„Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, elérhető-e” – Horner Colapintóról
https://formula.hu/parc-ferme/38618
Franco Colapinto a Formula-1-es Olasz Nagydíj óta váltotta le Logan Sargeantot a Williamsnél, a beugró újonc pedig azonnal letette a névjegyét, már pontokat is szerzett az első futamain. Ennek ellenére 2025-ben biztosan nem lesz helye a grove-i alakulatnál, hiszen oda Carlos Sainz érkezik Alexander Albon mellé. Viszont James Vowles, a Williams főnöke többször jelezte már, hogy szívesen látnák egy riválisuknál is a mezőnyben az argentint. Eleinte úgy tűnt, csak a 2026-tól Audivá váló Sauber ülése lehet opció Colapintónak, de az utóbbi időben az is felröppent, hogy akár a Red Bull kötelékeibe is kerülhet, amennyiben Sergio Perez nem maradhat az anyacsapatnál, és oda Liam Lawsont – vagy Yuki Tsunodát – léptetik elő a Visa Cash App RB-től, ahol így megüresedne egy ülés.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig el is ismerte, hogy akár opció lehet náluk Colapinto: „Colapinto egy érdekes versenyző. Mindenki számára, meglepően jobb annál, mint amit a Formula-2 alapján gondolhattunk. Rossz csapatfőnök lennék, ha nem vizsgálnám meg, hogy elérhető-e” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport hasábjain. Ami viszont eltántoríthatja az energiaitalosokat, hogy a Williams is szeretné a kötelékeiben tartani az ifjú argentint – márpedig Helmut Marko, a Red Bull F1-es szakmai tanácsadója szerint ez nem járható út: „Vagy teljes mértékben akarjuk Colapintót, vagy sehogy” – jelentette ki határozottan.
Hill Perezről: „Katasztrófa a Red Bullnak”
https://formula.hu/parc-ferme/38084
Christian Horner szerint „sok önbizalmat adhat” Sergio Pereznek a Spanyol Nagydíj, amelyen a szimulációk szerint elérhető maximumot, a nyolcadik helyet szerezte meg a futamgyőztes Max Verstappen csapattársa: Imola óta, ahol szintén nyolcadik lett, első pontjait gyűjtötte a mexikói. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill kevésbé kedvezően ítéli meg Perez utóbbi teljesítményét.
„Övé a legjobb Formula-1-es autó, ha eltekintünk a McLarentől, de nem képes tartani Max Verstappen tempóját. Értem ezen azt, hogy általában négy-öt rajtpozíció választja el Verstappent és Perezt” – mondta a Sky Sports adásában Hill, aki még szépített is: Barcelonában hat, Monacóban és Imolában tíz, Montrealban tizenöt rajthely volt a különbség a két Red Bull között.
„Ez katasztrófa a Red Bullnak, már ha a legtöbb elérhető pontot akarják megszerezni, és akkor ne is beszéljünk arról, hogy esetleg Verstappen hátát védje. Közelében sincs a sebességénének.”
Fotó: Red Bull Content Pool
Wolff üzent az „agyatlan” összeesküvéselmélet-hívőknek
https://formula.hu/parc-ferme/38083
Mi is írtunk róla az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjének kezdetén, hogy névtelen címről olyan leveleket kaptak F1-es és sajtóképviselők, amelyben azzal vádolták meg a Mercedest és Toto Wolffot, hogy szándékosan szabotálják Lewis Hamiltont és az autóját. Wolff tagadta a levél valóságtartalmát, az ügyben pedig a rendőrség is nyomoz.
Hamilton aztán Barcelonában idén először dobogóra állhatott, de vajon üzenet-e ez a Mercedes-főnök szerint a kétkedőknek? „Zéró tiszteletet érzek az összeesküvés-elméletekben hívők irányába, mert nincs agyuk” – nyilatkozta Wolff. „Olyan autót akarunk, amellyel futamokat és bajnokságokat nyerünk, és ha valaki ezt nem érti meg, annak másik sportot kellene néznie. Jó látni, hogy jó hétvégéje volt, hiszen régóta nem volt már ilyenben része, és a stratégia is ellene dolgozott. Ma viszont neki kedvezett, úgyhogy örülök a dobogójának, mert már rég volt benne része.”
