Formula1.5 – Belehúzott az Aston Martin!
https://formula.hu/parc-ferme/38238
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?
Fiktív másodosztályú bajnokságunkban Nico Hülkenberg az egymás után szerzett két győzelemmel egészen megközelítette Fernando Alonsót Silverstone után, ám az Aston Martin visszavágott, így nem csupán a spanyol előnye hízott meg ismételten, hanem Lance Stroll is vissza tudta venni a második helyet a némettől. Ők ketten, valamint Yuki Tsunoda alkotják az üldözőbolyt, míg mögéjük Daniel Ricciardo zárkózott fel az 5. helyre.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Verstappen közel száz pont előnyben, nagyot ugrott a McLaren – így áll a világbajnokság az F1-es Brit Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/36048
Max Verstappen győzött Silverstone-ban (is), ezzel pedig 99 pontnyira növelte az előnyét a vb-tabella élén a csapattárs Sergio Perezzel szemben. Fernando Alonso a haloványabb hétvége ellenére is őrzi a harmadik helyét Lewis Hamilton előtt. A hétvége nagy nyertese persze a két McLaren-pilóta: Lando Norris már konkrétan a kilencedik a négy élgárda versenyzői mögött.
A konstruktőrök között pedig az ötödik helyre kapaszkodott fel a wokingi istálló, megelőzve a most nullázó Alpine-t, de a Williams is előretört a remek Brit Nagydíjnak köszönhetően a hetedik helyre, pontegyenlőséggel ugyan, de előzve a Haast. Itt a Red Bull még hatalmasabb előnyben a Mercedesszel szemben.
Az F1-es világbajnoki pontversenyek állása a Brit Nagydíj után:
VERSENYZŐK | CSAPATOK | ||||||
1. | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | 255 | 1. | Red Bull-Honda RBPT | 411 | |
2. | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | 156 | 2. | Mercedes | 203 | |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | 137 | 3. | Aston Martin-Mercedes | 181 | |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 121 | 4. | Ferrari | 157 | |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 83 | 5. | McLaren-Mercedes | 59 | |
6. | George Russell | Mercedes | 82 | 6. | Alpine-Renault | 47 | |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 74 | 7. | Williams-Mercedes | 11 | |
8. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 44 | 8. | Haas-Ferrari | 11 | |
9. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 42 | 9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 | |
10. | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 31 | 10. | AlphaTauri-RBPT | 2 | |
11. | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 17 | ||||
12. | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 16 | ||||
13. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 11 | ||||
14. | Nico Hülkenberg | Haas-Ferrari | 9 | ||||
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 5 | ||||
16. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo-Ferrari | 4 | ||||
17. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 | ||||
18. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 2 | ||||
19. | Nyck de Vries | AlphaTauri-Honda RBPT | 0 | ||||
20. | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | 0 |
A többi versenysorozat összetett pontversenyeinek állása IDE KATTINTVA érhető el!
Russell: A McLaren az ellenfél, nem fognak hátracsúszni
https://formula.hu/parc-ferme/36047
A Brit Nagydíj időmérője óta foglalkoztatja az F1 közönségét a kérdés, a McLaren bravúrja – Norris második és Piastri harmadik helyezése – egykörös csoda volt-e, vagy versenytempóban is felzárkózott fejlesztéseinek köszönhetően a wokingi csapat. George Russell, aki a hatodik rajthelyről indul, utóbbira számít:
„Rendkívül meglepődtem rajtuk, lenyűgöző munkát végeztek, nem is tudom, honnan jött az a teljesítmény, ha a múlt hétvégét nézzük is. És a versenytempójuk is gyors volt. Érdekes lesz a futamon, mert sokszor előfordul, hogy egy-egy csapat gyors szombaton, vasárnap viszont hátrafelé lépdel. Most viszont van egy olyan sanda gyanúm, hogy a McLarennel nem feltétlenül ez fog történni. Tehát harc vár ránk” – jósolt a kvalifikáció után nyilatkozó Russell McLaren–Mercedes küzdelmet a dobogós helyekért.
