Az Aston csapatfőnöke szerint emiatt gyengélkedik Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/38518
Az Aston Martin pontjainak több, mint 70%-át Fernando Alonso szerezte a 2024-es szezonban, ami jól mutatja, hogy Lance Stroll teljesítménye jelentősen elmarad kétszeres világbajnok csapattársához képest.
Mike Krack, a silverstone-i istálló csapatfőnöke úgy véli, hogy ez a teljesítménybeli deficit teljes mértékben a nem túl ideálisan működő versenyautójuknak köszönhető.
„A magabiztosság hiányát láthatjuk Strollnál. Ha Lance számára olyan autót tudunk biztosítani, ami képes teljesíteni, akkor ő is nagyon, nagyon jól megy. Emlékezzünk csak vissza a zandvoorti Q2-re – nagyszerű kört rakott össze. Ilyen az, amikor bízik az autóban” – mondta Krack.
„Ha nincs meg a kellő magabiztossága az autóban, akkor sokkal nehezebb a falakhoz közel autózni. A mi feladatunk az, hogy olyan autót adjunk neki, amiben magabiztosan tud teljesíteni” – tette hozzá Krack.
Verekedés tört ki a lelátón az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj alatt – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36849
A közösségi médiában kezdett el terjedni egy felvétel, amelyen az látható, hogy egy szurkoló rátámad és verekedni kezd két ferraris rajongóval a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj során. A vélhetően Sergio Perez rajt utáni kiesése miatt dühöngő rajongót az F1 szóvivője szerint „eltávolították és egy életre eltiltották” – közölték a Crash.net szakportállal.
Whatever you think of other drivers, you should never let it come to this. Violence is never acceptable.
— MultiViewer (@f1multiviewer) October 29, 2023
Also, where's security @mexicogp?!#F1 #MexicanGPpic.twitter.com/YBaDXdgpvW
Bottast megbüntették Stroll kiforgatásáért
https://formula.hu/parc-ferme/36848
Nem maradtunk utólagos büntetés nélkül az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Valtteri Bottas és Lance Stroll a 13. helyért csatázott néhány körrel a futam leintését megelőzően, amikor a kanadai bevetődött az Alfa Romeo mellé a 13-as kanyarban. A 14-esben azonban összeért a két autó, Stroll pedig kiforgott, és bár folytatni tudta akkor még a versenyt, nem sokkal később kiállni kényszerült az incidens során elszenvedett sérülések miatt.
A felügyelők vizsgálták az ütközést, és bár mindkét pilóta versenybalesetnek titulálta a történteket, a stewardok úgy ítélték meg, „túlnyomórészt” Bottas volt a felelős a balesetért. Emiatt a finnt öt másodperces büntetéssel sújtották, ezzel a 14. helyről hátracsúszott a 15. pozícióba – így éppen csapattársával, Guanyu Zhouval cseréltek helyet a módosult végeredményben, az utolsó két célba érő helyen.
Bottas ve #F1 <>#MexicoGP
— Red Flag (@RedFlagFone) October 29, 2023
pic.twitter.com/V8wFPI7aM1
NASCAR: Byron szenvedve, Blaney győzelemmel jutott be a fináléba
https://formula.hu/parc-ferme/36847
Miközben korábbi futamgyőzelmeik révén Kyle Larson és Christopher Bell már biztos résztvevői voltak a bajnoki döntőnek, a legjobb nyolc többi tagja még izgulhatott a NASCAR Cup Series idei utolsó előtti futamát megelőzően. A Martinsville Speedwayen ugyanis további két hely volt még kiadó, jó néhányan viszont csak egy futamgyőzelemmel érhették volna el a továbbjutást. Egy darabig úgy tűnt, hogy ezért két pilóta, Denny Hamlin és Ryan Blaney vívhatnak meg, hiszen előbbi az első, utóbbi pedig a második szakaszt zárta az élen.
