az F1-es USA Nagydíj sprintfutamán tegnap. A britet találták bűnösnek a versenybírók az incidensben, viszont tíz másodperces időbüntetése mellé nem járt büntetőpont, ami nagy szerencse, hiszen az újonc csupán két pontra van az eltiltástól.
„Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de szerintem eléggé kitoltak velem ma. Egy darabig azt hittem, eltiltanak a következő futamtól. Nagyon ideges voltam. Emiatt feltüzeltem magam” – mondta Bearman a Formula.hu jelenlétében.

„Szerintem elég nagy butaság volt ezért tíz másodpercet adni. Nem akarok olyanokat mondani, amiket nem lenne szabad, de szerintem elég szigorúan bántak velem.”
A sprintfutam után aztán sikerült javítania az időmérőn a Haas fiataljának, aki a középmezőny legjobbjaként a nyolcadik helyen zárt.
„Elég nehéz volt ez a hétvége számomra. Csak a sprintkvalifikáció során raktuk fel a fejlesztéseket az autómra, a pálya elég hepehupás volt, a pilóták szerint nehéz itt vezetni. Tudtam, hogy nagy kihívás lesz, de most, hogy megszereztem a nyolcadik helyet, nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk a csapattal.”
Így áll(na) a 2025-ös F1-es sprintbajnokság két futammal a vége előtt
https://formula.hu/parc-ferme/39877
A sprinttel kapcsolatos elégedetlenkedés miatt még 2023-ban felmerült a gondolat, hogy esetleg külön bajnokságban értékeljék a sprintek eredményeit. Bár ezt a megoldást azóta sem vezették be, játsszunk el a gondolattal, hogy állna az idei sprintbajnokság féltávnál.
Az egyéni pontverseny fölényes vezető helyét elveszítette a rajtnál kieső Oscar Piastri, a győztes Max Verstappen viszont az élre ugrott a harmadik helyről, Lewis Hamilton és George Russell pedig újabb erős sprinteredményével egészen az ötödik helyig taszította vissza Lando Norrist – sőt, Leclerc is megérkezett a mclarenes brit nyakára. Nincs már versenyző, aki az összes sprinten pontot szerzett volna, hármon viszont a négy élcsapat mindhárom pilótájának sikerült ez.

A McLaren tehát nullázott, és ezzel a Ferrari megközelítette a wokingiakat a pontverseny élén, míg a csapatok között a Williams előreugrott az ötödik helyre, miután Sainz harmadik és Albon hatodik helyének köszönhetően holtversenyben a második legtöbb pontot szerezték Austinban.
| CHI | MIA | BEL | USA | |||
| 1. | Max Verstappen | 6 | 8 | 8 | 22 | |
| 2. | Oscar Piastri | 7 | 7 | 7 | 21 | |
| 3. | Lewis Hamilton | 8 | 6 | 5 | 19 | |
| 4. | George Russell | 5 | 5 | 7 | 17 | |
| 5. | Lando Norris | 1 | 8 | 6 | 15 | |
| 6. | Charles Leclerc | 4 | 5 | 4 | 13 | |
| 7. | Carlos Sainz | 3 | 6 | 9 | ||
| 8. | Yuki Tsunoda | 3 | 3 | 2 | 8 | |
| 9. | Kimi Antonelli | 2 | 2 | 1 | 5 | |
| 10. | Lance Stroll | 4 | 4 | |||
| = | Esteban Ocon | 4 | 4 | |||
| 12. | Alexander Albon | 3 | 3 | |||
| 13. | Oliver Bearman | 2 | 2 | |||
| 14. | Pierre Gasly | 1 | 1 | |||
| = | Isack Hadjar | 1 | 1 | |||
| CHI | MIA | BEL | USA | |||
| 1. | McLaren | 8 | 15 | 13 | 36 | |
| 2. | Ferrari | 12 | 6 | 5 | 9 | 32 |
| 3. | Red Bull | 6 | 3 | 8 | 10 | 27 |
| 4. | Mercedes | 7 | 7 | 8 | 22 | |
| 5. | Williams | 3 | 9 | 12 | ||
| 6. | Haas | 6 | 6 | |||
| 7. | Aston Martin | 4 | 4 | |||
| 8. | Racing Bulls | 3 | 1 | 4 | ||
| 9. | Alpine | 1 | 1 | |||
| 10. | Sauber | 0 |
„Tíz évig dolgozott érte” – Piastri mérnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39874
Oscar Piastri versenymérnöke, a korábbi olimpikon Tom Stallard szerint sem neki, sem az ausztrál versenyzőnek nem jelent gondot a bajnoki küzdelemmel járó egyre nagyobb nyomás, sőt, kifejezetten élvezik a helyzetet.
Stallard az ESPN-nek nyilatkozva hangsúlyozta: ez az a pillanat, amiért éveken át dolgoztak.
„Remélhetőleg jövőre is ugyanebben a helyzetben leszünk, de most abszolút érezzük a négyévente visszatérő olimpiai érzést: ez a mi esélyünk.”
Stallard szerint a bajnoki nyomást nem „csodával”, hanem precíz végrehajtással lehet kezelni.
„A nyomás kezelése arról szól, hogy azt csinálod, amiben jó vagy, nem pedig arról, hogy valami varázslatosat művelsz. Amikor a világ ezt kívülről varázslatnak látja, az valójában csak az, hogy elvégzed a munkát. Ez a nyomás olyasvalami, amiért Oscar tíz évig, vagy még annál is tovább dolgozott. Nagyon ritka, hogy valaki világbajnok legyen anélkül, hogy képes lenne kezelni ezt. Mi pontosan ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk.”

