DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd

A McLarent tartják a Magyar Nagydíj esélyesének

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, és egykori világbajnok versenyzője, Nico Rosberg is a McLarent, illetve Lando Norrist emelte ki a 3. szabadedzést követően a mezőny tagjai közül. Wolff szoros hétvégére számít Magyarországon: „Jelenleg látható, hogy a McLaren egy kissé fölényben van, de Max hosszú etapja átfedésben volt Norriséval. Szerintem megint nagyon-nagyon szoros lesz” – mondta az osztrák csapatvezető, aki úgy érzi, nincsenek nagy hátrányban:

„Úgy gondolom, hogy még egy kicsit hozzá tudunk tenni teljesítmény szempontjából, de van lemaradásunk. Nem tudom, hogy mekkora lesz végül, jelenleg úgy néz ki, hogy talán két tized. Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz a hátsó gumik felületének túlmelegedése miatt. Ez volt jellemző az elmúlt években, ezért nem igazán meglepő” – mondta Wolff, akihez hasonlóan Rosberg is a McLarent látja az első helyen:

„Fenomenális volt Lando köreit belső kamerából nézni. Tökéletes, mintha sínen futna. Az az autó ma abszolút domináns erőnek tűnik. Még Verstappenhez képest is, nála több volt az alulkormányzottság, néhányszor megingott” – mondta a Sky mikrofonja előtt a 2016-os világbajnok.

norris-hungaroring

Nem bővítik a MotoGP-s mezőny létszámát

Azok után, hogy a Suzuki az előző idény végén váratlanul kiszállt, 24-ről 22-re csökkent a rajtrácson álló motorok száma a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában. Az elmúlt hetekben ugyanakkor felröppentek olyan pletykák, miszerint a KTM indítana egy harmadik csapatot is a gyári alakulat is a Gas Gas néven futó Tech3 mellett, amely akár a Husqvarna márkanevet is behozhatná a MotoGP-be – méghozzá annak érdekében, hogy így csináljanak helyet a jelenleg a Moto2-ben a vb-címért harcoló feltörekvő tehetségüknek, Pedro Acostának. A fiatal spanyol úgyis kijelentette, hogy nem akar még egy évet a középső géposztályban maradni, hanem fel akar lépni a MotoGP-be, márpedig eközben a KTM-nél Brad Bindernek, Jack Millernek és Pol Espargarónak is van szerződése 2024-re, Augusto Fernandez pedig nem fut rossz idényt újoncként a Gas Gas Tech3-nél.

A plusz csapat érkezését azonban most kizárta a Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta a Catalunya Radiónak adott interjúban: „Nincs terv arra, hogy több mint 22 motor legyen jövőre a rajtrácson. Valójában az ideális szám számunkra a 20. Amennyire tudom, abban az örömben lesz részünk, hogy Pedro a MotoGP-ben fog indulni. Ugyanakkor még bizonyos egyeztetésekre sort kell keríteni Pedro, valamint a csapata és a gyártója között” – tette hozzá az ifjabb Ezpeleta, utalva arra, hogy a KTM-nek még azért okozhat fejtörést Acosta elhelyezése a jövő évi rajtrácson.

Ugyanebben az interjúban Ezpeleta amúgy azt is megerősítette, hogy amint arról a minap már írtunk, a Dorna fontolgatja a kedvezmények rendszerének felélesztését – pontosabban annak módosítását –, hogy ezzel segítsék az ütemet vesztett Yamahát és Hondát – erről bővebben itt lehet olvasni.

motogp-start-2023

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Ausztriában Hamilton csatázhat Alonsóval a győzelemért a kétszeres világbajnok szerint

A nyolcból nyolc nagydíjat megnyerő Red Bullé mellett Max Verstappen győzelmi szériája is meggyőző, a holland már négy futam óta veretlen. A csapat hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon azonban több tényező is megnehezítheti, hogy a címvédő folytassa a sorozatot – ezekről beszélt Mika Hakkinen.

