DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

F3: Alpine-nevelté a győzelem a főfutamon

Vasárnap a Formula-3 főfutamával folytatódott a szezonnyitó hétvégéje. A pole-pozícióból a pénteki bravúr után az újonc Franco Colapinto indulhatott, a szintén új szereplő, a Van Amersfoort Racing színeiben. Mögötte két rutinos pilóta, Roman Stanek és Victor Martins sorakozott fel, miután az eredetileg harmadik Kush Maini a kihagyott mérlegelésért kapott büntetés miatt hátracsúszott a rajtrácson.

A rajtot jól elkapó argentin fiatal megtartotta pozícióját, és ellenállt a nyomában loholó Staneknek, mögöttük azonban már nem mentek ennyire simán az események. A sűrűjében Caio Collet egy esetleges ütközést elkerülendő a rázókőre sodródott, mely a felfüggesztés eltörésével a verseny végét jelentette a brazil pilótának. Mindeközben Zane Maloney és Francesco Pizzi is egymásra találtak, és mindketten ott is maradtak a pályán, amely miatt már a második körben biztonsági autóra volt szükség. Colapinto tovább őrizte a vezetést az újraindítás után, miközben különböző incidensek miatt újra érkezett az ezúttal csak virtuális biztonsági autó; többek között a dobogóra pályázó Stanek a csata hevében defektet kapott. Később Isack Hadjar ugyanígy járt.

A verseny féltávjára Colapinto Martins társaságában elszakadt a többiektől. Az újonc a 15. körig tudta tartani az Alpine-neveltet, az előzés után pedig a felzárkózó Arthur Leclerc-t is megkapta a nyakába, aki három körrel később utasította maga mögé. Ha ez még nem lett volna elég, még öt másodperces büntetést is kapott a pályahatárok be nem tartása miatt, így a végén az újonc Gregoire Saucy állhatott még fel a dobogóra. A magyar pilóta, Tóth László a 24. helyen ért célba.

IndyCar: Először pole-ban oválpályán a McLaren

Két mért körön 221,110 mérföld/órás átlagsebességet produkált, ezzel megszerezte a rajtelsőséget a Texas Motor Speedway-n, az IndyCar-szezon második fordulóján Felix Rosenqvist, a McLaren SP versenyzője. A svéd pályafutása második rajtelsőségét érte el – az elsőt még újoncként, négy évvel ezelőtt –, és először szerzett pole-t oválpályán. A McLarennek 2020-as teljes IndyCar-csatlakozása óta csapatként volt már négy időmérős sikere, mindegyik Pato O’Ward jóvoltából, de a csapat szintén először startol az élről egy oválpályán.

A második rajtkockát a szezonnyitót nyerő Scott McLaughlin szerezte, mindössze 0,014 mph átlaggal Rosenqvist mögött, az első sorból pedig Takuma Sato kezdhet még, aki 200. IndyCar-rajtjára készül a közép-európai idő szerint vasárnap 18:40-kor kezdődő futamon. Eredmények itt találhatók.

Másfél évtized után újra Ferrari-pole a nyitányon – a bahreini időmérő statisztikái

Bővelkedett statisztikai érdekességekben a Formula-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj kvalifikációja: legutóbb például 2007-ben volt rá példa, hogy ferraris rajtelsőséggel induljon az évad. Akkor Kimi Raikkönen nyerte az Ausztrál Nagydíj időmérőjét – és mint tudjuk, később a finn világbajnok is lett a Scuderiával. Az alábbiakban még néhány statisztikai ínyencség, de továbbiakat is találhattok a Formula Podcast Facebook-csoportunkban!

- Charles Leclerc 10. pole-pozícióját szerezte, ezzel az örökranglistán Jochen Rindttel holtversenyben a 35. helyen áll, megelőzve 10 világbajnokot. A következő két „skalp” a 12-12 pole-lal álló Berger és Coulthard lehet.

- Kevin Magnussen eddigi 79 haasos versenyhétvégéjén hatszor ért el jobb időmérős eredményt a mostani 7. helynél, az viszont már jóval beszédesebb, hogy a csapat 2019 ősze óta nem járt a Q3-ban, s abban az évben Németországban szerzett ennél jobb rajtpozíciót utoljára.

- George Russell tavaly háromszor is jobb rajthelyre kvalifikált a Williamsszel, mint most a Mercedesszel.

