DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek

Két nagy sportszergyártó harcol az audis F1-es szerződésért?

A RacingNews365.com szaklap értesülései szerint az Adidas és a Puma fut versenyt azért, hogy komoly szponzori megállapodást írjanak alá az Audival, amely 2026-ban a Sauber gyári partnereként érkezik meg a Formula-1-be. Az Audi nemrég bejelentette, hogy a BP lesz az üzemanyag-beszállító partnerük, a hozzá tartozó Castrol pedig kenőanyagokkal látja majd el őket, de a négykarikás márka további szponzori szerződésekre is esélyes.

A SportBusiness lap szerint az Audi előrehaladott tárgyalásokat folytat az Adidasszal, amely így két F1-es csapatnak is a ruházati partnere lehet, miután várhatóan a Mercedesnél épp a Pumát fogják váltani ebben a pozícióban. Viszont az RN365 úgy tudja, a Pumával is tárgyal az Audi – igaz, a szaklap is megjegyezi, hogy úgy fest, az Adidas van „pole-pozícióban” a két vállalat közül. A megállapodás elvileg évi 30 millió dollárról szólhat.

f1-audi

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Örömhír a magyar MotoGP-rajongóknak: Brno visszatér a naptárba!

Örömteli hírt kaptak szerdán a magyar motorsportrajongók, hiszen bejelentették, hogy 2025-től öt éven át, azaz 2029-ig újra ellátogat Brnóba a MotoGP mezőnye. A Cseh Nagydíj a pálya közelsége miatt a hazai szurkolók kedvenc célállomása volt, különösen a Red Bull Ring 2016-os debütálásig, és főként Talmácsi Gábor időszakában töltötték meg a magyar rajongók a lelátókat.

Csehországban 1965 óta rendeznek motoros világbajnoki nagydíjakat, a jelenlegi pálya 1987 óta látta vendégül a mezőnyt. Egészen 2020-ig, utána azonban kikerült a naptárból Brno azok után, hogy az aszfalt minősége miatt felújításokra lett volna szükség, ám azok költségét egyik fél sem állta. Tavaly ugyanakkor tulajdonosváltásra került sor, idősebb Karel Abraham eladta a létesítményt, az új tulaj, Karel Hubacek vállalkozó pedig küldetésének érezte, hogy visszacsábítsa a MotoGP-t a versenyzők által is közkedvelt helyszínre. Úgy fest, sikerrel is járt, hiszen szerda délután a pályán tartottak sajtótájékoztatót, amelyen Hubacek mellett részt vett a cseh miniszterelnök – garantálva az állami támogatást –, valamint online formában a Dorna első embere, Carmelo Ezpeleta is.

A MotoGP teljes 2025-ös versenynaptárát várhatóan a következő hetekben hozzák majd nyilvánosságra, de jó esély van rá, hogy a brnói futamra a korábban szokott módon augusztusban kerüljön sor, az Osztrák GP-vel párban – főleg annak fényében, hogy a Cseh Nagydíj hagyományos időpontjáról áthelyezték a silverstone-i fordulót május végére.

brno-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fotó: így néznek ki a Ferrari F1-es autói hétvégén

A beharangozott fekete színezésből az autón szinte semmi sem látszik: a rajtszámok változnak meg feketére, egyébként a pilóták fekete ruházata lesz a leglátványosabb módosítás a Ferrarinál az F1-es Olasz Nagydíjra.

