IndyCar: Newgarden a győztes trófea mellé középső ujjat kapott csapattársától
https://formula.hu/parc-ferme/38303
Az Indy 500 után szezonja második győzelmét szerző Josef Newgarden nyerte az IndyCar St. Louis-i futamát közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban, a Penske amerikaijának sikerét azonban beárnyékolja egy kellemetlen kimenetelű incidens. Tíz körrel a kockás zászló előtt újraindításra került sor: az éllovas Newgarden lassú tempót diktált, a mezőny feltorlódott mögötte, Alexander Rossi pedig a harmadik helyen álló másik Penske-versenyző Will Powerbe rohant – kettőjükön kívül Jack Harvey is kiesett a tömegjelenetben. (A baleset 4:45-től látható az összefoglaló videóban.)
A Penske így kettős győzelmet szerzett – a rajtelső Scott McLaughlin lett a második –, de elvesztette harmadik autóját, Power pedig egyértelműen az esetet büntetés nélkül megúszó Newgardent hibáztatta: „rálépett, megállt, rálépett, megállt, tudtam, hogy ez lesz a vége.” A nyertes kénytelen volt magyarázni a bizonyítványt: „A legrosszabb, hogy a 12-es autó nem jutott célba, utálom, hogy ez történt a legvégén” – nyilatkozta Newgarden. Az incidenst követően Power egy középső ujjal is jelezte a pálya széléről, mit gondol csapattársáról.
I believe Will Power just flipped off Josef Newgarden.@AlwaysRaceDay pic.twitter.com/pgdzvXa4ra
— Mr Matthew CFB (@MrMatthew_CFB) August 18, 2024
A pályán ötödik győzelmét elérő Newgarden és McLaughlin mögött Linus Lundqvist lett a harmadik – a Ganassi svédje második IndyCar-dobogóját szerezte –, Alex Palou negyedik hellyel növelte bajnoki előnyét. Az ötödik Colton Herta a bajnokság új második helyezettje 59 pont lemaradásban, a plusz kiállása miatt csak 11. helyen végzett Scott Dixont szorította hátra egy pozícióval. Newgarden nyolcadik helyen áll az összetettben négy versennyel az IndyCar-szezon vége előtt.
Ebéd előtt kezdődik az F1-es hétvége – a mai program
https://formula.hu/parc-ferme/38416
A motorsporthétvége e sorok írásakor már el is kezdődött, hiszen hajnalban rendezték az endurance-világbajnokság japán fordulójának első edzését. Az F1-es motorok először magyar idő szerint fél tizenkettőkor bőgnek fel, hiszen ekkor rendezik az első szabadedzést, a másodikat pedig délután háromtól – a kettő között pedig az F2 időmérőjét is végigizgulhatjuk. A mai motorsportprogram:
4:00-5:30 WEC, első szabadedzés
8:30-10:00 WEC, második szabadedzés
9:00-9:45 Formula-2, szabadedzés
11:30-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
13:00-13:30 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
15:00-16:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
Ricciardo nem tud tanácsot adni Alonsónak Newey kapcsán
https://formula.hu/parc-ferme/38415
Adrian Newey Aston Martinhoz szerződése kapcsán kis túlzással mindenki véleményt nyilvánított, aki csak az F1-ben él és mozog, így tett a Red Bullnál hosszú éveken át vele dolgozó Daniel Ricciardo is, aki megosztott néhány dolgot arról, milyen egy csapatban lenni a brit géniusszal: „Élveztem a vele töltött időt, és amikor 2014-ben csatlakoztam a Red Bullhoz, egyszerűen kiváltság volt, hogy az egyik autóját vezethettem, mellette dolgozhattam.”
„A szakterületén meglévő tudása miatt nem tudnék vele szemtől szemben állva, az ő nyelvén beszélve visszajelzéseket adni. Egyszerűen csak megpróbáltam vele együttműködni azokban az években, és megadni neki, amit tudtam, aztán hagytam, hogy ő varázsoljon. Nagyon, nagyon klassz élmény volt, elsétálni az iroda előtt, látni a rajzokat meg mindent. És ez nem a show miatt van. Ott van bent tollal és papírral, szóval nagyon egyedi, de nagyon különleges módon dolgozik” – mondta Riccciardo, akit arról is megkérdeztek, milyen tanácsot adna Fernando Alonsónak a Newey-val való együttműködést illetően. Ha lenne is bármi ötlete, azt Ricciardo megtartotta magának:
„Nem hiszem, hogy sok tanácsot tudnék adni a legtapasztaltabb srácnak a rajtrácson. Természetesen öröm és kiváltság volt ez számomra, és aligha kell tanácsot adnom Fernandónak, de biztos vagyok benne, hogy élvezetes tapasztalat lesz a számára.”