- Az Aston Martin volt az egyetlen csapat, mely kettős kiesést produkált a Q1-ben. A tavalyi szezonnyitón a Haas, tavalyelőtt az Alfa Romeo és a Williams, 2019-ben csak a Williams, 2018-ban a Sauber, 2017-ben pedig senki sem járt így. A felsoroltak közül senki nem végzett a bajnokságban a 8. helynél előrébb.

pole-leclerc-dppi

Marquez óriásit repült a bemelegítő edzésen, kihagyja a futamot – videó

Hatalmas bukással indult a MotoGP versenynapja Mandalikában: Marc Marquezt a warm up hajrájában dobta le magáról a Honda, a néhány perccel előtte egy hasonló szituációt még megmentő spanyol elképesztően magasra repült és komoly ütéssel ért földet. A Repsol Honda versenyzőjét elővigyázatossági ellenőrzések céljából kórházba is szállították – nemrég pedig azt is megerősítették, hogy agyrázkódás miatt nem engedik rajthoz állni a futamon (amelynek egyébként az aszfalt állapota miatt 27-ről 20 körösre rövidítették a távját). A nyolcszoros világbajnoknak ez már a negyedik esése volt az indonéziai hétvégén.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Így zajlott a szezon első időmérője

Max Verstappen ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, azonban a Mercedes helyett új kihívót kapott a Red Bull és a holland. Charles Leclerc ugyanis elorozta a pole-pozíciót a világbajnoki címvédő elől, de Carlos Sainz is csak néhány ezreddel maradt el volt csapattársától. Mindeközben a Mercedesnek nem ment a szekér, egyiküket még Bottas is megelőzte az Alfa Romeóval. Az időmérő edzés összefoglalója a képre kattintva tekinthető meg!

 

Richard Verschoor győzelmével indult az F2 idei szezonja

Szombaton este rendezték meg a Formula-2 idei első futamát Bahreinben. A sprintfutamon Felipe Drugovich várhatta az élről a rajtot, mellőle pedig Richard Verschoor indulhatott a második pozícióból. A rajtelső nagyon rosszul kezdte a futamot, és pozíciókat bukott, így Verschoor került az élre, akit Ralph Boschung és Jehan Daruvala üldözött. Mögöttük a középmezőnyben már az elejétől fogva hatalmas csaták alakultak ki, ennek viszont az lett a vége, hogy a negyedik körben be kellett hívni a safety cart, mivel Marcus Armstrong autója egy ütközés után megadta magát és a pálya közepén ragadt. A Hitech versenyzőjét Jake Hughes forgatta meg, aki ekkor még csak egy 10 másodperces időbüntetést kapott ezért, később azonban egy másik hasonló esetben már ő járt pórul.

A verseny ugyanis a 15. körben vált igazán izgalmassá, amikor a második helyért komoly küzdelem alakult ki Daruvala és Boschung között, de a negyedik helyen álló Liam Lawson, az elején sokat veszítő Drugovich, valamint Juri Vips is közeledett rájuk. Ezzel egyszerre egy virutális biztonsági autós fázis is életbe lépett, miután Clement Novalak az 1-es kanyarban koccant össze Hughes autójával, az eset következtében pedig sok törmelék került a pályára. Hughes végül kiesett, Novalak pedig időbüntetést kapott.

Bár a zöld jelzés utáni hat körben óriási küzdelem alakult ki a dobogós pozíciókért, Richard Verschoort ezt abszolút nem zavarta és könnyedén nyerte az első futamot. A második helyet nagy csatában Daruvala szerezte meg Lawson pedig a harmadik helyre ért oda. Mögöttük Boschung, Drugovich, Sargent, Vips, Iwasa, Hauger és Doohan zárták az első tízet.

A folytatás holnap következik 11:40-től a főfutammal.

 

Gyerekkori és friss fotóval köszönti ifjabb Sainz idősebb Sainzt apák napján

Spanyolországban március 19-én ünneplik az apák napját, a Ferrarit erősítő Carlos Sainz pedig a bahreini idénynyitó időmérője ellenére sem felejtette el felköszönteni legendás raliversenyző édesapját – egy gyerekkori és egy friss fotóval tette mindezt:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés

Törölték a WTCR csehországi szezonnyitóját

A Motorsport Világtanács ülésén a tavalyi F1-es Abu Dhabi Nagydíjat érintő FIA-beszámoló mellett másról is döntéseket hoztak. Így például kiderült, hogy lefújták a Túraautó-világkupa április 9-10-re tervezett idénynyitóját, amelyet a csehországi Mostban rendeztek volna. A közlemény szerint a törlés oka az államban bevezetett veszélyhelyzeti állapot, amely azt célozza, hogy minden forrással az orosz-ukrán háború érintettjeit tudják segíteni. Az első fordulónak így a franciaországi Pau ad otthont május 7-8-án. Egyúttal hivatalossá vált az orosz versenyek törlése is – a promóter Discovery Sports Events megvizsgálja, hogy milyen potenciális pótlást találhatnak a kieső cseh és orosz futamok helyett. A Hungaroring változatlanul június 10-12-i időponttal szerepel a WTCR-naptárban, csak így negyedik helyett a harmadik állomásnak ad otthont.