Stroll megtorpedózta Ocont, jön az öt rajthelyes büntetés
https://formula.hu/parc-ferme/39876
Lance Stroll számára rosszul zárult az austini F1-es sprint: az Aston Martin versenyzője a hajrában eltalálta Esteban Ocont, amivel mindkettejük versenyének vége lett. A baleset miatt a biztonsági autó is pályára gurult, és a leintésig már nem is jött újraindítás – így a kanadai hibája gyakorlatilag lezárta a futamot.
A felügyelők a verseny után meghallgatták Strollt és Ocont, valamint mindkét csapat képviselőit, és részletesen elemezték a fedélzeti kamerák felvételeit. Az indoklás szerint a 18-as rajtszámú Aston Martin a célegyenes végén próbált előzni a belső íven, de Stroll rosszul mérte fel a féktávot, és összeütközött a Haast vezető franciával.
A döntés egyértelmű volt: a sportfelügyelők Strollt találták teljes mértékben hibásnak. „A 18-as autó a belső íven kísérelt meg előzést az 1-es kanyarban, de rosszul ítélte meg a fékezést, és összeütközött a 31-es autóval. A felügyelők megállapították, hogy teljes mértékben a 18-as autó versenyzője felelős” – áll a jelentésben.
Mivel Stroll nem fejezte be a sprintet, a büntetést a vasárnapi futam rajtsorrendjében hajtják végre: öt rajthelyes hátrasorolást kapott. Emellett két büntetőpontot is hozzáírtak a licencéhez, amivel már hét pontnál jár a tizenkét hónapos időszakban.

Közleményt adott ki Vasseur kapcsán a Ferrari elnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39875
Rövid közleményben reagált az elmúlt időszak pletykáira John Elkann, a Ferrari elnöke, aki megerősítette, hogy továbbra is hisznek Frederic Vasseurben és a munkájában. A kommünikét azok után adta ki a Scuderia első embere, hogy az utóbbi időben annak ellenére is terjengtek találgatások Vasseur távozásáról és arról, hogy esetleg Maranellóban köthet ki a Red Bulltól nemrég távozott Christian Horner, hogy a csapatfőnök hosszabbítását néhány hónapja erősítették meg csupán. Az austini hétvége kezdetén Lewis Hamilton és Charles Leclerc is zavarónak nevezte a híreszteléseket, most pedig Elkann igyekezett rövidre zárni azokat:
„Szeretném kifejezni a maximális bizalmunkat a csapatfőnökünkben, Fred Vassuerben, és abban a munkában, amelyet a Scuderia Ferrarinál dolgozó kollégáink együtt végez – a szerelőkkel, a mérnökökkel és a pilótákkal, akik a hétvégén Austinban versenyeznek. Szeretném megerősíteni a csapatmunka fontosságát is, hogy továbbra is az egyetlen célra koncentráljunk, ami számít: hogy mindig a legjobbunkat nyújtsuk a pályán” – fogalmazott a közleményben a Ferrari elnöke.