„Hétvégén látjuk a 2023-as szezon második sprinthétvégéjét. Ez az eső esélyével kombinálva lehetőséget biztosíthat valakinek, aki nem Max Verstappen, hogy győzzön. Ha ez így lesz, akkor, figyelembe véve, hogy a Mercedes szerint ez a verseny még Kanadánál is jobban kedvez az autójuknak, Lewis Hamilton keményen oda fog lépni, hogy legyőzze Fernando Alonsót a győzelemért. A Red Bull mind a nyolc versenyt megnyerte eddig, talán ez lesz a változás hétvégéje!” – írta az Unibet-féle rovatában az Osztrák Nagydíj egykori kétszeres győztese.

Fotó: DPPI

Videó: Ken Block 16 éves lánya egy 1400 lóerős Porschével állt rajthoz

A 16 esztendős Lia Block édesapja tiszteletére vett részt a legendás hegyi felfutáson, a Pikes Peaken: a Hoonipigazis névre keresztelt, 1400 lóerős Porschével nem mért időt futott, de felment a pálya tetejéig.

Egy-két videó az eseményről:

Ez lesz az Osztrák Nagydíj kulcsa a Ferrari szerint

Tavaly egészen jó teljesítményt nyújtott Spielbergben a Ferrari, talán az Osztrák Nagydíj volt az utolsó, amikor jobbnak bizonyult a csapat a Red Bullnál, így most is bizakodva várja a hétvégét a maranellói alakulat.

Davide Mazzoni, a belsőégésű motorok vezetője pedig kiemelte, hogy mi lesz a legfontosabb az ausztriai helyszínen.

„Egy viszonylag rövid pályán három DRS-zóna is megtalálható, van néhány kemény féktáv, de csak rövid ideig: ez egészen extrém optimalizálást igényel a motor energiamenedzselése szempontjából. Az ERS, az MGU-H, az MGU-K és a belsőégésű motor is komoly stresszhatás alatt lesz a folyamatos energiavisszanyerés és energiakibocsátás közötti átmenet miatt, de ez itt elengedhetetlen a jó köridőhöz” – mutatott rá a legfontosabb feladatra a szakember.

f1-ferrari

Bejelentés: átnevezik az AlphaTauri F1-es csapatát

Dr. Helmut Marko megerősítette azt, amiről korábban már szóltak a hírek: új névvel folytatja majd a jövőben a korábbi Scuderia Toro Rosso, a ma AlphaTauriként ismert faenzai istálló, amely továbbra is a Red Bull juniorcsapataként funkcionál majd.

„Az AlphaTaurinak 2024-től két új vezetője lesz Laurent Mekies és Peter Bayer révén. Új szponzorok is lesznek, és egyúttal új neve lesz a csapatnak. A cél világos: amennyire a szabályok megengedik, a Red Bullra kell alapozni, a 'csináld magad' konstrukció hibás elképzelés” – mondta Marko az osztrák Kleine Zeitungnak.

Az új nevet nem mondta ki konkrétan a Red Bull tanácsadója, de korábban beszélt már arról, hogy valami olyat szeretnének, amely jobban képviseli a Red Bullt a világ minden pontján, mert az AlphaTauri csak néhány országban ismert márka. Ez a név így összesen négy szezont él meg, 2020-ban keresztelték át erre a Toro Rossót, 2024-ben, tehát már jövőre pedig jöhet az új elnevezés.

f1-alphatauri

Verstappen overallját és egy teljes autóját elárverezi az AlphaTauri

Árverésre bocsátja gyűjteménye számos darabját az AlphaTauri: összesen 300 tárgyat adnak el öt lépcsőben. Az első kör most indult és július 12-ig tart, a folytatásban augusztusban, szeptemberben, novemberben és decemberben indul egy-egy aukció.

