A tempós részeken előrelépést jelent az SF-25-ös, cserébe viszont a lassú és közepes tempójú szakaszokon még dolgozniuk kell: erre jutott az első két nagydíjhétvége tanulságai alapján a 2025-ös Formula-1-es Ferrari kapcsán Charles Leclerc.
Csalódáskeltően indította az évadot a Scuderia, hiszen Melbourne-ből pusztán egy kilencedik és egy tizedik helyezéssel távoztak, Sanghajban pedig ugyan Lewis Hamilton megnyerte a sprintet, a vasárnapi futamról a britet és monacói kollégáját is kizárták két eltérő technikai kihágás miatt.
Ez utóbbi malőr és az elszúrt ausztrál stratégia mellett a fő probléma, hogy tempó terén is van miért aggódni Maranellóban – leszámítva Hamilton említett sprintes sikerét, valamint Leclerc szerint az F1-es Kínai Nagydíjon ő is jobban muzsikált volna, ha nem sérül meg az első szárnya rögtön a start utáni első kombinációban, amikor épp a hétszeres világbajnok csapattársával koccant össze.
Leclerc azt már kifejtette, hogy érzésre leginkább az időmérőn kerültek lemaradásba az etalont jelentő McLarennel szemben, de vajon pontosan hol kellene előrelépnie a Ferrarinak az autóval?
„Hogy őszinte legyek, sosem igazából egyetlen dologról van szó” – idézi Leclerc szavait a MotorsportWeek.com szaklap. „Ha megnézzük a melbourne-i időmérőt, nagyon-nagyon erősek voltak hozzánk képest az utolsó szektorban, ami talán mindennél jobban volt köszönhető a gumiknak.”
„De aztán ha megnézzük a futamot, ott teljesen más volt a helyzet, és igazából az összteljesítmény volt az, ahol egyszerűen hiányzott a sebesség, legyen szó lassú vagy tempós részekről, vagy gumikopásról. Alapvetően együtt volt az egész.”
„Tudom és szerintem tudjuk, hol kell hajtanunk a mostani autó teljesítménye kapcsán. Úgy vélem, a nagytempójú részeken tettünk egy lépést előre. Inkább az alacsony és közepes sebességű részek tűnnek annak a területnek, amelyen egy kicsit dolgoznunk kell most” – jelentette ki a monacói versenyző.