DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek

Ezért esett ki a 400. F1-es nagydíjáról Alonso

Elképesztő mérföldkőhöz ért Fernando Alonso múlt hétvégén Mexikóvárosban, hiszen a 400. versenyhétvégéjét teljesítette a Formula-1-ben. Az ünneplés azonban magán a futamon nem tartott sokáig a 13. helyről induló és a rajtbaleset után némileg előrelépő spanyolnak, ugyanis a 15. körben ki kellett állnia végleg a bokszba az Aston Martinjával – a kétszeres F1-es világbajnok szerint törmelék vagy sisakfólia vezetett mindehhez:

„A startom rendben volt. Nyilván sok akció történt előttünk, úgyhogy ezt ki tudtuk használni, de aztán szemlátomást némi törmelék került az első fékcsatornába, a hőmérsékletek pedig az egekbe szöktek. Próbáltuk ezt enyhíteni például a fékegyensúly hátrafelé állításával és egyebekkel, de így sem tudtuk kontroll alatt tartani, ezért sajnos ki kellett állnunk az autóval.”

Alonso számára amúgy nem alakulnak jól a jubileumi futamok, hiszen a 200. és a 300. nagydíjhétvégéjén is kiesett. A 43 éves versenyző szerint azonban nem számít, hogy mennyinél jár épp a számláló, minden kiesés ugyanannyira fájdalmas – igaz, kevésbé frusztráló, ha egy gyengébb hétvégén történik, és Alonso szerint is valószínűtlen volt, hogy pontokat szerezzenek Mexikóban.

f1-alonso-aston-mexiko-400

Power két év után nyert újra futamot az IndyCarban – videó

A hétvégén Road Americán vendégeskedett az IndyCar mezőnye, ahol a Penske hármas győzelmét hozta a vasárnapi futam. Elsőként Will Powert intette le a kockás zászló, aki így csaknem két év elteltével, a 2022-es detroiti diadala után tudott ismét nyerni. Josef Newgarden és Scott McLaughlin követte őt a sorban, míg a címvédő Alex Palou negyedik lett, megelőzve Kyle Kirkwoodot és a rajtbaleset miatt hátraeső, de utána szépen felzárkózó Colton Hertát, valamint a Juncos Hollinger Racinggel a legjobb eredményét elérő Romain Grosjeant.

indycar-power-roadamerica

Az említett rajtbalesetben járt amúgy pórul a pole-pozíciós Linus Lundqvist is, őt forgatta meg Marcus Armstrong rögtön az első kanyarban, ahonnan csak a 12. helyig tudott visszakapaszkodni. Az összetettet a verseny előtt vezető Scott Dixon csak 21. lett, ennek köszönhetően a győztes Power a tabellán is az élre állt, sőt a hatszoros bajnokot Palou is átlépte. Íme, a verseny videós összefoglalója:

 

A futam végeredménye:

1. Will Power Penske  
2. Josef Newgarden Penske 3.2609
3. Scott McLaughlin Penske 8.0148
4. Alex Palou Ganassi 16.7118
5. Kyle Kirkwood Andretti 24.8662
6. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian 28.3782
7. Romain Grosjean Juncos Hollinger 29.2710
8. Pato O’Ward McLaren 30.3109
9. Marcus Ericsson Andretti 35.6260
10. Graham Rahal RLL 42.8394
11. Christian Lundgaard RLL 46.4444
12. Linus Lundqvist Ganassi 46.8107
13. Theo Pourchaire McLaren 54.5282
14. Felix Rosenqvist Meyer Shank 59.2412
15. Santino Ferrucci Foyt 1'03.7336
16. Pietro Fittipaldi RLL 1'04.7161
17. Sting Ray Robb Foyt 1'08.4389
18. Alexander Rossi McLaren 1'15.0426
19. Helio Castroneves Meyer Shank 1'15.6918
20. Christian Rasmussen Carpenter 1'19.0701
21. Scott Dixon Ganassi 1'24.4754
22. Luca Ghiotto Coyne/WR 1'40.1612
23. Nolan Siegel Juncos Hollinger 1 kör
24. Rinus VeeKay Carpenter 2 kör
25. Jack Harvey Coyne 4 kör
26. Marcus Armstrong Ganassi Kiesett
27. Kyffin Simpson Ganassi Kiesett

Mindkét Stake a bokszból vág neki a futamnak, módosult az F1-es Kanadai Nagydíj rajtrácsa

Két órával a montreali futam előtt az FIA publikálta a Formula-1-es Kanadai Nagydíj végső rajtsorrendjét. Ebben pedig van változás az előzetes verzióhoz képest, ugyanis mindkét Sauber-pilóta, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou a bokszutcából vág majd neki a versenynek a 17., illetve 19. rajthely helyett. A Stake ugyanis mindkettejük autóján módosított ugyanis a hátsó szárny specifikációján, ami a parc fermé-szabályok megsértésének minősül.