A Joe Gibbs Racing pilótája 156 kört töltött az élen az 500 körös viadalon, míg a 12-es autót kormányzó Blaney 145-öt, de rajtuk kívül dicséretet érdemel még Aric Almirola és Chase Elliott is, akik 66, illetőleg 83 kört tettek meg vezető pozícióban. Elliott számára sok más versenyzőhöz hasonlóan egy győzelemre lett volna szükség rájátszásban maradáshoz, igaz ő egyéniben nem volt érdekelt, az általa vezetett 9-es autó viszont még versenyben volt a tulajdonosi versenyben.
Csapata megpróbálkozott egy kockázatosabb stratégiával, így az utolsó etapban ellentétben a többséggel, nem jöttek ki a pitbe, ám ez nem jött be, a gumik már kezdtek elfogyni a végére, ráadásul Elliott autójából az üzemanyag is kifogyott volna a folyamatos zöld zászló alatti körözés során, így kénytelen volt kiállni és visszaesett a 17. helyre. Volt azonban ennél nagyobb dráma is a Hendrick Motorsportsnál. A szezon során kiváló formában lévő William Byron ugyanis az egész futam alatt küzdött a versenygépével, dolgát pedig az autóban lévő hőség sem könnyítette meg.
A 24-es pilótája szinte végig a középmezőnyben volt, így nagyon hajtania kellett a hajrában, hogy a pontok alapján megtartsa a még éppen továbbjutást jelentő negyedik helyet, de a leintéshez közeledve már egyre rosszabbul volt. Byron a futam után elismerte, néha már homályosan látott, de végül a 13. helyen ért célba, így 8 pontot megtartott előnyéből Hamlinnel szemben, akinek a harmadik hely is kevés volt. A futamgyőzelmet végül Blaney szerezte meg, aki 23 körrel a vége előtt előzte meg Almirolát, sikerével pedig biztosította helyét a bajnoki döntőben.
A szezonzáróra november 5-én kerül sor a Phoenix Racewayen, ahol tehát eldől, hogy Larson, Bell, Byron vagy Blaney foglalhatja el a NASCAR királykategóriájának trónját 2023-ban.
Horner Ricciardóról: Rendkívüli teljesítmény, visszatért a régi Daniel!
https://formula.hu/parc-ferme/36846
Elismerően beszélt Daniel Ricciardo mexikói teljesítményéről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke: úgy fogalmazott, hogy az ausztrál most tényleg régi önmagát hozta az időmérőn elért negyedik, és a futamon megszerzett hetedik helyével.
„Jó volt látni, hogy Daniel ilyen remekül teljesített, és teljes mértékben beigazolja, hogy miért hoztuk őt vissza az AlphaTaurihoz. Szerintem kiemelkedő volt egész hétvégén, és egy Mercedesszel harcolt egy AlphaTauriban – sőt, ha nem lett volna a piros zászló, még előrébb végezhetett volna. Remek teljesítmény volt, és egyértelműen a régi Danielt láttuk ezen a hétvégén” – mondta Horner.
„Rendkívüli volt a teljesítménye, visszatért a régi önmaga, látható, hogy nyugodt, hogy magabiztos, és hogy nagyon motiváltan érkezett meg erre a hétvégére a trükkös austini visszatérése után. Remek munkát végzett.”
Mercedes: Végre nem egy „lehetett volna”
https://formula.hu/parc-ferme/36845
Ezúttal bőven volt oka elégedettségre a tegnap még a gumimelegítésen kesergő Toto Wolffnak: a Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton a hatodik helyről indulva erős versenyt futott, mindkét Ferrarit legyűrte és másodikként ért célba. Az osztrák csapatfőnök így aztán boldogan nyilatkozhatott:
„Azért mosolygunk, mert erős volt az autónk. Amint Lewis szabad levegőbe került, nagy lett a különbség a közepeseken, jók voltak a köridők, és meglett a leggyorsabb kör is. Volt pár olyan hétvégénk, ahol azt mondtuk, hogy valami lehetett volna, de nem sikerült” – mondta Wolff, aki briliánsnak nevezte Hamilton teljesítményét, de azt is hozzátette, hogy azért nem minden fenékig tejfel…
„A teljesítményünk hullámzó, néha nem igazán tudjuk, hogy jók-e az abroncsok. Csak pár fok különbség az aszfalthőmérsékletben, és már ki is estél az optimális tartományból.”
