DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap

Vandoorne tesztelheti az F1-es Astont Spában

Stoffel Vandoorne-t ülteti be a 2024-es F1-es autóba az Aston Martin – közölte kedd délután a silverstone-i alakulat. A McLaren korábbi pilótája a Pirelli kétnapos gumitesztjén vezetheti az AMR24-est Spában a Belga Nagydíj utáni kedden és szerdán.

Vandoorne, aki az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája, most először vezetheti majd az autót – ráadásul belgaként hazai pályán nyílik erre lehetősége.

f1-astonmartin-vandoorne

Büntetések a második szabadedzés után

A Williams és a Stake F1-es csapata is büntetést kapott a második szabadedzést követően, miután Alexander Albon és Guanyu Zhou esetében szabálytalan kiengedés miatt vizsgálódtak a versenyfelügyelők.

A versenyszabályzat 34.14-es pontjának megsértéséért a két csapat 5000 eurós büntetéstben részesült.

A Williamsnek egyébként ez volt a második büntetése pénteken – az első szabadedzésen Logan Sargeant a megengedettnél 0,5 km/h-val hajtott gyorsabban a bokszutcában.

Ezért lesz a Williamsé a legjobb pilótapáros 2025-ben Vowles szerint

A McLaren részéről hallhattuk már azt bizonygatni, hogy Lando Norris és Oscar Piastri párosával övék a mezőny legerősebb pilótakettőse, a Ferrari pedig vélhetően hasonlóan gondolkodik a 2025-re összeálló Lewis Hamilton – Charles Leclerc duóról. Most egy olyan csapatfőnök jelentette ki, övé a legerősebb versenyzőpáros, akire talán nem gondolnánk a kérdésre választ keresve: James Vowles, a Williams első embere.

„Nemcsak egy jó versenyzői felállásról van szó. Én azt gondolom, miénk a legjobb pilótapáros, vagy a legjobb pilóták párosítása a mezőnyben. Nincsen politizálás köztük” – idézi a Motorsportweek Vowlest, aki azért tartja annyira kiemelkedőnek az új szerzemény Carlos Sainz, valamint Alex Albon kettősét, mert a csapatérdeket helyezik előre a rivalizálás helyett, ezzel pedig előre fogják lendíteni a Williamst.

„Mindketten hihetetlenül elszánt versenyzők, ugyanakkor vezetők is, akik a csapat fejlődéséért tesznek. Nyomást helyeznek a csapatra, és éppen ez volt a szándékunk ezzel a párosítással. Sok éve volt már, hogy két versenyzőnk is harcolt az élmezőnyben. Ennek az energiáját kell feltámasztani a csapatban” – magyarázta Vowles. Hozzátette, Albonnak még nem volt olyan csapattársa, aki kihozta volna belőle az elit sportoló szintjét: Sainznak köszönhetően a thaiföldi is felfrissül majd, és „egy jobb Alexet” láthatunk.

Fotó: Williams

Horner megkönnyebbült, hogy lezárult az úgynevezett „Horner-ügy”

A nyári szünetben érkezett a hír, hogy a Red Bull elutasította a Christian Horner ellen panasszal élő hölgy fellebbezését, ezzel lezárult a cégen belüli vizsgálat az év elején kirobbant úgynevezett „Horner-ügyben”. Az energiaitalosok csapatfőnöke azóta először lépett a nyilvánosság elé a hétvégi F1-es Holland Nagydíjon, és röviden kommentálta is a fejleményt:

„Nyilvánvaló, hogy ez egy rendkívül alapos folyamat volt. Megkönnyebbültem, hogy a fellebbezés lezárult, és elutasították a keresetet. Szóval most, ahogy az egész szezonban tettük, teljes mértékben a pályára koncentrálunk, itt, Max hazai versenyén, és várjuk a következő 10 futamot” – mondta, majd amikor rákérdeztek, hogy zavarja-e, hogy a nyilvánosság elé került az ügy, hozzátette:

