Visszatérne a jövőben a Ferrarihoz Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38621
Négy futama maradt Carlos Sainznak a Ferrari színeiben, mielőtt az év végén távozna a Williams csapatához. A maranellóiak pilótája elmondása szerint hatalmas nyomást helyezett magára, mert mindenképpen akart még egy futamgyőzelmet szerezni a legendás alakulattal. A spanyol versenyző a Formula.hu jelenlétében arra a kérdésre is válaszolt, hogy benne van-e a pakliban, hogy Lewis Hamilton visszavonulása után visszatér az olasz csapathoz.
„Természetesen igen, az ajtó mindig nyitva lesz előttem a Ferrarihoz. Viszont a rövid és közép távon ez nem változtat a Williamshez és a projektjükhöz való hozzáállásomon. Mindig is az volt a célom, hogy a lehető legjobbamat nyújtsam az utolsó futamaimon a Ferrarival. Ez elég nehéz feladat, mert tudod, hogy az év végén távozni fogsz a csapattól, és én az a fajta ember vagyok, aki szeret a közép és hosszú távú projektekre koncentrálni. Az, hogy nincs valami, amit várhatok itt a jövőben, elég nagy kihívást jelent nekem” – mondta Sainz, ezután még egyszer hozzátette: „Viszont soha ne mondd, hogy soha (az eredeti kérdésre visszatérve – a szerk.).”
Perez csak a bokszutcából rajtolhat
https://formula.hu/parc-ferme/38148
Sergio Perez autójában több komponenst is kicseréltek a verseny előtt, így a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a magyar idő szerint 16 órakor rajtoló Brit Nagydíjnak.
Perez számára rendkívül balszerencsésen alakult a szombati időmérő edzés, a bajnoki tabella ötödik helyén álló versenyző hibázott a Q1-ben, melynek következtében a kavicságyba sodródott, így már a kvalifikáció első szakaszában kiesett.
A 11-es rajtszámú Red Bull a tervek szerint a 19. helyről várta volna a piros lámpák kialvását, ám a Red Bull belső égésű motort, vezérlőelektronikát, valamint energiatároló egységet cserélt Perez autójában, melynek értelmében a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a Brit Nagydíjnak.
Brown is elgondolkodna Perez leváltásán
https://formula.hu/parc-ferme/38147
Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója Silverstone-ban úgy nyilatkozott, a Red Bull helyében ő is elgondolkodna a gyenge formában lévő Sergio Perez leváltásán.
Perez rossz szériája ezen a hétvégén is folytatódott, a mexikói versenyző a kavicsácsban zárta a szombati időmérő edzés első szakaszát, így rögtön a Q1-ben kiesett.
A helyszínen tartózkodó újságírók Zak Brown véleményére volt kíváncsi Perezt illetően, Brown pedig elmondta, hogy a Red Bull helyében ő is elgondolkodna Perez leváltásán.
„Biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezt teszik. Nagyon aggasztó a gyenge teljesítménye, biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezen a véleményen vannak. Másrészről viszont kedvelem Sergiót, szóval nem szeretnék többet beszélni a témáról” – mondta Brown.
56 és fél éve nem történt olyan az F1-ben, mint tegnap
https://formula.hu/parc-ferme/38146
Jim Clark karrierjének utolsó versenyén, az 1968-as Dél-afrikai Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy egy F1-es rajtrács első három helyére brit versenyző álljon fel – az időmérő edzést furcsamód még az előző évben, egészen pontosan 1967. december 31-én rendezték. A Kyalami versenypályán Jim Clark 1:21,6-os idővel szerezte meg a rajtelsőséget egy Lotus volánja mögött, márkatársának, Graham Hillnek egy másodpercet, a Matrával induló Jackie Stewartnak pedig 1,1-et adott.
A Lotusok a másnapi versenyen kettős győzelmet arattak változatlan sorrendben, a rajtnál az élre álló, és sokáig a második helyen haladó Stewart viszont motorhiba miatt kiesett, így végül a későbbi világbajnok Jochen Rindt szerezte meg a dobogó alsó fokát, aki a címvédő Denny Hulme helyét vette át a Brabham istállónál.