Arra a felvetésre, hogy alakulhat-e ki feszültség a szezon végén távozó Hamilton és csapattársa, George Russell között, így felelt Wolff: „Mindig is lesz rivalizálás a pilóták között, főleg akkor, ha az autó képes a győzelemre. Ez normális. De a két versenyzőnk nagyon tiszteli egymást. Nagyon transzparensek vagyunk a csapaton belül. Megtanultam ezt a leckét, nem tartunk vissza semmit, nem hagyjuk, hogy ellenségeskedés alakuljon ki, ilyen szempontból szerintem szokásos mederben zajlanak a dolgok.”
A McLaren szerezte a legtöbb pontot az európai szezonkezdet óta
https://formula.hu/parc-ferme/38080
Az európai szezon idén ismét Imolában kezdődött meg, s a kanadai kitérőt leszámítva egészen szeptemberig az öreg kontinensen marad a száguldó cirkusz. Összesítettük, hogy mióta elindult az évad európai szakasza, ki hány pontot szerzett. A legtöbb pont a McLarené, de a Mercedes és a Ferrari sincs messze a Red Bulltól – Perez egy szinten van a két Aston Martinnal.
1. |
Verstappen |
83 |
|
1. |
McLaren |
113 |
2. |
Norris |
67 |
|
2. |
Red Bull |
91 |
3. |
Leclerc |
50 |
|
3. |
Mercedes |
87 |
4. |
Piastri |
46 |
|
4. |
Ferrari |
83 |
5. |
Russell |
44 |
|
5. |
Aston Martin |
16 |
6. |
Hamilton |
43 |
|
6. |
RB |
9 |
7. |
Sainz |
33 |
|
7. |
Alpine |
7 |
8. |
Alonso |
8 |
|
8. |
Williams |
2 |
9. |
Stroll |
8 |
|
|
|
|
10. |
Perez |
8 |
|
|
|
|
11. |
Tsunoda |
5 |
|
|
|
|
12. |
Gasly |
5 |
|
|
|
|
13. |
Ricciardo |
4 |
|
|
|
|
14. |
Albon |
2 |
|
|
|
|
15. |
Ocon |
2 |
|
|
|
|
Palou a Dugóhúzóban előzött és nyert Laguna Secában – videó
https://formula.hu/parc-ferme/38082
Laguna Secában vendégeskedett a hétvégén az IndyCar mezőnye, ahol a címvédő Alex Palou a pole-ból indulva megszerezte idei második (a bajnokságon kívüli futammal együtt harmadik) győzelmét. A Ganassi spanyolja ugyan a rajtnál elveszítette a vezetést Kyle Kirkwooddal szemben, később visszatért az élre, majd a bokszkiállásokat követően a legendás Dugóhúzó-kanyarnál előzte meg Colton Hertát, amely után már nem engedte ki a kezéből az első helyet. Kettejük mögött Alexander Rossi állhatott még dobogóra, megelőzve az idei legjobb eredményét elérő Romain Grosjeant.
A verseny egyébként hemzsegett az incidensektől, különösen annak utolsó harmada. Luca Ghiotto még a futam elején csapódott a falnak, később Christian Lundgaard forgatta meg Marcus Armstrongot, a mezőnybe a Theo Pourchaire-féle halálos fenyegetések körüli botrány után visszatérő Agustin Canapinóval történt koccanás után Kyffin Simpson is megforgott, összegyűjtve Graham Rahalt, de ütközött két Penske-pilóta, Will Power és Scott McLaughlin is, ami utóbbi kieséséhez vezetett. A harmadik Penske-versenyző, Josef Newgarden a hajrában egy darabig második is volt, de két hiba után előbb az ötödik helyre csúszott vissza, majd az utolsó előtti körben azt is eldobta magától.
