DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Ez a játék nem ment olyan jól a Ferrari párosának

Charles Leclerc és Carlos Sainz rögtön a 2022-es szezonnyitón kettős győzelmet arattak a monacói vezérletével. Vajon a Ferrari mostani párosa meg tudja nevezni azokat a csapattársakat, akik szintén kettős sikert arattak egy versenyen azóta, hogy Charles leclerc megszületett? 

Podcast, MotoGP, Rali, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu több mint 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már lassan két éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Formula.hu Rali - Új csoport! Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához!

Amikor legutóbb Las Vegasban versenyzett az F1

Új helyszínként csatlakozik Las Vegas 2023-ban a Formula-1-es versenynaptárhoz, ám nem ez lesz az első alkalom, hogy a száguldó cirkusz a legendás városba látogat. 1981-ben és 1982-ben egyaránt a világbajnoki címről is döntő szezonzárónak adott otthont Vegas – igaz, nem azon a pályán, amelynek most az ikonikus Strip is a része lesz, hanem a Caesars Palace parkolójában kialakított nyomvonal. Az F1 ezt a két viadalt elevenítette fel többek között – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

f1-vegas-1981-video

Néztél már Hamilton szemébe?

Egy rövidke videót tett fel a YouTube-ra az F1, amelyen jól látszik a víztiszta plexin keresztül, mennyire koncentrál a hétszeres világbajnok vezetés közben. Nézzetek egyenesen Hamilton szemébe! A videó a képre kattintva tekinthető meg!

 

Videó: Egy kör a felújított Albert Parkban

Legutóbb 2019-ben sikerült megrendezni az Ausztrál Nagydíjat, azonban a koronavírus miatt 2020-ban és 2021-ben is kimaradó melbourne-i futam most megújult külsővel tér vissza jövő hétvégén. Ugyanis több helyen változtattak a vonalvezetésen, kiszélesítettek néhány kanyart is, szóval jobb lesz átvenni, merre is van az előre az Albert Parkban, ami egyelőre még azért erősen félkész állapotban van, utcai pályáról lévén szó.

 

Itt a vasárnapi motorsportprogram

Április első hétvégéjén Termas de Rio Hondóban folytatódik a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2022-es szezonja, de lesz NASCAR is.

A vasárnapi program:

15:40 - 16:00 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, élő)
17:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
18:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
20:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
21:30 NASCAR, Futam (tv: Aréna4, élő)

Autósport és Formula Magazin a Spíleren!

A hónap első vasárnapját írjuk, így ma kerül képernyőre a Spíler1 TV-n a friss tv-műsorunk. Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb és legfontosabb hírekről az autósport világából, akkor ma 11:00 órakot kapcsoljatok a Spílerre, ahol megnézhetitek az Autósport és Formula Magazin legújabb adását!

Aleix Espargaro olyat ért el, amit még senki más a MotoGP-ben

Több szempontból is történelmi volt Aleix Espargaro Argentin Nagydíjon elért rajtelsősége, hiszen ezzel az Aprilia első pole-pozícióját szerezte a 2002 óta íródó MotoGP-érában. Összességében ez egyébként a harmadik királykategóriás első rajtkockája lesz a noalei márkának: Tetsuya Harada 1999-ben Olaszországban, Jeremy McWilliams pedig 2000-ben Ausztráliában kvalifikált az élre egy Apriliával.

Ennél is érdekesebb azonban, hogy ezzel az idősebb Espargaro lett az első olyan motoros a négyütemű korszakban, aki három különböző márkával is pole-t szerez: a spanyol korábban a Forward Yamahával (2014, Assen) és a Suzukival (2015, Barcelona) is nyert időmérőt. Ilyesmire még Valentino Rossi vagy Jorge Lorenzo sem volt képes – bár hozzá kell tenni, hogy rajtuk kívül túl sok versenyzőnek elméleti esélye sem volt a triplázásra. Ha egyébként ezt vasárnap este győzelemre váltja Espargaro Termasban, akkor egy másik kategóriában pedig megszűnik különcnek lenni, hiszen a jelenlegi MotoGP-mezőnyben ő az egyetlen, aki nem rendelkezik semelyik világbajnoki géposztályból nagydíjgyőzelemmel.

espargaro-pole-termas

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így alakultak át az erőviszonyok 2021-hez képest

Ha a feje tetejére nem is állították az erősorrendet a 2022-es szabályváltozások, azért így is volt fel-le mozgás a csapatok között. Az F1 hivatalos Instagramján közzétett posztban azt nézhetjük meg, mennyire fest másként most az istállók közötti állás két futam után, mint tavaly ugyancsak két verseny elteltével: a Ferrari három helyet javítva az élre tört, de még így sem ugrott akkorát, mint a Haas, miközben a Mercedes és különösen a McLaren a visszaesők közé tartozik.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Las Vegas miatt alighanem el kell búcsúznunk egy jelenlegi helyszíntől

Néhány napja jelentette be a Formula-1, hogy 2023-tól a Las Vegas-i Nagydíj is csatlakozik a versenynaptárához. Ez egy új helyszínt jelent az idei menetrendben az Orosz GP törlését követően szereplő 22 futam mellé, de nem Vegas az egyetlen, amely plusz adalék lesz jövőre az F1-ben, hiszen a tervek szerint visszatér a Kínai Nagydíj, valamint szerződése van Katarnak is a sportág vezetőivel (értesüléseink szerint egyébként idén ősszel is Losail fog beugrani Szocsi helyére). Ez azt jelentené, hogy 25-re emelkedne a nagydíjak száma a szezonban, csakhogy a csapatokkal kötött megállapodás, a Concorde Egyezmény értelmében 24 versenyt rendezhetnek maximum egy évben jelenleg.

Magyarán egy jelenlegi pálya minden bizonnyal ki fog kerülni a körforgásból – vagy véglegesen, vagy ideiglenesen. A legnagyobb veszélyben azok a helyszínek vannak, amelyeknek 2022 végén lejár a szerződése: ezek Le Castellet, Spa-Francorchamps és Mexikó, de a hírek szerint Monaco helye sem betonbiztos, az F1 vezetői szerint ugyanis a történelmi státusz önmagában már nem elegendő a hercegség számára a naptárban maradáshoz. A szaksajtó találgatásai szerint Mexikó helye stabilabb, köszönhetően Sergio Perez népszerűségének, miközben arról már röppentek fel pletykák, hogy a Francia Nagydíjat csak minden második évben rendeznék meg. Ez egyébként eleve felmerült egy irányként, hogy bizonyos helyszínekre csak kétévenként látogatna el a mezőny, így biztosítva lehetőséget minél több rendezőnek. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója nemrég úgy fogalmazott, hogy az érdeklődők számát tekintve akár évi 30 futam is lehetne, és rövidesen ismertetik a naptárstratégiájukat a jövőre nézve.

f1-francia-start-dppi

A Ferrari elnöke szerint övék a legjobb pilótapáros az F1-ben

Rendkívül erősen kezdte a Formula-1 új korszakát a Ferrari: Bahreinben kettős győzelmet arattak, Dzsiddában pedig ugyancsak mindkét pilóta felállhatott a dobogóra, ennek köszönhetően a pilóták pontversenyében Charles Leclerc és Carlos Sainz foglalja el az első két pozíciót, a csapatok között meggyőző előnnyel a maranellóiak az elsők. John Elkann, a Scuderia elnöke is elégedett a kezdéssel: a Gazzetta dello Sport hasábjain megjelent szavai alapján ráadásul Leclerc és Sainz párosát tartja a mezőny legjobbjának.

„Az öt dobogós helyezéssel és a konstruktőri vb-tabellán már a 2021-es szezon is produkált biztató jeleket” – írta Elkann. „De a vállalat most már a 2022-es kihívásra koncentrál, tudva azt, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz révén a Scuderia rendelkezik a legjobb pilótapárossal a mezőnyben, akik remekül is kezdték az idényt.”

leclerc-sainz-2022-f1-dppi

Hülkenberg: Vettel hátrányból fog kezdeni, de…

Sebastian Vettel koronavírus-fertőzés miatt kénytelen volt kihagyni a 2022-es Formula-1-es idény első két futamát, de az Aston Martin néhány nappal ezelőtti bejelentése értelmében az Ausztrál Nagydíjon már ott lehet a rajtrácson. A németet honfitársa, Nico Hülkenberg helyettesítette Bahreinben és Szaúd-Arábiában, s a lehetőségekhez képest meg is állta a helyét. De vajon mennyire lesz nehéz dolga a két versenyt kihagyó négyszeres világbajnoknak Hülkenberg szerint?

„Nyilvánvalóan hiányzik neki az a két futam, úgyhogy kicsit hátrányból fog kezdeni. De úgy gondolom, jók a képességei és nagyon tehetséges. Úgy vélem, képes felzárkózni, de egyértelmű, hogy némileg több munka vár rá, és ehhez mélyebbre kell próbálnia ásni” – idézi a pilóta szavait az F1i.com szakoldal. Vettel esetleges eredményeit persze a saját formája mellett az is befolyásolni fogja, hogy az első két hétvége alapján az AMR22-es a mezőny sereghajtói tartozó konstrukciónak tűnik…

vettel-aston-2022-dppi

fotó: DPPI

Brown: Monacónak is át kellene gondolnia a versenypályáját

A héten bejelentette az F1, hogy 2023-tól újabb utcai helyszínnel bővül a naptár, csatlakozik Las Vegas. Az illusztris pályát a mezőny többsége lelkesen fogadta, és igazi showműsort várnak a csillogó városban. A hír után természetesen azonnal felmerültek olyan aggályok, miszerint a klasszikus európai versenypályák ki fognak szorulni a naptárból, és sokan éppen az F1 másik kaszinóvárosát, Monacót féltik, amelyről az elmúlt években rendre nem az izgalmas futamai miatt beszéltek.

Zak Brown, a McLaren amerikai vezérigazgatója szintén örömmel hallotta Vegas érkezését, és úgy gondolja, ez a városállamot is ösztönözhetné egy kis vérfrissítésre. „Monaco mindig is az F1 legfényűzőbb része volt. Azonban Miami, Szingapúr és Las Vegas révén most még több hasonló helyszín lesz. Úgy gondolom, Monacónak most már hasonló kereskedelmi feltételekre lenne szüksége, mint a többi nagydíjnak, és arra is kellene valami megoldást találniuk, hogy alakítsanak a pályájukon. Ahogy ugyanis az autók egyre nagyobbak lesznek, egyre nehezebb lesz versenyezni ott. Természetesen figyelembe kell venni a történelmet, de nem szabad elfeledkezni a showról sem” – mondta Brown a Reutersnek.

Nincs esély egy újabb Maláj Nagydíjra a közeljövőben

Malajzia hosszú éveken át látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét. 1999 és 2017 között volt a versenynaptár része, és – sokszor az időjárás révén – tartogatott izgalmakat, elég csak a 2012-es futamra gondolni, melyen Sergio Perez és Fernando Alonso vívtak a győzelemért. 2017 után azonban a helyszín anyagi okok miatt kiszállt az F1 körforgásából; az eladott jegyekből nem tudták fedezni a rendezési költségeket. Ugyan azóta többször is felmerült, hogy visszatérhetnének, a pálya vezérigazgatója most arról beszélt, Sepang a közeljövőben biztosan nem fog F1-es versenyt rendezni.

„A nagy egészet kell nézni, azt, hogy hogyan válhatna a vállalatunk és Malajzia hasznára is az F1, mind a marketinget, mind a munkalehetőségeket, mind a tehetséggondozást tekintve. Szóval a magas rendezési díjnak alaposan meg kellene térülnie” – mondta Azhan Shafriman Hanif. A pályának egyelőre jelentős anyagi támogatásra lenne szüksége ahhoz, hogy érdemben szóba kerülhessen a visszatérés.

Hamilton: Az F1 olyan, mint egy vidámpark

A Mercedes legújabb videójában a hétszeres világbajnok a csapattal együttműködő lányiskola, a Mulberry School diákjainak kérdéseire válaszolt, akik elsősorban az F1-es léttel kapcsolatban érdeklődtek tőle. Hamilton szerint ez egy olyan világ, amit nem lehet megunni. „Sosem fáradok bele a versenyzésbe, mert annyi mindenből áll ez a munka, nem csak arról szól, hogy körbe-körbe megyünk a pályán. Rengeteg emberrel dolgozunk együtt, fotózásokra járunk, körbeutazzuk a világot, rendszeresen edzünk. A legszórakoztatóbb része természetesen a versenyzés, ami olyan, mintha minden hétvégén elmennél a vidámparkba és mindig más-más hullámvasútra ülnél fel. Minden pálya új kihívás, így nem lehet beleunni” – válaszolta, az egyik diák kérdésére pedig azt is elmondta, reméli, hogy hamarosan valaki a női szériából, a W Seriesből is csatlakozhat az F1-hez.

Ezzel a feltétellel dobbanthat a Red Bulltól Verstappen

Max Verstappen az idei év elején gigaszerződést kötött csapatával, amely egészen a 2028-as szezon végéig a bikásokhoz köti őt. Kérdésként persze azonnal felmerült, hogy mennyire van értelme egy ilyen hosszú megállapodásnak, ahogy az is, vajon leszolgálja-e a holland az idejét; le kell-e egyáltalán szolgálnia, bármi is lesz?

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko elárulta, természetesen van kilépési záradék Verstappen szerződésében. „Ha a Red Bull 2014-hez hasonlóan megint hullámvölgybe kerülne, kiléphet tőlünk” – mondta az osztrák a Formel 1 szaklapnak. Mint emlékezhetünk, a hibridéra megtörte az addig zsinórban négy egyéni és konstruktőri vb-címet szerző csapat lendületét, és kikerültek az élmezőnyből, Sebastian Vettelt is elveszítve a 2014-es szezon végére.

Délután kezdődik a MotoGP hétvégéje, íme a menetrend

Íme a MotoGP Argentin Nagydíjának átvariált, új időterve teljes egészében, magyar idő szerint feltüntetve, kiegészítve az Aréna4 közvetítéseivel:

Szombat (április 2.)  