A csapat óvatossága is közrejátszott Norris Q1-es kiesésében
https://formula.hu/parc-ferme/36844
Csalódást keltő időmérőt teljesített Mexikóvárosban Lando Norris: a brit már a Q1-ben búcsúzott és mindössze a 17. rajtkockából indulhat a futamon. A Fernando Alonso megforgása által okozott sárga zászlón és önhibáján kívül egy harmadik dolog is közrejátszott a McLaren pilótájának korai kiesésében. A brit ugyanis első, a közepes gumikon futott körét nem fejezte be, hanem kihajtott a bokszba, saját meglepetésére is.
„Nem voltunk biztosak abban, hogy minden rendben van az üzemanyagrendszerrel, úgyhogy azt meg kellett vizsgálnunk” – idézi Andrea Stella csapatfőnököt a RacingNews365.
„Úgy döntöttünk, hogy kihívjuk az autót, szánunk egy kis időt a rendszer ellenőrzésére és aztán készek leszünk az utolsó, lágyakon futott próbálkozásra, úgyis az lett volna a döntő kör. Inkább körültekintőek akartunk lenni és kihívni az autót, nehogy ne tudjuk megfutni az utolsó próbálkozásunkat a lágyakon a probléma miatt” – mondta Stella.
Csak egyetlen ember számított a Ferrari pole-jára
https://formula.hu/parc-ferme/36843
A Mexikóvárosi Nagydíjon óriási meglepetésre szerzett pole-pozíciót a Ferrari Charles Leclerc révén, sőt Carlos Sainznak köszönhetően az egész első rajtsort kisajátította a Scuderia. A versenyzők maguk is megdöbbentek a váratlanul erős produkción, talán csak egyetlen ember volt, aki nem lepődött meg: a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur.
Erről a csapat egyik vezető mérnöke, Jock Clear beszélt a sajtó képviselőinek, köztük a Formula.hu tudósítójának: „Szerintem a világon mindenki meglepődött Fredet kivéve. Valahogyan, valamiért Fred úgy gondolta, hogy a pole-ban leszünk. Előtte egyenesen bolondnak neveztem volna őt emiatt, de nem, igaza volt. Ez mutatja, micsoda tapasztalata van.”
Elfogyott a Red Bulltól hozott tudás, ezért esett vissza az Aston Martin?
https://formula.hu/parc-ferme/36840
Ezzel az elmélettel állt elő a korábbi futamgyőztes, Ralf Schumacher. Az Aston Martin mérnöki gárdájában több Red Bulltól átcsábított szakember szolgál, elsősorban a technikai igazgató, Dan Fallows, aki 2022-ben csatlakozott a silverstone-i istállóhoz – az azévi autóra még nem volt nagy hatása, az AMR23 tervezését azonban az alapoktól kezdve felügyelte. Ennek köszönhető Schumacher szerint az Aston Martin bravúros szezonkezdete, azóta viszont elfogytak a Red Bulltól áthozott titkok és trükkök.
„Remélem, hogy ismét formába jönnek, de mi van, ha az történt, hogy Dan Fallows sok tudást hozott át a Red Bulltól az idei autóra, most viszont a bőségszaru egyszerűen kiürült, hiszen már nem lát rá korábbi csapata fejlesztéseire? Bármiről is legyen szó, ez is lehet a stagnálás oka” – vázolta az F1-Insidernek Schumacher.
Az Aston Martin gyengélkedése egy másik kockázattal is jár, mutatott rá Schumacher: Alonso korábbi istállóinál is példás csapattagként kezdte, de amikor elfogyott a türelme… „Meddig marad Fernando Alonso csendben? Ismerjük az ambícióját, ami könnyen rosszkedvvé csaphat át, ha a dolgok nem neki kedvezően alakulnak. Mert tudja mindenki, hogy ez nem az ő hibája.”