Érdekesség még, hogy a Ralikrossz-világbajnokság menetrendjében a július eleji, höljesi forduló már csak „nyitóeseményként” szerepel, a hivatalos szezon viszont csak a hónap végén, a Nürburgringen fog elrajtolni.

most-wtcr-1

Az AlphaTauri lett az F1 hivatalos ruházati partnere

Érdekes bejelentést tett a Bahreini Nagydíj szombatjának reggelén a Formula-1: mostantól két évig a Red Bull prémium divatmárkája, az AlphaTauri lesz a sportág ruházati partnere, amelynek nevét az energiaitalosok második alakulata is viseli. A megállapodás értelmében az AlphaTauri termékeiben jelennek majd meg az F1-es vezetőség és a közvetítésekért felelős stáb tagjai a nagydíjhétvégéken a paddockban. „A Formula-1 tökéletes környezetet biztosít a divat fejlesztéséhez a sportban és a szórakoztatás terén betöltött szerepe révén” – fogalmazott az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali a közleményükben.

f1-divat-alphatauri

Időbüntetéssel dőlt el a győzelem az F3 sprintfutamán

Szombat délelőtt a Formula-3 sprintfutamával megkezdődött a versenyzés 2022-ben. Miután a pénteki időmérőn egy újonc diadalmaskodott, a sprinten is egy zöldfülű indulhatott az élről, Zak O’Sullivan személyében. A Carlin pilótája meg is tartotta az első helyet a rajt után, és hamar lerázta közvetlen üldözőjét, Oliver Bearmant. Kettejük mögött már sűrűbb volt az összesen harminc főt számláló és számos újoncot felvonultató mezőny, többszereplős csatákat és előzéseket hozott a futam.

Az ötödik körben az élen is kard ki kard helyzet alakult ki, Bearman a belső íven támadva átvette a vezetést. Az ő csatájuk tisztán végződött, nem úgy, mint a két csapattársé, Victor Martinsé és Gregoire Saucyé; a két ART összeakadt, előbbinek a kereke, utóbbinak az első szárnya bánta. Ezt a csörtét leszámítva komolyabb incidensek nélkül teljesítette a mezőny a 20 kört. A mindössze 16 éves, Ferrari-támogatott Bearman elöl maradt, az első helyről induló O’Sullivan azonban nem tudta kivédeni Isack Hadjar, Zane Maloney és Alex Smolyar, később pedig Arthur Leclerc támadását. A második-harmadik hely sorsa végül az utolsó pillanatokban dőlt el, Bearmant Hadjar és Smolyar kísérte fel a pódiumra – volna, ha az ifjú brit nem kap az utolsó pillanatban öt másodperces időbüntetést a pályahatárok miatt, amely a második helyre küldte őt vissza, Hadjarnak adva a győzelmet. Az F3-ban második szezonját teljesítő magyar pilóta, Tóth László a 22. helyen zárta a sprintfutamot.

 

Apró segítséget kapott az új Haashoz Magnussen

Kevin Magnussen az idei szezon visszatérője, Nyikita Mazepin távozása után őt kérte fel a Haas, hogy vegye át a megüresedett helyet. A dán karrierjében az F1 szempontjából volt egy év szünet, így vissza kellett szoknia az autóba – amelyben kislánya, Laura is segített neki.

Videón Lopez hatalmas sebringi balesete

Nagyjából három és fél óra telt el a WEC 1000 mérföldes évadnyitójából, amikor egy hatalmas bukás miatt előkerültek a piros zászlók. Az akkor éppen vezető és vb-címvédő #7-es Toyotában ülő Jose Maria Lopez egy lekörözés közben összeért a #88-as Dempsey Proton Porschével és a falnak ütközött. Az argentin azonban megpróbált továbbmenni és ebből lett az igazán nagy baj: a szemlátomást megsérült Toyota hatalmas tempóval csapódott a gumifalba, az autó a feje tetejére is állt – szerencsére Lopez sértetlenül szállt ki az összetört versenygépből. Íme, videón a látványos incidens:

Ha lemaradtál az idei első szabadedzésekről, itt pótolhatod

Pénteken visszatért a Formula-1, megrendezték a 2022-es szezon első két szabadedzését. A Ferrarik ezeken igencsak biztatóak voltak, míg a Mercedes egyelőre tényleg csak vakarja a fejét. A képre kattintva visszanézhetitek, mi mindennel indult az első F1-es hétvége.

