Alonso 400. nagydíja – de mikor jön a 400. nagydíjrajt?
https://formula.hu/parc-ferme/38601
A nagydíjrészvételekről szóló statisztikák között sokszor az szokott kisebb-nagyobb kavarodást okozni, hogy a nagydíjak száma és a nagydíjrajtok száma sok versenyzőnél nem feltétlenül egyezik meg, hiszen ha valakit beneveznek egy hétvégére, de nem startol el, akkor utóbbi szám nem növekszik.
Jó példa erre Carlos Sainz, akinek a Mexikóvárosi GP a 205. nagydíja, de csak a 202. nagydíján fog elrajtolni (ha el fog), hiszen kétszer már a start előtt cserben hagyta az autója (2020 Belgium és 2023 Katar), idén Dzsiddában pedig vakbélproblémái miatt kellett visszalépnie a versenytől.

Alonso neve mellé szintén háromszor került a DNS („nem rajtolt el”) bejegyzés 2001 óta tartó karrierje során. A 2001-es Belga Nagydíjon voltaképpen elstartolt, azonban a 4. körben Luciano Burti súlyos balesete miatt piros zászlóval megszakították a futamot, s az akkori szabályok értelmében az addigra kieső versenyzők, köztük Alonso hivatalosan a nem rajtolók közé kerültek. A második DNS a botrányos 2005-ös USA Nagydíjról származik, amikor mind a hét michelines csapat versenyzője a bokszba hajtott a felvezető kör végén, míg a 2017-es Orosz Nagydíjon a start előtt adta meg magát a McLarenje.
Így aztán Alonso 400. nagydíjrajtja nem ezen a hétvégén, hanem várhatóan a szezon utolsó előtti versenyén, Katarban következik majd.
Ütközések, eső és Porsche-győzelem a spái 24 óráson
https://formula.hu/parc-ferme/27020
A hétvégén rendezték az egyik legpatinásabb egynapos GT-versenyt, a spái 24 órást (amely kis híján 25 órás lett az óraátállítás miatt, végül azonban elvetették ezt az ötletet), amely a pályához méltón számos izgalmat tartogatott. Végül a nagyot hajrázó Rowe Racing Porsche diadalmaskodott a Nick Tandy, Earl Bamber, Laurens Vanthoor trióval – íme, szűk negyed órába sűrítve minden lényeges momentum:
Kijárási korlátozások Spanyolországban – de veszélyben van-e a MotoGP-szezonhajrája?
https://formula.hu/parc-ferme/27021
Miután nemrég átlépte a koronavírus-fertőzöttek száma az egymillió főt Spanyolországban, az ibériai állam egészségügyi veszélyhelyzetet hirdetett, amelynek értelmében egyes régiókban kijárási korlátozások lépnek életbe. Valencia is ezek közé tartozik, ahol éjfél és reggel 6 között vezetnének be tilalmat – márpedig a gyorsaságimotoros-világbajnokság épp oda látogatna a november 8-i Európai és a november 15-i Valenciai Nagydíjra, mielőtt Portimaóba utazna a mezőny az évadzáróra.
Éppen ezért a Terueli GP hétvégéjén felröppentek pletykák, miszerint változás lehet a hátralévő menetrendben, Carmelo Ezpeleta, a MotoGP-t promotáló Dorna első embere mindenkit megnyugtatott: a korlátozások nem érintik a terveiket. „Pillanatnyilag semmi nem változott, a spanyolországi veszélyhelyzet nem érint minket. Ha este 10 és reggel 6 között van kijárási korlátozás, az nem befolyásol minket. Egyelőre folytatni, de persze kapcsolatban vagyunk a helyi hatósággal, viszont egyelőre nem kaptunk semmiféle értesítést erről” – idézi Ezpeletát a Motorsport.com szaklap.
Fontos persze hangsúlyozni, hogy jelenlegi helyzetről van szó, de reménykedhetünk benne, hogy – már csak a MotoGP-paddock által alkalmazott Covid-protokoll okán sem – nem lesznek olyan gyors változások a helyzetben, mint voltak tavasszal.