Fotó: Aston Martin F1 Team
Így csatázott Martin, Binder és Bagnaia az év MotoGP-futamán – videók
https://formula.hu/parc-ferme/36841
Elképesztő izgalmat és küzdelmet hozott a Thaiföldi GP, különösen annak utolsó negyede az éllovas trió között. A beszámoló és a végeredmény itt olvasható, de videón is hozzuk a legfontosabb momentumokat – így például Brad Binder első próbálkozását és Jorge Martin azonnali visszatámadását:
@BradBinder_33 is applying an INSANE amount of pressure! @88jorgemartin breaks but only for a moment! #ThaiGP pic.twitter.com/J6PGp8pwaQ
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Öt körrel a vége előtt a KTM-es már sikerrel járt, átvette a vezetést:
HE'S GOT HIM!@BradBinder_33 LEADS! #ThaiGP pic.twitter.com/imyYbiXqum
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Martin azonban nem hagyta magát, az utolsó előtti körben visszaelőzte a dél-afrikait:
TWO TO GO!@88jorgemartin IS THROUGH ON @BradBinder_33! #ThaiGP pic.twitter.com/Uznluh6tHJ
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Mindeközben Francesco Bagnaia az utolsó körre fordulva kis híján a külső íven előzte meg mindkettejüket egy őrült manőverrel:
PECCO BAGNAIA ALMOST PULLED OFF THE IMPOSSIBLE!
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
LAST LAP! #ThaiGP pic.twitter.com/WDHD4kYkNO
A befutónál pedig Binder már nem tudott mit kezdeni Martinnal, a Pramac spanyolja karrierje egyik legkeményebb és legfontosabb győzelmét aratta:
AN INSTANT CLASSIC! @88jorgemartin WITH THE BIGGEST WIN OF HIS CAREER! #ThaiGP pic.twitter.com/D4cR2U7ER4
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Dráma pedig a leintés utánra is maradt, ugyanis Bindertől elvettek egy pozíciót utolsó körös pályaelhagyás miatt, így Bagnaia örökölte meg tőle az ezüstérmet, s így csak 13 pontra olvadt az olasz előnye Martin előtt – képen a pályaelhagyás:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem lett bajnok Lawson Japánban: ezüstérem a Super Formulában
https://formula.hu/parc-ferme/36839
Míg Mexikóvárosban Daniel Ricciardo negyedik rajtkockát szerzett az AlphaTaurival, a nemrég ugyanebben az autóban ülő Liam Lawson Suzukában, a Super Formula szezonzáróján indult – a bajnokság második helyén állt, nyolc pontra az éllovas Ritomo Miyatához képest, a dupla fordulón azonban még 46 pontot osztottak ki.
Bajnoki kilátásai azonban érvágást szenvedtek az első futamon, ahol a 130R-ben történt félelmetes baleset miatt megszakították a futamot: Lawson így csak hatodik lett, ezzel 12 pontra visszacsúszott Miyata mögé, a bajnokságban pedig a futamgyőztes Tomoki Nojirival – a bajnoki címvédővel, csapattársával a Mugennél – szemben is pozíciót veszített.
Lawson a vasárnapi pole-pozícióval és az érte járó három ponttal vágott vissza, igaz, a rajtnál helyezést veszített Kakunoshin Ohtához képest, akit nem tudott visszaelőzni a végéig – Ohta a bajnokságért harcoló hármason kívül egyedüliként nyert a szezonban futamot. Miyatát azonban maga mögött tartotta Lawson, de ez már nem változtatott a bajnokság kimenetelén: Ritomo Miyata lett a Super Formula 2023-as bajnoka, három győzelmével Lawson végül a hétvége kezdetével megegyező nyolcpontos hátrányban másodikként zárta az értékelést: legalább az ezüstérem meglett számára, fél ponttal megelőzte a kétszeres bajnok csapattársat, Noijirit.