A döntés kedvezményezettje az így a 17. helyre előlépő Nico Hülkenberg, valamint a 18. rajthelyet megkaparintó Esteban Ocon – aki egyébként egy öthelyes hátrasorolást hozott magával Monacóból. A teljes módosított rajtrács ide kattintva tekinthető át.

f1-sauber-montreal-pit

Viharok és felhőszakadások zavarhatják meg az F1-es Kanadai Nagydíjat

A Formula-1-es Kanadai Nagydíj egész hétvégéjén beszédtémát jelent az időjárás a jósolt esőzések miatt. A pénteki szabadedzéseket befolyásolta is a csapadék, szombaton viszont a 80 százalékos valószínűség ellenére sem érkezett néhány cseppnél több eső az időmérőn. Vasárnapra eredetileg kisebb valószínűséggel vártak égi áldást, a legfrissebb előrejelzések azonban már mást mutatnak.

Ami már tény, hogy helyi idő szerint délelőtt esett az eső Montrealban, a ferraris betétsorozat versenyére vizes pályán került sor. A RacingNews365.com információi és az előrejelzések szerint igazából csak az a kérdés, hogy ez az eső mikor tér vissza a pálya környékére: már a futam előtt vagy „csak” közben. Ráadásul úgy fest, hogy ezúttal komoly esőzésre és viharokra lehet kilátás, ami nemcsak a stratégiákat, hanem akár az eredeti időtervet is boríthatja – igaz, a 2011-es négyórás őrület biztosan nem ismétlődik meg az azóta bevezetett háromórás abszolút időlimit miatt…

f1-hamilton-mercedes-kanada-eso

Ez már a 16. holtversenyes pole volt az F1 történetében

George Russell és Max Verstappen ezredmásodpercre azonos időt futott a Formula-1-es Kanadai Nagydíj időmérőjének utolsó felvonásában. A szabályok értelmében az döntött a Mercedes-pilóta javára, hogy ő érte el előbb az eredményt (ez nem minden szériában van így amúgy: a MotoGP-ben például ilyenkor a második leggyorsabb körök rangsorolnak). Azt persze sokan egyből tudták, hogy az 1997-es évadzáró jerezi Európai Nagydíj óta először volt holtverseny a pole-pozícióért folytatott csatában – akkor Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Heinz-Harald Frentzen is 1:21,072-t jegyzett –, viszont valójában a mostani nem a második, hanem már a 16. alkalom volt, hogy egál alakult ki egy kvalifikáció végén az élen!

f1-russell-verstappen-mercedes-kanada

Persze a „turpisság” egyértelmű: az F1 történetében sokáig csak másodpercekre vagy tizedmásodpercekre kerekítették a köridőket, így értelemszerűen sok korábbi holtverseny valójában nem is volt annyira szoros, mint az 1997-es jerezi vagy a most szombati eset. A három tizedesjegyig történő mérést csak a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján vezették be, azóta tényleg csupán kétszer fordult elő egál. Az összes esetet az alábbi táblázatban szedtük össze a RaceFans.net és a RacingNews365.com szaklapok gyűjtése révén – mint látható, a Brit Nagydíjak kifejezetten sokszor voltak helyszínei a hasonló jelenségeknek, és volt versenyző, aki több holtversenyben is érintett volt annak jó vagy rossz oldalán:

Nagydíj Pálya Pole-pozíciós Egált elérő többi versenyző Köridő
1950 Belga Nagydíj Spa-Francorchamps Giuseppe Farina Juan Manuel Fangio 4:37
1952 Brit Nagydíj Silverstone Giuseppe Farina Alberto Ascari 1:50
1955 Monacói Nagydíj Monte-Carlo Juan Manuel Fangio Alberto Ascari 1:41.1
1956 Brit Nagydíj Silverstone Stirling Moss Juan Manuel Fangio 1:41.0
1958 Portugál Nagydíj Porto Stirling Moss Mike Hawthorn 2:34.2
1959 Holland Nagydíj Zandvoort Jo Bonnier Jack Brabham 1:36.0
1959 Brit Nagydíj Aintree Jack Brabham Roy Salvadori 1:58.8
1961 Holland Nagydíj Zandvoort Phil Hill Wolfgang von Trips 1:35.7
1961 Brit Nagydíj Aintree Phil Hill Richie Ginther 1:58.8
1968 Kanadai Nagydíj Mont Tremblant Jochen Rindt Chris Amon 1:33.8
1970 Dél-afrikai Nagydíj Kyalami Jackie Stewart Chris Amon 1:19.3
1970 Brit Nagydíj Brands Hatch Jochen Rindt Jack Brabham 1:24.8
1971 Brit Nagydíj Silverstone Clay Regazzoni Jackie Stewart 1:18.1
1974 Brit Nagydíj Brands Hatch Niki Lauda Ronnie Peterson 1:19.7
1997 Európai Nagydíj Jerez Jacques Villeneuve M. Schumacher, H-H. Frentzen 1:21.072
2024 Kanadai Nagydíj Montreal George Russell Max Verstappen 1:12.000

A Ferrari megpróbálta megmondani Leclerc-nek, mit nyilatkozzon – nem jött be

Charles Leclerc közel sem volt jó kedvében a Kanadai Nagydíj időmérőjén elért 11. helyének megszerzése után. A médiazónában épp egy televíziós stáb kameráinak készült beszélni, de mielőtt odaléphetett volna a riporterhez, sajtóreferense, Mia Djacic megmutatta neki telefonján, mit vár el tőle a csapat, mit mondjon a kamerának.

Erre az alapból is frusztrált hangulatú Leclerc egyszerűen így reagált: „Azt fogok mondani, amit akarok!”

Megúszta a rajtbüntetést Verstappen

A Kanadai Nagydíj időmérőjének második szakaszának elején Max Verstappen megpróbált befurakodni a pályára kihajtó autók sorába. A holland „bedugta” a Red Bull orrát a gyorssávban sorakozó autók közé, a kereke azonban nem lépte át a sáv fehér vonalát, így a szabály és a versenyigazgató által kiadott direktíva szerint meg kellett volna várnia a sor végét, mielőtt kihajt a pályára, hiszen az autók érkezési sorrendben gurulhatnak ki a bokszutcából. A csapat elmondása szerint ők azt hitték, hogy Verstappen autójának kereke átlépte a fehér vonalat.

Miután a stewardok megvizsgálták a holland esetét, arra a következtetésre jutottak, hogy a Red Bull-os biztonságosan csatlakozott be a sorba és nem tartott fel senkit, így nem büntették meg őt. Verstappen így megtarthatja a második helyét, George Russell mögül indulhat majd a magyar idő szerint este nyolckor kezdődő futamon.

Hűség: Magnussen és a Haas a legkitartóbb párosok listáján

Kevin Magnussen Kanadában már 132. alkalommal áll rajthoz a Haas színeiben, amivel Jacques Laffite-tel holtversenyben már a 9. helyen áll a legtöbb nagydíjat egyazon csapatnál teljesítő versenyzők listáján. Az egyetlen év megszakítással 2017 óta az amerikai zászló alatt versenyző csapatot erősítő dán versenyző a szezon végére egyébként a hatodik helyig jöhet előre, ha végigcsinálja az idényt.

magnussen-bahrein

A listát Lewis Hamilton vezeti 230 mercedeses futammal, míg egyelőre még Michael Schumacher a második 180 ferraris nagydíjával, de a szezon végére Max Verstappen meg fogja előzni őt – a holland eddig 170-szer indult a Red Bull színeiben. A listán Kimi Raikkönen (Ferrari, 151), David Coulthard (McLaren, 150), Felipe Massa (Ferrari, 139), Nico Rosberg (Mercedes, 136) és Jenson Button (McLaren, 136) áll még Magnussen előtt.

A dán egyébként azt a Mika Hakkinent (McLaren, 131) szorította ki az első tízből, aki visszavonulásakor még az örökranglista második helyén állt egyetlen versennyel Laffite mögött. Idén más már nem kerülhet be az első tízbe, a jövő év elején viszont Lando Norris és Charles Leclerc is ilyen magasságokba érhet.

magnussen-miami

Ricciardo: Villeneuve ütődött, mindannyian bekaphatják!