Az összetettben amúgy Palou az élre állt, megelőzve a vasárnap hetedik Powert és a hatodik Scott Dixont. A futam videós összefoglalója itt nézhető meg:
A futam végeredménye:
1. | Alex Palou | Ganassi | Honda | |
2. | Colton Herta | Andretti/Curb-Agajanian | Honda | 1.9780 |
3. | Alexander Rossi | McLaren | Chevrolet | 4.5136 |
4. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger | Chevrolet | 4.8243 |
5. | Kyle Kirkwood | Andretti | Honda | 8.6768 |
6. | Scott Dixon | Ganassi | Honda | 9.1504 |
7. | Will Power | Penske | Chevrolet | 9.9964 |
8. | Pato O’Ward | McLaren | Chevrolet | 10.6214 |
9. | Santino Ferrucci | Foyt | Chevrolet | 11.0025 |
10. | Marcus Ericsson | Andretti | Honda | 11.6398 |
11. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank | Honda | 12.7088 |
12. | Nolan Siegel | McLaren | Chevrolet | 13.1305 |
13. | Christian Rasmussen | Carpenter | Chevrolet | 14.3770 |
14. | Pietro Fittipaldi | RLL | Honda | 14.7541 |
15. | Christian Lundgaard | RLL | Honda | 15.0744 |
16. | David Malukas | Meyer Shank | Honda | 18.5009 |
17. | Linus Lundqvist | Ganassi | Honda | 20.1723 |
18. | Agustin Canapino | Juncos Hollinger | Chevrolet | 23.5447 |
19. | Josef Newgarden | Penske | Chevrolet | 27.2568 |
20. | Sting Ray Robb | Foyt | Chevrolet | 1 kör /20.5955 |
21. | Scott McLaughlin | Penske | Chevrolet | 2 kör /22.1196 |
22. | Marcus Armstrong | Ganassi | Honda | 2 kör /38.6013 |
23. | Graham Rahal | RLL | Honda | Kiesett |
24. | Kyffin Simpson | Ganassi | Honda | Kiesett |
25. | Jack Harvey | Coyne | Honda | Kiesett |
26. | Rinus VeeKay | Carpenter | Chevrolet | Kiesett |
27. | Luca Ghiotto | Coyne/WR | Honda | Kiesett |
Alternatív motorhome kell a McLarennek
https://formula.hu/parc-ferme/38081
A Spanyol Nagydíj szombati napjának Lando Norris rajtelsősége melletti legemlékezetesebb mozzanata a McLaren-motorhome kigyulladása volt, mely komoly felfordulással járt a paddockban, s egy embert elővigyázatosságból kórházba kellett szállítani. Szerencsére a csapat munkatársa hamar visszatérhetett kollégáihoz, maga a motorhome viszont súlyos károsodásokat szenvedett, így a közeljövőben nem lehet majd újra használni.
Sajtóértesülések szerint a wokingiak a soron következő Osztrák Nagydíjon egy ideiglenes, alternatív hospitality-egységet fognak használni – nem kizárt, hogy egy korábbi egységet vetnek be újra. Más beszámolók arról szólnak, hogy a McLaren csapattagjai hosszabb ideig kénytelenek nélkülözni megszokott versenyhétvégi otthonukat – akár a Belga Nagydíjig is.
Nem is Antonelliről szól az „Antonelli-szabály”?
https://formula.hu/parc-ferme/38079
Az elmúlt időben egyszerűen „Antonelli-szabályként” emlegettük azt a változtatást, melynek értelmében az FIA immáron különengedélyt adhat a 17 éves versenyzőknek arra, hogy 18. születésnapjuk előtt megszerezhessék az F1-es szuperlicenszet. Nem véletlenül kapcsolta össze gyakorlatilag mindenki a változtatást a Mercedes fiatal olasz tehetségével, hiszen hónapok óta arról lehet hallani, hogy a Lewis Hamilton potenciális utódaként számon tartott Andrea Kimi Antonellit a lehető leggyorsabban szeretnék F1-es autóban látni a csillagosok vezetői – a 18. születésnapjáig viszont hónapok vannak még hátra.
Amikor a minap Toto Wolff elmondta, hogy nem ők tettek javaslatot a módosításra, s ennek ellenére sem fogják idő előtt autóba ültetni az ifjú olaszt, sokan még mindig porhintésre gyanakodtak, azonban a Formula.hu, illetve a RacingNews365 forrásai szerint valóban nem a Mercedes, hanem a Red Bull érdekeit szolgálja ez a változtatás.
Az érintett személy pedig nem más, mint a 16 esztendős brit tehetség, Arvid Lindblad, aki épp ma aratta idei második futamgyőzelmét az FIA F3-as bajnokságában. Lindblad augusztusban tölti be a 17-et, s ha megkapja a különengedélyt, akkor 17 évesen szabadedzéseken megkezdheti a felkészülést az F1-es karrierre – vagy akár élesben is bevethetik, ha a licenszpont mennyisége lehetővé teszi ezt.
