DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök

A McLaren szerezte a legtöbb pontot az európai szezonkezdet óta

Az európai szezon idén ismét Imolában kezdődött meg, s a kanadai kitérőt leszámítva egészen szeptemberig az öreg kontinensen marad a száguldó cirkusz. Összesítettük, hogy mióta elindult az évad európai szakasza, ki hány pontot szerzett. A legtöbb pont a McLarené, de a Mercedes és a Ferrari sincs messze a Red Bulltól – Perez egy szinten van a két Aston Martinnal.

1.

Verstappen

83

 

1.

McLaren

113

2.

Norris

67

 

2.

Red Bull

91

3.

Leclerc

50

 

3.

Mercedes

87

4.

Piastri

46

 

4.

Ferrari

83

5.

Russell

44

 

5.

Aston Martin

16

6.

Hamilton

43

 

6.

RB

9

7.

Sainz

33

 

7.

Alpine

7

8.

Alonso

8

 

8.

Williams

2

9.

Stroll

8

 

 

 

 

10.

Perez

8

 

 

 

 

11.

Tsunoda

5

 

 

 

 

12.

Gasly

5

 

 

 

 

13.

Ricciardo

4

 

 

 

 

14.

Albon

2

 

 

 

 

15.

Ocon

2

 

 

 

 

norris-montreal-podium

„Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim” – Brown odaszúrt a Red Bullnak

Sergio Perez pocsék formája és szerény ponttermése révén a Red Bull előnye 42 pontra olvadt a konstruktőri világbajnoki tabellán a McLarennel szemben. Ennek ellenére az energiaitalosok úgy döntöttek, hogy a nyári szünet után is marad a mexikói Max Verstappen csapattársa. Amikor a Sky Sports F1 erről kérdezte a rivális McLaren elnök-vezérigazgatóját, Zak Brownt, az ellenfél méltatása mellett azért természetesen oda is szúrt nekik:

„Trükkös. Olyan helyzetben találták magukat, ahol az egyik versenyzőjük vezeti a világbajnokságot, míg a másik csak hetedik. Nagyszerű pilótáról van pedig szó, hiszen nyert futamokat. Mind tudjuk, hogy bármikor képes győzelemre. Úgy fest, jelenleg problémája van. Nem tudok mindent, ami ott zajlik. Ezt nekik kell megoldaniuk. Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim…” – fogalmazott Brown, aki hozzátette: nagyszerűnek tartja, hogy mindkét pilótájuk, akik ráadásul egész F1-es karrierjükben a McLarennél versenyeztek, nyert már idén futamot, és azt szeretné, ha a vb-tabellán is mindketten az első háromba kerülnének.

rovidek-5

„Először működnek a fejlesztések a Haas F1-es történetében” – Magnussen

Sokan vélhetően arra számítottak a Haas tavalyi sereghajtó pozíciója után, hogy azt a formát fogják folytatni a 2024-es Formula-1-es szezonban is. Ehhez képest az amerikai istálló a nyári szünetig összesen 27 pontot gyűjtött, és az alsóházba sorolt csapatok közül csak a Visa Cash App RB előzi őket, magyarán a konstruktőri hetedik pozíciót foglalják el. A Haastól az idény végén biztosan távozó Kevin Magnussen is pozitívan értékelte az eddigieket:

„Azt hiszem, az év elején azt gondoltuk, hogy az utolsók leszünk, de nem így történt, szóval már az pozitív meglepetés volt. Visszanézve persze mindig lehet mondani, hogy bizonyos dolgokat jobban csinálhattunk volna, de ez mindenkire igaz, szóval szerintem jól sikerült a szezonunk első fele. A második felében pedig az a néhány fejlesztés, amink volt eddig idén, működtek. És ez az első alkalom a Haas történetében, hogy a hozott fejlesztéseink gyorsabbá tették az autót. Úgyhogy ez már egy nagy előrelépés, és remélhetőleg tudjuk ezt folytatni, mert jó a tendencia” – idézi a dánt a MotorsportWeek.com portál.