Az első szabadedzés eseményei:

A második, villanyfényes edzés összefoglalója:

Ejnyével megúszta Tsunoda és Stroll a feltartást

A pénteki szabadedzések után három versenyzőt hívtak be a stewardok meghallgatásra: Charles Leclerc-t, Yuki Tsunodát és Lance Strollt. A második tréningen két feltartás is történt, mindkettő a 8-as kanyarban: Tsunoda Leclerc-t, Stroll pedig Tsunodát akadályozta, utóbbi esetben a két autó össze is ért.

A versenyfelügyelők a két pilótát vétkesnek nyilvánították és egységes büntetést szabtak ki: megrovásban részesítették Tsunodát és Strollt – azaz büntetőpont nélkül megúszták az esetet. A felügyelők 15-ös és 16-os számú dokumentumából kiderül, Tsunoda azzal védekezett, hogy teletankolt autóval volt kivezető körön, Stroll pedig azzal, hogy próbarajtra készült, és figyelte a tükrét, de a nagy tempókülönbség miatt az AlphaTauri nagyon gyorsan érkezett. A stewardok figyelmeztették őket, hogy ilyen esetekben is a pilóták felelőssége ügyelni az érkező gyorsabb autókra.

Tsunoda, Leclerc és Stroll behívót kapott a stewardokhoz

Három versenyzőnek kell megjelennie az este folyamán a felügyelők előtt – valójában két esetről van szó, Yuki Tsunoda ugyanis Charles Leclerc-t, Lance Stroll pedig Tsunodát tartotta fel a második szabadedzés során.

A stewardok helyi idő szerint 19:30-ra hívták be a japánt és a monacóit – az AlphaTauri és Ferrari csapatmenedzserével együtt –, hogy adják elő saját nézőpontjukat. A 8-as kanyarban kis híján ütközés is történt a két autó között a másodéves figyelmetlenségéből fakadóan. Kicsit később, 19:45-kor Tsunoda és Stroll esete kapcsán hallgatják meg az érintetteket. A japán gondban lesz, ha büntetőpontokat is kap: nyolc egység áll a licenszén, melyek közül az elsőket csak a szezon negyedik versenyén, Imolában törlik, 12 után pedig eltiltás jár.

Szintén az FIA-személyzet dokumentumai között találjuk a 13-as számú technikai jelentést, melyből kiderül, hogy Valtteri Bottas, akinek az első szabadedzésen motorgondjai voltak, már most új vezérlőelektronikát (CE) kapott. Ebből a motorkomponensből mindössze kettő használható fel a teljes szezon folyamán.

Újonc csapaté és pilótáé a pole az F3-ban, félig újoncé az F2-ben

Miközben a Formula-1-ben a két szabadedzés napja volt a pénteki, az idéntől újra kéz a kézben szereplő F2-ben és F3-ban már az időmérőt futották. A Formula-3 kvalifikációjára a két F1-es gyakorlás között került sor, és ahogy a nevelősorozattól megszokhattuk, tartogatott némi váratlan eseményt. 2022-ben érkezett meg a szériába a Van Amersfoort Racing, és a vasárnapi főfutamról döntő etapot meg is nyerték, a szintén újonc Franco Colapinto révén. Az argentin pilóta az F3-ban már rutinosnak számító Roman Staneket előzte meg, a harmadik pedig szintén egy újonc lett, az indiai Kush Maini.

A Formula-2 időmérője piros zászlóval indult, miután Ayumu Iwasa a kivezető körben kicsúszott a pályáról. Miközben az újraindítás után a két Red Bull-növendéknek, Dennis Haugernek és Jüri Vipsnek volt egy forró pillanata, amikor a bokszutca bejáratánál félreértették egymást, két holland csapat, az MP Motorsport és a Van Amersfoort Racing vívta a harcot az első helyért, amit végül egy harmadik nevető fél, Jack Doohan happolt el. Doohan első teljes szezonját tölti a Formula-2-ben, így tulajdonképpen újoncnak számít, ám a tavalyi szezon végén már szerezhetett két versenyhétvégényi tapasztalatot. 

Mindkét széria a sprintfutammal folytatódik szombaton.

Hamilton rövidesen maga mögött hagyja az F1-et?

Lewis Hamilton már kifejtette, hogy egyelőre úgy érzi, nem szeretne 40 éves kora felett száguldozni. Többek szerint sem tervez hosszútávra a brit klasszis: Karun Chandhok is úgy véli, a hétszeres világbajnok lassan befejezheti versenyzői pályafutását, így nyilatkozott az Express Sportnak: „Személyes meggyőződésem, hogy ez lehet az utolsó Mercedes szerződése.”