Bokszutcai rajt a Williamsnél, változott az F1-es Spanyol Nagydíj rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/38078
A szabályok értelmében csak a bokszutcából vághat majd neki Alexander Albon a vasárnapi Formula-1-es Spanyol Nagydíjnak. Az FIA jelentése szerint ugyanis a thai-brit pilóta autójába két hajtáslánckomponensből, az akkumulátorból és a vezérlő-elektronikából már az idei harmadikat szerelte be a Williams, miközben az idény során csupán kettő az engedélyezett. Ez automatikusan bokszutcai rajtot eredményez a 19. pozíció helyett Albon számára – ami azt is jelenti, hogy Logan Sargeant örökli meg a helyét a rajtrácson, vagyis az amerikai a Lance Stroll feltartása miatt kapott három rajthelyes hátrasorolása ellenére is előrébb indulhat, mint ahova eredetileg kvalifikálta magát…
A 15 órakor rajtoló F1-es Spanyol Nagydíj teljes rajtrácsa ide kattintva található.
Famin az Alpine jó teljesítményének okait keresi
https://formula.hu/parc-ferme/38077
Idén először fordult elő, hogy mindkét Alpine bejutott a Q3-ba: Pierre Gasly a hetedik, Esteban Ocon pedig a nyolcadik rajthelyet szerezte meg Spanyolországban.
Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke természetesen elégedetten nyilatkozott a kvalifikációt követően, ám szavai azt tükrözik, ő sem igazán tudja, hogy honnan jött a barcelonai jó szereplésük.
„Ez az idei legjobb eredményünk és legjelentősebb teljesítményünk, hiszen mindkét autóval bejutottunk a Q3-ba. A pontokat nem szombaton osztják, de nagyon fontos, hogy folytassuk a kemény munkát és felkészülten vágjunk neki a versenynek, ahol remélhetőleg mindkét autóval pontot tudunk szerezni. A riválisainkhoz képest versenyképesek vagyunk – meg kell értenünk ennek az okait és biztosítanunk kell, hogy ez a trend folytatódjon” – mondta Famin.
„A körülmények eltérőek lehetnek holnap, de minden eshetőségre fel fogunk készülni, hogy fontos eredményt érjünk el a bajnokság szempontjából” – tette hozzá az Alpine csapatfőnöke.
Az F1-es Spanyol Nagydíj versenynapjának menetrendje
https://formula.hu/parc-ferme/38073
Elérkezett a barcelonai vasárnap, és mivel nincs se időeltolódás, se semmilyen „zavaró” tényező, a jól megszokott délután 15 órai időpontban startol az idei tizedik Formula-1-es futam a katalán pályán – és ezúttal már a közvetítésbe sem zavar bele a foci-Eb. Az F1-et megelőzően persze a Formula-3 és a Formula-2 is versenyez Spanyolországban, ha pedig mindez nem lenne elég, este/éjszaka Amerikára figyelhetnek az autósport-rajongók a NASCAR New Hampshire-i és az IndyCar Laguna Seca-i futamaival – itt a teljes mai program:
10:05 Formula–3, második futam (10:45-től M4 Sport)
11:35 Formula–2, második futam (M4 Sport)
15:00 Formula–1, futam (M4 Sport)
20:30 NASCAR Cup Series, futam (Match4)
00:15 IndyCar, futam (Match4)
Feltartásért még büntetést is kapott az utolsó Sargeant
https://formula.hu/parc-ferme/38076
Nem múlhatott el utólagos vizsgálat nélkül a Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérője sem: Logan Sargeant tartotta fel még a Q1-ben Lance Stroll a 10-es kanyarban. A felügyelők arra jutottak, hogy bár az amerikai megfelelően manőverezett, miután észlelte a tükrében a kanadait, nagyban a csapata jelzésére akart támaszkodni a forgalom kapcsán. A Williams azonban nem jelezte időben Sargeantnek az Aston közeledését, ez azonban nem fogadható el magyarázatként vagy kifogásként, így a stewardok kiosztották a pilótának az ekkor megszokott három rajthelyes büntetést. Aminek persze túl sok jelentősége nincs, hiszen Sargeant eleve az utolsó rajtkockába kvalifikálta magát…
Kórházba került a McLaren egy csapattagja a tűz után
https://formula.hu/parc-ferme/38075
Lando Norris rajtelsősége vigaszt jelenthetett a nagy ijedtség után a McLaren tagjainak számára – a csapat motorhome-ját a harmadik szabadedzés előtt kellett tűz miatt kiüríteni, s helyszíni forrásaink szerint súlyos kár keletkezett a csapat versenyhétvégi otthonában. Még az időmérő előtt erősítette meg a csapat, hogy egy embert elővigyázatosságból kórházba szállítottak a tűzesetet követően, s mostanra az is kiderült, hogy az érintett elhagyhatta az egészségügyi intézményt.