„Ez magánügy. Egyszerűen örülök, hogy lezárult a folyamat, és a versenyzésre fókuszálhatunk.”

horner-2024-8

Verstappen tagadja, hogy aszimmetrikus féket használt volna a Red Bull

Mi is írtunk róla, hogy az FIA júliusban átírt egy apró részletet a Formula-1-es technikai szabályzatban, amely a korábbi verzióhoz képest szigorúbban és konkrétabban tiltja azt, hogy aszimmetrikus fékerő érkezzen az egy tengelyen lévő kerekekre. Eleinte arról szóltak a találgatások, hogy a módosítást az váltotta ki, hogy a Red Bull az idény első futamain, a Kínai Nagydíjig bezárólag ilyen rendszert használt, majd ennek tiltása is hozzájárult ahhoz, hogy Miami óta eltűnt a tempófölényük – sőt, arról is hallani lehetett, hogy a szisztémának Max Verstappen melbourne-i kieséséhez is köze volt.

Az FIA azóta egyértelműsítette, hogy nem erről volt szó, a jövőbeni egyértelműsítés céljából pontosítottak az előírásokon, nem azért, mert bármely istálló aszimmetrikus fékrendszert használt volna. A téma azért a Holland Nagydíj helyszínén is előkerült, ahol Verstappen is határozottan tagadta a korábbi spekulációkat: „Nem tudom, ez honnan jött. Nem volt ilyesmi az autónkon, szóval nem kell aggódnunk emiatt” – idézi a RacingNews365.com a regnáló világbajnokot, aki arra a kérdésre, hogy a Red Bull használt-e hasonlót a szezon korábbi fázisában, szintén határozott választ adott: „Nem.”

f1-verstappen-1

„Roppant veszélyes lehet” – aggódnak a jósolt széllökések miatt az F1-es pilóták

Az előrejelzések szerint nem lesz túl kedvező az időjárás a Formula-1-es Holland Nagydíj első két napján, ugyanis míg a futam szinte biztosan száraz pályán fog zajlani, péntekre és szombatra is várható eső Zandvoortba. Ám ami ennél is nagyobb problémát jelenthet, hogy komoly szeleket is jósolnak, egyes széllökések akár a 70-80 km/h-t is elérhetik. Márpedig a pilóták szerint ez akár veszélyessé is teheti a körülményeket:

„Sokkal trükkösebb, mint az emberek gondolnák” – felelte Lando Norris a RacingNews365.com portál azon kérdésére, hogy mennyire nehéz vezetni az F1-es autókat erős szélben. „Már a 20-25 km/h is sok. Még a szélcsendről 10 km/h-ra váltásnál is érzed a különbséget. Amikor konstansan 25 km/h, akkor is nagy a különbség. De itt lehet, hogy 40-50-60-70-80 km/h-s szél lesz, még sosem tapasztaltam ilyesmit. Nyilván ez roppant veszélyes lehet, mert ha egy bizonyos tempóval mész be a kanyarba, mint a 7-es, és közben 60-80 km/h-s széllökés ér, az megváltoztatja az autó viselkedését. Semmit sem tehetsz olyankor versenyzőként, a sóderágyban vagy a falban fogsz kikötni.”

Charles Leclerc szerint ha bejönnek az előrejelzések, nem sok akciót láthatunk majd a pénteki szabadedzéseken: „Nem hiszem, hogy bármelyik autót olyan szélviszonyokra tervezték volna, mint amiket jósolnak. Azt hiszem, 80 km/h-t is mondanak. Szerintem nem sok autót fogunk látni a pályán, ha ez lesz a helyzet. Azt hiszem, szombatra és vasárnapra csillapodni fog, de még úgy is roppant erős szelek lesznek” – vélekedett a ferraris. Guanyu Zhou viszont abba a táborba tartozott, aki úgy nyilatkozott, hogy szerinte nem lesznek vezethetetlenek a körülmények, csak valamelyest kiszámíthatatlanabbá válhat az autók viselkedése a szélben.

f1-zandvoort-szel

F1-es részvényeket ad el a Liberty Media a MotoGP felvásárlása miatt

Még áprilisban jelentette be a Formula-1 kereskedelmi jogait már hosszú évek óta birtokló Liberty Media, hogy felvásárolja annak a Dorna Sportsnak a 86 százalékát, amelynek a tulajdona a MotoGP (és a Superbike-világbajnokság). A megállapodás a hírek szerint 4,2 milliárd dollárról szólt, míg a fennmaradó 14 százalék a jelenlegi MotoGP-s menedzsment kezében marad.

A Liberty most csütörtökön pedig azt jelentette be, hogy annak érdekében, hogy finanszírozza a MotoGP-s felvásárlást, nagyjából 825 millió dolláros részesedést ad el az F1-ből. Az amerikai cég közleménye szerint több mint 10 millió részvényt értékesítenek, amelyek egyenként 77,5 dollár értékűek. A részvények eladásából várják az említett 825 millió dollár körüli bevételt, amelyet a Liberty közlése szerint tehát a Dorna felvásárlásába fektetnek majd be.

motogp-start-2024

Alonso: Verstappen vagy Larson? Én!

Természetesen az F1-es Holland Nagydíj sajtónapját sem kerülhette el az elmúlt hét egyik slágertémája, a nagy „Larson vagy Verstappen” kérdés. Mint ismeretes, a NASCAR egyik élmenője, Kyle Larson a múlt hétvégén úgy nyilatkozott, hogy jobb versenyző Max Verstappennél, mivel szerinte a formula-, avagy open-wheel autókat leszámítva minden más diszciplínában legyőzné őt, és nagyobb esélye lenne neki Monacói Nagydíjat nyerni, mint a hollandnak például a bristoli oválon.

verstappen-zandvoort-1

A zandvoorti Holland Nagydíj sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu utazó tudósítója is részt vett, Verstappent megkérdezték arról, hogy mit gondol Larson nyilatkozatáról, amire a holland lakonikus választ adott: „Rendben van. Mindenki a maga módján gondolkodik, nem igaz?” – mondta nevetve.

Fernando Alonso szintén megszólalt a kérdésben, hamisítatlan „alonsós” választ adva rá: „Nem is tudom. Szerintem Max GT-autókkal is elég jó. Fogadni mernék, hogy mindenben jó, de akkor sem olyan jó mint én. Több szakágban jobb vagyok, ami az F1-et illeti, ott elfogadom, hogy egy szinten vagyunk!”

A kérdésről beszélgettünk Pitwall-című műsorunk legújabb adásában is:

Eső és erős széllökések nehezítik az F1-es mezőny dolgát Hollandiában

A hétvége kezdetén érdemes áttekinteni, milyen idő várható az F1-es Holland Nagydíjon: nem állíthatjuk, hogy túlságosan megkönnyítené a csapatok dolgát az időjárás, s az sem kizárt, hogy egyetlen száraz edzésen tudnak majd felkészülni a jelen állás szerint garantáltan száraz futamra.

zandvoort-rain-1

A két pénteki szabadedzésen 20-21 fokos hőmérséklet várható, az első gyakorláson 40 százalék esély van az esőre, a másodikon viszont (legalábbis csütörtök délelőtti állás szerint) száraz lesz a pálya. Az igazi kihívást azonban nem ez jelenti, hanem az 50-70 kilométer per órás sebességgel fújó szél, ráadásul a széllökések a 85 km/h-t is elérhetik.

Az esőre szombaton van a legnagyobb esély, a 3. szabadedzésen 40-45 százalék, a kvalifikáción 50 százalék az esély az égi áldás megérkezésére az előrejelzések szerint. A szélsebesség 30-40 kilométer per órára csökken, s ez, valamint a 19-21 fok közötti hőmérséklet is változatlan marad a vasárnapi nagydíjra, amikor eső nem várható.

zandvoort-rain-2

WEC: Kiszáll a bajnokságból az olasz gyártó

A WEC Hypercar kategóriájában szereplő mikrogyártó, az olasz Isotta Fraschini bejelentette, hogy azonnali hatállyal távozik a világbajnokságból, s közleményükben az autójukat futtató Duqueine istálló felelősségére utaltak: „Az Isotta Fraschini Milano Fabbrica Automobili bejelentette azonnali távozását az endurance világbajnokság 2024-es szezonjából, mivel a francia Duqueine csapattal való együttműködés folytatásának már nincsenek meg a feltételei. Egy eredményes debütáló szezont követően, amelynek az ikonikus Le Mans-i 24 órás versenyen való sikeres célba érés volt a fénypontja, a márka úgy döntött, hogy erőforrásait átirányítja motorsportprogramjának átszervezésére, valamint a pálya- és utcai autós kezdeményezéseinek kibővítésére.”

isotta-2

„Az Isotta Fraschini szívből jövő háláját fejezi ki a szponzoroknak, a versenyzőknek, a partnereknek és a rajongóknak a debütáló szezon során nyújtott rendíthetetlen támogatásukért. A vállalat a WEC és az Automobile Club de l’Ouest (ACO) támogatását is köszöni, és reméli, hogy a közeljövőben visszatérhet” – olvasható a közleményben.

Az Isotta Fraschini döntésében az is szerepet játszhatott, hogy jövőre minden gyártónak kötelező lesz két egységet indítani a világbajnokságban. Úgy tűnik, hogy a hypercar továbbra sem a mikrogyártóknak való vidék, hiszen tavaly a Glickenhaus három, a Vanwall (ami valójában a ByKolles volt) pedig egy év után dobta be a törölközőt.

isotta-1

Fotók: FIA WEC / DPPI

Steiner nem ért egyet a McLaren döntésével

Habár a hétvégén már Zandvoortban folytatódik a 2024-es F1-es szezon, továbbra is beszédtéma a McLaren taktikája és csapatutasítása a Magyar Nagydíjról – ezúttal Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke mondta el véleményét a wokingiak döntéséről.

„Azt is meg kell tanulni, hogy miként tud valaki folyamatosan győzni. Ezt csak úgy lehet tanulni, hogy közben csinálja is az ember. Véleményem szerint hét pontot elveszítettek azzal, hogy Oscar nyerte a futamot, hiszen ő már nem lehet bajnok. Matematikailag persze van még esélye, de reálisan igencsak nehéz ezt elképzelni” – mondta Steiner a Gpblog.com-nak.

„Meg kell tanulniuk folyamatosan nyerni. A tanulással nem lesz gondjuk, hiszen Andrea Stella egy okos fickó” – tette hozzá a korábbi csapatfőnök.

Sajtó: Az Olasz Nagydíj első edzésén Hamilton Mercedesében debütál Antonelli

A számtalan Mercedes-teszt után közeleg Andrea Kimi Antonelli első jelenése Formula-1-es nagydíjhétvége programján belül: az olasz Motorsport.com információi szerint az ifjú olasz szabadedzés-debütálására hazai pályán kerül sor, az első monzai tréningen.

A lap értesülései alapján Antonelli Lewis Hamilton W15-ösét veszi át az első órára: ennek jelentősége, hogy együtt dolgozhat a brit versenymérnökével, Peter Bonningtonnal, aki a szerdai hír alapján nem követi a hétszeres világbajnokot Maranellóba, hanem marad a Mercedes kötelékében, az eddiginél magasabb pozícióban vezető versenymérnökként, de emellett változatlanul kirendelik egy versenyző mellé, aki vagy George Russell lesz, vagy Hamilton utódja – azaz valószínűleg Antonelli. A mérnök a Belga Nagydíjat követő spái gumiteszten már segítette a vasárnap 18. évét betöltő olaszt. Az edzésbevetéssel pedig a csapat is eleget tesz kötelezettségnek: a két kötelezően újoncoknak biztosítandó szabadedzés közül ez lesz az első.

A 2024-es Olasz Nagydíj más szempontból is emlékezetes maradhat Antonelli számára, hiszen egy másik olasz lap, az Autosprint szerint ugyanezen a hétvégén fogják bejelenteni a tehetség jövő évi szerződtetését Hamilton helyén.

Hatóságilag tilos: Nem lehet Stake a Sauber Hollandiában

Nem használható a Stake F1 Team csapatnév a Holland Nagydíjon, a Sauber pedig más formában sem reklámozhatja online fogadóiroda szponzorát: erről a holland szerencsejáték-felügyelő hatóság, a Kansspelautoriteit saját oldalán publikált egy közleményt, kiemelve, hogy a zandvoorti futam nagy létszámban vonz veszélyeztett csoportokat, köztük kiskorúakat, ezért felszólítják a csapatot az átnevezésre.

A Racingnews365 hozzáteszi, hogy a szerencsejáték-reklámozás nem tiltott Hollandiában, a Stake azonban nem rendelkezik a szükséges licensszel, ezért domaincíme blokkolt az országban.

A Saubernek van forgatókönyve az ilyen esetekre: ahol az online kaszinó nem reklámozható, a Stake tulajdonosi körébe tartozó streamingszolgáltató, a karosszéria formális nevében is szereplő Kick kerül a csapatnévbe. Ausztráliában, Spanyolországban és Belgiumban, ahol a törvények szerint tiltott a szerencsejáték reklámozása, Kick Sauber F1 Team néven nevezett a formáció, és várhatóan ezt a nevet használják (legalábbis a hivatalos felületeken) Zandvoortban is. A folytatásban Katar az egyetlen helyszín, ahol szükséges lesz az időszakos átnevezés.

Perez az „új” mérnökéről beszélt

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Hugh Bird, Sergio Perez versenymérnöke apai örömök elé néz, így kihagyja a soron következő Holland Nagydíjat.

Bird helyét ideiglenes jelleggel Richard Wood veszi át, aki teljesítménymérnökként tevékenykedik Perez oldalán.

„Mindenki egy változást fog majd látni a mi oldalunkon Zandvoortban, Hugh, a versenymérnököm ugyanis hamarosan édesapa lesz, így az otthonában fog eltölteni egy kis időt. Neki és a családjának is a legjobbakat kívánom a kicsi érkezéséhez! Eközben Woody, a teljesítménymérnököm ugrik be a helyére” – mondta Perez.

Az új felállás várhatóan a Holland Nagydíjon és az azt követő három, azaz a monzai, a bakui és a szingapúri hétvégén marad érvényben.

Ferrari-tartalék vezeti a Saubert a zandvoorti első edzésen

Hivatalos közösségi média oldalain jelentette be a Kick Sauber csapata, hogy Valtteri Bottas nem vesz részt a hétvégi Holland Nagydíj első szabadedzésén, helyette a Ferrari tartalékversenyzője, Robert Svarcman vezeti majd az autójukat. Az orosz-izraeli kettős állampolgárságú pilóta idén tartalékversenyzői feladatain kívül a WEC-szériában a #83-as számú AF Corse Ferrariban is versenyez, a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz állt, valamint a Formula-E fiatal pilótáknak rendezett gyakorlásán is részt vett a DS Penske volánja mögött.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team) által megosztott bejegyzés

Sok pontot szerzett volna a Williams, ha…

Mindössze a konstruktőri tabella utolsó előtti helyén áll a Williams négy megszerzett ponttal a Formula-1-es szezon második felére fordulva. A brit alakulat optimistán kezdte a szezont, viszont nem úgy alakult a teljesítményük, amire számítottak. Alexander Albon, az istálló első számú pilótája elárulta, mi akadályozta meg őket abban, hogy több egységet szerezzenek az idény elején.

„Talán nem túlzás azt mondani, hogy elég csalódottak vagyunk ahhoz képest, ahol elképzeltük magunkat. Egy részem tudja, hogy ha a szezon elején megfelelő lett volna az autó súlya, akkor elég sok pontot tudtunk volna szerezni. Hátrányban voltunk, de az autó rendben volt. Egyértelműen javulás a tavalyihoz képest, de volt néhány dolog, ami visszatartott bennünket, és a késlekedés (az autó alkatrészeivel – a szerk.) sem segített” – mondta Albon a csapata által posztolt videóban.

Nem gondol az életkorára Hülkenberg

Nico Hülkenberg épp tegnap töltötte be 37. életévét, ezzel a jelenlegi F1-es mezőny egyik legidősebb tagjának számít. A Haas pilótája – aki jövőre már a Kick Sauber színeiben fog szerepelni, mielőtt 2026-tól az Audi átveszi az irányítást a csapat felett – most arról beszélt, hogy nem aggódik életkora miatt mindaddig, amíg az nem hat ki a teljesítményére.

„Nem érzem magam öregnek, vagy hogy közel lennék a lejárati időmhöz. Nem nézem és nem gondolok rá. Lépésről lépésre haladok, szezonról szezonra. Jelenleg úgy érzem, még mindig megvan bennem az, ami kell, és amíg így vagyok ezzel és szeretnének engem itt látni, akkor folytatni fogom. Az elsődleges dolog mindig ez: kell, hogy legyen valaki, aki téged akar az autójában” – idézi Hülkenberget a Motorsport.

„Ha már úgy érzem, hogy nem tudom tartani a tempót a fiatalokkal, akkor én magam fogom befejezni. De most még nem vagyok ott – nem tudom, mikor érkezik el ez a pillanat” – mondta a német.

Hamilton úgy érzi, jobb csapattárs lett az elmúlt években

A hosszú éveken át tartó elképesztő sikersorozatot követően két és fél szűk esztendő köszöntött Lewis Hamiltonra, hiszen az utolsó körben elveszített 2021-es szezonzáró után egészen az idei Brit Nagydíjig egyszer sem állhatott a dobogó tetejére. Miután megszakadt karrierje egyetlen tíz futamnál tovább tartó győzelem nélküli periódusa (sőt azóta egy második sikert is behúzott George Russell kizárása nyomán), a brit egy interjúban arról beszélt, mentális fronton milyen küzdelmet jelentettek ezek az évek.

„Próbáltam megőrizni az ép eszemet, igyekeztem gazdagítani az eszköztáramat” – idézi Hamiltont az Esquire. „Végső soron mindig a kitartás és az elkötelezettség számít. A kemény munka végül mindig kifizetődik. Azt hiszem, megtanultam, hogy az élet igazából arról szól, hogy mennyi fájdalmat tudsz elviselni és továbblépni, és mennyit tudsz szenvedni és továbblépni” – mondta a brit, aki úgy érzi, jobb csapattárs lett ezen évek során:

„Nem az számít, hogyan esel el, hanem az, hogy hogyan állsz fel, hogyan folytatod a munkát minden egyes nap. Hogy hogyan kapcsolódsz azokhoz az emberekhez, akikkel együtt dolgozol. Valószínűleg ebben az időszakban megtanultam, hogyan legyek jobb csapattárs, mert több időnk volt arra, hogy a kommunikációra koncentráljunk.”

hamilton-silverstone-win-3

Zhou: Engem támadtak, Bearmant támogatják

Az idén már harmadik F1-es szezonját teljesítő Guanyu Zhou egy interjúban arról beszélt, hogy amikor leszerződtette az akkor még Alfa Romeo néven szereplő Sauber, számos támadás érte őt kínai származása miatt, és rosszul érintette, hogy sokan úgy értelmezték leigazolását, hogy nem eredményeivel és tehetségével, hanem kizárólag nemzetiségével (és a magával hozott szponzorcsomaggal) érdemelte ki a lehetőséget.

zhou-china-2

„Amikor 2021-ben aláírtam a szerződésem az Alfa Romeóval, sok rasszista támadás ért olyan emberek részéről, akik nem követték a karrieremet. Egy F2-es bajnoki harmadik hellyel érkeztem meg, négy futamot is nyertem abban az évben, most pedig azt látjuk, hogy egy top10-en kívüli versenyző ülést kap, és rengetegen támogatják” – utalt Zhou arra a visszásságra, amit a saját egykori helyzete, valamint Oliver Bearman mostani helyzete között érez.