Az első kör legértékesebb tétele egy komplett Formula-1-es autó, a 2016-os Toro Rosso STR11: ezt a konkrét, négyes számú karosszériát Carlos Sainz és Danyiil Kvjat vezette a szóban forgó évben. A motor hiányzik, de egyébként mindennel fel van szerelve, a kormánymű, elektronika és felfüggesztés is működőképes. Jelenleg 450 ezer euróért szóló ajánlatot tettek rá (közel 170 millió forint), de a szakértő 500-750 ezer euró közé becsüli értékét.

Számos alkatrészt árverez el még a csapat, találunk szárnyat, motorborítást, ülést, fejtámaszt vagy kerékfelnit a gyűjtői darabok között. A másik kategóriát a tűzálló ruházat jelenti, Max Verstappen, Alex Albon, Yuki Tsunoda vagy Daniel Ricciardo overallját is áruba bocsátják – a holland 2016-os öltözetét már 7500 euróért, majdnem hárommillió forintért vinnék. A tételek többsége az elmúlt tíz évből származik, a kivételek egyike Sebastian Vettel 2008-as aláöltözete.

Az árverésből származó bevétellel az AlphaTauri a faenzai – itt található a csapat székhelye – áradások károsultjait segíti. A későbbi négy aukció nyeresége pedig a Red Bull alapítványa, a Wings for Life számára megy.

Reagált az F1-es pletykákra az IndyCar-bajnok

Mint arról mi is írtunk nemrég, felröppentek olyan értesülések, miszerint a Formula-1 irányába kacsingathat Alex Palou. A spanyol versenyző 2021-ben bajnok lett az IndyCarban, s az utóbbi futamokon nyújtott teljesítménye – az elmúlt négy versenyből hármon győzött – alapján jó esélye van idén behúznia a második címét. A Chip Ganassit erősítő, jövőre már az Arrow McLarennel szerződéssel rendelkező pilóta menedzsmentje az IndyStar szerint a Spanyol Nagydíj hétvégéjén „gyakorlatilag az összes” F1-es csapattal felvette a kapcsolatot – kérdés persze, hogy van-e olyan alakulat, amely nyitott lenne Palou alkalmazására.

Mindenesetre most magát a 26 éves pilótát is megkérdezték arról, hogy szerinte az idei produkciója növeli-e az F1-es váltás esélyeit: „Nem igazán gondolom. Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy azzal, hogy több futamot nyerünk, megkapnánk ezt vagy azt az ülést az F1-ben” – idézi szavait a PlanetF1.com portál. „Nem gondolom, hogy az eredmények változtatnak a következő évünkön. Úgy vélem, már az óriási eredmény volt, amit 2021-ben elértünk, amire roppant büszke vagyok, hiszen a második évemben megszereztem az első bajnoki címemet az IndyCarban. Nem hiszem, hogy amit idén csinálunk… az nagyon más, mint amit 2021-ben. Úgyhogy igen, nem igazán változtat a dolgokon.”

Palou F1-es esélyeiről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Tesztnek használja a spielbergi F1-es sprinthétvégét a Haas

Nemrég mi is hosszasan elemeztük, mi lehet az oka annak, hogy a Haas rendszeresen pocsékul szerepel a vasárnapi futamokon az olykor villantásokat is hozó szombati időmérők után. Legutóbb Kanadában például Nico Hülkenberg szerepelt remekül szombaton, a pontszerzésre azonban végül esélye sem volt a VF-23-as borzalmas gumikezelése miatt. Günther Steiner csapatvezető is elismerte, hogy a legfontosabb a versenytempót érinti gondjaik megoldása – ennek érdekében pedig félig be is fogják áldozni a hétvégi F1-es Osztrák Nagydíjat, ahol a sprintfutam extra lehetőséget kínál a Haasnak az ilyen irányú kísérletezésre:

„Részben kicsit tesztként is közelítjük meg ezt a hétvégét” – idézi Steinert a MotorsportWeek.com. „Rengeteg dolgot kell kipróbálnunk, hogy orvosoljuk a problémáinkat a versenytempó tekintetében, úgyhogy van néhány ötletünk. Mivel két versenyünk lesz ezen a hétvégén, duplaannyi időnk van, hogy kipróbáljunk különböző dolgokat. Természetesen mindig igyekszünk a legjobb eredményt elérni, ugyanakkor ezt most némileg kompromittálhatjuk annak érdekében, hogy megértsük, mi történik az autónkkal a futamokon.”

f1-haas-kanada

Mindhárom napra esőt jósolnak az F1-es Osztrák Nagydíjon

Az előrejelzések alapján ismét olyan hétvége várhat a Formula-1-es mezőnyre, amelyet jelentősen befolyásol a csapadék. Már a pénteki szabadedzés során is megérkezhetnek a záporok a Red Bull Ringre, a késő délutáni időmérőre pedig még nagyobb eséllyel jósolnak esőt, amely déltől egészen estig bármikor lecsaphat a spielbergi pályára. Szombaton is a várakozások szerint 20 fok alatt marad a hőmérséklet, a sprintszétlövést pedig újfent esőben rendezhetik, s bár a délután előrehaladtával a Nap is előbújhat, bőven van esély arra is, hogy magát a sprintet is vizes pályán rendezzék.

Úgy fest aztán, hogy Kanadához hasonlóan ismét a vasárnap lehet a legjobb időjárás: némileg melegebb, 23 fokos hőmérséklet várható, ugyanakkor az eső visszatérése sem kizárható, bár valószínűleg jóval kisebb mennyiségű csapadék hullhat, mint az előző két nap során – ez viszont akár a legkiszámíthatatlanabb és legvegyesebb körülményeket is eredményezheti a vasárnapi Osztrák Nagydíjra.

A hétvége teljes menetrendje itt érhető el.

f1-eso-redbull

Meggyilkolták Jimmie Johnson feleségének szüleit és unokaöccsét

Borzalmas tragédia rázta meg Jimmie Johnson családját: a hétszeres NASCAR Cup Series-bajnok feleségének, Chandrának a szüleit és mindössze 11 éves unokaöccsét gyilkolták meg. A rendőrség gyanúja szerint lövöldözés történt, az elkövető pedig Chandra anyja, Terry Janway lehetett, aki előbb a férjével és az unokájukkal, majd magával is végezhetett.

A történtek után Jimmie Johnson visszalépett a hétvégi chicagói utcai NASCAR-futamtól. A pilóta idén eddig három versenyen állt rajthoz, valamint tagja volt a Le Mans-i 24 óráson szereplő átalakított NASCAR-géppel induló egységnek is.

jimmie-johnson

„Lovaggá kellene ütniük azért, amit csináltam” – Lawrence Stroll

Az idei F1-es idény kellemes meglepetése az Aston Martin: a tavaly még hetedikként végző istálló sorra szállítja a dobogós helyezéseket Fernando Alonsóval, s a konstruktőrök között is a harmadik helyet foglalja el. A spanyol pilóta többször is kiemelte, hogy mindez nem kis részben a tulajdonos Lawrence Stroll nagyratörő víziójának köszönhető. Az idősebb Stroll által vezetett konzorcium még 2018-ban vásárolta fel a Force Indiát, megmentve ezzel a csődtől: előbb Racing Pointtá neveztek át, majd amikor az Aston Martin Lagonda tulajdonosa lett és az autógyártót is növekedő pályára állította, 2021-től az F1-es alakulat felvette a legendás brit márka nevét. A kanadai milliárdos nem is próbálta kisebbíteni az érdemeit:

„Lovaggá kellene ütniük azért, amit csináltam. Munkahelyek ezreit mentettem meg, és felépítettem egy új Formula-1-es gyárat több százmilliós befektetéssel” – utalt az eddigi invesztációira az F1i.com által idézett Stroll. „Elképesztő a befektetés. És ez komoly bizonyítéka a vállalatba vetett hitemnek. Senki nem fektet pénzt olyan üzletbe, amelynek nem bízik a jövőjében” – fogalmazott az üzletember. Amikor arról kérdezték, hogy hisz-e abban, hogy győzhet az F1-ben, nemes egyszerűséggel úgy válaszolt: „A többi bizniszem esetében nyertem.”

f1-lawrence-stroll-aston-2023

fotó: DPPI

SuperMax vs. Yukinator: gigantikus „Mega Truckokkal” csapott össze Verstappen és Tsunoda

Hazai nagydíja előtt ismét bizonyította a Red Bull, hogy világbajnoki sikerek ide vagy oda, még mindig élen járnak a komolytalan versenyek és videók terén (is) az F1-ben. Folytatva a Miamiban látott minimotorcsónakos szériát, ezúttal Max Verstappen és Yuki Tsunoda óriási „Mega Truckok” volánja mögé pattant be az Osztrák Nagydíj előtt, a Red Bull Ringtől nem messze fekvő vasbánya területén. A gépek mérete tényleg döbbenetes volt, főleg Tsunodához képest, akinél konkrétan a kerék is nagyobbnak tűnt… Ennek ellenére az AlphaTauri japánja nem vallott szégyent, sőt – mutatjuk videón az őrült összecsapást:

Bioüzemanyaggal és széllel működő erőművet visz az Osztrák Nagydíjra a zöld F1

A Formula-1 a 2022-es spielbergi versenyen becslései szerint 200 tonna szén-dioxid bocsátott ki: ezt akarja a sorozat egészen 10 tonnáig lecsökkenteni. Ehhez pedig egy saját erőművet használnak, amelyet a hétvégi Osztrák Nagydíjon próbálnak ki.

 Az utolsó kanyar belső oldalánál elhelyezett erőművet hidrokezelt növényi olaj és 600 négyzetméternyi napelemtelep működteti, és ez az erőmű látja el energiával a teljes paddockot, garázssort és bokszutcát, beleértve a tévéközvetítés vezérlőjét is. Az erőművel a csapatok saját aggregátorait váltják ki. Ausztria egyszeri próbaüzem lesz, de a jövőben bevezethetik a rendszert – tekintve, hogy a széria 2030-ig karbonsemlegességet akar elérni.

Azért eszünkbe jut, hogy csak az idei szezon versenyein láttunk már áramkimaradást (Monacóban) és problémát a biztonsági kamerákkal (a Kanadában), ezért reméljük, az új rendszer nem fog meghibásodni Ausztriában, ahol ráadásul a sprintformátum miatt már pénteken időmérőt tartanak.

Fotó: Red Bull Content Pool

Duplán ünnepli a Brit és Magyar Nagydíjakon a 800. F1-es futamát a Williams

Komoly mérföldkőhöz érkezik a Formula-1 harmadik legrégebbi istállója, a Williams, hiszen éppen nálunk, a Magyar Nagydíjon fogja teljesíteni a 800. nagydíját a száguldó cirkuszban. Ám az imolai forduló törlése nélkül ez a jubileum éppen a hazai versenyükre esett volna, a grove-i alakulat úgy döntött, duplán fogja megünnepelni a kerek számot. A csapat közleménye szerint Silverstone-ban egyedi festést kap az idei versenygép, amellyel a csapat brit gyökereinek és az alapítójának, Sir Frank Williamsnek állítanak emléket, míg a Hungaroringen egy egyedi logó kerül majd fel Alexander Albon és Logan Sargeant autójára.