Hogyan fér bele Hamilton összes győzelme 7 másodpercbe? Így!
https://formula.hu/parc-ferme/27017
A Portugál Nagydíj leintésekor a hivatalos közvetítésben is lejátszott videó rövidsége ellenére izgalmas és hosszadalmas vágói munka eredménye: a rekorddöntő Lewis Hamilton előző 91 futamgyőzelmének egy-egy pillanatképét illesztették össze úgy, mintha megszakítás nélkül haladna előbb a McLarennel, majd a Mercedesszel. Akinek jó a szeme, leellenőrizheti, hogy tényleg az összes győzelem benne van-e!
1 to 92
— Formula 1 (@F1) October 25, 2020
Count them up #PortugueseGP #F1 @LewisHamilton pic.twitter.com/zzk9yB4f41
Az őrült első körtől Hamilton rekordjáig – éld újra a Portugál Nagydíj legizgalmasabb pillanatait!
https://formula.hu/parc-ferme/27016
Megérkezett a szokásos mozgóképes összefoglaló (amely átkattintás után nézhető meg):
Jó favásárló-e Kiss Norbi?
https://formula.hu/parc-ferme/27010
A kétszeres kamionos Európa-bajnok továbbra is tartja a fogadalmát, miszerint a győzelmei után elültet egy fát a Kápolnai Macskaárvaháznál. Erről készült az alábbi riport is:
Rendesen szórták a büntetőpontokat a felügyelők, Perezt másodszor is megrótták Gasly miatt
https://formula.hu/parc-ferme/27015
Három versenyző is kapott büntetőpontot Portimaóban. Közülük Lance Stroll járt a legrosszabbul, aki háromban is részesült: kettőt a Lando Norrisszal történt ütközése miatt róttak ki neki – amelyért egyébként öt másodperces időbüntetéssel is sújtották –, míg egyet a pályahatárok folyamatosan megsértése miatt véstek be a licencébe. Utóbbi kihágást követte el Romain Grosjean és Danyiil Kvjat is, akik ugyancsak egy-egy büntetőpontot gyűjtöttek be ezért. Kvjat áll amúgy a legrosszabbul, ő már öt pontnál jár összesen, míg a másik két vétkes idei első pontjait zsebelte be.
Ha pedig mindez nem lenne elég, Sergio Perezt újfent megrovásban részesítették, akárcsak a tegnapi időmérőn, ráadásul ismét egy Pierre Gaslyvel kapcsolatos incidens kapcsán. Szombaton feltartotta a franciát, a vasárnapi versenyen pedig a felügyelők megítélése szerint túl későn váltott irányt védekezés közben a futam hajrájában. A mexikóinak óvatosnak kell lennie, hiszen egy harmadik figyelmeztetés automatikus rajthelybüntetéssel jár.

Mintha könnyített játékmódban menne, úgy tört előre az első körben Raikkönen – videó
https://formula.hu/parc-ferme/27014
Az elmúlt évek talán legjobb startját és első körét produkálta Kimi Raikkönen az F1-es Portugál Nagydíjon, aki a 16. helyről startolva egészen a hatodikig tört előre – íme, hogyan hajtotta végre ezt a bravúrt a szemerkélgető esőben:
From P16 to P6
— Formula 1 (@F1) October 25, 2020
An amazing start for Kimi Raikkonen at Portimao #PortugueseGP #F1 pic.twitter.com/cRneQ4dw2O
Perez vagy Hülkenberg a Red Bullnál? Nagyon is valószínű!
https://formula.hu/parc-ferme/27011
Legutóbbi podcastadásunkban a 2021-es rajtráccsal kapcsolatos pletykákat veséztük ki, így nem mehettünk el szó nélkül Alexander Albon sorsa és a lehetséges utódjai mellett sem. A vonatkozó részt 1:01:42-től hallgathatjátok:
Olaszországban már tévésorozat is indult Binotto kifigurázására
https://formula.hu/parc-ferme/27009
A Ferrari már régóta nem ad okot túl sok örömre a szurkolói számára, a 2020-as évben azonban olyan történelmi mélypontra jutott az F1-es csapat, hogy már Olaszországban is inkább nevetség tárgyaként beszélnek a Scuderiáról, mint bálványról. Alighanem a csapat idei formája és a csapatfőnököt ért kritikák szülték az ötletet, hogy Mattia Binotto megszemélyesítésével külön sorozatot is indítson a Nove tévécsatorna a Fratelli di Crozza nevű műsorán belül. Ezek a videók még olasz nyelvtudás nélkül is szállítják az élményfaktort.