Daniel Ricciardo „kissé” a szívére vette, amiket Jacques Villeneuve mondott róla a minap – tudniillik hogy nincs helye az F1-es mezőnyben és csak az imidzse miatt tartják a sportágban –, amire nem csupán az időmérő elért ötödik helyével adott csattanós választ, hanem a leintés utáni nyilatkozatával is…

„Még mindig nem tudom mit mondott, csak azt, hogy valami szarságot beszélt. De mindig ezt teszi. Szerintem a kelleténél kissé többször ütötte be a fejét. Nem tudom, hogy jégkorongozik, vagy mit csinál” – mondta az ausztrál, aki az edzésen korábban a bokszba érkezve beintett valakinek. Talán sejtjük, hogy kinek.

És ez nem volt elég, még gyorsan hozzátette: „Egy percet se szánnék rá, mindenesetre mindannyian bekaphatják. Szeretnék még többet is mondani, de elég ennyi. Nem foglalkozunk vele többet.”

pf-ricciardo-finger

Stroll akart egyáltalán versenyezni?

Az F1 történetében mindössze 13 kanadai pilóta állt rajthoz futamon, de közülük csak hatan indultak háromnál többször, 11-nél többször pedig csak négyen: a világbajnok Jacques Villeneuve és legendás édesapja, Gilles, valamint két, elsősorban családi hátterüknek köszönhetően bemutatkozó versenyző Nicholas Latifi és Lance Stroll személyében.

villeneuve-redbull

Az 1997-es világbajnok az elmúlt évek során elsősorban kendőzetlen megnyilatkozásairól ismert, melyek célpontjául gyakran országa legsikeresebb, nem a Villeneuve-családba tartozó versenyzője szolgál. Azaz Lance Stroll. A Sky montreali közvetítése során Villeneuve azt a kérdést tette fel, amit az elmúlt években páran már megkapargattak: vajon a 150 F1-es nagydíjon túl járó, még mindif igen fiatal versenyző egyáltalán akarta-e ezt az egészet?

„Volt egyáltalán választása? Akart valaha is versenyző lenni? Vagy ez csak az apja álma volt? Az apja mindig rendkívül szenvedélyesen rajongott a versenyzésért, ismertem őt az IndyCarban töltött időszakomban. Mindig versenyző szeretett volna lenni, de nem engedték meg neki, és most így éli meg az álmát. A fiának volt választása vagy sem? Próbálom elképzelni, hogy Lance azt mondja, hogy apa, én igazából nem is akarok versenyezni! Nem is tudom, mi lett volna belőle…”

stroll-china

Megússzák a csapatok szárazon a folytatást?

Magyar idő szerint este, helyi idő szerint kora délután folytatódik majd a harmadik szabadedzéssel a kanadai F1-es hétvége, s miután a tegnapi két gyakorlást alapjaiban meghatározta a változékony időjárás, ezúttal minden esély adott arra, hogy száraz pályán körözzenek a csapatok. Néhány órával az edzés előtt ugyanis az előrejelzések mindössze 15 százalék esélyt adnak arra, hogy csapadék zavarja meg a gyakorlást, a hőmérséklet viszont a tegnapihoz hasonlóan 19–20 fok körül mozog majd.

Az időmérőt illetően viszont már nem ilyen egyszerű a helyzet, 30 százalék körül van az eső valószínűsége, a helyi idő szerint 14 órakor rajtoló holnapi nagydíjon pedig körülbelül 50 százalékos eséllyel érkezhet meg az égi áldás. A hőmérséklet a hétvége legalacsonyabbja, 17–18 fok körüli lesz várhatóan.

sainz-canada-2024

Ennél több kell – Vowles üzent Sargeantnek

James Vowles, a Williams csapatfőnöke nem csinált titkot abból az utóbbi időben, hogy Logan Sartgeantnek össze kell szednie magát, ha meg akarja tartani az ülését. A Mercedes korábbi vezető stratégája újabb egyértelmű üzenetet küldött: ha Sargeant maradni szeretne, jobb teljesítményre lesz szüksége.

„Ahhoz, hogy megtartsa az ülését, ennél többet kell nyújtania” – mondta Vowles.

A brit csapatfőnök azt is hozzátette, hogy az elmúlt néhány hétvégén eltérő specifikációjú autót vezetett Albon és Sargeant.

„Egy bizonyos ideig nem ugyanaz a specifikáció állt a versenyzőink rendelkezésükre, ami részben a korábbi ütközések, részben pedig annak a következménye, hogy előrehoztunk néhány fejlesztést, amit egyszerűen nem tudtunk mindkét autóra felrakni” – tette hozzá Vowles.