Ez volt az utolsó alkalom, hogy egy F1-es időmérő edzés első három helyén három brit versenyző zárt – egészen tegnapig.
Akkor is a Ferrarihoz igazolt volna-e Hamilton, ha tavaly így teljesít a Mercedes?
https://formula.hu/parc-ferme/38145
Kisajátította az első rajtsort a Formula-1-es Brit Nagydíjra a Mercedes George Russell és Lewis Hamilton révén. A szezont nagyjából negyedik erőként kezdő alakulat látványosan fejlődött az utóbbi hetekben, Russell révén már Kanadában is szereztek pole-t és dobogót, legutóbb Spielbergben pedig egy szerencsés győzelmet is, míg Hamilton Barcelonában állhatott fel a pódiumra. Mindeközben a Ferrari az erősorrend második helyéről visszacsúszott abba a pozícióba nagyjából, ahol a Mercedes kezdte az évadot.
Mindez Hamilton szempontjából lehet érdekes fejlemény, hiszen már a 2024-es szezon rajtja előtt eldőlt, hogy a hétszeres F1-es világbajnok az idény végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a vörösöknél fog versenyezni. Így pedig a silverstone-i kvalifikáció után meg is kapta a kérdést a sajtótájékoztatón, hogy akkor is Ferrariban látnánk-e 2025-ben, ha tavaly év végén is ugyanolyan autót adott volna alá a Mercedes, mint most. Hamilton elsőre mintha nem teljesen értette volna a kérdést, utána azonban rövid, de határozott választ adott: „Igen. Igen.”
Ítéletidő Silverstone-ban, nem tartották meg az F3 sprintfutamát
https://formula.hu/parc-ferme/38144
Szörnyű ítéletidő csapott le Silverstone-ra a szombati nap elején, ezt pedig először a Formula-3-asok bánták. A juniorkategória sprintfutamát ma reggel kellett volna megrendezniük, viszont a zuhogó eső miatt többször is elhalasztották a rajtot, mígnem teljesen eltörölték a versenyt. Az eső mértékét jól mutatja, hogy még a biztonsági autó is majdnem a sóderágyban végezte, mikor kiküldték a pályára felmérni a körülményeket.
Drama before we even reach the grid
— Formula 3 (@Formula3) July 6, 2024
The start is still delayed due the conditions at Silverstone.#F3 #BritishGP pic.twitter.com/N5rborKwPM
Mivel a Formula-1-es menetrendet nem szeretnék felborítani a betétfutamok miatt, az F3-as futamot csak akkor tudják pótolni a mai napon, ha sikerül találni neki helyet a programban a délután folyamán úgy, hogy az nem ütközik az F1-es harmadik szabadedzéssel és az időmérővel. Előbbi tervezett kezdési időpontja magyar idő szerint délután fél egy.
Frissítés: A futamot magyar idő szerint ma este hét órára rakták át.
Verstappen szerint elfogult a brit média
https://formula.hu/parc-ferme/38143
Max Verstapennek ezen a hétvégén is számos kérdésre kellett választ adnia a Norisszal történt ausztriai incidensével kapcsolatban, a holland pedig nem volt rest odaszúrni egyet a brit médiának.
A háromszoros világbajnok szerint a britek dominálják az F1-es médiát és minden esetben hazájuk versenyzői mögött állnak.
„Az F1-es média 80-85 százaléka brit. Ez egy elég domináns erő, a legtöbbjük pedig a hazai versenyzőjét preferálja. Ha történik egy incidens, akkor a saját honfitársuk oldalán állnak. A médiában dolgozó korábbi versenyzők többsége is brit, szóval kissé egyoldalú a dolog” – mondta Verstappen.
„Azok után, ahogy felnőttem, ezek a dolgok nem tudnak kizökkenteni, csupán apró zavaró tényezőkről beszélünk. Tudom, hogy miként kell fókuszálnom a versenyzésre és hogyan tudom kihozni a legjobbat önmagamból – még úgy is, hogy tudom mi történik a háttérben” – tette hozzá Verstappen.