Verstappen „talán elgondolkodik” az Aston Martinhoz igazoláson
https://formula.hu/parc-ferme/38414
Nem kérdés, a héten melyik F1-es istálló volt a figyelem középpontjában, hiszen Adrian Newey Silverstone-ba szerződésének bejelentése miatt minden szem az Aston Martinra szegeződött. A zöldek csapatfőnöke, Mike Krack Bakuban ki is használta az alkalmat, hogy a sajtó képviselői előtt jelezze: szívesen látná a sztártervező után korunk egyik legjobb versenyzőjét, a háromszoros világbajnok Max Verstappent is a csapatnál.
Amikor megkérdezték, hogy mit gondol erről, Verstappen kitérő választ adott, amivel nem zárkózott el a lehetőségtől: „Jelenleg más gondjaim vannak, amelyekre nagy figyelmet fordítok, és amelyeken dolgozom, szóval ez talán valami olyasmi, amin a jövőben elgondolkodom. De nem most” – felelte a holland, aki azt is elmondta, hogy nem neheztel a számára világbajnok autókat tervező Neweyra azért, mert elhagyja a hajót:
„Őszintén, ez rendben van. Adrian és én nagyon jól megértjük egymást. Küldtem neki egy üzenetet, miután kiderült a hír, bár természetesen addigra már tudtam, hogy ez fog történni. Örülök neki, ez egy új kihívás a számára. Természetesen mindig is azt mondtam, hogy szerettem volna, ha marad, de egy ponton túl már nem lehet a ilyesmit visszafordítani, így aztán csak örülhetsz annak, hogy új kihívást keres. Természetesen azt is tudom, hogy Lawrence teljes erőbedobással azon van, hogy sikerre vigye az Aston Martint, s így teljesen érthető, hogy szeretné Adriant maga mellett tudni.”
Hamilton megérzése: A fejlesztések csúsztak félre a Mercedesnél
https://formula.hu/parc-ferme/38413
Az F1-es sajtó Bakuban összesereglett képviselőinek mikrofonja előtt felelt Lewis Hamilton arra a kérdésre, hogy mi okozta a Mercedes nyári szünet utáni formahanyatlását – hiszen azok után, hogy a szünet előtti négy futamból hármat is megnyertek, Zandvoortban és Monzában egy ötödik, két hetedik és egy nyolcadik helyet tudtak csak begyűjteni. Hamilton elmondása szerint nem tudja a választ, de van egy megérzése, miszerint a Mercedes új fejlesztése nem hozta a várt eredményt:
„Úgy gondolom, hogy sok kérdőjel van sok mindent illetően, egyelőre csak próbáljuk megérteni. Számos dologból fakadhat, lehet pályafüggő is a lemaradás, de okozhatja a fejlesztés is. És a megérzésem azt súgja, hogy valószínűleg a fejlesztés okozza. Nehéz különbséget tenni a kettő között” – mondta a brit, aki azt is megerősítette, hogy megpróbálják üstökön ragadni a problémát annak segítségével, hogy bizonyos fejlesztéseket levesznek az autóról:
„Ezen a hétvégén megpróbálunk valamennyit visszább lépni, és meglátjuk, hogy ezzel ki tudjuk-e szűrni a problémát, vagy sem. Rengeteg munkát fektetünk ennek elemzésébe, mert ez adhat útmutatást a csapatnak a fejlesztés irányát illetően” – mondta, majd hozzátette, miért lenne fontos különösen a csapat számára megtalálni a jó irányt: „Ez lesz a jövő évi autó is.”
Milyen volt Verstappennel és Norrisszal repülni Bakuba?
https://formula.hu/parc-ferme/38412
Max Verstappen privát Dassault Falcon 900-asa tegnap este landolt Bakuban, fedélzeten nem egy, de rögtön három F1-es pilótával. A holland jó cimborája, egyben világbajnoki ellenlábasa, Lando Norris, valamint Nico Hülkenberg társaságában érkezett Azerbajdzsán fővárosába, s a sajtó érdeklődésére utóbbi beszélt is arról, milyen volt a két fő bajnokesélyes társaságában utazni.