Ha pedig mindez nem lenne elég, az egyik leglegendásabb F1-es Williamst is pályára viszik majd a Brit Nagydíj: Nigel Mansell vb-címet nyerő 1992-es FW14B-jének volánja mögé pattan majd be az istállónál nagyköveti szerepet betöltő Jenson Button és tesz még több bemutatókört is majd a hétvége során.

f1-williams

Stormzy klipjében bukkan fel Hamilton és egy rakás F1-es Mercedes

Ismerős arcot szúrhatunk ki a rapper Stormzy tegnap kiadott videójában. A Longevity Flow klipjének egy rövid jelenetében (0:59 másodpercnél) Lewis Hamiltont látjuk a főszereplő társaságában, ahogy a Mercedes egyik korábbi F1-es modelljét mutatja a rappernek. A háttérben – a Kensington Palace udvarában – számos másik Mercedes parkol a 44-es rajtszámmal.

Stormzy nagy F1-es rajongó hírében áll, több versenyen is felbukkant már, 2019-ben ő intette le a Brit Nagydíjat, amelyet Hamilton nyert meg. A videóban, melyet az első 16 órában közel 300 ezren láttak, egyébként egy másik világsztár is szerepel rövid időre, Tom Cruise.

Kis utánajárás után kiderül, a londoni kastélynál tavaly nyáron állították ki a Mercedes 2014 és 2021 közötti F1-es modelljeit, ekkor készülhetett a felvétel, amelyet a mostani kliphez használtak fel.

Sainz az F1-es, Pier Guidi a Le Mans-győztes Ferrarival körözött

Filmforgatási napot tartott a Ferrari a házi tesztpályáján, Fioranóban. Ilyenkor erős megkötések között száz kilométert lehet megtenni az autóval, ami ezen a pályán 33 körnek felel meg, az F1-es SF-23-as volánjánál pedig Carlos Sainz ült: ezzel hangolt a hétvégi Osztrák Nagydíjra, melynek menetrendje itt található.

A filmforgatás azonban nemcsak az F1-es csapatról szólt: Alessandro Pier Guidi csatlakozott Sainzhoz a márka nemrég Le Mans-i 24 órást nyerő WEC-gépével, a 499P Hypercarral. Az #50-es egység számára ez a monzai hatórás megmérettetés előtti bemelegítés szerepkörét is betöltötte.

 

Sétálj a Hungaroringen Mészáros Sándorral, a Formula.hu szakírójával!

Közeledik a Magyar Nagydíj, a Hungaroring pedig egy olyan „vendég-idegenvezetőt” hívtott a következő sétához, aki igazán sok érdekes és izgalmas kulisszatitkot tud mesélni az F1 világából. Ha kíváncsi vagy az egyetlen állandó akkreditációval rendelkező magyar újságíró, a Formula.hu-t a világ szinte minden F1-es paddockjában képviselő Mészáros Sándor sztorijaira, és szívesen sétálnál szakértői kísérettel a Hungaroringen, tarts velünk július 4-én!

A sétajegyeket szerdán 12 órától lehet megvásárolni a Hungaroringshopon!

sanyi_2

Ryan Reynolds csak a kirakatember – Jordan szerint valami nem stimmel az Alpine-befektetők körül

A hétfői nap nagy híreként befektetőcsoport vásárolt 24 százalékos részesedést az Alpine csapatában, melynek tagja három hollywoodi színész, Ryan Reynolds, Rob McElhenney és Michael B. Jordan is. Az első kettő számára nem ismeretlen terep a sport: a Wrexham futballcsapatnál tulajdonosok. Eddie Jordan szerint azonban valami nem stimmel a bombahír körül.

„Ezt nem hiszem el. Először is, nem nevezném fake newsnak, de a pénzügyi modell nem áll össze, ez az első dolog. Nagyon szépek és szexik ezek a számok, de még jóvá kell hagyni őket. Feltűnt, hogy az Alpine vagy a Renault, ami jelentős részvényes, még nem reagált. Azt pedig furcsának tartom, hogy valami ilyen szintű dolgot bruttó 700 millió font értékűnek tartsanak. Ez ostobaság, nevetséges”” – fejtegette a GB Newsnak Jordan. A 200 millió eurónak saccolt, 24 százalékos részesedést érő befektetés értéke kapcsán is kételkedik.