Steiner támogatja Mick Schumacher F1-es visszatérését
https://formula.hu/parc-ferme/38140
Ralf Schumacher nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem hajlandó az immár hozzá hasonlóan a médiában szerepet vállaló Günther Steinerrel együtt dolgozni, mivel a Haas korábbi csapatfőnöke véleménye szerint „meg akarja akadályozni” unokaöccse, Mick Schumacher visszatérését. Steiner most reagált Schumacher vádjaira, s hangsúlyozta, hogy ő a maga részéről támogatja egykori versenyzőjét abban, hogy ismét feltűnjön a rajtrácson:
„Amikor Mick nálunk versenyzett, sok autót összetört és sok fejfájást okozott, de amúgy rendes srác. Hogy visszatérne az F1-be? Részemről teljesen rendben van!” – mondta az egykori csapatfőnök Londonban, majd így folytatta: „Sosem mondtam, hogy rossz versenyző, lehetőséget kell kapnia, hogy megmutassa, mire képes, én pedig maximálisan támogatom ebben.”
„Akkoriban a Haasnál nem akartuk megtartani, mert változást akartunk csapatszinten, tapasztalatra volt szükségünk, és így is tettünk. A tapasztalat idővel épül csak fel, és neki ez nem volt meg. Szerintem akkor helyesen cselekedtünk, de ha Mick valakitől lehetőséget kap, örülök neki.”
Vinales körrekorddal, Marquez bukással nyitott a Sachsenringen
https://formula.hu/parc-ferme/38139
Alig néhány nappal az asseni futam után már a Sachsenringen, a Német Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délelőtti tét nélküli tréningen a vb-éllovas Jorge Martin volt a leggyorsabb, megelőzve a bukást is begyűjtő Marc Marquezt, de persze a lényegesebb a délutáni egyórás gyakorlás volt, ahol eldőlt a Q2-es helyek sorsa. Ez az edzés azonban nem alakult problémamentesen, Fabio di Giannantonio nagy tempójú kicsúszása után a légfal is megsérült az 1-es kanyarban, így közel negyed órára félbe kellett szakítani a körözést.
Mások is buktak persze az edzésen, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Enea Bastianini és Joan Mir mellett Marc Marquez is hatalmasat esett, méghozzá a Vízesés névre hallgató 11-esben. A nyolcszoros világbajnok később – miután visszatért a pályára és megfutotta az aktuális első helyet érő kört – az orvosi központba is benézett a balesete után.
A legjobb köridőt, egész konkrétan egy 1:19,622-es pályacsúcsot Maverick Vinales futotta meg az Apriliával. Martin második lett, míg az őt tízpontos távolságból üldöző Francesco Bagnaia az ötödik. Közéjük Miguel Oliveira és Raul Fernandez, a top 10-be és ezzel a Q2-be pedig Bastianini, Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio és Brad Binder fért még be. Marquez végül a 13. helyig csúszott hátra a hajrában, így neki a Q1-ben is lesz jelenése. A mezőny amúgy nem volt teljes, az Assenben kézsérülést szenvedő Aleix Espargaro már délelőtt visszalépett.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'19.622 | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'19.962 | 0.340 |
3. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'19.984 | 0.362 |
4. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'20.029 | 0.407 |
5. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'20.061 | 0.439 |
6. | Enea Bastianini | Ducati | 1'20.085 | 0.463 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'20.086 | 0.464 |
8. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'20.142 | 0.520 |
9. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'20.280 | 0.658 |
10. | Brad Binder | KTM | 1'20.284 | 0.662 |
11. | Jack Miller | KTM | 1'20.285 | 0.663 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'20.344 | 0.722 |
13. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'20.384 | 0.762 |
14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'20.407 | 0.785 |
15. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'20.613 | 0.991 |
16. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'20.668 | 1.046 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'20.868 | 1.246 |
18. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'20.886 | 1.264 |
19. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'20.901 | 1.279 |
20. | Remy Gardner | Yamaha | 1'21.405 | 1.783 |
21. | Stefan Bradl | Honda | 1'21.574 | 1.952 |
22. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'21.847 | 2.225 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
F1: Megvan az új F1-es film címe!
https://formula.hu/parc-ferme/38138
Nem állíthatjuk, hogy túlgondolták volna a Brad Pitt nevével fémjelzett, a királykategóriás versenyhétvégéken forgatott film címét: a mai bejelentés értelmében az F1-es film F1 címmel fog a mozikba kerülni jövő júniusban – egészen pontosan 25-én, Észak-Amerikában pedig két nappal később, 27-én.