A pilóta hozzátette: a Haas most már sokkal stabilabb csapat, mint volt néhány évvel ezelőtt a koronavírus-járvány által is sújtott időszakban, amikor a megfogalmazása szerint emiatt őt és Romain Grosjeant is ki kellett rakniuk és két újoncra cserélniük.

f1-magnussen-haas-spa

„Legyünk őszinték: Seb Max mellett a Red Bullban?” – Marko Vettelről

Sebastian Vettel 2022 végén vonult vissza a Formula-1-től, azóta pedig csupán egy tesztet teljesített a Porsche WEC-alakulatával. Helmut Marko, a Red Bull sportszakmai tanácsadója azonban korábban elhintette, hogy a német többször is megkereste őket – a csapatot, amellyel mind a négy vb-címet nyerte az F1-ben. Markóék azonban nem tartják reálisnak, hogy Vettel Max Verstappen csapattársa legyen – az F1-Insidernek nyilatkozva azt is elmondta, miért:

„Sebastian már most két évet kihagyott. Igen, Hülkenberg még tovább távol volt, de ő nem egy négyszeres világbajnok, ő még éhesebb. És legyünk őszinték: Sebastian Max mellett a Red Bullban? Nem akartam ezt megtenni vele” – fogalmazott Marko, aki arra a kérdésre, hogy ezek szerint Verstappen jobb-e, mint Vettel, félig kitérő választ adott:

„Nem kellene összehasonlítgatni. De Maxnak olyan tekintélyt parancsoló a teljesítménye, ahogy átlátja a dolgokat és ahogy képes a határokat feszegetni, hogy az egyedülálló. Még sosem tapasztaltam ilyet. Még csak 26 éves, de már most ott van minden idők legjobbjai között.”

f1-vettel-marko

Van esélye Schumachernek az F1-es ülésre?

Miután a Williams bejelentette Carlos Sainzot, Jack Doohan Alpine-szerződésének bejelentése pedig sajtóértesülések szerint már a küszöbön áll, Mick Schumachernek reálisan már csak az Audinál lehet esélye arra, hogy 2025-ben visszatérjen az F1-be. A német versenyző nemrég úgy nyilatkozott, hogy szerinte jelenleg még minden nyitott a pilótapiacon, hiszen még mindig több csapatnál vannak helyek, s mint hozzátette: a szabad üléssel rendelkező csapatokon nincs időnyomás, azaz még bízhat abban, hogy számára kedvezően alakulnak a dolgok.

„Sok csapaton nincs olyan nyomás, hogy most azonnal kelljen dönteni, ami miatt persze én is egy kicsit a levegőben lógok” – mondta, majd hozzátette. „Az F1 természetesen mindig elsőbbséget élvez mindenben, amit csinálok, szóval amíg ez a lehetőség be nem zárul teljesen számomra, addig kivárok és erre koncentrálok.”

Az egykori F1-es pilóta, a több mint tíz éven át a Sky közvetítéseiben dolgozó Johnny Herbert szerint viszont Schumachernek gyakorlatilag nincs esélye a visszatérésre: „Káros egy versenyző karrierjére nézve, ha nem tudja legyőzni a csapattársát, ő pedig ezt nem tudta megtenni. Mick senki bevásárlólistáján nem szerepel.”

mick-schumacher-2024

Büszkeség: Kollégánkat méltatja az egyik legfontosabb F1-es lap!

Az F1 üzleti és politikai oldalával foglalkozó BusinessF1 című tekintélyes magazin augusztusi száma dupla oldalas beszámolót közöl arról a munkáról, amelyet a formálódóban lévő Toyota-Haas együttműködés felderítésével kapcsolatban végzett az Autósport és Formula Magazin, valamint a Formula.hu munkatársa, Mészáros Sándor kollégánk. 

A brit lap a sportág egyik top újságírójának titulálja a Formula Podcastben is hétről-hétre feltűnő Sanyi barátunkat, aki – idézzük – „a Toyota-Haas történet után a jövőben még nagyobb erőt képvisel majd.”

pf-businessf1

Lecsapna a McLaren juniorjára az Audi?

Nem sok ülés maradt kiadó a 2025-ös Formula-1-es rajtrácson, de a fennmaradó helyek közül az egyik legérdekesebb kérdés, hogy ki lesz a 2026-tól már az Audi gyári csapatává váló Sauber/Stake második pilótája a már szerződtetett Nico Hülkenberg mellett. Az első számú jelöltjük, Carlos Sainz a Williams mellett tette le végül a voksát, míg a korábban szintén hírbe hozott Esteban Ocon a Haashoz fog igazolni, így fogynak az Audi/Sauber lehetőségei.

Mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor beszámolt néhány hete, Liam Lawson is a radarjukon lehet abban az esetben, ha az új-zélandi nem jut lehetőséghez a Red Bull kötelékein belül. Az olasz Formu1a.uno portál viszont most egy másik újonc kapcsán értesült arról, hogy érdeklődhet iránta az Audi és a nemrég az F1-es projekt élére kinevezett Mattia Binotto. Konkrétan Gabriel Bortoletóról van szó, aki tavaly a Formula-3 bajnoka lett, idén pedig debütáló idényében pillanatnyilag a második helyen áll a Formula-2-es tabellán egy győzelemmel és négy dobogóval. A fiatal brazilt a McLaren szerződtette a juniorprogramjába a tavalyi F3-as diadala után, a wokingiak F1-es alakulatánál azonban egy ideig aligha jut üléshez, hiszen Lando Norris és Oscar Piastri is hosszú távú szerződéssel rendelkezik, így a Sauber/Audi jó lehetőség lehet Bortoleto számára is az F1-es bemutatkozásra.