Ricciardónak nincs helye a mezőnyben – mondja a korábbi világbajnok

Jacques Villeneuve meglehetősen kritikusan nyilatkozott Daniel Ricciardo teljesítményét illetően, 1997 F1-es világbajnokának véleménye szerint az ausztrál versenyző nem a teljesítménye miatt van ott az F1-es mezőnyben.

„Miért van még mindig az F1-ben? Ugyanazt halljuk már négy vagy öt éve, hogy az aktuális csapatának jobbá kell tennie számára az autót. Már elnézést, de öt éve erről beszélünk és ez az F1. Talán Lewis Hamilton, egy többszörös világbajnok számára lehet tenni ilyen erőfeszítéseket” – mondta Villeneuve a Sky Sports F1-nek.

„Ha valaki ezt nem tudja megugrani, akkor menjen haza. Mindig erről szólt a versenyzés, ráadásul ez a versenyzés csúcsa. Nincs értelme folytatni és állandóan kifogásokat keresni. Őt sokkál inkább az imidzse, semmint az aktuális eredményei tartják az F1-ben.”

Pénzbüntetést kapott a Ferrari

A versenyfelügyelők 5000 eurós pénzbírsággal sújtották a Ferrarit, amiért a második szabadedzés során meglehetősen szokatlan szabálytalanságot követett el az olasz csapat.

A Ferrari szerelői Charles Leclerc autójára intermediate gumikat szereltek a második szabadedzés elején, amikor a pálya nem volt vizesnek deklarálva – a sportszabályzat értelmében pedig ez nem megengedett.

A versenyfelügyelőknek a McLaren két versenyzőjével is dolga volt: Lando Norris és Oscar Piastri nem követték a versenyfelügyelők utasításait, amikor visszajöttek a pályára egy hibát követően az utolsó kanyarban. Norris esetét nem találták szabályellenesnek, Piastri viszont figyezlemztetést kapott az esetért.

Este jön az F1-es Kanadai Nagydíj időmérője – szombati menetrend

Az utolsó szabadedzéssel és az időmérővel folytatódik a Formula-1-es idény kilencedik futamának, a Kanadai Nagydíjnak a programja szombaton Montrealban: az időeltolódások miatt a kvalifikációra egészen magyar idő szerint este 22 óráig kell várnunk majd. De nem csak F1 lesz ma: a TCR World Tour is mindkét versenyét ma futja Mid-Ohióban, a DTM első futamára szintén délután kerül sor Zandvoortban, míg az IndyCar mezőnye az időmérőjét teljesíti. Itt a szombati program:

9:50-10:10 DTM, időmérő
13:30 DTM, első futam (Aréna 4)
14:30 TCR World Tour, első futam (Sport 2)
18:30-19:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (20:30-tól M4 Sport)
21:25-22:55 IndyCar, időmérő
22:00-23:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
23:45 TCR World Tour, második futam (Sport 2)

f1-alonso-aston-montreal-day1-4

Norris is nyomot hagyott a nagyfőnökön: Elkészült az újabb tetoválás!

Daniel Ricciardo 2021-es monzai sikere után a McLaren legújabbkori történetének második futamgyőzelmét is tetoválással ünnepelte Zak Brown vezérigazgató. Az 52 éves üzletember jobb vállát immár a miami F1-es pálya nyomvonala, illetve a sikert hozó nagydíj dátuma ékesíti – míg a monzai pálya a bal vállán foglal helyet.

„Igen, újra megcsináltam! Újabb tetoválás, ezúttal a miami győzelmünkért, Lando első F1-es sikeréért. Meg kell mondanom, épp olyan fájdalmas volt, mint az első. Szerencsére Lando itt volt, hogy bátorítson, amire… nem volt szükségem!” – írta a közösségi médiában Brown, míg Norris azzal biztatta csapatát, hogy újabb sikerek segítségével teljesen borítsák be tetoválásokkal Brown testét.

brown-tattoo

Marko elmondta, hogy miért hosszabbítottak Perezzel

Kedden érkezett a hivatalos bejelentés: Sergio Perezzel két évre hosszabbítottak a Red Bullnál, tehát 2025-re és 2026-ra (vagyis az új szabályrendszer első idényére is) kötötték magukhoz a mexikói versenyzőt.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Kleine Zeitungnak nyilatkozva elmondta, miért döntöttek Perez szerződésének meghosszabbítása mellett.

“Checo rendkívül népszerű Latin-Amerikában, ahol még Verstappennél is több merchandise terméket adunk el a nevével. Mindezek mellett, amikor megvan a tempója, Checo szinte megállíthatatlan” – mondta Marko.