A Joseph Kosinski által rendezett filmről, melynek producerei között Jerry Bruckheimer, az egyik főszerepet játszó Brad Pitt, valamint Lewis Hamilton is megtalálható, vasárnap a Brit Nagydíj előtt villantanak meg egy rövid teasert. A forgatás egyébként most, a silverstone-i hétvégén is zajlik.
Gasly elmondta, ki szerinte a „legjobb opció” az F1-es csapattársjelöltek közül
https://formula.hu/parc-ferme/38137
Pierre Gasly a múlt héten hosszabbított az Alpine-nal, Esteban Ocon távozása pedig már egy ideje szintén hivatalos, így egy ülés kiadó az Alpine-nál a 2025-ös Formula-1-es szezonra. Korábban úgy tűnt, a hivatalos teszt- és tartalékpilótájuk, Jack Doohan, valamint a WEC-csapatukban szereplő Mick Schumacher lehet a két fő jelölt, de az utóbbi hetekben a hírek szerint Carlos Sainzt is megkeresték egy ajánlattal a franciák – és nem kis részben éppen emiatt nem döntött még a jövőjéről a spanyol. De vajon kit választana hármuk közül Gasly?
„Hogy őszinte legyek, én mindentől függetlenül boldog leszek” – mondta el Silverstone-ban a Formula.hu jelenlétében. „Versengő típusként a legversenyképesebb csapattársat szeretném magam mellé, hogy hajthassuk előre a csapatot. Szerintem mindhárman nagyszerű opciók. Nyilvánvalóan Carlosnál hozzáadott értéket jelent a rengeteg tapasztalata, amiket ráadásul erős csapatoknál, a McLarennél és legutóbb a Ferrarinál szerzett. Úgyhogy nyilván ő valamelyest többet hozna, és így ő a legjobb opció. De ha megnézzük Jacket és Micket, mindketten roppant tehetségesek és nagyon gyorsak. Mindketten részei már a csapatnak, ismerik a srácokat, és biztos vagyok, hogy tökéletesen passzolnának.”
Zhou nem teljesen érti, hogy mire vár Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38136
Guanyu Zhou a Brit Nagydíj csütörtöki napján a Formula.hu jelenlétében megerősítette, hogy Carlos Sainz döntésére vár, ami az F1-es jövőjét illeti – a kínai egyúttal nem teljesen érti, hogy a spanyol versenyző miért nem döntött még a jövőjéről.
„Mindannyian arra várunk, hogy Carlos döntést hozzon. Ezzel egyidőben több csapattal is tárgyalásban állok. Több lehetőségem van, de akkor fogunk tisztább képet kapni a helyzetről, amikor Carlos meghozza a döntését, mert a csapat is rá vár” – mondta Zhou.
„Hogy őszinte legyek, nehéz megérteni a helyzetet, nem kellene, hogy ennyire nehéz legyen döntést hozni. Nem arról van szó, hogy egy bajnoki címért harcoló csapathoz igazol-e, hanem a középmezőnyben lévő csapatok között kell döntenie. Nem tudom, hogy miért gondolkodik ennyit, mi is rá várunk, mindenkinek feltartja a döntését.”
„El fog jönni az a pont, amikor a csapat meghatároz egy határidőt számára, hiszen nem várhatunk a végtelenségig arra, hogy meghozza a döntését” – tette hozzá Zhou.