Mindezt Zak Brown csapatfőnök erősítette meg a Sky kamerái előtt: „Mindenki rendben van. Egy csapattagunk kórházba került, de már ki is engedték. Örömmel számolhatok be róla, hogy a motorhome kivételével mindenki jól van.”
Döntöttek a szabadedzéses koccanások ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/38074
F1-es szabadedzéshez képest meglehetősen sok, szám szerint két koccanást is láthattunk a 2024-es Spanyol Nagydíj harmadik gyakorlásán: előbb Lewis Hamilton és Lance Stroll, majd Charles Leclerc és Lando Norris ért össze egymással. A stewardok mind a négy versenyzőt meghallgatták, és a kanadai, illetve a monacói versenyzőt hozták ki vétkesnek – de mindketten megúszták egy megrovással.
A közlemény értelmében Leclerc azt mondta el a sportfelügyelőknek, hogy Norris akadályozta az 5-ös kanyarban, és ez kizökkentette, majd a gyorskör megszakítása után a 7-es kanyar előtt megpróbálta elhagyni az ideális ívet, de rosszul ítélte meg autója helyzetét, és ezért koccant Norrisszal. A precedenseknek megfelelően e „szabálytalan, de nem veszélyes” manőverért megrovást osztottak ki.
A Stroll–Hamilton eset közleménye majdnem ugyanígy szól, de a kanadai azt is elismerte, hogy a feltartás miatti elégedetlenségét úgy akarta kifejezni, hogy közben közel húzódik a Mercedeshez – és ezért értek össze.
Hamiltont, Leclerc-t, Norrist és Strollt is vizsgálják ütközések miatt – videók
https://formula.hu/parc-ferme/38072
Két koccanással járó incidens is történt a Formula-1-es Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzésén. Előbb Lewis Hamilton és Lance Stroll ért össze 20 perccel a vége előtt, amikor a Mercedes-pilóta a gyorskörön lévő kanadai útjába került, majd a tréning legvégén a Lando Norris mellett épp elhaladó Charles Leclerc ütközött a brittel, miután a ferraris úgy érezte, hogy a mclarenes feltartotta őt. Alább mutatjuk mindkét incidenst videón is:
Lewis Hamilton admits his mistake, while Lance Stroll intentionally runs wide and makes contact with his car.
— ً (@tsimiks) June 22, 2024
A great example of sportsmanship from Lance Stroll! pic.twitter.com/1R4xu2Oupv
A felügyelők mind a négy versenyzőt beidézték magukhoz: a szabály, amelyet megsérthettek, kimondja, hogy „a versenyzők nem vezethetik szükségtelenül lassan, kiszámíthatatlanul vagy olyan módon, amely potenciálisan veszélyt jelent másik pilótára vagy másokra”.
Charles Leclerc & Lando Norris' confrontation during Free Practice Three! #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/gpqAXOZZZn
— Paul McGinnes (@PaulMcG92) June 22, 2024
Dráma: Tűz a barcelonai F1-es paddockban!
https://formula.hu/parc-ferme/38070
Legalább két tűzoltó egység jelent meg a helyszínen, miután tűz ütött ki a McLaren motorhome-jában! A szomszédos Alpine motorhome-ból is kiterelték az embereket. A Formula.hu helyszíni információi szerint zárlat okozhatta a problémát a brit istálló motorhome-jának felső emeletén. A wokingiak közleménye szerint az összes csapattagot sikeresen evakuálták az épületből.
Minden más élő közvetítésünkben található, mely ide kattintva érhető el!
Fotó és videó: Jos Verstappen balesetet szenvedett az Ypres Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/38071
Max Verstappen édesapja két szakaszt is megnyert Belgium leghíresebb raliversenyén, a legendás Ypres Ralin, és az első napot a nyolcadik helyen zárta. Szombat reggel azonban balesetet szenvedett az első gyorsasági szakaszon, szerencsére a beszámolók szerint ő és navigátora is jól vannak. A Rally Vlog World fotóján és videóján az viszont látszik, hogy az autó bizonyos alkatrészei önálló életre keltek...
Miért nem szerepel a fejlesztési listán a Mercedes új padlólemeze?
https://formula.hu/parc-ferme/38069
A kanadai előrelépésük után Toto Wolffék jelezték, hogy nem állnak meg az új első szárnynál a fejlesztésekkel, a most hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjra is készülnek újítással. Ez konkrétan egy új padlólemezt jelent, ami különösen a 2022 óta érvényben lévő szabályrendszerben számít a legfontosabb alkatrésznek a teljesítmény szempontjából. Ennek ellenére az FIA által péntek délelőtt közzétett hivatalos listáról, amelyen minden csapat rendre feltünteti az adott hétvégén bevetendő fejlesztéseit, hiányzott a Mercedes padlólemeze. Gondolhatnánk, hogy azért, mert mégsem vitték el Barcelonába, de ez nincs így, nagyon is használják az Ezüst Nyilak az újítást.
De akkor miért nem szerepel az FIA számára leadott listán? A magyarázat abban rejlik, hogy a szabályok azt írják elő, hogy az istállóknak azokat a fejlesztéseket kell jelezniük a Nemzetközi Automobil Szövetség felé aerodinamika vagy karosszéria terén, amely alakjában vagy profiljában módosult. A Mercedes újítása azonban ilyen téren nem jelent változást a korábbi verzióhoz képest, csupán könnyebb annál, azaz pusztán a padlólemez tömege változott. Ez pedig azt jelenti, hogy a szabályok szempontjából az eddigi és a barcelonai padlólemez „azonosnak” minősül, így azt nem is kellett feltüntetni a fejlesztési listán.
Jön az F1-es Spanyol Nagydíj időmérője – itt a szombati menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/38068
Európai és sprintmentes fordulóról lévén szó, a szombati nap is megszokott időrend szerint zajlik majd a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon Barcelonában: 12:30-kor jön a harmadik, utolsó szabadedzés, 16 órakor pedig az időmérő. Közvetítés szintjén viszont figyelnünk kell a labdarúgó-Eb miatt, hiszen nem mindent az M4 Sport mutat meg élőben a közmédia csatornái közül – beleértve például a Formula-2-esek sprintversenyét is. Ha pedig mindez nem lenne elég, az IndyCar és a NASCAR mezőnye is kvalifikál ma – mutatjuk a programot (a hétvége teljes menetrendje ide kattintva böngészhető):
10:40 Formula–3, első futam (M4 Sport)
12:30-13:30 Formula–1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
14:15 Formula–2, első futam (Duna World)
16:00-17:00 Formula–1, időmérő (Duna)
20:20-21:30 NASCAR Cup Series, időmérő
23:15-00:45 IndyCar, időmérő
F2-es kollégái támogatják az „Antonelli-szabályt”
https://formula.hu/parc-ferme/38067
A múlt hét egyik legnagyobb visszhangot kiváltó eseménye az „Antonelli-szabály” bevezetése volt, melynek értelmében az FIA indokolt esetben mentességet adhat az F1-es szuperlicensz kiadásának 18 éves korhatára alól. A Spanyol Nagydíj hétvégéjén az ifjú Andrea Kimi Antonelli több F2-es kollégáját is megkérdezték, hogy mit gondolnak a változtatásról. A nevelőszéria bajnoki értékelését sokáig vezető Zane Maloney amellett érvelt, hogy az életkornak nem kellene szerepet játszania az F1-re való alkalmasság megítélésében:
„Szerintem, ha versenyzőként megfelelően fejlődsz, és megmutatod a tehetségedet, akkor nem kellene korhatárnak lennie. Szóval igen, egyetértek vele” – felelte a barbadosi versenyző arra a kérdésre, hogy mit szól a szabálymódosításhoz. „De persze minden attól függ, hogy a versenyző hogyan teljesít, hány hibát követ el, és hogy készen áll-e a következő lépésre. Szerintem az F1-es csapatok elég jók ennek megítélésében. Kimi 17 évesen már az F2-ben van, elképesztő munkát végzett, és az F3-at is kihagyta. A 17 éves kor nagyon fiatal, de ha egy versenyzőnek megvan a tehetsége és megmutatja a képességeit, akkor véleményem szerint a Formula–1-ben a helye.”