„Hogy beszéltünk-e arról, hogy a bajnokságért küzdenek? Igen. Nem csendben ülünk négy órán át. Mindenféléről szó esik, ez egy nyugis, privát helyzet. Látható, hogy jóban vannak, kijönnek egymással” – mondta Hülkenberg Bakuban, majd így folytatta. „És ennek így van értelme, hiszen mind ugyanonnan jövünk, kényelmesebb, ha egyesítjük erőinket az utazásnál. Most csak hárman voltunk, néhányan pedig szerintem az Air Fernandóval jöttek” – tréfálkozott a német, aki arra is kitért, megítélése szerint valós harc zajlik-e a világbajnoki címért:
„Rendszerint visszanézem a versenyeket, persze elsősorban az én szemszögemből, és azokra figyelve, akik körülöttünk harcolnak. Úgy fogalmaznék, hogy a McLaren fordított a szerencséjén, az övék a leggyorsabb autó, őket kell legyőzni, de Max így is kényelmes előnyben van a pontokat tekintve, szóval ez még nem egy igazi bajnoki harc.”
Norris kereste meg elsőként az F1 újoncát
https://formula.hu/parc-ferme/38411
A karrierje második F1-es hétvégéjére készülő Franco Colapintót megkérdezték, hogy szerződésének bejelentését követően megkeresték-e őt a mezőny állandó tagjai, hogy tanácsokkal lássák el debütálása előtt. Mint a Williams ifjonca elárulta, az első nem más volt, mint a világbajnoki címre törő Lando Norris: „Valójában az első üzenetet a bejelentést követően Landótól kaptam. Azt követően, hogy megnyerte az előző nagydíjat, küldött nekem egy üzenetet, ez nagyon kedves, nagyon udvarias dolog volt.”
Norris később a monzai hétvégén többedmagával együtt néhány tanáccsal is ellátta a 21 esztendő argentint: „Beszéltem a versenyzői parádén Charles-lal, Landóval, Alexszel, akik adtak néhány tippet, és rámutattak néhány dologra, amire figyelnem kell” – mondta, majd hozzátette: „Nagyon sok versenyző volt, akik roppant kedvesek és segítőkészek voltak. Szerintem az F1-ben a világ legjobb versenyzői egy nagyszerű közösséget alkotnak!”
Hosszabb DRS-zónát jelölt ki az FIA Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/38410
Tavaly rövidítette, most megnyújtotta a bakui pálya rendkívül hosszú célegyenesében lévő DRS-zónát az FIA: idén száz méterrel előbb nyithatják a hátsó szárnyat azok, akik támadásba lendülnek, A másik, a kettes kanyart követő DRS-zóna alig változott, összesen két méterrel lett rövidebb 2024-re.
A pálya több pontján i súj egyébként az aszfalt, a kettes-hármas, a hetes-nyolcas és a tizenkettes-tizenhármas kanyaroknál is megújult a borítás erre a hétvégére.
A száz méterrel hosszabb DRS-zóna a tervek szerint jelentősen megkönnyít iaz előzést a célegyenes végén, ahol egyébként is sok kikerülést láttunk már, de tavaly nem jött be a rövidebb zóna, úgyhogy most visszatértek a korábbiakhoz.
fotó: ATP
Bejelentve: beszáll a sportautózás csúcskategóriájába a Hyundai
https://formula.hu/parc-ferme/38409
Ami nyáron még csak erőteljes pletyka volt, csütörtök reggel egy rövid közösségi médiás posztban történt bejelentéssel hivatalossá vált: a Hyundai egy LMDh-autóval száll be az endurance-versenyzés csúcskategóriájába, méghozzá a Genesis márkanév alatt. A dél-koreai gyártó bejegyzése úgy fogalmaz: az LMDh-program egy „új pillére” lesz a márkának, amely az elmúlt évtizedben a WRC-ben (a képen az ottani autójuk látható) és a TCR-ben is érdekelt volt.
Túl sok konkrétum ugyanakkor nem derült ki a közleményből, így például a beszállás időpontja vagy az sem, hogy az Endurance-vb-n és az észak-amerikai bajnokságban, azaz az IMSA-ban is indulni kívánnak-e. Az Autosport értesülései szerint ugyanakkor 2026-ra tervezik a projekt kezdetét, s az Oreca szállíthatja a karosszériát (ahogy az Acurának és az Alpine-nak is), míg az erőforrást házon belül fejleszthetik a Hyundainál. A gyártó egy már létező csapattal partnerségre lépve indulna a bajnokságokban: a lap szerint az LMP2-es Cool Racing, IDEC Sport és TDS Racing, valamint a DAMS is az esélyesek között szerepel, míg a Cadillackel az idény végén szakító Chip Ganassi Racing lehet a befutó az IMSA-projekt esetén. Érdekesség, hogy a projektben felsővezetői szerepet kaphat a Hyundaijal 2018-ban WTCR világkupát nyerő Gabriele Tarquini is.
Verstappen a gyárban és a szimulátorban járt Monza óta
https://formula.hu/parc-ferme/38408
Az Olasz Nagydíj után elárulta Christian Horner, hogy Max Verstappen szimulátorozni fog a következő futam előtt, hogy segítsen a csapatának rájönni arra, hogy hogyan stabilizálhatják az idei Red Bullt.
A világbajnok pilóta az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt megerősítette mindezt:
„A csapattal, a gyárban voltam ezen a héten, és szimulátoros munkát végeztem a most következő két F1-es hétvége előtt. Monza kemény volt számunkra, és most az a fontos, hogy visszataláljunk a szükséges formánkhoz. Mindig versenyképesebbek akarunk lenni, a csapat pedig keményen dolgozik azon, hogy kijavítsa a hibákat, amiket az utóbbi futamokon láttunk az autón” – mondta Verstappen.
Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!
https://formula.hu/parc-ferme/38407
A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.
„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.
Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu/parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
Bearman: Baku az egyik kedvenc pályám
https://formula.hu/parc-ferme/38404
Oliver Bearman második F1-es versenyére készül a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, miután a Haas csapata megerősítette, hogy jövő évi versenyzőjük helyettesíti az eltiltás miatt kispadra szoruló Kevin Magnussent.
Bearman jó érzésekkel várja a bakui fordulót: „Izgatott vagyok amiatt, hogy ismét F1-es autó volánja mögé ülhetek, ráadásul ez lesz az első teljes hétvégém. FP1-en már vezettem az idei autót, ám az elejétől felépíteni egy teljes hétvégét nagyon izgalmas dolog lesz” – mondta Bearman.
„Tavaly nagyon sikeres voltam Bakuban, ez az egyik kedvenc pályám, szóval rendkívül izgatott vagyok már” – tette hozzá fiatal brit.
Nem túl meglepő egyébként, hogy Bearman kedveli Bakut, ugyanis tavaly Azerbajdzsánban ő lett az első F2-es versenyző, aki képes volt arra, hogy egy adott hétvégén minden pályaeseményt az élen zárjon: a szabadedzésen, a kvalifikáción, a sprinten és a versenyen is ő volt a legjobb.
Hülkenberg máig nem kapott választ arra, miért mellőzte őt a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38403
Bő tíz évvel ezelőtti történet került elő az idén a Haas, jövőre pedig már a 2026-tól Audivá váló Saubert erősítő Nico Hülkenberg kapcsán. A német 2013-ban is épp a Sauber színeiben versenyzett az F1-ben, erős teljesítményével pedig felhívta magára a Ferrari figyelmét is, amely Felipe Massát készült helyettesíteni. Hülkenberg állítólag egész jól állt a vörösökkel való tárgyalások során, ám végül a Scuderia nem őt választotta, hanem a Lotustól hozták vissza korábbi világbajnokukat, Kimi Raikkönent Fernando Alonso mellé.
Hülkenberg most a Süd-Deutsche lapnak beszélt arról, hogy máig nem kapott magyarázatot arra a Ferrari akkori csapatfőnökétől, a jelenleg az F1 vezérigazgatói posztját betöltő Stefano Domenicalitól, hogy miért nem kapta meg a lehetőséget tőlük: „Még nem, mivel folyamatosan ugyanazt mondja: ’ne most, gyere vissza később’” – felelte arra a pilóta, hogy kapott-e már választ. Arra a kérdésre, hogy mikor lehet az a „később”, így reagált: „Ötletem sincs, nincs kristálygömböm.”