A Scuderia megmutatta, hogy hogyan néznek majd ki az autói a hétvégén, és drámai változtatásról nem tudunk beszámolni:

ferrar1

„Az egy pont is sok a tempónk fényében” – Alonso

Csalódáskeltő hétvégét teljesített az F1-es Holland Nagydíjon az Aston Martin, amely egyetlen pontot szerzett Fernando Alonso tizedik helye révén, azaz a McLaren, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes párosai mellett még az Alpine-t erősítő Pierre Gasly is megelőzte őt. A spanyol nem is tagadta, hogy akár ennél rosszabb is lehetett volna a helyzet, ha csak a tempójukat nézzük:

„Talán még az egy pont is kicsit sok a tempónk fényében. De jó időmérőt teljesítettünk és a hetedik helyről rajtolhattunk, ami lehetőséget adott arra, hogy megszerezzük ezt a pontot. Javulnunk kell. Volt már néhány futam, ahol azzal is küszködtünk, hogy néhány középcsapat tempóját tartsuk. Meg kell értenünk, hogy miért, és jobban kell teljesítenünk” – fogalmazott Alonso, aki a verseny után újfent elismételte: mivel a négy élcsapatot elérhetetlennek tartja, az Astonnak inkább a 2025-ös projektre kell koncentrálnia.

f1-alonso-aston-zandvoort

Hivatalosan is eldőlt, melyik csapatnál debütál jövőre a Ducati újonca

Fermin Aldeguer tavaly parádés győzelmi sorozattal zárta a Moto2-es szezont, amely több királykategóriás gyártó figyelmét is felkeltette. A Ducati végül már az idei évad kezdete előtt leszerződtette a fiatal spanyolt, így garantálttá vált, hogy 2025-ben a bolognaiak egyik csapatánál fog debütálni a MotoGP-ben.

Az pedig egy ideje már nem lehetett kérdéses, hogy melyiknél, hiszen a gyári istálló foglalt volt Francesco Bagnaiával és Marc Marquezzel; a Pramac Yamahára vált jövőre; a VR46-nál pedig Fabio di Giannantonio hosszabbítása – és gyári státuszúvá való előléptetése – mellett Franco Morbidelli érkezése is hivatalossá vált. Így maradt a Gresini Racing és az idősebb Marquez által üresen hagyott motor, s ezt szerdán be is jelentette az alakulat, így immár hivatalos, hogy Aldeguer az ifjabb Marquez, Alex oldalán fog bemutatkozni a legnagyobbak között egy egyéves specifikációjú, GP24-es Ducatin. A szerződés két évre, azaz 2025-re és 2026-ra szól a Gresinivel. Aldeguer egyébként idén már kevésbé meggyőző, jelenleg két győzelemmel a vb-összetett ötödik helyén áll a Moto2-ben.

A Gresini bejelentésével már csak három hely kiadó a MotoGP 2025-ös rajtrácsán: a Pramac Yamaha párosa és az LCR Honda második ülése – ám az értesülések szerint előbbi kettő Miguel Oliveiráé és Jack Milleré lesz, utóbbira pedig a jelenleg azt birtokló Takaaki Nakagami mellett Somkiat Chantra az esélyes.

moto2-aldeguer

fotó: DPPI

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Tudom, mennyire brutális ez a sport” – Albon üzent Sargeantnak

Kedd este jelentette be a Williams, hogy azonnali hatállyal Franco Colapinto váltja a hátralévő kilenc 2024-es Formula-1-es nagydíjra Logan Sargeantot az autójukban. A közleményben az alakulat hangsúlyozta, hogy a menesztett amerikait továbbra is támogatni fogják és a Williams család részeként kezelik, ugyanakkor a csapattárs Alexander Albon volt az, aki igazán szívhez szóló üzenettel búcsúzott tőle az Instagramon:

„Első kézből tudom, mennyire brutális tud lenni ez a sport” – írta a thai-brit pilóta, utalva a saját Red Bull-os elküldésére, amely után egy évig csak tesztpilóta volt az F1-ben –, „és nehéz azt látni, hogy Logan év közben hagyja el a csapatot. Mindent beleadtál, haver, és megtiszteltetés volt a csapattársadnak lenni. Tudom, bármit is csinálsz legközelebb, lenyűgöző leszel benne.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alex Albon (@alex_albon) által megosztott bejegyzés

Karbonfekete-sárga ruházatot villantott az F1-es Olasz Nagydíjra a Ferrari

Egyedi versenyruházatot és pólókat mutatott be a Ferrari két Formula-1-es pilótája, Charles Leclerc és Carlos Sainz az istálló hétvégi hazai futama, az Olasz Nagydíj előtt. A „Monza Karbonszálas Kollekció” névre hallgató dizájn alapja a karbonfekete, némi sárgával fűszerezve. A Ferrari több fotót is videót is posztolt a speciális öltözékről – de vajon az autó festése is hasonló egyedi festést kap majd Monzára?