A Sky Sports szakértőjének véleménye alapján már csak azért is sanszos, hogy a többszörös bajnok befejezi, mert inkább a pályán kívüli kötelezettségeire akar nagyobb hangsúlyt fektetni: „Az elmúlt két-három évben megmutatta, hogy több sporton kívüli projektet is képes bevállalni. Mondhatjuk, ő egy aktivista, plusz ezen kívül sok más egyébbel is foglalatoskodik.” 

A lassan minden rekordot megdöntő ászt a következő szezon végéig köti a szerződése az Ezüst Nyilakhoz, ekkor a 38. életévét fogja taposni. Az elmúlt években a fő kezdeményezője volt olyan projekteknek, amelyek a sokszínűséget támogatják, ilyen a Hamilton Bizottság, vagy akár a Mission 44 jótékonysági alapítvány. Az indiai exversenyzőnek ennek kapcsán vannak információi: „Rengeteg hozzá kötődő mozgalom van, decemberben volt szerencsém találkozni a Mission 44 néhány figurájával, hogy belelássak, mire készülnek, s vannak terveik a jövőre vonatkozóan. Ez káprázatos” – mondta Chandhok.

hamilton-bahrein-ruha-dppi

Írta: Varga Dávid; Fotó: DPPI

Vettel előtt egy másik pilóta is kiállt a béke mellett

Továbbra is háborús helyzet uralkodik Ukrajnában, ezért a pilóták a bahreini teszt előtt közösen igyekeztek felhívni a békére a figyelmet, Sebastian Vettel pedig megváltoztatta szokásos sisakfestését. A négyszeres világbajnok sisakját az ukrán zászló díszitette a szezonnyitó előtti utolsó háromnapos teszten, ám nem ő az első F1-es pilóta, aki ilyen módon próbálta a békét hirdetni. 1995-ben Gerhard Berger is így tett a Ferrari pilótájaként. Az osztrák pilóta akkor az Európa Nagydíj hétvégéjén használt egy különleges dizájnt, amin a „Nincs háború a világon” felirat volt olvasható a sok-sok zászló között. Az Aston Martin német versenyzője vélhetőleg a Bahreini Nagydíjon is használta volna az említett festést, de sajnos ki kell hagynia az idei első futamot

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GP CORNER (@gp_corner) által megosztott bejegyzés

Hamilton: Pénzbírságot fogok kapni a gála miatt

Emlékezhetünk rá, hogy a 2021-es világbajnoki kudarc utózöngéjeként Lewis Hamilton teljes hallgatásba borult, és nem ment el az FIA év végi díjátadó ünnepségére. Ezzel gyakorlatilag a sportszabályzat ellen vétett, amely előírja, hogy a Formula-1 első, második és harmadik helyezettjének kötelező megjelennie.

„Valamilyen pénzbírságot fogok kapni a gála miatt” – árulta el a Formula.hu részvételével zajló pénteki sajtótájékoztatón Bahreinben Hamilton, aki nem sokkal korábban az FIA elnökével, Mohammed ben Sulayemmel találkozott. A hétszeres világbajnok nem fogja sajnálni a csekk befizetését, mivel megbeszélték, az összeg jó célra megy: „Együttműködtünk annak érdekében, hogy a pénz biztosan hátrányos helyzetű fiatalokhoz kerüljön, és a motorsport mérnöki területére való bejutásukat szolgálja.”

Hamilton egyben üdvözölte Ben Sulayem kinevezését a szövetség elnöki posztjára – az emírségekbeli szakvezető jó ismerőse: „Régesrég találkoztam először Mohammeddel, egy dubaji eseményen. Jó látni ebben a pozícióban, megint csak a diverzitást segíti elő, amelyért küzdünk” – mondta.

Vissza a gyökerekhez: újra sárgába borult Hamilton sisakja

Nem sokkal a szezonnyitó Bahreini Nagydíj első szabadedzése előtt mutatta be a nagyvilágnak 2022-es sisakfestését Lewis Hamilton: az előző évekkel ellentétben a karrierje korábbi szakaszának meghatározó színe, a sárga dominálja a dizájnt. „Erre az évre ki akartam mutatni a kötődésemet a kezdetekhez. Noha nagyon szeretem a lilát és a feketét, a sárga a történetem része. Ugyanolyan eltökéltséggel, motivációval és szenvedéllyel vágok neki ennek a szezonnak, mint a gokartos években” – írta a közösségi oldalain a Mercedes-pilóta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés