DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap

Briatore: Newey? Ő túl olcsó nekünk!

Nem sokkal ezelőtt sajtótájékoztatót tartott Flavio Briatore és Oliver Oakes az Alpine részéről Zandvoortban, melyre a Formula.hu is meghívást kapott.

A sajtótájékoztatón feltették a kérdést Flavio Briatorénak, hogy fontolgatja-e Adrian Newey megszerzését, hiszen korábban kijelentette, hogy a legjobb embereket akarja a csapatában tudni.

„Adrian túl olcsó nekem” – mondta nevetve Briatore.

„Ha benne van valaki a bizniszben és a körforgásban, akkor több különböző emberrel folytat tárgyalásokat. Bármilyen lehetőség adódik, azt meg kell fontolni – ha jó lehetőségről beszélünk és az jó a csapat számára is, akkor meg kell ragadni. Fontos azonban hozzátenni, hogy egy ember nem képes megváltoztatni egy teljes csapatot.”

„Az Alpine ismét létezik, ott van a körforgásban. Sokáig a háttérben voltunk és senki nem beszélt a csapatról. Az életben minden lehetséges” – tette hozzá Briatore.

Eladó egy kedves olvasónk különleges makettje

Időnként egyedi kéréseket kapunk az olvasóink által, ezúttal például Zágrábból kerestek meg minket, mégpedig egy igazán elképesztő makett eladása kapcsán. Az Amalgam Collection fantasztikus kézzel készített modelleket gyárt, miután gyümölcsöző kapcsolatzokat ápolnak több vezető luxusautó-gyártóval és versenycsapattal, így jöhetett létre az a műalkotás, mely a Mercedes-AMG Petronas W11 EQ Performance 2020-as Portugál Nagydíjon használt modelljét ábrázolja, amivel Lewis Hamilton 92. futamgyőzelmét aratta, és ezzel minden idők legsikeresebb F1-es pilótája lett a győzelmek számát tekintve.

Az 1:8 méretarányú makettből mindössze 99 darabot gyártottak, több mint 58 cm hosszú, 250 óránál is többet dolgoztak ezen a példányon, ráadásul minden egyes alkatrészt precízen terveztek meg a csapat segítségével. A Mercedes istállója eredeti CAD terveket és festékkódokat is megadott a projekt sikeréhez. Ezek után talán nem meglepő, hogy az eszmei értéke mellett az ára is egészen magas, jelenleg ugyanis 8000 euróba kerül. Ezzel az autóval Tomo Žaja munkáját hálálták meg korábban, aki most szeretné, ha egy igazi rajongóhoz, és értő kezekbe kerülne ez a modell.

Aki szeretné megvásárolni, az alábbi email címen érdeklődhet a jelenlegi tulajdonosánál: tomojurajzaja@yahoo.com

Hamilton megtapogatta az egyik Red Bull hátsó szárnyát Barcelonában?

Érdekes fotó és videó kezdett el terjedni a közösségi médiában kedden, amelyen az látható, ahogy Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíj után hozzáérhetett Sergio Perez RB18-asának hátsó szárnyához. A dolog azért pikáns, mert tavaly Interlagosban Max Verstappen 50 ezer eurós bírságot kapott amiatt, mert hozzáért éppen Hamilton Mercedesének hátsó szárnyához a parc fermé hatálya alatt.

A mostani fotók és videók alapján nem egyértelmű, hogy mikor készülhetett a felvétel, parc fermé-szabályok hatálya alatt álltak-e még az autók. Emellett a videón úgy tűnik, hogy a Motorsport.com információi szerint doppingellenőrzésről érkező Hamilton igyekszik elkerülni, hogy hozzáérjen a Red Bullhoz. Mindenesetre több külföldi portál is megkereste az FIA-t, hogy kommentálja a látottakat.

Videó: Ezzel a körrel zsebelte be a bónuszpontot Sergio Perez

Bár a győzelem nem jött össze a mexikóinak az F1-es Spanyol Nagydíjon, a második helyen beérő Red Bull-os a leggyorsabb körrel és az érte járó egy ponttal vigasztalódhatott – Perez konkrétan az 55. körben futott 1:24,108-as eredményével végzett a lista élén, ezt a kört nézhetjük meg az alábbi videóban onboard kamerából:

A Formula-E címvédője a Mercedes pilótáit dicsérte

A csapatok többsége jelentős fejlesztéseket hozott a Spanyol Nagydíjra, ez alól pedig a Mercedes sem volt kivétel. A konstruktőri címvédő eléggé szenvedett a szezon korábbi részében, Barcelonában viszont egészen biztató tempóra voltak képesek. George Russell dobogóra állhatott és sokáig nagy meccset vívott Max Verstappen ellen, Lewis Hamilton pedig a 19. helyről jött fel az ötödik pozícióig. Nyck de Vries a pénteki első szabadedzésen a Williams autóját vezethette, vasárnap pedig pozitívan nyilatkozott a német márka teljesítményéről az F1TV futamot követő műsorában. „Lewis elképesztő versenyt futott azzal, hogy a rajtrács végéről jött vissza, és George ugyanolyan hihetetlen munkát végzett, hogy ilyen sokáig maga mögött tartotta Maxot. Még akkor is, ha ehhez DRS segített egy kicsit” – utalt a holland versenyző honfitársa technikai gondjaira.

Jimmie Johnson óriásit mentett az Indy 500 kvalifikációján

Jól szerepeltek a Chip Ganassi Racing versenyzői az Indy 500 kvalifikációján, miután Scott Dixon rekordot jelentő átlagsebességgel szerezte meg a pole-pozíciót, de csapattársai is jelen voltak a legjobb 12-ben. Itt az utolsó pozíciót a NASCAR hétszeres bajnoka foglalhatta el, ám ennél előrébb is végezhetett volna, ha nem csúszik meg alatta az autó. A tapasztalt versenyző egy hihetetlen mentéssel kerülte el a falat, így pedig sérülés nélkül visszahozta versenygépét.

 

A McLaren szép emlékekkel tér vissza Monacóba

Eddig igazi hullámvasút a wokingiak 2022-es szezonja. A pocsék kezdés után Melbourne-ben már mindkét pilótájuk pontot szerzett, Imolában pedig dobogót ünnepelhettek, a legutóbbi két futamon viszont kissé beleszürkültek a mezőnybe. Azt egyelőre nem tudni, hogy a McLaren mire lesz képes a következő versenyhétvégén, az viszont biztos, hogy kellemes emlékeket őriznek a tavalyi futamról, ahol Lando Norris a harmadik helyre hozta be a különleges festésű autót.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Őrült pillanatokat hozott a NASCAR All-Star futama

A hagyomány tovább folytatódott, így idén is megrendezték a NASCAR All-Star versenyét, mely nem számít bele a bajnokságba, a győztes viszont egymillió dollárt vihet haza. Bár ez gyakorlatilag egy gálának számít, és a lebonyolítás sem a szokásos, mégis egészen elképesztő dolgokat láthattunk Texasban, többek között egy hatalmas bukást. A vasárnapi versenyen 24-en vehettek részt, a tavalyi futamgyőztesek, és a korábbi bajnokok pedig automatikusan bekerültek, míg a többiek az Open futamokról tudtak kvalifikálni, illetőleg egy embert a közönség szavazhatott be. A főversenyt Kyle Busch várhatta az élről, ám Joe Gibbs Racing pilótája egy hatalmas balesetbe került, amikor Ross Chastain eltalálta őt. Utóbbi autója a levegőbe emelkedett, és Chase Elliottot is magával vitte, de végül mindenki sértetlenül megúszta az esetet.

A futam másik látványos incidense a későbbi győztes Ryan Blaney nevéhez köthető, akit majdnem kizártak a versenyről. Bár a leintés előtt szinte biztos volt a győzelme, a Team Penske versenyzője túl korán kezdett el ünnepelni, ezért az ablakhálót is letépte, a kockás zászló helyett pedig a sárgát lengették be Ricky Stenhouse Jr. hibája után, így az All-Star szabályai szerint még nem hirdettek végeredményt, és egy kétkörös hosszabbítás következett. Blaney végül helyére tette az elemet, majd a ráadásban is az élen maradt, és az övé lett a pénzdíj. A második helyen Denny Hamlin, míg a harmadik pozícióban Austin Cindric futott be.

 

A súlycsökkentés miatt van gond a Red Bull DRS-ével?

Az utóbbi hetekben a súlycsökkentés jegyében fejlesztett a Red Bull, hiszen jó pár kilogramm felesleg volt az RB18-on, ezek eltüntetése pedig több tizedmásodpercet jelent körönként. A csapat viszont most úgy véli, hogy bizonyos elemeknél talán túlzásba vitték a könnyítést és ennek eredménye lehet a meghibásodó hátsó szárny, amit Barcelonában tapasztaltak.

"Ezt jobban ki kell elemeznünk. Nyilván minden grammnyi súly számít, de itt talán túl ambíciózusak voltunk. Meg kell értenünk a dolgot, mert azt hittük már (szombaton), hogy megcsináltuk, de végül nem bizonyult tartós megoldásnak" - mondta vasárnap este Christian Horner csapatfőnök és egyetértett vele dr. Helmut Marko is.

"Ha nehéz az autó, akkor könnyebb alkatrészeket kell csinálni, de egy idő után az alkatrész meghajlik vagy nem lesz meg a kellő feszessége" - tette hozzá.

pf2_20

fotó: dppi

Hogyan is történt pontosan Rossi és Marquez 2015-ös sepangi incidense?

Amikor összeállítottuk a Formula Motocast legfrissebb adásához a MotoGP elmúlt bő két évtizedének legnagyobb botrányait, egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a két gigaász 2015-ös afférja kerül az első helyre. Hogy milyen előzmények vezettek a malajziai ütközéshez és mi is történt pontosan az ominózus hetedik körben, valamint két héttel később a valenciai évadzárón, 1:07:51-től hallgathatjátok:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Elfogadhatatlannak nevezte az F1 a Spanyol Nagydíjon tapasztalt forgalmi problémákat

Akárcsak több más helyszínen a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása óta, a Spanyol Nagydíjon is gyakorlatilag telt ház előtt versenyzett a Formula-1. Hamar kiderült azonban, hogy a Circuit de Catalunya nincs felkészülve ekkora nézőseregre. A pálya körüli utakon óriási dugók alakultak a hétvége folyamán, majd pedig parkolót is alig találtak maguknak a szurkolók – nem mellesleg a montmelói vasútállomás sem tudta rendesen kiszolgálni a rajongókat. Ha pedig mindez nem lett volna elég, a pályán is óriási sorok alakultak ki a nem megfelelő számú büfék és WC-k előtt, ami különösen a forrósággal párosítva olyannyira kellemetlenül érintette a nézőket, hogy a Twittert elárasztották a panaszok.

Az F1 nem is hagyta mindezt szó nélkül: a nagydíjhétvége végeztével rövid közleményt adtak ki, amelyben „elfogadhatatlannak” nevezték a zsúfoltság, s egyúttal felszólították a helyi promótert, hogy oldják meg a következő szezonra a problémákat. A negatív visszajelzések aligha jöttek jókor Barcelona számára, hiszen a helyszín folyamatosan veszélyben van az egyre több új nagydíj érkezése miatt.

barcelona-nezok-f1-dppi

Hatalmasat bukott, mégis egyedül kellett az orvosi központba sétálnia az ex-MotoGP-snek

Danilo Petrucci 2021-ig a MotoGP mezőnyét erősítette, idén viszont a szakaszgyőzelmet hozó Dakar-kitérő után már a MotoAmericában, az USA Superbike-bajnokságában húzza a gázt. Nem is rosszul, hiszen az első három futamot megnyerte. A hétvégi, virginai fordulón is jól szerepelt, a második futamon például harmadikként ért célba. Utána jött azonban a baj: mint azt a közösségi oldalára kiírta, a célegyenes átszelése után 280 km/h-s tempónál bukott, hogy elkerülje az összeérést egy versenytársával. De ami ennél is ijesztőbb, az a bejegyzése végén olvasható, ugyanis elmondása szerint egyetlen sportbíró vagy orvos sem sietett a segítségére:

„Eltaláltam három szponzortáblát a testemmel, többszörös égési sérülésem és hematómám lett, valamint egy mély vágás a bokámon, amit öt öltéssel varrtak össze. Több mint száz méteren át gurultam, talán ez volt egész karrierem legrosszabb esése. És több mint két percig ott feküdtem mindenféle segítség nélkül, hallottam, ahogy húznak el mellettem a motorok, mígnem fel nem keltem magamtól és egyedül besétáltam az orvosi központba” – írta Petrucci. A közvetítésben lemaradtak az olasz motoros bukásáról, csupán a következmények látszanak az összefoglaló végén:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A vártnál is fordulatosabb – itt a Spanyol Nagydíj összefoglalója

Simának tűnő Leclerc-győzelemből Ferrari-dráma, küszködő támadóból futamgyőztes és bajnoki éllovas, és még néhány technikai és személyi hiba – a spanyol forróság tartogatott izgalmakat! A legjobb pillanatokat összefoglaló videó a képre kattintva indul.

Mandulagyulladással küzdött Norris

A McLaren fiatal britje a Spanyol Nagydíj teljes hétvégéjén küzdött az egészségével: elmondása alapján szénanátha kínozta, ami torok-és szemproblémákat okozott elsősorban. A versenyt végigcsinálta, ráadásul a 11. helyről a pontszerzők közé kapaszkodott, négy világbajnoki egységet begyűjtve, a leintés után azonban az interjúzóna helyett az orvosi stáb felé vette az irányt. Végül mandulagyulladást diagnosztizáltak nála, így a Monacói Nagydíjig hátralévő néhány napot egészen biztosan pihenéssel tölti majd.

Pezsgő helyett Red Bullt locsolt Verstappen

Nagy volt az öröm az újabb kettős győzelem után a Red Bullnál, olyannyira, hogy a megszokottól eltérő módon ünnepelték. A csapatfotó ezúttal nem a pitlane-en, hanem a paddockban készült el, ráadásul utána nem is pezsgőt, hanem nevükhöz híven Red Bullt locsoltak egymásra a csapattagok. Az energiaitalosok így energiaitallal örvendtek annak, hogy a címvédő nemcsak győzött, de idén először az élre is állt a bajnoki tabellán.

Már csomagol is az F1 – helyszíni képek

Dupla hétvége van, így a Formula-1 menetrendje a szokottnál is kötöttebb: alig ért véget a Spanyol Nagydíj, a csapatok munkásai már el is kezdték lebontani a motorhome-okat, hogy aztán az összes szükséges felszerelést időben eljuttathassák Monacóba. Szerdán már készen kell állnia az ottani paddocknak… Helyszínen tartózkodó kollégánk készített néhány életképet, milyen is ez a sietős csomagolás.

Több mint ötven kiállás volt a Spanyol Nagydíjon

Miután a szezon korábbi öt versenye közül hármon is az egykiállásos stratégia volt a nyerő, a Spanyol Nagydíjon akkora volt a forgalom a bokszutcában, amekkorát utoljára Bahreinben láttunk. Max Verstappen három kiállással győzött, sőt az első öt helyezett mindegyike ennyiszer volt bokszban – összesen 13-an háromszor cseréltek kereket háromszor, a csúcstartó Alexander Albon pedig négyszer is.

Ez összesen 53 bokszkiállást jelentett a nagydíjon, míg Miamiban és Imolában 25-25 (összeadva is kevesebb), Melbourne-ben 22, Dzsiddában pedig mindössze 18 kerékcsere volt. Egyedül Bahreinben számolt a Pirelli több bokszkiállást, mint most Barcelonában, 58-at, de hozzá kell tenni, azon a futamon a késői szakaszban járt a pályán a biztonsági autó, így sokan beiktattak plusz kiállást, míg Spanyolországban nem volt SC-fázis.

Büntetőpontok hulltak a Spanyol Nagydíj után

A stewardok sem unatkoztak a Spanyol Nagydíj alatt, akadt néhány vizsgálandó esemény. Rögtön a rajt után Lewis Hamilton és Kevin Magnussen összeakadását még versenybalesetnek minősítették, ám Pierre Gasly és Lance Stroll találkozója felett ­– ami a kanadai megforgását eredményezte – már nem hunytak szemet. A francia, aki a futam közben öt másodperces büntetést is kapott, utólag még két büntetőpontot is begyűjtött, így összesen négynél jár. Annak ellenére, hogy a versenybírák szerint is a tapadás hiánya okozta a csetepatét, Gasly elismerte a felelősségét.

Alex Albon leheletnyivel enyhébben úszta meg azt, hogy rendszeresen nem figyelt a pályahatárokra: a fekete-fehér zászló csak a kezdet volt, a futam után ő is gazdagabb lett egy büntetőponttal és öt másodperccel. Mivel azonban az utolsó helyen végzett, ez érdemben nem befolyásolja a pozícióját.

Robotok segítségével találkoztak rajongóikkal a pilóták

Furcsa szerkezetek tűntek fel a barcelonai paddockban: fekete gépek, tetejükön egy képernyővel, amelyek önállóan fedezték fel a terepet. Mint azt az F1 a Twitter-oldalán ismertette, ők nem mások, mint Awabot névre keresztelt robotok, akiknek az a feladatuk, hogy szerencsés rajongókat és az F1-es pilótákat összekössék. Több versenyzőnek is láthatóan elnyerte a tetszését ez a fajta modern kommunikáció.

Szénanátha nehezíti Norris dolgát

A fiatal britnek nincs egyszerű dolga a Spanyol Nagydíj hétvégéjén. Nemcsak az autóval nem találta a hangsúlyt az időmérőt a 11. helyen záró mclarenes, de az egészségével is szenvedett a volán mögött ülve. Szezonális allergia kínozza. „Most jobban érzem magam, de őszintén szólva egész hétvégén nem igazán voltam rendben. Szenvedek a torkom és a szemem miatt, alig látok, ami nincs a segítségemre. Hosszú idő óta most a legrosszabb az energiaszintem is. Nem most vagyok a legjobb formámban” – nyilatkozta az időmérő után.

F2: Gumivarázslat, a tizedik helyről duplázott Drugovich

A barcelonai főverseny rajtja után úgy nézett ki, a pole-pozíciós Jack Doohan kiváló tempót diktál, amely elég lesz pályafutása első győzelméhez. Felipe Drugovich azonban, habár ugyanúgy lágy abroncson kezdett, mint az ausztrál, sokkal jobban bánt a gumikkal: a 18. körig húzta kiállását, másfélszer akkora távot tett meg vele, mint Doohan.

Az MP Motorsport rossz kiállása három-négy másodpercébe és helyezésekbe került, de a tizedikként startoló brazil így is visszatért a virtuális harmadik helyre. Gumielőnyéből fakadón aztán megelőzte Frederik Vestit, az alternatív stratégián levő versenyzőket, majd végül könnyűszerrel elhúzott Doohan mellett is. A Virtuosit lehagyva több mint 5 másodperccel győzött – a különbség azért fontos, mert a bokszkiállást a futam után vizsgálják a felügyelők, egy lehetséges büntetés is a pakliban van. A spanyol hétvége sprintfutamán és főversenyén is nyert, a szezon során már harmadszor győzött.

A második Doohan és a harmadik Vesti egyaránt első dobogóját szerezte az F2-ben. Logan Sargeant negyedik lett vasárnap, az alternatív stratégiát teljesítő, lágyra végén váltó versenyzők közül az ötödikként befutó Clement Novalak volt a legeredményesebb. A futam elején egy biztonsági autós fázis is volt: Jehan Daruvala autója az aszfaltcsík közepén állt le műszaki hiba miatt.