13:15 - 14:05 Moto3, 1. szabadedzés (arena4plus.network4.hu, élő)
14:20 - 15:10 Moto2, 1. szabadedzés (arena4plus.network4.hu, élő)
15:25 - 16:15 Moto3, 2. szabadedzés (arena4plus.network4.hu, élő)
16:30 - 17:20 Moto2, 2. szabadedzés (arena4plus.network4.hu, élő)
17:35 - 18:35 MotoGP, 1. szabadedzés (arena4plus.network4.hu, élő)
18:50 - 19:30 Moto3, Időmérő (arena4plus.network4.hu, élő)
19:45 - 20:25 Moto2, Időmérő (arena4plus.network4.hu, élő)
20:40 - 21:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
22:05 - 22:45 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

A teljes hétvégi menetrend itt tekinthető meg!

motogp-argentina

fotó: MotoGP Media

Ne maradj le: ralis tartalmakért csatlakozz a Formula.hu csoportjához

Hírek, információk, érdekességek, pletykák, videók, miegymás - ha valakit érdekel a ralisport, annak ott a helye a Formula.hu most épülő tematikus Facebook-csoportjában. Csatlakozni erre a linkre, vagy a képre kattintva tudtok!

bitto_1

fotó: Bitto Zsolt

Kit választana pilótájának Leclerc és Verstappen közül Flavio Briatore?

Az első két futam alapján úgy tűnik, 2022-ben Charles Leclerc és Max Verstappen világbajnoki párharcáról szólhat a Formula-1-es évad. A sportágba az „örökös” eltiltása után nagykövetként „visszatérő” egykori csapatvezető, az annak idején Michael Schumacherrel és Fernando Alonsóval is együtt dolgozó Flavio Briatorénak fel is tették a kérdést, hogy a két fiatal ász közül kit igazolna le a csapatába: „Verstappent vásárolnám meg. Ő a legjobb versenyző a Formula-1-ben, s ezt láthattuk már tavaly is. Idén még több tapasztalata van. Harcolt már a vb-címért, sőt meg is nyerte azt. De ha lenne elég pénzem, mindkettőjüket megszerezném!” – nyilatkozta az olasz RAI rádiónak.

Briatore az interjúban arról is beszélt, hogy a tavalyi drámai végjáték után és az idei első két verseny alapján remek állapotban van jelenleg a Formula-1, nagyszerű csatákat láthattunk Leclerc és Verstappen között. Az excsapatfőnök úgy gondolja, a Ferrari olyan autóval rendelkezik, amely egész évben versenyképes lehet, a Mercedes kapcsán pedig úgy vélekedik, hogy két-három nagydíj elteltével ők is be fognak szállni a harcba.

leclerc-verstappen-dppi-dzsidda-2022

Legutóbb 37 éve fordult elő, hogy nem vasárnap rendeztek egy F1-es nagydíjat

A minap bejelentett Las Vegas-i Nagydíjnak a helyszín mellett volt még egy különlegessége: jelesül az, hogy a futam nem vasárnap, hanem helyi idő szerint szombaton este 22 órakor fog rajtolni. Ez rendkívül szokatlan, de nem példa nélküli a Formula-1 történelmében: különösen az első évtizedekben fordult elő gyakran, hogy nem a mostanra teljesen megszokottá vált vasárnap futották a versenyt. Példának okáért az F1 történetének legelső futamát, az 1950-es Brit Nagydíjat is szombaton rendezték – ahogy ez a szigetország esetén 1975-ig, Silverstone-nál pedig még tovább is hagyomány maradt.

De nem csak szombati futamokkal találkozhatunk, hanem esett már hétköznapra is F1-es nagydíj. Mint oly sok F1-es statisztikában, itt is az Indy 500 az, ami több ponton bekavar, a világbajnokság naptárába az első 11 évben beleszámító legendás viadalt ugyanis sokáig az emlékezet napján (Memorial Day) rendezték, függetlenül attól, hogy az milyen napra esett: így például 1950-ben kedden teljesítették az 500 mérföldes távot. Voltak persze más különcködők is: a Holland Nagydíjat többször is hétfőn tartották, míg a Dél-Afrikai Nagydíj az újév környéki időpontja miatt vándorolt sokszor péntek és hétfő között. A legutolsó nem vasárnapi, konkrétan szombati Formula-1-es futamot is Kyalamiban rendezték 1985-ben. Érdekesség, hogy az F1 korábbi Las Vegas-i látogatása alkalmával, 1981-ben ugyancsak szombaton rendezték a viadalt.

Ahogy az a RaceFans.net gyűjtéséből kiderül, eddig összesen 73 alkalommal volt példa rá, hogy nem a hét utolsó napjára esett az adott Formula-1-es verseny – a szaklap egy kördiagramon is ábrázolta mindezt.

1985-kyalami-dppi-f1