Nem lesz Bearman mentora Hamilton: „Nem kértek fel, de nincs is rá szüksége”
https://formula.hu/parc-ferme/38135
A Formula-1 2025-ös szezonjának első bejelentett újonca, Oliver Bearman árulta el, sok éve egy motiváló videóüzenetet kapott honfitársától, Lewis Hamiltontól, aki elmondta az akkor tízéves tehetségnek, reméli, egy napon az F1-be kerül. Bearman a Ferrari akadémistájaként jutott el a teljes szezonra szóló szerződésig, egy Ferrari-partnercsapat versenyzője lesz – a brit és ferraris kapcsolódás révén merült fel a kérdés a csütörtöki sajtónapon, Hamilton szárnya alá veszi-e majd az elsőévest, van-e ilyesmire igény a Scuderia részéről.
„Nem, nem kértek fel erre, még gondolatként sem merült fel” – cáfolt az FIA-sajtótájékoztatón Hamilton. „Szerintem nincs is rá szüksége, eléggé rátermett fiú. Emellett, természetesen, mivel az idősebb versenyzők egyike vagyok, az ajtóm nyitva áll bárki előtt, aki kérdéssel jönne vagy tanácsra lenne szüksége.”
„Fenomenális munkát végzett az év elején. Ragyogó fiatal tehetség, nagyszerű, hogy az Egyesült Királyság számos remek ifjú versenyzőt termel ki. Csodálatos dolog a sport számára, és nyomást is vesz le rólunk, remélhetőleg legalább egy brit ott lesz az elejében” – beszélt a szigetország legújabb F1-eséről Hamilton.
Egy másik brit, George Russell így vélekedik 19 éves honfitársa érkezéséről: „Ollie egyértelműen egy kiváló versenyző, nagyszerű azt látni, hogy négy brit lesz a rajtrácson, véleményem szerint ez mutatja a brit motorsport erejét. Már a mi gokartos időnkben is nagyon magas volt a verseny színvonala, és ennek következménye a következő szezon, a rajtrács húsz százalékát kitevő britekkel, akiken kívül félig Alex is brit. Nagyszerű lesz őt is köztünk látni, biztos vagyok benne, hogy remek munkát fog végezni” – szőtt mondandójába statisztikai számadatokat is Russell.
Az IndyCar új csapatánál köthet ki Sargeant?
https://formula.hu/parc-ferme/38134
Miközben az egész F1-es pilótapiac és így sok másik versenyző – például Valtteri Bottas vagy épp Esteban Ocon – Carlos Sainz döntésére vár, hogy aztán a megmaradó ülésekről tárgyaljanak, egy versenyzőnek a távozása gyakorlatilag biztosnak tűnik: Logan Sargeanté. A Williamsszel az említett hármas mindegyik tagját szóba hozták már Alexander Albon lehetséges csapattársaként, a másodéves amerikai maradására azonban már James Vowles csapatvezető megnyilatkozásai alapján sincs sok esély.
Ellenben lehet, hogy egy érdekes projektben köt ki majd Sargeant: a jövőre már az IndyCarban is csapatot indító Prema Racing főnöke, Rene Rosin elismerte, hogy beszélgetnek erről az amerikaival – igaz, például Callum Ilott is érdekes számukra, és egyelőre amúgy sem a versenyzőkérdés a fontos náluk: „Ismerjük egy ideje. Beszélünk vele, de a versenyzőket illetően még nem vagyunk érdekelt túlzott egyeztetésekben, mert egyelőre a csapat felépítésére koncentrálunk, a pilóták majd a második fázisban következnek.”
Maga Sargeant a napokban úgy nyilatkozott egyébként a jövőjéről: „A munkámra koncentrálok, hogy kihozzam a legtöbbet abból, ami alattam van. Jelenleg minden opciót megvizsgálok az F1-ben és azon kívül egyaránt. Nyitottak a lehetőségek. 18 hónapja hallgatok találgatásokat, de én tudom, mi zajlik a színfalak mögött, és úgy érzem, jól vezetek. A célom, hogy ezt folytassam.”
„Bármi lehetséges” – Hamilton reagált a MotoGP-s csapatvásárlásos pletykára
https://formula.hu/parc-ferme/38133
Mint arról mi is írtunk, hétfőn olyan híresztelések röppentek fel, hogy Lewis Hamilton érdeklődik a Gresini Racing MotoGP-alakulatának felvásárlása iránt. Ez az az alakulat, amelynek színeiben idén a nyolcszoros motoros világbajnok Marc Marquez is versenyez – igaz, jövőre a spanyol már a Ducati gyári versenyzője lesz.