Kijöttek az új szabályok, de a csapatok keze január 1-ig meg van kötve

Az FIA nyilvánosságra hozta az új, 2026-os Formula-1-es szabályrendszert, a részletek a helyükre kerültek, mostantól a csapatok gőzerővel elkezdhetik következő generációs versenygépeik fejlesztését az idei és a jövő évi projekttel párhuzamosan – legalábbis részben. Bár a tervezés elkezdődhet, az aerodinamikai tesztelést szigorúan korlátozza a sportszabályzat, a szélcsatornában január 1-ig tiltott a 2026-os elemek tesztelése.

Erről a szabálycsomag kapcsán nyilatkozó Nikolas Tombazis, az FIA együléses igazgatója beszélt: „A szabályzatban vonatkoznak korlátozások arra, hogy a csapatok mikor fejleszthetnek. Például aerodinamikai fejlesztést senki sem kezdhet meg 2025. január 1-ig. Ennek célja megakadályozni, hogy egyes csapatok úgymond nagyon korai rajtot vegyenek és ezzel talán igazságtalan előnyre tegyenek szert. Mechanikai téren, a karosszéria, a struktúrák és egyebek területén azonban a csapatok azonnal nekikezdenek, amint a szabályok megerősítést nyernek” – beszélt arról Tombazis, mikor kezdődik meg a fejlesztés.

Ez a tilalom már a 2024-es sportszabályzatban szerepelt: az előírás kimondja, hogy január 1-ig kizárólag 2023-as, 2024-es és 2025-ös modellek tesztelése megengedett a szélcsatornában. Az egyedüli kivétel a fékrendszer tökéletesítésére vonatkozik, minimális légcsatornák használatával.

Így reagált Bagnaia Marquez érkezésére

Szerdán a Ducati hivatalosan is bejelentette, hogy Marc Marquez érkezik 2025-ben a gyári csapatukhoz Francesco Bagnaia mellé. Ezzel egy igazi szupercsapat áll össze a vörösöknél, hiszen a két versenyző összesen 11 vb-címet mondhat magáénak a különböző kategóriákban (nyolcat csak a MotoGP-ben). A regnáló világbajnok Bagnaia számára éppen ezért óriási kihívás is lesz a mezőny legeredményesebb motorosa ellen bizonyítani, így sokakban felmerülhetett, hogy az olasz nem is örül Marquez érkezésének – főleg úgy, hogy tavaly még kifejezetten Enea Bastianini maradását preferálta volna.

Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója pedig is kapta a kérdést, hogy hogyan reagált Bagnaia a hírre: „Nagyon jól reagált Pecco. Egy profi motoros és egy bajnok. Tudja, hogy a legjobb lehetőséget akarjuk arra, hogy a bajnokságért harcolhassunk. Igen, korábban Eneát szerette volna csapattársnak a kettejük kapcsolata miatt, de végső soron ő egy profi versenyző, elfogadta a döntésünket, és nem hajtott minket egyik irányba sem” – mondta el Dall’Igna a MotoGP.com kamerái előtt, hozzátéve: tudja, hogy nem lesz egyszerű a két sokszoros világbajnokot menedzselni, de bízik benne, hogy a csapata képes lesz erre.

motogp-bagnaia-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

F1-es autót tesztelhetett az Aston fiatalja

Több mint négyszáz kilométert tesztelhetett az Aston Martin F1-es autójával az istálló utánpótlás-neveltje, Jak Crawford. Az F2-es pilóta a Red Bull Ringen ülhetett F1-es autóba életében először, aki a csapat tájékoztatása szerint gyorsköröket és  hosszabb etapokat is teljesített a teszt során.

Mint mondták, Crawford innentől több versenyhétvégén is betekintést nyerhet majd az F1-es alakulat munkájába, az akadémiai program következő lépéseként így segítik a 19 éves versenyző fejlődését.

unnamed_6

Holnap jönnek az F1 2026-os technikai szabályai

Közép-európai idő szerint csütörtök délután 15:30-kor teszi közzé az FIA a 2026-os F1-es autók új technikai szabályzatát. A jelentős átalakulásokkal járó szabálycsomag egyik fő pontja az, hogy kisebb, könnyebb autókat láthassunk majd, és jobban lehessen velük versenyezni a következő érában.

A motoszabályok már egy ideje nyilvánosak, az összes gyártó dolgozik is az új erőforrásokon, a 2026-os autókon viszont elvileg csak jövőre kezdhetnek dolgozni a csapatok.

fia-logo-f1