„Ez a két szóban forgó személy óriási sztárnak számít, óriási dolog különösen az amerikai piac számára, és talán erre számít a Renault is. Valószínűleg nem a saját pénzüket teszik bele. Szerintem a mögötte álló valódi személyek az Államokból való befektetők, és ezt a két sztárt használják fel” – tette hozzá Jordan.

403 előzés volt a Formula-E lassúsági versenyén

Mi is beszámoltunk róla, mennyire mozgalmas volt az elektromos széria hétvégi futama Portlandben – a Formula-E pedig egy hivatalos számadatot is közzétett róla: eszerint 403 előzés történt a versenyen. Ez átlagosan 12,6 előzési manővert jelent minden körben (a futam 32 körös volt), ami feltehetően rekord az autósport mindenféle válfaját tekintve.

A rengeteg előzésért maga a pálya a felelős: Portlandben az IndyCarból ismert állandó pályán, nem egy utcai helyszínen versenyzett a Formula-E. A sodró, gyorsabb kanyarokból összeálló vonalvezetésből fakadóan kevesebb volt a lehetőség a „lift and coast” spórolásra, valamint az újratöltésre, azonban annál könnyebb volt előzni egy szűk városi pályához képest. Az energiaspórolásra az adott lehetőséget, ha valaki szélárnyékban haladt, így senki sem akart vezetni, csak a legvégén – így az egyenesben néha öten haladtak egymás mellett, Sam Bird pedig egy ponton három kör alatt nyert 17 helyet.

A Formula-E rekordot állíthatott fel előzéseivel, más kérdés azonban, mennyire kell örülni ennek a csúcsnak. A szaksajtóban kritikus vélemények jelentek meg arról, hogy az összkép inkább egy kerékpárfutamra emlékeztetett, nem autóversenyre, az előzéseknek nem volt értéke és a rengeteg akció mesterségesnek tűnt, ami rossz fényt vet a sorozatra.

Marquez beajánlotta magát a KTM-nél?

Saját bevallása szerint is karrierje (egyik) mélypontját éli meg jelenleg Marc Marquez: másfél hete a Sachsenringen ötször bukott, az ott elszenvedett ujj- és bordasérülései miatt pedig a Német GP és végül a Holland TT vasárnapi versenyét is ki kellett hagynia. A Hondával való küszködés kapcsán hosszú ideje találgatnak arról, hogy a spanyol elhagyhatja az aranyszárnyasokat, sőt akár hamarabb is felbonthatja a 2024 végéig szóló szerződését. Maga Alberto Puig, a Repsol csapatmenedzsere is elismerte vasárnap, hogy a Honda nem fogja magához láncolni Marquezt, ha a 30 éves versenyző nem boldog náluk.

Az asseni hétvégén az is felröppent a spanyol DANZ riportere, Richard Jove értesülései alapján, hogy Marquez konkrétan beajánlotta magát a KTM-nél, amelyet sokan a legvalószínűbb célállomásnak tartanak számára a közös szponzor, a Red Bull okán. A riporter szerint viszont az osztrák gyártó elutasította a spanyolt a márka „stratégiájára” hivatkozva. Amikor azonban erről kérdezték, Marquez az egész történetet tagadta: „Ez egy hazugság. Hallottam a pletykát, mert az egyik szerelőm viccelődött vele, de teljes mértékben hazugság” – nyilatkozta a DAZN-nak. „Igen, az igaz, hogy ha a gyártók látják, hogy egy motorosnak nehézségei vannak, akkor érdeklődnek, de ebben az esetben még mindig elkötelezett vagyok a Honda iránt, érvényes szerződésem van, szóval nincs szó semmiről. Tovább dolgozunk, hogy javítsunk a projekten a jövőre nézve.”

motogp-marquez-honda-assen

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!