Hamiltont az F1-es Brit Nagydíj sajtótájékoztatón kérdezték a téma kapcsán: „Mindig is imádtam a MotoGP-t. Érdeklődöm a sport esetleges növekedése iránt, de ennyire mélyen még nem mentem bele. De bármi lehetséges. Egyértelműen érdekelnek a befektetések, és a Broncosszal már megvolt az első lépés a csapattulajdonosság felé. Szerintem öt-tíz éven belül kicsit több lesz, szóval meglátjuk” – mondta el a Formula.hu jelenlétében, utalva a Denver Broncos NFL-csapatára, amelynek 2022-ben lett a résztulajdonosa.
A MotoGP sachsenringi médianapján egyébként szintén téma volt Hamilton érdeklődése: az említett Marquez például elmondta, hogy ha igaz a pletyka, ha nem, az jót tesz a MotoGP-nek, hiszen beszélnek a sportágról, majd azzal is viccelődött, hogy „talán én pedig veszek egy F1-es csapatot, bár nincs elég pénzem”.
Gaslynál motort cserélnek, a rajtrács végéről indul az F1-es Brit Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38132
Érdemben még el sem kezdődött a silverstone-i Formula-1-es hétvége, máris eldőlt, hogy látni fogunk motorcserés rajtbüntetést a Brit Nagydíjon. Pierre Gasly ugyanis a Canal+ csatornának nyilatkozva elárulta, hogy ki kell cserélniük az Alpine-jában az akkumulátort és a vezérlő elektronikát, ami alapból 20 helyes hátrasorolást jelent – mivel már elérték az egy szezonban felhasználható darabszámot –, viszont akkor már a többi motorkomponensből is bevetnek egy újat:
„Ki kellett cserélnünk az akkumulátort. Volt néhány kisebb problémánk a szezon korábbi részében, ami azt jelentette, hogy az egyik akkumulátor meghibásodott, míg egy másiknál pedig két-három riasztást is kaptunk bizonyos időpontokban. Úgyhogy ki kellett cserélnünk az akkumulátort, ami 20 rajthelyes büntetést jelent. És mivel amúgy is az utolsó helyről indulnék, kihasználjuk a lehetőséget és bevetünk egy extra motort is.”
Bearman elárulta, milyen rajtszámmal fog versenyezni az F1-ben és miért
https://formula.hu/parc-ferme/38131
A Haas csütörtökön bejelentette, hogy Oliver Bearman lesz az egyik versenyzőjük 2025-ben a Formula-1-ben. Újonc pilóták esetén mindig érdekes kérdés, vajon milyen állandó rajtszámot választanak maguknak a száguldó cirkuszban. Amikor Dzsiddában beugrott a vakbélműtéten átesett Carlos Sainz helyett, akkor a 38-as tűnt fel a Ferrariján, ám ez a vörösök számára kiosztott tartalékszám, nem Bearman saját választása:
„A 87-est fogom használom, ez már megerősített” – árulta el a silverstone-i médianapon Bearman a Formula.hu jelenlétében. „Dzsiddában nem választhattam ki a rajtszámomat – de még ha megtehettem volna, akkor is az lett volna az utolsó, amivel foglalkozom! A 87-essel versenyzem a kezdetek óta, és ezzel versenyzett apám is – mivel én május 8-án születtem, a testvérem pedig augusztus 7-én. Úgyhogy a 87-es a választott számom, és ez a továbbiakban is így lesz.”
Fiatal tehetségét ülteti be az első szabadedzésre Perez helyett a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/38130
Több újonc is lehetőséget kap a Brit Nagydíj első szabadedzésén, a Williams Franco Colapintót, a Haas a frissen bejelentett Oliver Bearmant, az Alpine Jack Doohant ülteti be, és most a Red Bull is jelezte, hogy változtat: az első gyakorláson Isack Hadjar fogja vezetni a borzasztó formában lévő Sergio Perez autóját Silverstone-ban.