A 2023-as szezon forgatókönyve nagyon hasonló ahhoz, ami 2017-ben történt: abban az évben Formula-1-es ülés híján szintén a Super Formulában versenyzett a Red Bull juniorprogram első számú növendéke, Pierre Gasly, aki a szezon vége felé több beugrási lehetőséget kapott a királykategóriában. Japánban azonban ő sem lett bajnok, másodikként zárta az értékelést.
Fotó: Red Bull Content Pool
Csodák a magaslaton, Ferrari első sor Mexikóban – Mexikóvárosi Nagydíj, szombat
https://formula.hu/parc-ferme/36842
A magaslaton bármi megtörténhet, tartja a mondás: a Ferrari a semmiből szerzett első sort. Kínos Perez-eredmény a szurkolók előtt, elcsíptük Ricciardót, aki elmondta nekünk, titka a bajusz. Mészáros Sándor helyszíni bejelentkezése a Mexikóvárosi Nagydíj szombati napján - itt tekinthető meg.
Albonnak nem a paddockkal, a távozással volt gondja
https://formula.hu/parc-ferme/36836
Az elmúlt évben tapasztalt problémák nyomán idénre korlátozták a paddockba bocsátható emberek számát Mexikóban: a tömeg nem csupán nehezítette a versenyzők mozgását a garázsok és a hospitality egységek között, de egy-két komolyabb probléma is adódott, Pierre Gasly táskájába például belenyúltak. Amikor a sajtó képviselői arról kérdezték Alexander Albont, szerinte megfelelő intézkedések születtek-e, a brit-thai versenyző úgy válaszolt, hogy szerinte a paddockban eddig sem volt probléma:
„Úgy hiszem, hogy a sportágunkat a lehető leghozzáférhetőbbé kell tennünk, szóval nem látok gondot azzal, ha emberek vannak a paddockban, persze tudom, hogy vannak határok. De őszintén szólva, ezzel eddig sem volt baj szerintem” – mondta Albon, aki máshol érzett gondot:
„Számomra inkább a kijutás volt problémás, amikor kihajtasz a paddockból, és majdnem áthajtasz az emberek lábain, mert mindannyian az autód ablakához nyomulnak. Ez egy kicsit bajosabb.”
Wolff szerint a kivezető körökön múlott minden
https://formula.hu/parc-ferme/36838
A két Mercedes a hétvége bizonyos pillanataiban biztató formát mutatott, mégis csak a 3., illetve a 4. sorból rajtolhat majd Hamilton és Russell az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Toto Wolff csapatfőnök így értékelt az időmérő után: „Láthatjuk, hogy nagyon kicsik a különbségek, a Ferrarik a semmiből jöttek. Leginkább azon múlik, hogy jók legyenek a kivezető körök. Két-három tized ide vagy oda, és máris lesz egy jó köridőd.”
„Szinte kiszámíthatatlan” – folytatta Wolff. „A gumik nagyon sérülékenyek, és akik beletalálnak, egyszerűen gyorsak lesznek. A Ferrarik hatalmasat ugrottak előre a Q2 és a Q3 között, mindkettejüknek fantasztikus volt az első szektora, mert jól összerakták a kivezető köröket. Talán egy egészen kicsit lassúak voltunk, kicsit hidegek maradtak a gumik, ezért nem lettek jók a köridők. De kicsi különbségekről beszélünk, csak két tizedről.”
Verstappen, Hamilton és a többiek: vizsgálatok tömkelege az F1-es időmérő után
https://formula.hu/parc-ferme/36837
Meglepetést hozott a ferraris első sorral a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj kvalifikációja, a rajtrácsot azonban még átrajzolhatja néhány büntetés, a felügyelőknek ugyanis több ügyben is vizsgálódnia kell majd. Az esetek egytől egyig még a Q1-ben történtek: Max Verstappent, George Russellt és Fernando Alonsót a bokszutca kijáratánál történt feltartásért vizsgálják – a világbajnok holland a sajtótájékoztatón erről azt mondta, hogy meglepi ennek a ténye, mert nem hiszi, hogy bármi furcsát tett volna –; Lewis Hamiltont amiatt, mert nem lassított eléggé Alonso megforgásakor a sárga zászlós jelzés hatálya alatt; Logan Sargeantet amiatt idézik be, mert ő előzött is sárga zászló hatálya alatt; de vizsgálat indult amiatt is, hogy Yuki Tsunoda elsodorta a Williams egyik emelőjét a bokszutcában. Szóval hosszú estére készülhetnek a stewardok és a csapatok...