Új fejlesztési csomagot hoz az F1-es Olasz Nagydíjra a Ferrari

Charles Leclerc megerősítette, hogy Monzában hozza új fejlesztési csomagját a Ferrarit. Az olaszok a félresikerült barcelonai csomag óta keresik a válaszokat arra, hogy miért pattog az autó, és hogy hogyan tudják megoldani a problémát, az utóbbi versenyhétvégéken inkább erre koncentráltak és nem az eredményességre – a hétvégi Olasz Nagydíjon viszont már megérkeznek a megoldásnak szánt frissítések.

„Szerintem volt három-négy olyan versenyünk, ahol elég sokat foglalkoztunk a felfedezéssel és azzal, hogy megértsük, mik az autó alapvető problémái, illetve hogy hogyan kellene fejlesztenünk középtávon. Most viszont jön egy fejlesztési csomagunk, sőt igazából már ki is mondhatom, hogy Monzában jön. Az pedig reményeim szerint segít csökkenteni a hátrányunkat” – mondta a Holland Nagydíj után Leclerc.

A Ferrari csomagjáról korábban olyan hírek jöttek, hogy a jelenlegi konfigurációval nem tudják megoldani a plusz leszorítóerő által generált pattogást, és a padlólemez módosítása mellett a futóműhöz is hozzá kell nyúlni – kíváncsian várjuk, hogy mit mutat majd be a Scuderia pénteken. 

f1-zandvoort-friday-4

fotó: Ollé Iván

Antonelli már alig várja a pénteki F1-es debütálását

Toto Wolff a hétvégén elárulta, hogy pénteken szabadedzésen kaphat lehetőséget Monzában, saját hazájában Andrea Kimi Antonelli: az olasz fiatalról már azt is elmondta a Mercedes csapatvezetője, hogy 2025-ben ő lesz George Russell csapattársa és bemutatkozik az F1-ben, most pedig szabadedzésen vezetheti majd a W15-öt.

Antonellivel komoly tesztprogramot futtat idén a Mercedes, többször is vezette már a korábbi autókat, de ez lesz az első alkalom, hogy egy F1-es hétvégén, élesben, aktuális autóval is tesztelhet.

„Az első F1-es szabadedzésemen való részvétel különleges lesz. Nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy vezethetem a W15-öst, és hogy ennyi csodálatos versenyzővel lehetek egy pályán. Alig várom! Hihetetlen lesz az is, hogy hazai közönség előtt debütálhatok. Szeretnék sokat tanulni, és közben hozzátenni a csapat hétvégéjéhez” – idézi Antonelli szavait a Racingnews365.com. 

f1-antonelli-mercedes-teszt-3_1

Újabb fontos kinevezés az Audi F1-es projektjében

Hétfő délelőtt a Sauber közleményben jelezte, szeptember 1-jétől új kommunikációs igazgatót neveztek ki a csapat és az Audi Formula-1-es projektjének élére Florian Büngener személyében. Büngener egy személyben fogja irányítani a 2026-tól a német márka gyári csapatává avanzsáló istálló kommunikációs tevékenységeit, beleértve az Audi neuburgi motorfejlesztéseivel kapcsolatos ilyen irányú feladatokat is. A szakember komoly tapasztalattal rendelkezik, hiszen megfordult az ABT Sportsline-nál és a Fiatnál, legutóbb pedig nyolc éven át töltötte be a Hyundai Europe-nál a PR- és kommunikációs igazgató posztját.

f1-bungener-sauber-audi

„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt

Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?

„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:

„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”

f1-horner-verstappen-redbull

Dixont a falba rakták, Power győzött Portlandben – videó

A hétvégén Portlandben versenyzett az IndyCar mezőnye, ahol ugyan Santino Ferrucci tíz év után szerzett pole-t A.J. Foyt csapatának, a futam azonban nem róla szólt (végül csak nyolcadik lett). Will Power ugyanis némi kontakt árán, de rögtön a start után átvette tőle a vezetést, onnantól kezdve pedig igazából semmi sem jelentett fenyegetést a Penske ausztráljának idei harmadik győzelmére. Hátrébb ellenben történt némi kalamajka az első körben, Pietro Fittipaldi hathatós közreműködésével Scott Dixon állt falba, így a rekordbajnok ezzel gyakorlatilag kiszállt az összetett elsőségért folyó harcból.

indycar-power-portland

Alex Palou viszont megerősítette vezető pozícióját, hiszen másodikként futott be, így a spanyol még mindig 54 pontos előnnyel rendelkezik a második helyre feljövő Power előtt. A vasárnapi dobogót Josef Newgarden tette teljessé, megelőzve egy büntetés ellenére – a bokszban a hibrid hajtás segítségével indította újra a motorját, ami tiltott – is negyedik Colton Hertát, aki a harmadik a bajnoki tabellán. A verseny krónikájához tartozik még Romain Grosjean, aki egy potenciális ötödik helyet dobott el egy megforgással, amely után menetirányba visszaállva még Christian Rasmussennel is ütközött.

A szezon néhány nap múlva a Milwaukee-ben rendezendő duplával folytatódik, majd két hét múlva következik a nashville-i évadzáró.

 

A futam végeredménye:

1. Will Power Penske  
2. Alex Palou Ganassi 9.8267
3. Josef Newgarden Penske 23.2046
4. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian 37.1039
5. Marcus Armstrong Ganassi 38.0334
6. Marcus Ericsson Andretti 40.7687
7. Scott McLaughlin Penske 42.3498
8. Santino Ferrucci Foyt 44.8556
9. Graham Rahal RLL 49.5811
10. Kyle Kirkwood Andretti 50.9987
11. Rinus VeeKay Carpenter 52.1760
12. Alexander Rossi McLaren 52.4979
13. Christian Lundgaard RLL 55.4967
14. Felix Rosenqvist Meyer Shank 56.7606
15. Pato O’Ward McLaren 58.3930
16. Kyffin Simpson Ganassi 59.4851
17. Toby Sowery Coyne/WR 1 kör /7.6330
18. Sting Ray Robb Foyt 1 kör /16.2000
19. Juri Vips RLL 1 kör /17.4028
20. David Malukas Meyer Shank 1 kör /22.0858
21. Nolan Siegel McLaren 1 kör /31.0681
22. Conor Daly DRR-Cusick 1 kör /31.7385
23. Linus Lundqvist Ganassi 1 kör /31.8149
24. Jack Harvey Coyne 1 kör /34.7839
25. Pietro Fittipaldi RLL 1 kör /36.4838
26. Christian Rasmussen Carpenter 2 kör /13.5292
27. Romain Grosjean Juncos Hollinger 3 kör /11.6560
28. Scott Dixon Ganassi Kiesett

Sargeant reagált a távozásáról szóló hírekre

Logan Sargeant akár már az Olasz Nagydíj előtt távozásra kényszerülhet a Williamstől, a zandvoorti paddockból származó információk szerint James Vowles komolyan fontolgatja annak a lehetőségét, hogy azonnali hatállyal megváljon az amerikai versenyzőtől.

Sargeant a futamot követő interjúk során megkapta a kérdést, hogy érez-e extra nyomást a távozásáról szóló híresztelések miatt, amire így felelt: „Minden hétvégén erről beszélnek, nincs ebben semmi újdonság” – mondta a Williams versenyzője.

Korábbi cikkünkben arról is írtunk, hogy Sargeant menesztése esetén milyen forgatókönyvek vannak James Vowles csapatfőnök asztalán.

Wolff: Pénteken Olaszországban mindenki büszke lesz Kimire

A Holland Nagydíj vasárnapja egybeesett a Mercedes-növendék, Andrea Kimi Antonelli születésnapjával: az elmúlt időszak egyik sztorivonala középpontjában az állt, hogy az ifjú pilóta szabadedzés-debütálására az Olasz Nagydíjon kerül sor – valószínűleg Lewis Hamilton helyén –, egyúttal pedig 2025-ös szerződését is megerősíthetik. A zandvoorti hétvége befejezéseként Toto Wolff csapatfőnök megerősítette a sajtónak, hogy Antonelli debütál a monzai első szabadedzésen: a szóban forgó sajtótájékoztatón a Formula.hu is ott volt.

„Jó ötlet, legyen így!” – válaszolta Wolff a kérdést Antonelli születésnapjára felfűző újságírónak: a sajtómunkás is meghökkent a válaszon, mire az osztrák így folytatta: „Nem teljesen, de Monzában FP1-et teljesítünk Kimivel, ami nagyon érzelmes pillanat lesz, hiszen már 11 éves kora óta szemmel tartjuk őt, azóta, hogy bébi gokartversenyző volt a Mercedes-szerelésében. Arra, hogy pénteken a garázsunkból fog kihajtani az első szabadedzésen, Monzában, a tifosi előtt, egy versenyképes autóban, Olaszországban mindenki büszke lehet. Aztán innen folytatjuk. Sok Lewis-rajongó lesz ott Monzában, akik neki szurkolnak, és sok Kimi-rajongó is.”

Ugyancsak Zandvoortban Wolff részéről elhangzott az a kijelentés is a Sky stábjának: a fiatal olasz nem opció a Williams számára a szezon hátralevő nagydíjakon – a holland paddockban Logan Sargeant küszöbönálló menesztéséről beszélnek –, az eltervezett tesztprogramot folytatják vele a Mercedesnél a monzai szabadedzés után.

Visszafejleszt a Red Bull

A Holland Nagydíj hétvégéjén a Red Bull mindkét autóját tekintve visszatért a szezon korábi szakaszában használt elemekhez. 

A De Telegraaf jelentése szerint Max Verstappen azt a specifikációjú padlólemezt használja, amivel az energiaitalos istálló a szezont kezdte, míg Sergio Perez autóján számos alkatrészt a Kínai Nagydíjon használt specifikációra cseréltek vissza.

Egyes jelentések szerint a Red Bull egyik fő tevékenysége az volt a nyári szünet során, hogy megvizsgálják, mely területeken vettek rossz irányt az autó fejlesztésével, ahogy erre korábban a Ferrarinál, a Mercedesnél és az Aston Martinnál is láttunk példát.

Doppingellenőrök ébresztették Zandvoortban Verstappent

Max Verstappen számára nem épp álomszerűen kezdődött a Holland Nagydíj hétvégéje, hiszen ahogy egy Twitch-stream során elmesélte, péntek reggel nem az ébresztőóra keltette, hanem a WADA doppingellenőrei. Innentől idézzük a holland versenyző elbeszélését:

„Szóval ágyban vagyok, és hirtelen megszólal a csengő. Mire én, mi a f***? Ki a f*** csenget a motorhome ajtaján? Aztán ránézek a telefonomra, hét óra van, és arra gondolok, hogy mi a f*** történik itt? Szóval odamegyek az ajtóhoz, kinyitom, és igen, doppingellenőrzés. Hét órakor! Mondom remek, micsoda remek kezdése egy hétvégének. Aztán egy órába tellett, mire vécézni tudtam, hát az is fantasztikus volt.”

Verstappen azt is elmondta, hogy meglehetősen gyakran tesztelik őt tiltott szerek használata miatt: „Nem tudom miért, de idén már ötször teszteltek, ami szerintem az F1-ben egészen sok.”

verstappen-sim

Verstappen „nem emlékszik” a találkozóra Wolff-fal

Az F1-es Holland Nagydíj időmérőjét követő sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu tudósítója is jelen volt, a második helyen záró Max Verstappent megkérdezték arról a találkozóról, mely Toto Wolff elmondása szerint a Mercedes első embere és a Verstappen-tábor között zajlott le egy esetleges Mercedeshez igazolással kapcsolatban.

verstappen-zandvoort-7

„Milyen találkozó?” – kérdezett vissza Verstappen, majd amikor arról érdeklődtek nála, hogy részt vett-e ezen a találkozón vagy csak a menedzsmentjével egyeztetett Wolff, így reagált: „Nem emlékszem.”

A hollandnak azt a kérdést is nekiszegezték, hogy szerinte Wolffnak abba kellene-e hagynia, hogy rendszeresen róla és a leigazolásáról beszél, ám Verstappen sokkal megengedőbb ezzel kapcsolatban, mint főnöke, Christian Horner: „Nem, mindenki azt mond, amit akar. Jól kijövök Totóval, szerintem nyíltan beszél arról, ami a csapatával történik, beleértve a pilótafelállást és hasonlókat is. Nincs ezzel semmi baj. Én viszont csak a saját dolgomra koncentrálok, hiszen bőven van mit csinálnunk.”

wolff-horner

(FRISSÍTVE!) Perez: Hamilton „sajnos” büntetést fog kapni

Sergio Perezt az időmérő első szakaszában tartotta fel Lewis Hamilton a 10-es kanyarban, amire a mexikói meglehetősen indulatosan reagált, többek között idiótának nevezte a hétszeres világbajnokot és még a Q1 megnyerése után is ezen az eseten dühöngött a csapatrádióban. Perez azóta megenyhült, hiszen az időmérő leintése után úgy nyilatkozott a sajtó képviselőinek, hogy Hamilton mindent megtett, hogy elkerülje a feltartást, de „sajnos” büntetést fog kapni.

„Mindent megtett, de sajnos rossz helyen voltunk rossz időben. A sportfelügyelők nagyon szigorúak idén, én kevesebbért is kaptam már büntetést, szóval szerintem sajnos meg fogják büntetni. Pedig szerintem megtette, ami tőle tellett, és talán egy kicsit nagyobb mozgástérre lenne szükség ebben a tekintetben, de ez van” – nyilatkozta a mexikói.

FRISSÍTVE (20:20) A sportfelügyelők 17 órára idézték be a két versenyzőt, s a vártnál jóval később ugyan, de megszületett az ítélet Hamilton háromhelyes rajtbüntetéséről.

perez-zandvoort-3

Árulás! Felháborodtak az Alpine dolgozói a Renault döntésén

Szinte készpénznek tekinthető a döntés, hogy a Renault megszünteti saját motorprogramját, így 2026-tól nem az új szabályrendszerbe regisztrált Alpine-erőforrások, hanem a Mercedes motorjai kerülnek az enstone-i istálló autóiba. A bejelentés szeptemberre várható, de a Viry-Chattilonban található motorrészleg munkatársai már most tiltakoznak a döntés ellen, ahogy az az alábbi, az ESPN-hez eljuttatott nyílt levélben olvasható:

De Meo úr biztosított minket arról, hogy az Alpine márka lelkét a gyökerektől kell táplálni, és hogy szó sem lehet ezek elszakításáról. Azt mondta nekünk, hogy a pénz nem kérdés, és hogy csak az innováció számít. Nem értjük, mi indokolja, hogy szétverjük a Viry-Châtillon gyár elit egységét, és eláruljuk az örökségét és a DNS-ét azzal, hogy Mercedes szívet ültetünk az Alpine F1-es autójába. A francia Formula–1-es erőforrások fejlesztésének és gyártásának befejezéséről szóló bejelentés értelmetlen.

alpine-monaco_1