Formula1.5 – Belehúzott az Aston Martin!
https://formula.hu/parc-ferme/38238
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?
Fiktív másodosztályú bajnokságunkban Nico Hülkenberg az egymás után szerzett két győzelemmel egészen megközelítette Fernando Alonsót Silverstone után, ám az Aston Martin visszavágott, így nem csupán a spanyol előnye hízott meg ismételten, hanem Lance Stroll is vissza tudta venni a második helyet a némettől. Ők ketten, valamint Yuki Tsunoda alkotják az üldözőbolyt, míg mögéjük Daniel Ricciardo zárkózott fel az 5. helyre.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Verstappen az 1-es kanyarban veszít időt
https://formula.hu/parc-ferme/37026
Ahogy sok más versenyző számára, úgy Max Verstappennek is a második szabadedzésen kezdődött meg a szezonzáró hétvége, sőt mivel Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is balesetet szenvedett, a hasznos idő mindössze 25 perc volt. A holland versenyző a gyorskörök során az első szektorban lassabb volt csapattársánál, ami Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint az 1-es kanyarnak „köszönhető”:
„Az egész az 1-es kanyaron múlik, ennyi. ennyi. Kevés tapadása van elöl” – fejtette ki Marki, aki szerint Verstappen azon megjegyzését, miszerint az autója „úgy pattog, mint egy kenguru”, nem kell túlgondolni. „Nem tűnik olyan rossznak a helyzet, a harmadik szektorban minden rendben van. Az 1-esben viszont Perez két tizeddel gyorsabb, ott van a probléma.”
Sprintversenyek és F1-es időmérő – szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/37022
A Formula-1-es szezon utolsó időmérő edzése mellett a MotoGP és az F2 idei utolsó sprintversenyét láthatjuk a szombati napon.
Szombat (november 25.) | ||
10:10-10:40 | MotoGP, 2. szabadedzés | (tv: Aréna4, élő) |
10:50-11:30 | MotoGP, Időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
11:30-12:30 | Formula-1, 3. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
13:20 | Formula-2, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
15:00 | MotoGP, Sprintfutam | (NET4+, előfizetés után élő) |
15:00-16:00 | Formula-1, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
Az egyik Ferrari az élen, a másik a falban - Abu Dhabi Nagydíj, péntek
https://formula.hu/parc-ferme/37025
Fiatal pilóták vették birtokba az F1-es autókat az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésen, majd este nagy balesetek borzolták a kedélyeket. Eközben hosszabbított a McLaren és a Mercedes. Helyszíni riportunk, az Abu Dhabi Nagydíj helyszínéről a képre kattintva.
„Monzásított” dobogóval újított Abu Dhabi
https://formula.hu/parc-ferme/37024
A monzai pódiumhoz hasonlóan idén már az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén is benyúlik a célegyenes fölé a dobogó. Helyszínen lévő kollégánk küldött képet az új látványosságról.
Fotó: Mészáros Sándor
Leclerc kizárólag a Mercedeseket figyeli
https://formula.hu/parc-ferme/37023
Óriási harcban áll a Ferrari a Mercedesszel a konstruktőri világbajnokság második helyéért, ahol az Ezüst Nyilak előnye vészesen fogyott az elmúlt hétvégéken, a szezonzáróra pedig már csak négy pont maradt az olaszokkal szembeni előnyükből.
A Scuderia pedig tovább támad, mert bár Sainz összetörte az SF-23-at a második szabadedzésen, Charles Leclerc a leggyorsabb volt, míg a két Mercedes a hatodik és nyolcadik helyen zárta a gyakorlást.
A monacói így értékelte a pénteki történéseket: "Trükkös nap volt, mindössze két gyorskört tudtunk menni és a hosszabbra tervezett etapjainkon sem mentünk túl sokkal többet. Ettől függetlenül az autót jó volt vezetni. A csata élesedik a Mercedesek ellen, akik szintén versenyképesnek látszanak, szóval nem lesz egyszerű dolgunk. Mindent megteszünk majd, hogy előttük zárjunk a kvalifikáción."
Fotó: Ferrari
Vinales körrekorddal nyitott Martin előtt, Bagnaia csak a 15.
https://formula.hu/parc-ferme/37021
Pénteken szokás szerint két edzéssel vette kezdetét a MotoGP szezonzáró Valenciai Nagydíja, a délutáni egyórás körözés pedig téttel is bírt, hiszen ott dőlt el, melyik tíz motoros jut automatikusan a szombati időmérő második fázisába. Rengeteg bukás tarkította az edzést, elesett Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Alex Rins és Jack Miller is – utóbbi óriási highside esését követően ráadásul törmelék maradt a pályán, ezért a piros zászlók is előkerültek. A gyors újraindítást követően Luca Marini és Raul Fernandez, valamint Pol Espargaro is feliratkozott a balesetet szenvedők listájára.
A leggyorsabb köridőt végül Maverick Vinales futotta meg, az 1:29,142-es eredmény ráadásul új pályarekordot is jelentett. Mögötte a 21 pontos hátrányban lévő vb-aspiráns, Jorge Martin lett a második, aki az utolsó percekben folyamatosan a bajnoki éllovas Francesco Bagnaiát követte árnyékként a pályán és a bokszban egyaránt – egy ponton még a Ducati-menedzser, Davide Tardozzi is próbálta blokkolni őt a bokszutcában! Viszont sikerrel járt Martin, Bagnaia ugyanis mindössze 15. lett, vagyis a címvédő olasz kénytelen lesz a Q1-ben is szerepelni szombaton.
Ami az élbolyt illeti: Vinales és Martin mögött Johann Zarco lett a harmadik, megelőzve a MotoGP-s ülésért hajtó katari győztest, Fabio di Giannantoniót. Top 10-ben és ezáltal Q2-ben még Marco Bezzecchi, Brad Binder, Marc Marquez, Raul Fernandez, Jack Miller és Aleix Espargaro, miközben kiszorult onnan Bagnaia mellett többek között Alex Marquez és a két Yamaha is. Joan Mir pedig kihagyta az edzést, miután délelőtt bukott nagyot, de szerencsére a kórházi vizsgálatok nem találtak törést nála.
A péntek délutáni edzés végeredménye:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Gyászol a Hungaroring: Elhunyt Gál László
https://formula.hu/parc-ferme/37020
Elhunyt Gál László, kollégánk, barátunk, aki évtizedek óta ügyelt a boxutca biztonságára a Hungaroringen. Az egyik legveszélyesebb feladat volt az övé: boxtűzoltóként dolgozott, később a boxtűzoltók vezetője lett.
Mostantól egy másik toronyban veszi fel reggelenként a rádióját…
Isten veled, Laci! Őszinte részvétünk a családnak! - tudatta a Hungaroring.
F2: Szenvedett az éllovas, Doohané a pole
https://formula.hu/parc-ferme/37019
Az F1-gyel karöltve a Formula-2 is elérkezett záróhétvégéjéhez Abu Dhabiban. A juniorkategória bajnoki címének kérdése még mindig nyitott, az ART-s Theo Pourchaire és a premás Frederik Vesti van még harcban a trófeáért, a francia 25 pontos előnnyel vághatott neki a pénteki időmérőnek.
Az első próbálkozások után úgy tűnt, az ART érkezett jobb formában a szezonzáró hétvégére: a kvalifikáció első tíz perce után a csapat újonca, Victor Martins állt az élre. A bajnoki esélyesek – akik egyébként mindketten részt vettek nem sokkal az időmérő előtt az F1 első szabadedzésén – egyelőre nem találták a tempót. Különösen Pourchaire szenvedett, az Alfa Romeo tesztpilótája félidőnél az első tízbe sem fért be.
Az utolsó percekben Zane Maloney és Kush Maini is beszálltak a pole-pozícióért folytatott küzdelembe, a mezőnyből azonban Jack Doohan villantott a legnagyobbat és az élre állt. Szinte mindenki javult az utolsó gyorskörén, a bajnoki éllovasok azonban szenvedtek. Pourchaire csupán a 14. helyen végzett, megnehezítve ezzel saját dolgát bajnoki címének bebiztosításában. Vesti a kilencedikként fejezte be a kvalifikációt, így az első sorból kezdheti majd a holnapi sprintfutamot. Doohan magabiztosan zsebelte be a pole-pozíciót, mögüle Martins és a camposos Maini indulhatnak majd a főfutamon vasárnap.
Verstappen furcsának találja a fenntarthatóság fényében a Las Vegas–Abu Dhabi kombinációt
https://formula.hu/parc-ferme/37018
Nem kevesebb mint 12 órányi időzónát ugrott néhány nap alatt a Formula-1-es mezőny, amely nemrég még Las Vegasban versenyzett, a hétvégén viszont már Abu Dhabiban állnak rajthoz az évadzárón. A regnáló világbajnok Max Verstappen nem is érti ezt a menetrendet, különösen annak tükrében, hogy az F1 rendszeresen a fenntarthatóságot emlegeti célkitűzésként:
„Persze jövőre nem lehetséges, de egyértelműen úgy gondolom, hogy a jövőre tekintettel kicsit furcsa ez, hogy gyakorlatilag a világ másik felén vagyunk, mielőtt idejövünk. Főleg miközben fenntarthatóságról beszélünk. Valószínűleg ez nem túl fenntartható, és nem is csak a károsanyag-kibocsátás miatt, hanem az emberi szervezet szempontjából sem. Persze végül mindig megbirkózunk vele, de nem hiszem, hogy ez így a legjobb” – nyilatkozta Verstappen a Formula.hu jelenlétében. A holland hozzátette: dolgoznak az F1-gyel, hogy javítsanak az év végi futamok elrendezésén, és pozitívumként értékelte, hogy a tavaszi szakaszt illetően már előrelépés történt ilyen téren.
Charles Leclerc eközben arról beszélt, hogy mindenekelőtt a csapattagoknak megerőltető ez az átállás és hajsza: „Egyáltalán nem szenvedtem, pedig általában szoktam, de most nagyon más volt a helyzet. A 16 órás repülőúttal, amivel ideérkeztem, annyira fáradt voltam, hogy úgy aludtam, akár egy kisbaba az első éjszaka, azóta pedig jól vagyok. Szóval nem volt gond a jetlag, de beszélve másokkal a paddockban, és főleg a szerelőkkel és a mérnökökkel, mindenki nagyon-nagyon fáradtnak tűnik és látszólag küszködnek vele, és jövőre szerintem még nehezebb lesz, hiszen három futam lesz egymás után. Azután szerintem kicsit át kell gondolnunk, hogyan szervezzük a szezonnak ezt az utolsó részét.”
„Inkább vagyok a saját helyzetünkben, mint az övékben” – Russell a Ferrari-csatáról
https://formula.hu/parc-ferme/37017
A szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj egyik legfőbb kérdése, hogy a Mercedes vagy a Ferrari végez-e a konstruktőri világbajnoki összetett második helyén. Az ezüstérmes pozíciót szinte egész évben az Ezüst Nyilak birtokolták, de Las Vegas után a maranellóiak mindössze négy pontra megközelítették őket. Bár a Mercedes Interlagosban csak szenvedett és Vegasban is egyértelműen a Ferrari volt a jobb, George Russell mégis bizakodva latolgatta az esélyeket Abu Dhabiban a Formula.hu jelenlétében:
„Szoros csata lesz a Ferrarival. Nyilvánvalóan egy erős verseny után vannak, de egyértelműen inkább vagyok a saját helyünkben, semmint az övékben. Csak ki kell hajtanunk a pályára, magunkra koncentrálnunk és a lehető leggyorsabbnak lennünk. Ha így teszünk, elöl fogunk végezni. Eléggé versenyképesek voltak itt tavaly, de meglepődtünk már idén párszor, hogy mely csapatok gyorsabbak egyes versenyeken, és fordítva. Nyitottan állunk a hétvégéhez. Úgy vélem, az időmérőn ők vannak előnyben, ahogy az a szezonban kirajzolódni látszott, de szerintem a vasárnap egy másik történet és jó futamunk lehet.”
Még nem fog megjelenni az Audi a Sauberen 2024-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37016
Bő két év múlva, 2026-ban válik a motorgyártóként beszálló Audi gyári alakulatává a jelenleg Alfa Romeo néven futó istálló, amelytől viszont az F1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után távozik a névadóként funkcionáló olasz márka. Kérdés így, hogy vajon milyen néven láthatjuk szerepelni jövőre és 2025-ben a hinwili istállót, amely valószínűleg visszatér a Sauber identitáshoz, de Alessandro Alunni Bravi szerint még várnunk kell ennek megismerésére:
„Már elterveztük a következő lépést. És persze már 2022 elején aláírtunk a névadó szponzorral a következő két szezonra” – fogalmazott a csapatfőnöki feladatokat ellátó szakember a Motorsport.com hasábjain. „Az FIA december 10-e körül fogja közzétenni a 2024-es nevezési listát, és mi is akkor fogjuk kommunikálni, nem korábban, hogy mi lesz a csapat neve és kik lesznek a névadó partnerek. Minden tiszta a következő két szezon kapcsán, és szeretném újra hangsúlyozni, hogy nem két átmeneti évről van szó, hanem ezek is részei a hosszú távú projektnek, amely a következő szintre emeli a csapatot.”
Azt viszont hangsúlyozta Alunni Bravi, hogy az Audi még nem fog megjelenni semmilyen formában az autóikon vagy a csapatnévben: „Nem. Az Audi 2026-ban száll be. Kereskedelmi szempontból fontos, hogy nagyot robbantsunk 2026-ban, ne értéktelenítsük el az Audi szerepvállalását a csapatban. Úgyhogy Sauberként folytatjuk, a csoportunk örökségére alapozva” – nyilatkozta. Hozzátette: a pletykákkal ellentétben nagyon is érződik az elhivatottság az Audi részéről, ezt személyesen is tapasztalta, amikor a napokban az ingolstadti központban járt, és azt is hangsúlyozta, hogy a kezdetektől minden szinten támogatják az Audi F1-es szerepvállalását a Volkswagen-konszernnél.
Schumacher beszélt Vettellel az Alpine-szerződésről
https://formula.hu/parc-ferme/37015
Az F1-ből tavaly két szezon után kikerülő, idén pedig a Mercedesnél tartalékszerepet betöltő Mick Schumachert a héten jelentették be az Alpine WEC-programjának versenyzőjeként – s emellett megtartja helyét a Mercedesnél is. A fiatal versenyző köztudottan szoros kapcsolatot ápol Sebastian Vettellel, akinek véleményét ki is kérte az átigazolásról:
„Beszéltem Timo Glockkal, és röviden beszéltem Sebastiannal is erről” – árulta el a fiatal versenyző Abu Dhabiban. „Szerintem nagyon sokat tud a motorsportról, így egyértelmű volt számomra, hogy kikérem a véleményét ezzel kapcsolatban” – tette hozzá Schumacher, aki beszélt arról is, milyen volt az idei évet a partvonalon kívül tölteni:
„Kemény volt, így nagyon izgatott vagyok, hogy újra autóba ülhetek, versenyezhetek, és egy új kihívás vár rám” – mondta, majd így folytatta: „Ez volt a célom, versenyző vagyok, ezt megelőzően 14 évig folyamatosan versenyeztem, így egyértelmű volt a döntés.”
Saját IndyCar-pilótáját igazolta le F1-es tartaléknak a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/37014
Újabb tartalékpilótát szerződött a McLaren – mint kicsit lejjebb kifejtjük, a csapat nem bízza a véletlenre a pótlást, amennyiben valamelyik állandó versenyzője kidőlne. Pato O’Ward négy szezon óta a McLaren-kötelék tagja az IndyCarban, és jövőre is a felállás része marad a tengerentúlon, emellett pedig Formula-1-es tartalék is lesz az istállónál. A mexikói, aki eddig a pilótanevelő program tagja volt, holnap egyébként be is ül a McLarenre, a csapat neki adja a megmaradt szabadedzés-lehetőséget Abu Dhabiban.
Ezt a 60 perces tréninget eredetileg egy másik IndyCar-pilóta, a 2023-as bajnok Alex Palou kapta volna a csapat tartalékjaként, csakhogy ő szerződést bontott a McLarennel, mikor a Ganassinál maradás mellett döntött. És el is érkeztünk a tartalékok furcsa helyzetéhez a McLarennél: összesen négyen voltak a kötelékben, Palou IndyCar-teendői miatt biztos, ami biztos alapon megállapodtak a Mercedesszel Mick Schumacher, az Aston Martinnal pedig Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne kölcsönvehető szolgálatairól.
A McLaren ráadásul 2024-re is bejelentett már egy tartalékpilótát, a WEC kétszeres világbajnokát, Ryo Hirakawát, aki főállásban a Toyota versenyzője a hosszútávú sorozatban. Azaz a McLaren jövőre is minimum két tartalékpilótával tervez, de nem lepődnénk meg, ha a szám még emelkedne.
Vasseurt és Wolffot is figyelmeztetésben részesítette az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/37013
A Ferrari és a Mercedes csapatfőnökét is behívták elbeszélgetésre az Abu Dhabi Nagydíj stewardjai – a vád szerint megszegték a szabályzatot, amikor oda nem illő hangnemet ütöttek meg a Las Vegas-i Nagydíj sajtótájékoztatóján.
Frederic Vasseur és Toto Wolff az emlékezetes csatornafedél-ügy miatt ragadtatta el magát, és mindketten olyan szavakat használtak, amelyeket az FIA problémásnak tart. A dokumentum szerint a Las Vegas-i stewardok úgy látták, hogy Vegasban vasárnap nem volt lehetőség meghallgatást tartani, így Abu Dhabira halasztották ez.
FRISSÍTÉS: A felügyelők mindkét csapatfőnököt formális figyelmeztetésben részesítették a Las Vegas-i sajtótájékoztatón használt szavaik miatt, amelyeket elfogadhatatlannak minősítettek, mivel sok fiatal is követője van a sportnak, akik példaképként tekintenek rájuk. Vasseur esetén megértették, hogy extrém ideges volt a csatornafedélügy miatt.
Erősorrend: Még sok a nyitott kérdés
https://formula.hu/parc-ferme/37012
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Las Vegas-i Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:
A vegasi hétvégén a legmagasabb pontszámot a pole-ból rajtoló, s az utolsó körben szenzációs előzést bemutató Charles Leclerc kapta, de a futamgyőztes Verstappennel és a negyedikként zááró Oconnal sem voltunk szűkmarkúak, míg lefelé Yuki Tsunoda lógott ki a mezőnyből. A hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:
Formula1.5 – A McLarenek ostrom alatt
https://formula.hu/parc-ferme/37011
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?
Charles Leclerc az újabb pole-t már győzelemre tudta váltani, és ezzel nemcsak Norrist helyezte ostrom alá, de a bajnoki 3. helyre is maradt még matematikai esélye – ezt a helyet jelenleg a brit balesetének köszönhetően őt visszaelőző Sainz birtokolja jelen pillanatban. Esteban Ocon idei második dobogójával közelít csapattársára az összetettben, egymás után szerzett két harmadik helyének köszönhetően pedig Stroll is felzárkózott Piastrira, ami néhány hete még elképzelhetetlen lett volna. Ami pedig az első helyet illeti: Lewis Hamilton kellemes, 20 pontos előnnyel érkezik a szezonzáróra Fernando Alonso előtt.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Alkoholmentes tequila és a többi: Hamilton tervei az F1-es visszavonulás utánra
https://formula.hu/parc-ferme/37010
Az F1-es visszavonulása utáni terveiről kérdezték Lewis Hamiltont, a hétszeres világbajnok pedig erre kifejtette, hogy már most is mennyi projektje fut az autóversenyzésen kívül, úgyhogy lesz mivel elütnie az idejét, ha egyszer kiszáll az autóból.
„Sok mindent csinálok most is. Ruhatervezés, producerkedés, van egy alkoholmentes tequilám, növényi alapú hamburgerem, amivel kapcsolatban segítek, ott van a Plus 44, aminek a javításán dolgozom. Van egy sportruházattal foglalkozó márkám, amit elindítok, ott van a Mission 44, ami sok időt kér. Nagy csapatom van, és amikor majd befejezem, rendben leszek. De egy ideig még az F1 a prioritás” – mondta a Channel 4 kérdésére.
Ocon rosszul érzi magát, kihagyja az Abu Dhabi Nagydíj első napját
https://formula.hu/parc-ferme/37009
Kihagyni kényszerül a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első hivatalos napját Esteban Ocon, miután az orvosok azt tanácsolták, hogy inkább pihenjen.
Az Alpine francia F1-es pilótája megérkezett Abu Dhabiba, ott van már a helyszínen, de nem megy ki a pályára a mai napon, és kihagyja a sajtótájékoztatókat, a csütörtöki kötelezettségeket.
„Esteban nem érzi jól magát ezen a héten, és az orvosok tanácsára pihennie kell. Ugyan az állapota javult ma reggelre, de kihagyja a mai médiakötelezettségeket a pályán. Amint lehet, visszatér a pályára” – erősítette meg a Racingnews365.comnak az Alpine egyik képviselője.
Verstappen születésnapi ajándékba adta a sisakját Christian Hornernek
https://formula.hu/parc-ferme/37008
Christian Horner a Las Vegas-i hétvégén ünnepelte az 50. születésnapját, Max Verstappen pedig az azon a hétvégén használt sisakját adta neki ajándékba - csapatfőnök nagyon megköszönte azzal, hogy tudja, ez mennyit jelent Verstappennek. A holland menedzsere, Rayond Vermuelen annyit tett hozzá, hogy "tőlem a táskát kapod"... A jelenet videón:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tisztább F1-es szabályokat akar a Ferrari elnöke
https://formula.hu/parc-ferme/37007
John Elkann, a Ferrari elnöke beszélt arról a BBC Sportnak, hogy szerinte sokkal tisztább, egyértelműbb szabályokra van szüksége az F1-nek ahhoz, hogy elkerüljék a nagyobb botrányokat.
Elkann a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjra, Max Verstappen első világbajnoki címét hozta elő, ami akkor az F1-es versenyigazgató, Michael Masi állásába került – az apropó pedig természetesen az, hogy Carlos Sainz hétvégéjét azért tették tönkre legutóbb Las Vegasban, mert a pálya hibájából összetört az autója.
„Egyrészt sok változás történik a technológia fejlődése, a karbonsemlegesség fontossága szempontjából, de ezen belül az is fontos, hogy világosak és egyértelműek legyenek a szabályok” – mondta Elkann.
„Nem akarunk olyan dolgokat, mint például a 2021-es bajnokság lezárása, hogy hogyan dőlt el, és nem akarunk olyan szituációkat sem, mint a mostani vegasi, amikor tízhelyes rajtbüntetés jár egy ilyen ügyben. Szóval szabályalkotói szempontból ezeken a területeken nagyobb egyértelműséget szeretnénk.”