„Úgy tűnik, ez a nemzetiségről szól, és ha Ázsiából érkezel, nehéz ezzel mit kezdeni. De nem aggódom ezen” – mondta az F1-ből valószínűleg távozni kényszerülő kínai versenyző, aki nem érzi úgy, hogy mostanában lenne esély arra, hogy egy honfitársa kövesse őt a királykategóriába: „Nem hiszem, hogy bárki számított arra, hogy egy kínai versenyző eljut az F1-ig, és nem hiszem, hogy a következő 5-10 évben lenne egy újabb.”

bearman-ferrari-2

Gyorsabb lett az F1-es autóknál a Red Bull hiperautója?

A júliusi goodwoodi fesztivál legnagyobb slágere a Red Bull különleges hiperautója, az RB17-es volt, melynek bemutatóján nem csupán horrorisztikus árcédulája és alacsony példányszáma keltette fel az érdeklődést, hanem technikai paraméterei is, melyekről tervezője, Adrian Newey a Red Bull saját podcastjében is beszélt egy keveset. Mint kiderült, az autó még annál is gyorsabb, mint azt sejthettük…

rb17-1

„Nem is kétséges, hogy egy profi kezében képes Formula–1-es köridőkre” – mondta Newey a Talking Bull mikrofonja előtt. „Az egyik vásárlónk, aki valójában nem is profi, hanem egy nagyon jó amatőr pilóta, a minap beült a szimulátorba, és olyan időt futott, amivel egy másodperc előnnyel szerezte volna meg a pole pozíciót Silverstone-ban! Szóval rengeteg potenciál van benne” – lelkendezett a mérnök, aki azt is kifejtette, milyen filozófiát követtek az RB17-es tervezésekor:

„Megpróbáltam egy olyan autóval előállni, amely viszonylag csekély tapasztalattal bíró emberek számára is vezethető, hogy ők is érezni tudják az autót, hogy kezes legyen, ne mozogjon idegesen, ne legyen túl nehéz vezetni. És aztán, ahogy fejlődnek a képességeid, akkor az autót is ehhez lehet igazítani, finomhangolni lehet majd, és együtt tudsz vele fejlődni.”

rb17

Marko szavait kiforgatták a Vettel–Audi sztori kapcsán

A múlt héten egy osztrák lap arról számolt be, hogy Helmut Marko állítása szerint Sebastian Vettel versenyben lehet az Audi üléséért, azaz ő lehet Nico Hülkenberg csapattársa 2025-ben és azon túl. Az Auto Bild felkereste a Red Bull tanácsadóját, hogy tisztázzák: tényleg van olyan értesülés a birtokában, ami a négyszeres világbajnok visszatérésére utalna?

vettel-imola-1

Marko pedig meg is tette, amire kérték, azaz tisztázta szavait, melyeket szerinte kiforgatva idéztek: „Nem titok, hogy Sebastian megkeresett egy-két topcsapatot szabad ülés után érdeklődve. Az Audi kapcsán viszont én csak általánosságban beszéltem arról, hogy milyen jót tenne nekik még egy német versenyző, és Mick Schumachert is szóba hoztam. De ez a név valahogy kimaradt a beszámolóból…”

A 81 éves szakember arról is beszélt, hogy a Red Bullnál miért nem került szóba komolyabban Vettel szerződtetése: „Sebastian már két éve elment. Hülkenberg persze még tovább volt távol, de ő jóval éhesebb, hiszen nem négyszeres világbajnok. És legyünk őszinték. Sebastian Max mellett a Red Bullban...? Nem akartam kitenni őt ennek.”

marko-doktor-2024