A két brit csapat autói között ott lesznek a rajtrácson még a Ferrarik, de hozzájuk képest Russell jobb versenytempóra számít: „Nagyjából tudjuk, hol lesz a Ferrari: talán egy-két tized az előnyünk hozzájuk képest, kérdés, elég lesz-e ez a pályán előzni, vagy a bokszutcában kell. De a McLarenek ott lesznek.”
Fotó: DPPI
„Most már félek kihajtani a bokszból!” – Verstappen elviccelte az időmérős bakiját
https://formula.hu/parc-ferme/36046
Pole-t szerzett ugyan az F1-es Brit Nagydíjra Max Verstappen, de neki is volt egy necces momentuma a szombati kvalifikáción. Még a Q1 végén, a piros zászlós megszakítás alatt találta el a bokszutca falát, ahogy ki akart kanyarodni a garázsából, ami miatt első szárnyat is kellett cserélni a Red Bullján. A sajtótájékoztatón így elevenítette fel a történteket, megidézve az interneten sok éve elterjedt, fiatalkori Charles Leclerc-esetnél a monacói által használt akcentust is: „Volt az a kis ’incsidensem’ a bokszban, ahol megsérült az első szárnyam. Egy kis alulkormányzottság lépett fel, ahogy kijöttem a garázsból. Túl sok volt a hátsó tapadás, szóval új szárnyat kellett feltennünk, de ez természetesen azt jelentette, hogy a sor végéről kellett indulnom az utolsó köröm előtt” – fogalmazott a vb-éllovas, aki ezután előzte meg Lewis Hamiltont is a pályán.
Amikor arról kérdezték Verstappent, hogy a bokszbaki hatással volt-e az önbizalmára, viccelődve reagált: „Hogy eltaláltam a falat a bokszutcában? Azt hiszem, most már félek kihajtani a bokszból! Nem, ennek semmi köze az önbizalomhoz. A mérnököm kérdezte, mi történt, mondtam neki, hogy alulkormányzottság. Előfordul néha. Legutóbb épp itt találtam el egy igazi falat néhány éve” – utalt az emlékezetes Hamiltonnal történt 2021-es ütközésre. „Egyszer már ütköztem a bokszutcában is, de nem az F1-ben.”
Formula-3: Taroltak a Trident újoncai
https://formula.hu/parc-ferme/36045
Kisajátította a Formula-3 silverstone-i főfutamának első rajtsorát a Trident: az újonc Leonardo Fornaroli a szezonban először indulhatott a pole-pozícióból, őt csapattársa, Oliver Goethe követte.
Fornaroli elhúzott a rajtnál, Pepe Martí és Goethe pedig egymást szorongatták a második helyért. Pár kör eltelte után jönnie kellett a biztonsági autónak, mivel a pálya több pontján is kisebb összeérések történtek, a Williams-junior Luke Browningnak fel is kellett adnia a futamot. A tridentes páros jól kapta el az újraindítást az élen, Martít Paul Aron üldözte mögöttük. Az utolsó helyről induló Ferrari-akadémista Dino Beganovic szépen lopta magát előre a mezőnyben, a tizedik körre már 14 pozíciót javított.
A futam kétharmadához közeledve elkezdtek kopni a gumik, Fornaroli az élen feltűnően lelassult, így Goethe le is hagyta csapattársát. Plusz izgalmakat hozott a végére a csepergő eső, ennek esett áldozatául Roberto Faria is, aki egy összeérés után a pályaszéli falnak csapta autóját, megint jöhetett a biztonsági autó. Az utolsó két körben aztán a gyenge esőben próbáltak a pilóták a pályán maradni, az élen nem is történt változás. Oliver Goethe első futamgyőzelmét aratta, valamint Bahrein óta első pontjait szerezte. Fornarolinak be kellett érnie a második hellyel, míg Martí a dobogó alsó fokára állhatott fel.