Elromlott Antonelli mellénye, hűtés helyett fűteni kezdett
https://formula.hu/parc-ferme/39873
Kimi Antonelli elismerte, hogy az F1 legújabb biztonsági funkciójának váratlan meghibásodása miatt „melegedett” hűsölés helyett.
A hétvégi USA Nagydíj előtt az FIA a Circuit of the Americas pályán uralkodó extrém hőmérséklet miatt hőveszélyesnek nyilvánította az eseményt. A hőmérő a sprintkvalifikáció kezdetén 33 °C-ot mutatott. Ebben a szezonban a pilótáknak lehetőségük van egy új hűtőmellény viselésére, amelybe jeges vizet pumpálnak a hűtés érdekében.

A Mercedes pilótája, Antonelli viselte a mellényt a sprintidőmérőn, de az váratlanul cserbenhagyta.
„Néhány fizikai problémám miatt nehezen boldogultam az autóval” – mondta Antonelli.
„De őszintén szólva az autó jól ment, és magabiztos voltam az SQ2-ben. Hűtőmellényt viseltem, de az meghibásodott, így ahelyett, hogy hűtött volna, felmelegített, ezért nagyon nehezen boldogultam a pályán.”
Először ülhet F1-es autóba versenyhétvégén az Aston amerikai tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/39871
Jak Crawford, az Aston Martin tartalékversenyzője és Formula–2-es pilótája a jövő heti Mexikóvárosi Nagydíj pénteki első szabadedzésén debütál a Formula–1-ben. Az amerikai versenyző Lance Stroll helyét veszi át az FP1 során, míg a kanadai pilóta a második szabadedzésre visszatér az AMR25 volánja mögé. A houstoni születésű Crawford az elmúlt években több mint 2000 kilométernyi tesztet teljesített F1-es technikával, emellett rendszeresen részt vesz a csapat szimulátoros munkájában a silverstone-i gyárban, azonban ez lesz az első alkalom, hogy hivatalos F1-es versenyhétvégén kap lehetőséget.
Crawford szereplése az Aston Martin számára a harmadik kötelező újoncbemutatkozást jelenti az idei szezonban, miután Felipe Drugovich korábban Bahreinben és Magyarországon kapott lehetőséget Fernando Alonso helyén. A szabályok értelmében minden csapatnak két különböző, még F1-es versenyen nem induló versenyzőt kell neveznie összesen négy első szabadedzésre a szezon során, így Strollnak még egy alkalommal – várhatóan az idényzáró Abu Dhabi Nagydíjon – át kell adnia az autóját egy fiatal tehetségnek. „Nagyon izgatott vagyok, hogy Mexikóban, egy hivatalos F1-es edzésen vezethetem az AMR25-öt” – nyilatkozta Crawford. „Egész évben szorosan együtt dolgoztam a csapattal, így különleges pillanat lesz számomra, hogy végre éles helyzetben is bizonyíthatok.”

Fotó: Aston Martin F1
„Tanulni kell a hibából” – Wolff szerint nem történt szándékos flörtölés Verstappennel
https://formula.hu/parc-ferme/39872
Toto Wolff állítja: csupán véletlen egybeesés volt, hogy a nyáron ugyanazon a helyen kötöttek ki Max Verstappennel, és hiba volt, hogy ezzel pletykákat gerjesztettek. A Mercedes F1-es csapatvezetőjét azok után kérdezte a Sky Sports F1 az érintett felek által többször is megerősített Verstappen-egyeztetésekről és az azokkal kapcsolatos stratégiájáról, hogy az Ezüst Nyilak a napokban végre hivatalosan is bejelentették, hogy 2026-ra marad a George Russell, Kimi Antonelli párosuk (igaz, a közleményük csak a következő szezont említette, a szerződések pontos hosszára nem derült fény).
„Az igazság az, hogy tanulni kell a hibából. Nem volt semmilyen szándékos flörtölés. Csak véletlen egybeesés” – fogalmazott Wolff. „Világos volt, hogy szükség volt erre a megbeszélésre. Egy helyen kötöttünk ki nyáron, ami nyilván nem festett jól és mindenkit destabilizált. De ez már a múlt. Most, hogy minden tisztázódott és aláírtuk a szerződéseket, továbblépünk.”
A Mercedes-vezér korábban utalt rá, hogy nem félne összeültetni a köztudottan nem túl jó viszonyt ápoló Verstappent és Russell – most így beszélt erről: „Határozottan jó szórakozás lenne mindenki számára! De nem akarunk semmilyen pletykát gerjeszteni. Kimi és George azok, akiket akarunk a jövőben. És ez egy jó felállás” – igyekezett lezárni a témát Wolff.