Hol kapott ki Bottas Hamiltontól az időmérőn?
https://formula.hu/parc-ferme/27013
Egytizedes előnnyel a hatszoros világbajnok szerezte meg a pole-t Portimaóban, az alábbi videóban összehasonlíthatjuk a két mercedeses Q3 végi gyorskörét (a videó átkattintás után nézhető!):
Lemaradtál a portugáliai időmérő edzés legfontosabb pillanatairól? Most bepótolhatod
https://formula.hu/parc-ferme/27005
Daniel Ricciardo megpördülése, Sebastian Vettel Q2-es kiesése, valamint Lewis Hamilton és Valtteri Bottas parázs csatája is bekerült az F1 kvalifikációs összefoglalójába, ami átkattintás után indul el.
Power a pole-ban, a bajnokesélyesek a darálóban
https://formula.hu/parc-ferme/27012
Ezen a hétvégén rendezik az IndyCar szezonzáróját St. Petersburgben, ahol az időmérőn Will Power bizonyult a legjobbnak, karrierje 62. pole-pozíciót szerezve ezzel. A figyelem persze főként a két bajnokaspiránsra, Scott Dixonra és az őt 32 pontos távolságból üldöző Josef Newgardenre irányult. Viszont egyikük sem remekelt: a címvédő csak a nyolcadik helyről indulhat, viszont így is megelőzi a 11. helyre kvalifikáló Dixont.
Newgarden az időmérő után elmondta: agresszíven fog vezetni, hiszen csak így lehet esélye ledolgozni a hátrányát ellenfelével szemben, míg Dixon inkább arra koncentrál, hogy kimaradjon a balhékból. Érdekes lehet még az is, hogy Power úgy nyilatkozott, hogy kész akár a győzelmet is beáldozni azért, hogy segítse csapattársa, Newgarden bajnoki reményeit. Az IndyCar utolsó 2020-as futama ma este 19:30-kor startol, s az Aréna4 honlapján lehet követni majd.

A WTCR biztonsági autójának vezetője veszi át a gyászoló Petrov helyét
https://formula.hu/parc-ferme/27006
Miután szombaton délután fegyveres merénylet következtében Oroszországban elhunyt apja, Vitalij Petrov visszalépett a Portugál Nagydíj versenybírói tisztségétől. Az FIA közleményben erősítette meg az orosz versenyző családi tragédiájának hírét, egyúttal kinevezve egy helyettest is, aki negyedik személyként kiegészíti majd a versenybírók munkáját az F1-es futam napján. A sebtében felkért helyettes pedig a portugál Bruno Correia, 42 éves korábbi autóversenyző, aki mostanság a Formula-E-ben és a WTCR-ben a biztonsági autót vezeti.

Pereznek rácsaptak a kezére, de nem azért, mert veszített volna pirospacsiban
https://formula.hu/parc-ferme/27008
Hanem azért, mert feltartotta Pierre Gaslyt a portimaói időmérőn. Az eset a Q2-ben történt, amikor eleinte Perez maga is gyorskörön volt ugyan, ám megszakította azt és lelassított. Ekkor érkezett meg mögé a szintén mért körön lévő Pierre Gasly, akinek viszont a kör utolsó szakaszán pár kanyarig útjába állt a mexikói. Az FIA mindkét versenyzőt beidézte a kvalifikáció után, ám végül úgy döntöttek, hogy nem szükséges rajtbüntetést adniuk Pereznek, enyhítő körülménynek találták ugyanis, hogy a szintkülönbségek miatt nem minden esetben lehet azonnal meglátni a tükörben, ha valaki érkezik a versenyző mögött. Továbbá az is a büntetés ellen szólt, hogy a feltartás nem volt hatással az eredményre, Gasly is bejutott a Q3-ba, ahol a 9. helyet szerezte meg. Perez 5. lett, aki egy figyelmeztetéssel - kézre csapással - megúszta az esetet.