A Red Bull-junior Dennis Hauger szintén egyetért a döntéssel, de annak visszásságára is rámutatott, hogy azt követően, hogy Max Verstappen kilenc évvel ezelőtti debütálására reagálva bevezették a korhatárt, az első adandó alkalommal hozzányúlnak az előíráshoz: „Végül is szerintem minden a tehetségen, a tempón és a köridőn múlik. De persze ez egy kicsit vicces is: Max után 18 évre változtatták a korhatárt, most pedig visszamennek egy kicsit! De ez szuper, a mostani idők rész ez is. A jövő egyre inkább a fiatalabb generációkra fókuszál, és szerintem ez király dolog.”
Verstappen: Nem az én hibám, ha nem tudják eladni a jegyeket
https://formula.hu/parc-ferme/38066
Az F1-es Brit Nagydíjon annak ellenére nem hozzák a várt eredményeket a jegyeladások, hogy idénre csökkentették az elérhető jegyek számát a tavalyi, rekordot jelentő 480 ezres hétvégi nézőszámhoz képest. A pálya ügyvezető igazgatója, Stuart Pringle a minap arra tett utalást, hogy Max Verstappen és a Red Bull dominanciája miatt csökkent az érdeklődés: „Ha nagy eséllyel ugyanaz a versenyző nyer, és a sportból kiveszik a bizonytalanság, az elveszi az egésznek a lényegét.”
„A tavalyi év nagyon monoton volt az egyik csapat dominanciája miatt, és ugyanígy indult az idei szezon is” – mondta Pringle a héten, elismerve azt is, hogy a Mercedes és Hamilton uralkodása Nagy-Britanniában nem okozott ilyen problémákat: „A dolgok most talán változnak, és persze tudom, hogy több évig egy brit versenyző uralta a bajnokságot, csakhogy ezt brit promóterként nem is annyira bántuk! A Red Bull dominanciájával viszont sokkal nehezebb lett.”
A barcelonai Spanyol Nagydíj sajtónapján Verstappen csípős választ adott a felvetésre: „Nem hiszem, hogy ez az én hibám. Az idei F1-es szezon nagyon izgalmas, az utóbbi időben több csapat is versenyben van a győzelmekért. Ha egy promóter nem tudja megtölteni az összes helyet, és mást hibáztat, jobb, ha először saját magával foglalkozik, és azzal, hogy mit csinál rosszul. Máshol ugyanis elég könnyen sikerül megtölteni a lelátókat.”
Domenicali változtatna a piroszászlós szabályon
https://formula.hu/parc-ferme/38065
Minden idők egyik leglaposabb F1-es futamát hozta az idei Monacói Nagydíj, amihez az is nagyban hozzájárult, hogy az első körben történt baleset miatt belengetett piros zászló alatt szinte minden versenyző letudta a kötelező kiállását, mely a legtöbbek számára egyúttal az egyetlen kerékcserének is bizonyult – többek között ezért történhetett meg, hogy a sportág történetében példátlan módon egyetlen pozíciócsere sem történt az első tíz helyen.
Az F1 első ember, Stefano Domenicali az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva aláhúzta, hogy felül kell vizsgálni a vonatkozó szabályokat, ez ugyanis nem ismétlődhez meg: „A pálya olyan, amilyen, az autóink olyanok, amilyenek, így szinte lehetetlen előzni. De amikor a verseny alatt bokszkiállások vannak, akkor akció is van. Idén már az első körben piros zászlót kapunk, és mindenki automatikusan megejtette a kiállást.”
„Nem szabad hagynunk, hogy ez még egyszer megtörténjen. Jobban előre kell látnunk az ilyen forgatókönyveket, és a szabályokkal le kell fednünk őket” – mondta az olasz sportvezető azt is hangsúlyozva, hogy a szabályok egyszerűen túl bonyolultak, méghozzá nemcsak a technikai, hanem a sportszakmai részt illetően is: „Senki sem érti a büntetési rendszert” – sommázott Domenicali.