„Nem követhetünk el hibákat, ha a vb-címért akarunk harcolni” – Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/38402
Miután előzőleg 1043 napot várt a győzelemre, egymás után két nagydíjat nyert Marc Marquez a MotoGP-ben, aki ezzel visszazárkózott a tabella harmadik helyére, lemaradása 53 pont az éllovas Jorge Martinnal szemben a szezon nagyjából kétharmadánál. A formája és a tempója valóban javult az utóbbi hetekben Marqueznek, a Gresini Ducati spanyolja azonban úgy érzi, még mindig sokszor hibázik, mint tette azt szombaton a misanói időmérőn, és ezek nem férnek bele, ha vb-esélyt akar:
„Sosem lehet tudni” – felelte Marquez arra a kérdésre, hogy javultak-e a világbajnoki kilátásai. „Főleg amikor elhagyjuk Európát és Ázsiába megyünk, ott tudjuk, hogy olykor milyenek a körülmények. De a lényeg, hogy ugyanazzal a mentalitással folytatom: ha a bajnokságért akarunk harcolni, akkor nem rajtolhatunk a kilencedik helyről. Nem követhetünk el olyan hibákat, mint amit az időmérőn csináltam. Folytatnunk kell, tovább fejlődnünk, és ezt próbálom majd megtenni két hét múlva ugyanitt.”
Marquez esélyei kapcsán a címvédő és Martinnal szemben hétpontos hátrányban lévő Francesco Bagnaia is megszólalt, aki szerint sem a nyolcszoros vb-elsőt, sem gyári ducatis kollégáját, a Marqueztől kilencpontos távolságban lévő Enea Bastianinit nem lehet még leírni: „Nézzük meg az én helyzetem: tegnap 26 pontos hátrányban voltam, most már csak hét pontosban. Szóval minden nagyon gyorsan megváltozhat. Ugyanez igaz Marcra és Eneára is. Ismerjük a Marcban rejlő potenciált, és úgy fest, újra rátalált arra, ami megvolt benne a bajnokság első fázisában. Úgyhogy sosem írhatjuk ki az esélyesek közül Marcot, ahogy Eneát sem.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Briatore Newey-ról: Egy ember nem változtat meg egy F1-es csapatot
https://formula.hu/parc-ferme/38401
„Az kicsoda? Newey? Ah, túl olcsó számunkra!” – mondta nemrég egy, a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen Flavio Briatore, megnevettetve a hallgatóságát.
Az Alpine mágusának mondatai ma aktuálissá váltak, hiszen Newey szerződtetését bejelentette az Aston Martin. Briatore viszont nem gondolja úgy, hogy ő hozza el a totális sikert Silverstone-ba:
„A lényeg az, hogy az F1 nem az egók sportja. egy ember egyedül nem tud megváltoztatni egy csapatot. Persze megvehetnek bárkit, akit csak akarnak, de az eredményeik nem lesznek összefüggésben az elköltött pénzzel” – fogalmazott az olasz.
fotó: Ollé Iván
Norris: Mindkét vb-cím elérhető
https://formula.hu/parc-ferme/38400
Lando Norris kimondta, hogy mindkét világbajnoki cím elérhető, ennek érdekében dolgoznak a szezon hátralévő részében, és ennek szellemében készülnek a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjra is.
„Jó volt úgy lezárni az európai szezont, hogy sorozatban tizenkettedszer állhattunk dobogóra. A mérnökeimmel átnéztük a monzai teljesítményünket, és találtunk pontokat, ahol fejlődhetünk – én és a csapat is” – mondta a pilóta a hétvége felvezetéseként.
„A célunk világos, maximálisan hiszek a csapat munkájában és fejlődésében. Most mindkét bajnokság ott van az asztalon, így most még elszántabbak vagyunk, mint bármikor. Büszke vagyok a csapatra, és alig várom, hogy lássam, mire leszünk képesek ezen a hétvégén” – fogalmazott Norris.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj programja ezen a linken található!
fotó: McLaren
Jön az Aston Martin nagy F1-es bejelentése – itt lehet élőben követni
https://formula.hu/parc-ferme/38399
Magyar idő szerint kedd délben sajtótájékoztatót tart a kampuszán az Aston Martin Formula-1-es alakulata. A bejelentés olyan súlyú lesz, hogy az eseményt élőben fogják közvetíteni az F1-es istálló YouTube-csatornáján, így az alábbi videóban lesz élőben követhető:
Nem nehéz egyébként kitalálni, miről lesz szó, hiszen hetek óta szinte biztosra lehet venni, hogy az Astonnál folytatja a 2025 elején a Red Bulltól távozó Adrian Newey. Az Aston pedig egy elég sokat sejtető videóval utalt is rá, hogy valóban a világbajnok autók sorát tervező szakember érkezése lesz a sajtótájékoztató fő témája, hiszen Newey az, aki legendásan a mai napig ceruzával rajzolja a terveit:
Something new.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) September 10, 2024
1100 BST. pic.twitter.com/FZzZOu2p4J
Megérdemelné a második F1-es esélyt Mick Schumacher?
https://formula.hu/parc-ferme/38398
Második esélyt érdemel az F1-ben Mick Schumacher Franz Tost szerint. A Red Bull második számú csapatát a kezdetektől a tavalyi évig irányító szakember korábban is beszélt arról, hogy ő maga szívesen leigazolta volna Schumachert, amikor elérhető volt, de Christian Horner és dr. Helmut Marko másképp döntött – ekkor érkezett Faenzába Nyck de Vries, akit fél év múlva lecseréltek Daniel Ricciardóra, aki könnyen lehet, hogy utolsó futamait teljesíti éppen az F1-ben, mielőtt lecserélik Liam Lawsonra.
„Mick nagyon jól teljesített az utánpótlás-szériákban, bajnok lett az F3-ban, bajnok lett az F2-ben, és sok versenyt is nyert ott. Szerintem Mickben megvan a potenciál ahhoz, hogy sikeres legyen az F1-ben, de ehhez nyilván meg kell kapnia az esélyt. Hogy a Williams miért Franco Colapintót választotta helyette? Mert ő a saját juniorjuk. Meglátjuk, hogy hogyan dönt az Audi, de azt mondanám, hogy Mick megérdemel egy helyet az F1-ben, az Audinál is” – fogalmazott az osztrák.
Az Audinál Mattia Binotto viszont nem Schumachert nevezte meg esélyesként, hanem Gabriel Bortoleto, Theo Pourchaire és Valtteri Bottas neve merült fel, míg a németé komolyabban nem.
fotó: Mercedes
Vettel bajnokautójával bemutatózott a Red Bull új tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/38397
Karrierje során először vezethetett F1-es autót a Red Bull 17 esztendős tehetsége, Arvid Lindblad, aki Monzában a negyedik helyen zárta az idei F3-as szezont. A fiatal Houstonban, egy bemutató eseményen kapott lehetőséget a Red Bulltól, de érdekes körülmények között: Sebastian Vettel 2012-es bajnokautójába ülhetett bele, de azt az esemény kedvéért átfestették a Visa Cash App RB idei dizájnjára. David Coulthard, aki az ilyen promóciós tevékenységeket általában elvégzi, Vettel 2013-as autóját vezette, de az eredeti Red Bull-színekben pompázott.
fotó: Red Bull Content Pool
„Még mindig pezsgő érzés fog el” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/38396
Lewis Hamilton a 18. szezonját teljesíti a Formula-1-ben, 39 évével a mezőny második legidősebb tagja, ennek ellenére jövőre még új fejezetet indít a karrierjében azzal, hogy a Mercedestől átigazol a Ferrarihoz. A hétszeres világbajnok elmondta: a mai napig ugyanazt az izgatottságot érzi, amikor F1-es autót vezethet, mint pályafutása elején, és valószínűleg ez az oka annak, hogy még mindig a versenypályákon láthatjuk őt:
„Személy szerint amikor első alkalommal bekötnek és beindítják az autót, ugyanaz a pezsgő érzés fog el belül. És amikor leveszik a gumimelegítőket, kihajtasz a garázsból a bokszutcába, majd az 1-es kanyarba és teljesíted az első kört, még mindig hatalmas izgalom lesz úrrá rajtam. Sokszor megcsípem magam, hogy még mindig ezt csinálhatom. Azt kívánom, bárcsak ezt mindannyian éreznétek és megtapasztalnátok” – idézi Hamiltont a RacingNews365.com portál.
„De ami a legklasszabb, és valószínűleg ezért versenyzem még mindig, mert nem vált ez annyira megszokássá, hogy már ne érezném. Ha érzéketlen lennék rá, az szívás lenne, és valószínűleg mást csinálnék akkor. De vadászgépekkel kellene repülnöm vagy valami hasonló, hogy ennek csak a közelébe kerüljek.”