Az időmérő során azt is kiírták, hogy vizsgálják Lando Norrist, Guanyu Zhout és Russellt a maximum köridő túllépése miatt, őket azonban nem rendelték be magukhoz a felügyelők.
Fent ragadt Stroll abroncsa az Aston Martinon
https://formula.hu/parc-ferme/36835
Valtteri Bottas utolsó mercedeses Monacói Nagydíja emlékezetesen kínos véget ért 2021-ben: a csillagosok szerelői a kiállásnál nem tudták levenni az egyik abroncsot a W12-ről, s végül csak a gyárban sikerült eltávolítani a makacs kereket. Lance Stroll hasonlót élt át a Mexikói Nagydíj pénteki edzésnapján, de szerencséjére gyorsabban sikerült megoldani a helyzetet, mint finn kollégája esetében.
„Jó köröket mentünk az első edzésen, teljesíteni tudtuk a tervezett programot, többek között magas és alacsony üzemanyagszintes körökkel is. Sajnos a második edzést megszakította számunkra egy probléma, amikor nem tudtuk eltávolítani a bal elsőt az autóról, és veszítettünk egy kis időt ennek megoldásával” – nyilatkozta a kanadai versenyző, aki a múlt héten első pontjait szerezte a nyári szünet óta.
Mikor kezdődik az F1-es időmérő és a futam Mexikóban?
https://formula.hu/parc-ferme/36834
Magyar idő szerint szombat este 19:30-kor veszi kezdetét az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése, amely szokás szerint hatvan percen keresztül tart majd. Az időeltolódás miatt ezúttal is éjszakáznunk kell: az időmérőt magyar idő szerint este tizenegy órakor rendezik meg.
A vasárnapi program valamivel korábbra csúszik nálunk, köszönhetően annak, hogy hajnalban órát állítunk, onnantól a téli időszámítás lesz ránk érvényes. Reggel a MotoGP-vel kezdhetünk, aztán nézhetjük a WRC versenynapját, amelynek végén minden bizonnyal ismét világbajnokká avatjuk Kalle Rovanperát, közben lesz Superbike és NASCAR is, majd végül este 21:00-kor kezdetét veszi a Mexikóvárosi Nagydíj.
Tehát a menetrend:
Szombat
19:30-20:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
23:00-00:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
Vasárnap
06:00 Moto3, futam (Aréna4)
07:15 Moto2, futam (Aréna4)
09:00 MotoGP, futam (Aréna4)
09:15 WRC, 4. nap (RallyTV)
11:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)
14:00 Superbike, második futam (Aréna4)
19:00 NASCAR Cup Series, futam (Match4)
21:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
„De még így is jobb, mint Piastri” – Marko nem vár csodát Norristól
https://formula.hu/parc-ferme/36833
A várható erőviszonyokról kérdezte dr. Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját a Motorsport Magazine – különös tekintettel arra, hogy vajon az adatok alapján jónak tűnő McLaren mennyire lehet majd veszélyes az energiaitalosokra.
„Egy teljes versenytávon, 71 körön keresztül nem hiszem, hogy képes lesz tartani Verstappen tempóját (Lando Norris). De még így is jobb, mint Oscar Piastri, akinél a gumikopás tetőzik” – mondta Marko, aki Sergio Perez pénteki teljesítményét is pozitívan értékelte.
„Három tizedmásodpercet kapni Maxtól, ez már egy jó jel pénteken. A hazai futam mindig motiváló, és emiatt rögtön jobb a hangulat is. Az első szabadedzésen az első gumik teljességgel elfogytak, de a második gyakorlásra ezt a gumikezelési problémát megoldottuk és kontroll alatt tartottuk, szóval most a rövid és a hosszú etap is jól néz ki.”