Your provisional Feature Race top ten at Silverstone #BritishGP #F3 pic.twitter.com/mQpCJcq1lZ
— Formula 3 (@Formula3) July 9, 2023
Kézsérülés is hátráltatja Verstappent az F1-es Brit Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36044
Max Verstappen a silverstone-i időmérőn sem talált legyőzőre, ismét pole-pozíciót szerzett. Ám mint az a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón kiderült: minimális sérülés is hátráltatja őt az F1-es Brit Nagydíjon. A holland ugyanis egy kötéssel a kezén jelent meg a médiaeseményen, amelyre természetesen rákérdezett egy újságíró. Verstappen azonban nem tulajdonított túl nagy jelentőséget a dolognak és a pontos részleteket sem árulta el:
„Kicsit érdekesen néz ki, nem igaz? Ez csak egy kézsérülés” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében. „Megsérült egyszerre az ujjam és a kezem, de rendben van vezetés közben. Először nem tudtam rendesen összeszorítani a kezem, de ez is újra rendben van most. Nem tudom, pontosan hogyan, nagyon furcsa. Az adrenalin persze segít, de vezetés közben amúgy sem igazán gondolok rá. Pénteken még nehezebb volt az ügy, de a szombat már nagyjából rendben volt megint.”
fotó: Red Bull Content Pool
Helyszíni: ezt tapasztaltuk a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton
https://formula.hu/parc-ferme/36043
McLaren-bravúr, Verstappen-pole, lógó orrú Perez, egymással kedélyesen elbeszélgető Wolff és Leclerc, megjelenő Vijay Mallya: Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója foglalta össze legutóbbi videós bejelentkezésében, hogy mi történt a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton.
A videó megtekinthető ezen a linken a YouTube-csatornánkon (amelyre érdemes feliratkozni), vagy az alábbi képre kattintva is!
F1-es Brit Nagydíj, monzai 6 órás, F2, F3, DTM: a vasárnapi menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/36038
Elérkeztünk az igazi futamnaphoz: több kategóriát és szériát is nézhetünk ma, íme a menetrend.
Vasárnap (július 9.) | ||
09:20 | Formula-3, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:55 | Formula-2, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
12:30-18:30 | WEC, Monzai 6 órás, Futam | (eurosport.hu, előfizetés után élő) |
13:30 | DTM, 2. futam | |
16:00 | Formula-1, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
16:00-18:00 | Extreme-E, 2. versenynap, döntők |
Mi történt megint Verstappen és Hamilton között az időmérőn?
https://formula.hu/parc-ferme/36042
Egy hete Spielbergben is egymásra talált a két többszörös F1-es világbajnok a kvalifikáción: akkor Toto Wolff meg is jegyezte, hogy Max Verstappen szerinte revánsot akart venni Lewis Hamiltonon az 1-es kanyarban a feltartásával, amiért előtte pedig a holland érte utol a pálya végén a Mercedest. Most a Q1 hajrájában történt majdnem incidens közöttük, amikor Verstappen úgy előzte meg Hamiltont, hogy a brit közben a gumiját melegítette a kivezető körön. Ezt az esetet azonban egyik érintett sem lihegte túl:
„Ez csak a kivezető kör volt, nekem meg nagyon hidegek voltak az abroncsaim, mert a legtöbbek előttem friss szettet raktak fel, én viszont maradtam a használtakon. Csak próbáltam elmenni mellette, de nyilván ő pedig igyekezett felmelegíteni a gumikat, úgyhogy beletelt egy kis időbe, mire találtam helyet, ahol megelőzhettem” – magyarázta el az eseményeket Verstappen az időmérő utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. Hamilton is úgy fogalmazott, hogy ő „nem versenyzett senkivel”, s ezúttal Wolff is úgy vélte, hogy semmi szokatlant nem láthattunk a Q1 végén.
Bottast kizárhatják az F1-es Brit Nagydíj időmérőjéről
https://formula.hu/parc-ferme/36041
Nem elég, hogy a Q1 végén leálló autója miatt nem tudott részt venni a kvalifikáció második felvonásában, így eredetileg csak a 15. rajthelyet szerezte meg Silverstone-ban, valószínűleg azt sem tarthatja meg Valtteri Bottas. Az utólagos mintavételnél ugyanis nem tudtak a szabályokban előírt egy liternyi mennyiségű üzemanyagot kinyerni az Alfa Romeójából: az FIA közlése szerint csupán 0,090 liternyi mintát tudtak kinyerni a finn autójából. Jo Bauer technikai delegált szerint az egyliteres előírás és a bokszba való visszatéréshez szükséges üzemanyag együttesen 2,39 litert tett volna ki, ezért az ügyet jelentette a felügyelőknek. Márpedig ha a csapatot vétkesnek találják, az ilyenkor járó büntetés a kizárás, így Bottas alighanem a mezőny végéről startolhat majd csak a vasárnapi Brit Nagydíjon.
FRISSÍTÉS: Bottast végül ki is zártak a kvalifikációról.
fotó: DPPI
A Balaton Park Circuiten tesztelte a Hyundai TCR-autóját Bucsi Attila
https://formula.hu/parc-ferme/36040
„A vadonatúj Balaton Park Circuiten teszteltünk a M1RA-val. Ismeretlen pálya nekem is, a csapatnak is, és egyelőre mindenkinek. Összehasonlíthatatlan a Hyundai i30 N TCR változata mindenhez képest amit eddig vezettem, ez már igazi versenyautó. Persze nem ok nélkül tesztelünk, több informacióval később jelentkezünk” – írta közösségi oldalán Bucsi Attila, a M1RA fiatal túraautósa.
17 ezred döntött a WEC monzai időmérőjén a Toyota és a Ferrari között
https://formula.hu/parc-ferme/36039
Kiélezett küzdelmet hozott a WEC monzai hatórás versenyének időmérője: végül a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t Kamui Kobayashi kezei között, de a japán veterán csak 17 ezredmásodperccel előzte meg Antonio Fuocót és az #50-es Ferrarit.
Kobayashi 1:35,358-as idejéhez végül többen is közel tudtak menni: a másik Toyotával Brendon Hartley lett a harmadik, a #93-as Peugeot-val remek eredményt ért el Jean-Eric Vergne és behozta a negyedik helyre a franciák sokat szapult autóját, de a #2-es Cadillac is négy tizedmásodperces lemaradáson belül zárt a pole-hoz képest. Antonio Giovinazzi nem tudott igazán jó kört futni az #51-es Ferrarival, így csak hatodik lett, majd jön a másik Peugeot, és ezúttal a Porsche tűnt lassabbnak a top öt gyártó közül. A Glickenhaus és a Vanwall a várt tempót produkálta.
Az LMP2-ben a Team WRT #41-ese szerezte meg a pole-t Robert Kubicával a #28-as Jota előtt (három és fél tizeddel), míg a GT-autók között az Iron Dames női egysége volt a leggyorsabb, méghozzá több mint négy tizedmásodperccel.
A Hypercar kategória végeredménye:
1. | #7 Toyota | Kamui Kobayashi | 1:35,358 |
2. | #50 Ferrari | Antonio Fuoco | +0,017 |
3. | #8 Toyota | Brendon Hartley | +0,102 |
4. | #93 Peugeot | Jean-Eric Vergne | +0,304 |
5. | #2 Cadillac | Alex Lynn | +0,362 |
6. | #51 Ferrari | Antonio Giovinazzi | +0,413 |
7. | #94 Peugeot | Gustavo Menezes | +0,422 |
8. | #5 Porsche Penske | Frédéric Makowiecki | +0,615 |
9. | #38 Jota Porsche | Yifei Yei | +0,830 |
10. | #6 Porsche Penske | Kevin Estre | +1,139 |
11. | #708 Glickenhaus | Olivier Pla | +1,256 |
12. | #99 Proton Porsche | Harry Tincknell | +1,310 |
13. | #4 Vanwall | Esteban Guerrieri | +2,731 |
fotó: dppi
Videó: óriási baleset és totálkár a svéd ERC-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/36037
A Royal Rali rendkívül gyors murvás pályákon zajlik, ahol egy apró hibából is hatalmas baleset lehet: így járt a norvég Frank Tore Larsen is, aki a dobogóért harcolt, amikor szombat délelőtt rommá törte a Volkswagen Polót.
Szerencsére a pilóta és navigátora is sértetlenül szálltak ki a roncsból.
Ingyenes különbuszok és egyéb segítség az F1-es Magyar Nagydíjra való utazásban
https://formula.hu/parc-ferme/36036
Július 21-23. között rendezik a Formula-1-es Qatar Airways Magyar Nagydíjat, amire idén is óriási az érdeklődés, a vasárnapi versenynapra már tavaly decemberben elkelt az összes belépő - számolt be a Hungaroring.
A Hungaroringgel kötött megállapodás értelmében a MÁV-VOLÁN-csoport a látogatók minél gördülékenyebb ki- és hazajutásának elősegítése érdekében készül a háromnapos versenyre: a MÁV-START gödöllői járatai KISS és FLIRT motorvonatokkal, a MÁV-HÉV járatok több kocsival kiegészülve közlekednek, a Volánbusz pedig ingyenes különbuszokat indít.
A jegyváltás megkönnyítése érdekében a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz érintett, menetrendszerinti járataira fixáras, egyútra vagy oda-vissza utazásra jogosító jegyet is bevezetnek.
F3: Williams-junior nyerte a félig esős, félig száraz sprintet
https://formula.hu/parc-ferme/36035
Az F3 pénteki időmérője után Sebastian Montoya kezdhette az élről a fordított rajtrácsos sprintfutamot Jonny Edgar és Taylor Barnard előtt. Már a felvezető kör alatt elkezdett cseperegni az eső, a mezőny azonban továbbra is a száraz abroncsoknak szavazott bizalmat.
Montoya simán tartotta a vezetést a rajt után, Edgar viszont folyamatosan esett vissza, a harmadik körben már a pontszerző helyeken kívül autózott. Barnard mögé a két Williams-akadémista, Franco Colapinto és Luke Browning jöttek fel. A középmezőnyben több látványos előzésnek is szemtanúi lehettek a szurkolók, az élmezőny azonban érintetlenül haladt. Eközben lassan megérkezett az erősödő esőzés, így a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, a szárazgumikon egyre inkább szenvedtek a pilóták. Meg is kezdődtek a kerékcserék, először a mezőny hátsó felében, majd az előrébb haladók is kijöttek a kék oldalfalú abroncsokért. A végére csupán az első tíz maradt a szárazokon, hat körrel a vége előtt pedig újraindították a versenyt egy végső sprintre.
A nedves körülmények között jött a dráma: Barnard kiütötte az élről Montoyát, aki így a pontszerző helyekről is kicsúszott, Colapinto pedig kihasználta a helyzetet és átvette a vezetést. A bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto és Christian Mansell feljöttek az első háromba. A Williams juniorja aztán simán behozta az első helyre az MP Motorsportot, Bortoleto tovább növelte előnyét az összetettben, míg Mansell első dobogós helyezését ünnepelhette a szezonban. A sokáig kényelmesen vezető Montoya három pontot tudott megmenteni a csalódást keltő futam végén.
Your Top 10 from the Sprint Race! #BritishGP #F3 pic.twitter.com/oZ1FHeWpN0
— Formula 3 (@Formula3) July 8, 2023
Mikor kezdődik az F1-es Brit Nagydíj?
https://formula.hu/parc-ferme/36034
A brit időszámítás egy órával eltolódik a magyarhoz képest, így a szombati időmérő és a vasárnapi nagydíj is 16:00-kor kezdődik magyar idő szerint. Silverstone-ban ez 15:00-s kezdést jelent.
„Nem tudom, hogy Toto jár-e kocsmába” – Horner nem barátkozna Wolff-fal
https://formula.hu/parc-ferme/36032
Az elmúlt években a csapatfőnökök frontján egyértelműen Christian Horner és Toto Wolff között a legnagyobb a feszültség: ez főleg a 2021-es végletekig kiélezett vb-harc során csúcsosodott ki, de legújabban a 2026-os motorszabályokról alkotott véleményen is érződik. Éppen ezért a Red Bull csapatfőnöke nem érzi reálisnak, hogy barátságot kötne kollégájával – így felelt arra a kérdésre, hogy koccintanának-e közösen:
„Nem vagyok benne biztos, hogy Toto olyan ember, aki kocsmába jár” – viccelődött Horner a talkSport adásában. „De sosem hittem ebben. Ő keményen próbálkozik, hogy legyőzzön minket, mi keményen próbálkozunk, hogy előttük maradjunk. És míg tiszteletnek lennie kell, nem látom, hogy hamis barátság alakuljon ki közöttünk. Számomra ez nem reális. Ez része a sportnak és a versengésnek. És nagyon könnyű megrángatni a láncait! Kell is lennie versengő rivalizálásnak, ez nem egy kertiparti. Azért vagyunk itt, hogy győzzünk, hogy versenyezzünk, ezt minden csapattag tudja. Fontos, hogy érezzék ezt a rivalizálást az emberek, ez hajtja őket arra, hogy jobban teljesítsenek. Nyerni akarunk.”
Helyszíni: a Williams van a középpontban az F1-es Brit Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36033
Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója a silverstone-i F1-es paddockban tölti a hétvégét, ahonnan már szállított is egy exkluzív sztorit pénteken: erről és a helyszíni hírekről számolt be legutóbbi videós bejelentkezésében.
A videó megtekinthető YouTube-csatornánkon ezen a linken vagy a képre kattintva!
Jön az időmérő az F1-es Brit Nagydíjon – itt a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/36031
Magyar idő szerint 16 órakor kezdődik a nap legfontosabb eseménye, de előtte láthatjuk az F2 és az F3 sprintfutamát – de emellett lesz WEC és DTM is:
Szombat (július 8.) | ||
10:20 | Formula-3, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:45-11:45 | WEC, 3. szabadedzés | |
12:30-13:30 | Formula-1, 3. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
13:30 | DTM, 1. futam | |
14:15 | Formula-2, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
14:40-15:45 | WEC, Időmérő | (eurosport.hu, előfizetés után élő) |
16:00-17:00 | Formula-1, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
16:00-18:00 | Extreme-E, 1. versenynap, döntők |
Sztrókot kapott nemrég Jackie Stewart
https://formula.hu/parc-ferme/36030
Nemrég sztrókot kapott a háromszoros F1-es világbajnok Jackie Stewart: erről maga az expilóta mesélt a Daily Mailnek. A 84 éves skót Jordániában tartózkodott Hussein koronaherceg esküvőjén, amikor az egyik este megtörtént a baj. Túl sok emléke nincs az eseményekről Stewartnak, aki azonban szerencsére mostanra jobban van, s a hétvégén a Brit Nagydíjon is tiszteletét fogja tenni.
„Ez az esküvő előtti éjszaka történt. Felébredtem az éjszaka során, hogy furcsán érzem magam” – mesélte 1969, 1971 és 1973 világbajnoka. „Összeestem, aztán nem emlékszem. Elég sokáig eszméletlen voltam. Jordániában szállítottak kórházba. A fiam, Paul és a felesége ott voltak az esküvőn egy másik emeleti hálószobában. Mai napig nem tudom, hogyan jutottam el Paul szobájába, valamennyire magamnál kellett lennem. Bejuttattak a mentőautóba, de erre sem emlékszem. Őfelsége a legjobb orvosokat bocsátotta a rendelkezésemre.”
„A lehető leghamarabb haza akartam jutni, a bahreini koronaherceg pedig nagylelkűen felajánlotta a repülőjét, hogy visszautazzak Európába. Addigra nagyjából rendben voltam, még ha nem is tudtam túl jól sétálni. Most rengeteg fizioterápián veszek részt és majdnem teljesen tökéletesen tudok már járni. Minden jól halad, a hétvégén pedig ellátogatok Silverstone-ba.”
Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin
https://formula.hu/parc-ferme/36029
Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.
Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.
A Formula-3 időmérőjének végeredménye:
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | 4 | L.Fornaroli | Trident | 1:45.520 | ||
2 | 6 | Oliver Goethe | Trident | 1:45.646 | 0.126 | |
3 | 23 | Pepe Martí | Campos Racing | 1:45.874 | 0.354 | |
4 | 24 | C.Mansell | Campos Racing | 1:45.909 | 0.389 | |
5 | 5 | G.Bortoleto | Trident | 1:45.910 | 0.390 | |
6 | 1 | Paul Aron | Prema Racing | 1:45.945 | 0.425 | |
7 | 15 | Gabriele Mině | Hitech Pulse-Eight | 1:46.040 | 0.520 | |
8 | 16 | Luke Browning | Hitech Pulse-Eight | 1:46.046 | 0.526 | |
9 | 10 | Franco Colapinto | MP Motorsport | 1:46.064 | 0.544 | |
10 | 27 | Taylor Barnard | Jenzer Motorsport | 1:46.155 | 0.635 | |
11 | 11 | Mari Boya | MP Motorsport | 1:46.163 | 0.643 | |
12 | 12 | Jonny Edgar | MP Motorsport | 1:46.169 | 0.649 | |
13 | 14 | S.Montoya | Hitech Pulse-Eight | 1:46.249 | 0.729 | |
14 | 8 | Grégoire Saucy | ART Grand Prix | 1:46.270 | 0.750 | |
15 | 25 | Hugh Barter | Campos Racing | 1:46.277 | 0.757 | |
16 | 3 | Zak O:Sullivan | Prema Racing | 1:46.332 | 0.812 | |
17 | 17 | Caio Collet | Van Amersfoort Racing | 1:46.468 | 0.948 | |
18 | 7 | Kaylen Frederick | ART Grand Prix | 1:46.620 | 1.100 | |
19 | 26 | Nikita Bedrin | Jenzer Motorsport | 1:46.732 | 1.212 | |
20 | 31 | M.Cresswell | PHM Racing by Charouz | 1:46.906 | 1.386 | |
21 | 18 | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing | 1:46.971 | 1.451 | |
22 | 19 | Tom Smith | Van Amersfoort Racing | 1:47.037 | 1.517 | |
23 | 9 | Nikola Tsolov | ART Grand Prix | 1:47.054 | 1.534 | |
24 | 21 | Max Esterson | Rodin Carlin | 1:46.914 | 1.394 | |
25 | 20 | Oliver Gray | Rodin Carlin | 1:47.270 | 1.750 | |
26 | 22 | Ido Cohen | Rodin Carlin | 1:47.447 | 1.927 | |
27 | 28 | Alejandro García | Jenzer Motorsport | 1:47.560 | 2.040 | |
28 | 29 | Sophia Flörsch | PHM Racing by Charouz | 1:47.613 | 2.093 | |
29 | 30 | Roberto Faria | PHM Racing by Charouz | 1:47.778 | 2.258 | |
30 | 2 | Dino Beganovic | Prema Racing | 2:45.962 | 1:00.442 |
A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.
A Formula-2 időmérőjének végeredménye:
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | 1:39.832 | ||
2 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | 1:39.945 | 0.113 | |
3 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | 1:39.952 | 0.120 | |
4 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 1:39.957 | 0.125 | |
5 | 8 | Oliver Bearman | Prema Racing | 1:39.989 | 0.157 | |
6 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 1:39.991 | 0.159 | |
7 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 1:40.001 | 0.169 | |
8 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 1:40.019 | 0.187 | |
9 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 1:40.026 | 0.194 | |
10 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | 1:40.052 | 0.220 | |
11 | 16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 1:40.135 | 0.303 | |
12 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | 1:40.198 | 0.366 | |
13 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 1:40.314 | 0.482 | |
14 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 1:40.368 | 0.536 | |
15 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 1:40.400 | 0.568 | |
16 | 20 | Roman Staněk | Trident | 1:40.526 | 0.694 | |
17 | 22 | R.Verschoor | Van Amersfoort Racing | 1:40.561 | 0.729 | |
18 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | 1:40.815 | 0.983 | |
19 | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | 1:40.950 | 1.118 | |
20 | 21 | Clément Novalak | Trident | 1:41.106 | 1.274 | |
21 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | 1:41.457 | 1.625 | |
22 | 23 | J.M.Correa | Van Amersfoort Racing | 1:42.084 | 2.252 |