Fegyveres merénylet áldozata lett Vitalij Petrov apja
https://formula.hu/parc-ferme/27007
Rémes hír érkezett Oroszországból, amit a 47news jelentése alapján a Championat.com közöl: a viborgi lakhelyéhez közeli Velikoje faluban gyilkosság áldozata lett a korábbi F1-es pilóta Vitalij Petrov apja, Alexander Petrov.
Az idősebb Petrov közismert üzletember volt a régióban, több vállalkozást is vezetett és Viborg közigazgatási területének irányításában is részt vett, emellett pedig nagyban segítette fia autóversenyzői karrierjét, ami három évnyi Formula-1-es szereplésben és egy dobogóban csúcsosodott ki. A lap egyelőre annyit tud a történtekről, hogy Alexander Petrov ellen merényletet követtek el egy lőfegyver használatával – a támadás egyéb körülményei egyelőre nem ismertek.
Vitalij Petrov ezen a hétvégén éppen első alkalommal teljesít szolgálatot F1-es hétvégén a versenybírók segédjeként, és eddig egy a kinevezéséhez kapcsolódó botrány miatt került be a hírekbe.

Ahogy Ricciardo kimondja, hogy Scooby-dooby-doo, azzal szinkronhangnak is elmehetne
https://formula.hu/parc-ferme/27004
Asszociációs játék a Renault pilótáitól, amit még a Hungaroringen vettek fel, ennek apropóján pedig Budapesthez kötődő szavakból kiindulva kellett egymásnak dobálnia az először eszébe jutó szót Esteban Oconnak és Daniel Ricciardónak. Így jutottak el például a gulyástól Scooby-Dooig.
Ijesztő baleset miatt csúszott a spái 24 órás rajtja
https://formula.hu/parc-ferme/27003
A Lamborghini Super Trofio szombat délutáni versenyén történt ronda baleset miatt fél óra késéssel vette kezdetét az idei spái 24 órás (ami az előzetes tervekkel ellentétben mégsem lesz 25 órás) verseny - közölte az Autosport. A betétfutamon a La Source és az Eau Rouge kanyarokat összekötő egyenesben ütközött össze három autó, aminek következtében a pályát övező szalagkorlát is csúnyán megsérült. A három érintett pilóta közül Raul Guzmant lábtöréssel szállították kórházba.
A futamot már nem indították újra, a 24 órás viadal pedig 30 perc késéssel, délután 4 órakor rajtolhatott el.
Helyettese elszólta magát: Marquez már nem tér vissza 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/27002
Marc Marquez még a szezonnyitó Spanyol Nagydíjon szenvedett jobb felkartörést, amely miatt azóta se tudott rajthoz állni egyetlen versenyen sem. A nyolcszoros világbajnokot kétszer is műteni kellett, sőt nemrég pletykáltak egy harmadik operációt is, ezt azonban a Repsol Honda cáfolta. Az viszont egyértelmű, hogy jócskán elhúzódik a spanyol felépülése, s már csak a novemberi Valencia-Valencia-Portimao triplára van esélye visszatérni (már ha marad ez a versenynaptár, merthogy arról is felröppentek eléggé kétségesnek tűnő híresztelések, miszerint a spanyol karanténszabályok szigorítása miatt ez még változhat).
Nos, úgy tűnik, hogy ez sem fog megvalósulni, a Marquezt pótló Stefan Bradl ugyanis Aragóniában elárulta, hogy ő fogja befejezni az idényt a Repsolnál. „Tegnap értesültem erről. Nem tudom, hogy hivatalosan elmondhatom-e ezt, de ez tény. Marcnak arra kell koncentrálnia, hogy minden rendben legyen, nem hiszem, hogy érdemes lenne bármit is kockáztatnia” – fogalmazott a német versenyző. A HRC egyelőre nem kommentálta a dolgokat, de valóban logikusnak tűnik az, hogy nem lenne célszerű egy esetleges újabb sérülést megkockáztatnia a címvédőnek. Mindenesetre az Instagramjára feltöltött fotók tanúsága alapján már egyre intenzívebb edzésmunkát végez.
FRISSÍTÉS: Bradl a Terueli GP szombati napjának végén újságíróknak nyilatkozva módosította korábbi kijelentését, elmondása szerint ez csak az ő megérzése, hogy Marquez már nem tér vissza idén, a hivatalos álláspontról azonban a HRC-főnök Alberto Puigot kell megkérdezni. Persze nem kizárt, hogy a Honda szólt rá a németre, hogy pontosítson, mivel még nem akarták most bejelenteni, hogy a címvédő 2020-ban már nem ül motorra nagydíjhétvége keretein belül.
Hamilton bejelentkezett Leclerc rádióján
https://formula.hu/parc-ferme/27001
Charles Leclerc békésen körözgetett Ferrarijával a Portugál Nagydíj harmadik szabadedzésén a hullámvasútszerű algarvei pályán, senki által nem zavartatta magát, békésen hallgatta mérnöke instrukcióit, miközben 300 km/órás tempónál lágy szellő simogatta a sisakját. Aztán egyszer csak:
Leclerc: Mi történik, mi történik? Miért hallom mások rádióját? Hamiltont hallottam a rádióban.
Mérnök: Oké, fogalmam sincs.
Leclerc: És egy mérnököt vagy valaki mást is hallottam.
Mérnök: Vettem. Most már rendben kell lennie.
Az esetre azóta sem érkezett magyarázat, de alighanem valahogy összekuszálódhattak a F1 zárt, csak a pályán való kommunikációra használt frekvenciái az éterben. Persze a közösségi média nagyon gyorsan ráugrott erre a furcsa jelenségre, elképzelve forgatókönyveket arról, hogy mit is mondhatott Hamilton Leclerc fülébe: "Bono, a gumijaimnak annyi!"
Vagy éppen Hamilton eddigi egyetlen nyilvános dala, a Pipe csendült fel?
What charles was really hearing on his radio pic.twitter.com/UBR3tzmmg4
— Yade// (@FormulaY4DE) October 24, 2020
Grosjean életének legnépszerűbb bejegyzése lett, hogy kirúgták
https://formula.hu/parc-ferme/27000
Romain Grosjean megítélése rendszeresen fluktuált F1-es karrierje során: nagy ígéretként tért vissza 2012-ben, majd balesetkirállyá vált, aztán újra magára találva győzelmi esélyes lett a Lotusszal, utána erősen kezdett a Haasszal, de renoméja az utóbbi években ismét megcsorbult, főleg amiatt, mert a mezőny egyik gyengébb autójában ülve elsősorban csak ügyetlen megmozdulásai vagy balesetei során irányul rá a figyelem. A francia a héten jelentette be, hogy 2021-re nem hosszabbítja meg szerződését a Haas, a következő Twitter-posztja viszont az alábbi volt:
"Az első olyan Instagram-képem, amely 100 ezer feletti lájkot kapott, az lett, amelyben bejelentem, hogy nem fogok a Haasnál versenyezni 2021-ben... Nem tudom, ezt hogyan kell értenem..."
Az öniróniáért mindenképp elismerés jár Grosjeannak, védelmében azonban mi felhoznánk, hogy Instagramon egyedül a like-gombbal lehet reakciót kifejezni, így alighanem ebben a nagy mennyiségű visszajelzésben az együttérzők, a sajnálkozók, valamint a francia karrierjének jobbra fordulásában bízók is benne foglaltatnak, nem csupán a kárörvendők.
My first ever 100k + like picture on Instagram is the one I announce I'm not going to race with Haas in 2021...
— Romain Grosjean (@RGrosjean) October 22, 2020
Not sure how I should take it pic.twitter.com/zRwiQFVJK3