Egyedüli jelölt maradt Ben Sulayem
https://formula.hu/parc-ferme/39870
Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem várhatóan egyedüli jelöltként indulhat a december 12-i tisztújításon, miután fő kihívója, Tim Mayer visszalépett. Az amerikai jelölt hivatalosan nem tudta összegyűjteni a szükséges támogatást ahhoz, hogy formálisan is elindulhasson a pozícióért. Ennek kulcsa egyébként Bernie Ecclestone felesége, Fabiana, aki egyedüli képviselő Dél-Amerikában, aki már biztosította támogatása felől a jelenlegi elnököt, a jelöltséghez pedig szükség van legalább egy támogatóra az FIA hat régiójából világszerte.
Mayer júliusban, a Brit Nagydíj hétvégéjén jelentette be indulási szándékát, és kemény kritikával illette Ben Sulayemet, akinek „rettegésen alapuló uralmát” akarta megszüntetni. Az elmúlt hetekben más nevek is felmerültek, mint például Laura Villars és Virginie Philipott, de az is világossá vált, hogy szinte lehetetlen teljesíteni a jelöltséghez szükséges feltételeket.

MotoGP: Bezzecchi büntetéssel és hatalmas körrekorddal nyitott Phillip Islanden
https://formula.hu/parc-ferme/39869
Marco Bezzecchi elsőségével zárult a MotoGP Ausztrál Nagydíjának első napja: a délelőtti szabadedzésen még a hazai hős Jack Miller volt a leggyorsabb, délután viszont az Aprilia olasz motorosa 1:26,492-es óriási rekordidővel – ez több mint hét tizeddel jobb az előző csúcsnál – ragadta magához a kezdeményezést (miközben a futamon majd dupla hosszúkörös büntetés vár rá a Marc Marquezzel történt indonéziai ütközésért). A noalei gyártó ráadásul kettős sikert könyvelhetett el, hiszen a Trackhouse-t erősítő Raul Fernandez lett Bezzecchi mögött a második, megelőzve a VR46 Ducatin ülő Fabio di Giannantoniót.
Jól kezdett a Yamaha is, hiszen a gyári páros, Fabio Quartararo és Alex Rins a negyedik és hatodik helyen zárt – kettejük közé Alex Marquez fért be a Gresini Ducatival. Luca Marini hetedik a Hondával, a sérült Maverick Vinalest pótló Pol Espargaro legjobb KTM-esként a nyolcadik, míg Francesco Bagnaia hullámvasútszerű edzések után lett kilencedik: mindkét gyakorláson egyből megszakította az első körét és motort cserélt a bokszban. Rajtuk kívül az edzés első felében eleső Pedro Acosta verekedte még be magát a szombati időmérő második szakaszába, viszont a Q1-ben lesz jelenése például a legutóbbi győztes Fermin Aldeguernek, valamint az FP1-et még behúzó Millernek. Jorge Martin és Marc Marquez helyettesei, Lorenzo Savadori és Michele Pirro csak a sor végén.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'26.492 | |
| 2. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'26.783 | 0.291 |
| 3. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'26.912 | 0.420 |
| 4. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'26.926 | 0.434 |
| 5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'26.945 | 0.453 |
| 6. | Alex Rins | Yamaha | 1'27.006 | 0.514 |
| 7. | Luca Marini | Honda | 1'27.051 | 0.559 |
| 8. | Pol Espargaró | Tech3 KTM | 1'27.054 | 0.562 |
| 9. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'27.132 | 0.640 |
| 10. | Pedro Acosta | KTM | 1'27.145 | 0.653 |
| 11. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'27.150 | 0.658 |
| 12. | Brad Binder | KTM | 1'27.269 | 0.777 |
| 13. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'27.309 | 0.817 |
| 14. | Joan Mir | Honda | 1'27.319 | 0.827 |
| 15. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'27.376 | 0.884 |
| 16. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'27.696 | 1.204 |
| 17. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'27.906 | 1.414 |
| 18. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'27.920 | 1.428 |
| 19. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'27.978 | 1.486 |
| 20. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'28.115 | 1.623 |
| 21. | Michele Pirro | Ducati | 1'29.040 | 2.548 |
| 22. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'29.112 | 2.620 |