Hadjar idén még nem vezethetett F1-es autót, tavaly év végén viszont beülhetett a szezont követő teszten. Idén jól szerepel az F2-ben, több győzelme is van, és jelen pillanatban a második helyen áll a bajnokságban.
fotó: Red Bull Content Pool
F1-es Brit Nagydíj: Pénteken, szombaton és vasárnap is eshet Silverstone-ban
https://formula.hu/parc-ferme/38129
Esős időre készülhetünk a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon, úgy tűnik, hogy a vizes pályára való gumikat is láthatjuk majd akció közben.
Az előrejelzések szerint pénteken az első szabadedzés még elindulhat száraz pályán, de megérkezik az eső, ami a második szabadedzést, sőt a szombati harmadik gyakorlást is érintheti, és egyes pontokon kifejezetten erőssé válhat, vagyis fel kell készülnünk arra is, hogy ilyenkor nem lesz majd akció a pályán.
Jelen állás szerint a szombati időmérő száraz lehet, de erős szélre lehet majd számítani, ami Silverstone-ban különösen fontos faktor.
A vasárnapi nagydíjból pedig könnyen lehet változó körülmények között futott futam, lehetnek esős és száraz időszakai is.
Egyébként az esőt leszámítva is hűvösebb időre számíthatnak a csapatok a megszokotthoz képest, 17 Celsius-fok körüli hőmérsékleteket jeleznek az időjósok.
Erősorrend: McLaren 2-3, Perez az utolsó háromban
https://formula.hu/parc-ferme/38128
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
Az Osztrák Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Lando Norris viszont ismét közelített kicsit a címvédőre. Mögé pedig felzárkózott Oscar Piastri, köszönhetően annak, hogy a győztes George Russell, valamint Nico Hülkenberg mellett ő kapta a legtöbb pontot Spielbergre, így a McLaren a második és a harmadik helyet foglalta el rangsorunkban, megelőzve a Ferrari párosát. Sergio Perez ellenben az újabb csúfos hétvége után már az abszolút sereghajtók között található.
Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 11 nagydíj átlaga alapján:
A Formula Podcast legfrissebb adása, benne az osztrák hétvégére adott pontszámokkal, a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:
Newey elmondta, mikor dönthet az F1-es jövőjéről
https://formula.hu/parc-ferme/38127
Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében távozik a Red Bulltól, folyamatosak a találgatások arról, mely másik Formula-1-es alakulatnál köthet ki. A 65 éves szakembert szóba hozták már a Ferraritól kezdve a Mercedesen át az Aston Martinig szinte mindenkivel: a legutóbbi értesülések arról szóltak, hogy utóbbi istállónál gyárlátogatáson is járt. Newey maga azonban azt hangoztatta eddig, hogy előbb mindenképp kis pihenőre vonul – és ezt most a Sky Sports F1-nek nyilatkozva is elismételte, amikor a jövőjéről kérdezték:
„Nem tudom. Jelenleg még az RB17-esen dolgozom, aztán kiveszek egy kis pihenőidőt. Múlt héten is kivettünk hét napot, az időjárással is szerencsések voltunk, és körbejártuk a déli partot a kutyáinkkal egy régi Aston Martin DB6-ossal, és ez remek móka volt” – fogalmazott a tervezőguru, aki arra a kérdésre, hogy az ősz-tél környékén várható-e, hogy elhatározza magát, így felelt: „Határozottan ez a cél, addigra döntést kell hoznom.”
Newey felesége, Amanda egyébként egy tréfás képes poszttal válaszolt a Sky rövid videójára a Twitteren, amelyben vicces formában szinte minden a férjével szóba hozott istállóra utalást tett, kezdve a Mercedesben résztulajdonos Jim Ratcliffe-re és Newey papajaszínű rövidnadrágjára tett utalással:
We vacationed at Limewood, owned by Jim Radcliffe, arriving in an Aston Martin styled in a ferrari blue/silver, wearing "papaya" shorts, for our holiday with Red Bulls to keep us alert. pic.twitter.com/eEDYTvC7Rb
— Amanda Newey (@amanda_newey) July 2, 2024