F1 helyett Amerikába vagy Japánba mehet az F2 favoritja
https://formula.hu/parc-ferme/36832
Theo Pourchaire jó eséllyel megnyeri a 2023-as Formula-2-es bajnoki címet, de a jövő évi Formula-1-es rajtrácson biztosan nem lesz helye: csak tartalékpilóta pozíciót kapott az Alfa Romeótól, melynek akadémiája ötödik éve egyengeti pályafutását. A 20 éves pilóta versenyezni akar, így kénytelen lesz más rangos nemzetközi formulautós szériák felé venni az irányt.
„Vannak lehetőségeim, az Alfa Romeóval tárgyalunk róla, mibe vághatunk bele együtt. Én leszek a csapat tartalékpilótája, ami kiváló dolog, jó első lehetőség. De mással is akarok foglalkozni, prioritás számomra, hogy vezessek, aktív és fitt akarok maradni. Meglátjuk, de vannak nagyszerű bajnokságok” – idézi a RaceFans.net Pourchaire-t. A fiatal tehetség két szériát nevesített: „Nézzük: van az IndyCar, van a Super Formula. Talán más opciók is, majd meglátjuk.”
Pourchaire egyedüli esélye a Formula-1-es részvételre jelen állás szerint az újoncoknak járó edzéslehetőség – Mexikóvárosban az első tréningen, ahol öt F2-es pilóta is vezethetett, ő kapta meg az Alfa Romeo ülését, de még ezt a 60 percet sem használhatta ki: azonnal egy hibaüzenet fogadta, csupán négy kört tudott megtenni (mért idő nélkül) a szabadedzésen. Talán – ez még nem eldöntött – Abu Dhabiban lesz még lehetősége tréningen vezetni.
Videó: félelmetes baleset, lefújták a Super Formula futamát
https://formula.hu/parc-ferme/36831
Suzukában, a híres 130R-ben, egy nagyon tempós kanyarban ért össze Ukyo Sasahara és Hiroki Otsu, majd mindketten óriási sebességgel csapódtak a pálya széli gumifalba. Szerencsére egyik pilóta sem sérült meg súlyosan, bár Sasaharát bevitték a pályakórházba ellenőrzésre.
A hatalmas baleset miatt megállították a versenyt.
Drivers OK Absolutely insane crash at 130R
— Motorsport.tv (@MotorsportTV_UK) October 28, 2023
The crash that brought out the red flag in Super Formula at Suzuka.
Drivers: Ukyo Sasahara and Hiroki Otsu
Join us again tomorrow for the final round.#sformula #sf #superformula #motorsport #racing #suzuka #crash pic.twitter.com/QB3YUBASN8
„Nyers tempóban Lando felveszi a versenyt Schumacherrel és Alonsóval”
https://formula.hu/parc-ferme/36830
Az elmúlt hetekben Max Verstappen mellett Lando Norris mutatta a legjobb formát az F1-ben, amit jól jelez, hogy zsinórban négy dobogós helyezésnél jár a brit. A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella nem is győzte dicsérni fiatal versenyzőjét a Beyond the Grid podcast műsorában:
„Úgy vélem, a hozzávalók ahhoz, hogy sikeres legyen, kezdenek összeállni Landónál. Ha a nyers tempóról beszélünk, szerintem Lando fel tudja venni a versenyt néhány olyan nagy névvel, mint Schumacher vagy Alonso. A sikerességhez szükséges igazi tényező az egyre javuló versenyteljesítmény, hogy a lehető legalkalmazkodóképesebb legyen, hiszen sosem lesz tökéletes az autód. Lando egyértelműen jó úton jár ebben, s ennek bizonyítéka, hogy amint dobogóra esélyes autót adtunk alá, képes is volt azt elérni. Nyilvánvalóan ott van. Szerintem inkább rajtunk múlik, hogy a megfelelő technikával lássuk el.”