fotó: Michelin Motorsport
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ralf Schumacher szerint több F1-es pilóta „sokkal rosszabb”, mint Mick
https://formula.hu/parc-ferme/39866
Ralf Schumacher éles kritikát fogalmazott meg több jelenlegi Formula–1-es versenyzővel szemben, miközben ismét kiállt unokaöccse, Mick Schumacher mellett. A hatszoros futamgyőztes a Sky Sport Germany podcastjében azt mondta: szerinte Mick jobb, mint Yuki Tsunoda, Liam Lawson és Franco Colapinto.
„Ha megnézed a jelenlegi F1-es pilóták karrierjét, akkor az a véleményem, hogy Mick legalábbis Yuki Tsunodánál jobb” – mondta a német expilóta. „És szerintem Liam Lawsonnál is jobb… Franco Colapinto nagyon erősen kezdett, de eddig nem mutatta azt a fejlődést, amit kellett volna. Ezért mondom, hogy mindhárman rosszabbak Micknél, sőt, akár sokkal rosszabbak. Ezért nem értem ezt az egészet, persze az emberek megint azt mondják majd, persze, ezt a nagybátyja mondja.”

A korábbi F1-es pilóta úgy véli, a csapatfőnökök hibát követtek el, amiért nem adtak újabb esélyt unokaöccsének, aki 2022 végén veszítette el F1-es ülését a Haasnál. Azóta a Mercedesnél dolgozott tartalékversenyzőként, és ez Alpine endurance-programjában versenyez, a legújabb hírek szerint pedig az Egyesült Államok felé kacsingat: nemrég IndyCar-tesztet teljesített a Rahal Letterman Lanigan Racinggel.
Ralf Schumacher ugyanakkor kételkedik abban, hogy Amerika lenne a megfelelő út: „Nem gondolom, hogy ez lenne a jó választás, de a csapatfőnökök hibáztak, amikor nem hívták őt.”
Lawson: Az embereknek nagyon rövid memóriájuk van az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39868
Liam Lawson szerint az F1-ben rendkívül rövid az emberek memóriája, ezért a versenyzőknek újra és újra bizonyítaniuk kell – még akkor is, ha néhány hete épp kiemelkedő eredményt értek el.
A 23 éves új-zélandi versnenyzőt két gyenge Red Bullnál töltött hétvége után visszafokozták év elején a Racing Bullshoz, ahol nemrég megszerezte karrierje eddigi legjobb eredményét: ötödik lett a bakui futamon Azerbajdzsánban.
Lawson számára Austinban újabb lehetőség nyílik arra, hogy megerősítse helyét a Red Bull családban, még ha tudja is, hogy az F1-ben egy jó eredmény önmagában kevés.
„Őszintén szólva, ez a hétvége ugyanolyan fontos, mint bármelyik másik. Ez a sport nagyon gyorsan változik. Akármilyen jó futamaid is vannak, az embereknek az F1-ben nagyon rövid a memóriájuk. A lényeg, hogy minden hétvégén konzisztensen hozzuk az eredményeket. A jövőmről való döntésnem az én kezemben van. Nekem annyi a feladatom, hogy teljesítsek, minden alkalommal a maximumot nyújtva” – ismételte önmagát Lawson Austinban, a Formula.hu jelenlétében zajló sajtótájékoztatón.