Bortoleto mellett egyébként a RacingNews365.com információi szerint a jelenlegi Stake-pilóták egyike, Valtteri Bottas is esélyes még az ülése megtartására, míg Guanyu Zhou maradása gyakorlatilag kizárható.

f2-bortoleto-invicta

Fotó: Invicta Racing

Robbanás történt a nürburgringi paddockban, többen kórházba kerültek

A Nürburgring közösségi oldalain megjelent rövid közlemény szerint péntek este valamivel 18 óra után robbanás történt a paddockterületen a helyi endurance-széria, az NLS teszt- és beállítási futásai során. Mint írják, az elsődleges vizsgálatok alapján a robbanást egy nyomóhenger okozhatta.

Az incidensben többen megsérültek, akiket előbb a pálya orvosi központjában láttak el, majd mentőhelikopterekkel a közeli kórházakba szállítottak. A közlemény szerint a rendőrség is vizsgálja a helyszínt.

nurburgring

Montoya egy verseny erejéig visszatér a NASCAR-ba

Ismerős név fog feltűnni a NASCAR Cup Series szeptemberi, Watkins Glen-i futamán, rajthoz áll ugyanis az eseményen Juan Pablo Montoya. A 48 éves pilóta a 23XI Racing #50-es rajtszámú fekete-arany Toyotájának volánjánál fog feltűnni, amelyet alkalmanként indít a csapat különböző versenyzőkkel (velük szerepelt korábban Kamui Kobayashi is).

Montoya 2007 és 2013 között a mezőny állandó tagja volt a NASCAR-ban, két győzelmet is aratott ezen időszak alatt – az egyiket épp Watkins Glenben –, összetettben pedig a legjobb helyezése a nyolcadik pozíció volt. A legendás kolumbiai versenyző emellett kétszer nyert Indy 500-at, és megfordult persze az F1-ben is, ahol hét győzelemig és 2003-ban világbajnoki bronzéremig jutott.

montoya-nascar

Martin-vezetéssel tért vissza a nyári szünetről a MotoGP

Véget ért a nyári szünet a MotoGP-seknek, a Brit Nagydíj pénteki edzéseivel megkezdődött a „második félidő”. Délelőtt Jorge Martin volt a leggyorsabb Silverstone-ban az Apriliák előtt, de a hangsúly persze a délutáni egyórás tréningen volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros kvalifikálja magát automatikusan az időmérő második szakaszába.

A legjobb időt – 1:57,911-et – ismételten Martin motorozta, a vb-tabellán második spanyol így mindkét edzésen behúzta az elsőséget. A tavalyi brit győztes Aleix Espargaro 45 ezreddel maradt el tőle, míg az összetett éllovasa, Francesco Bagnaia 74 ezredes hátránnyal harmadik lett. Bejutott még a top 10-be és ezzel a Q2-be Enea Bastianini, a két gyári KTM-es, a két VR46-os, valamint Maverick Vinales és Marc Marquez.

motogp-martin-silverstone-day1

A pénteki nap hírei közé tartozik egyébként, hogy a Ducati bejelentette, hogy a Pramac Yamahára váltása után a VR46 lesz a gyári támogatott szatellit csapatuk. Sőt, Davide Tardozzi a Canal+-nak azt is elárulta – a VR46-főnök Uccio Salucci nem túl nagy örömére –, hogy a GP25-ös Desmosedicin Fabio di Giannantonio, a GP24-esen pedig Franco Morbidelli fog ülni az istállónál.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Jorge Martín Pramac Ducati 1'57.911  
2. Aleix Espargaró Aprilia 1'57.956 0.045
3. Francesco Bagnaia Ducati 1'58.030 0.119
4. Enea Bastianini Ducati 1'58.190 0.279
5. Jack Miller KTM 1'58.260 0.349
6. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'58.318 0.407
7. Brad Binder KTM 1'58.386 0.475
8. Maverick Viñales Aprilia 1'58.389 0.478
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'58.506 0.595
10. Marc Márquez Gresini Ducati 1'58.585 0.674
11. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'58.642 0.731
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'58.776 0.865
13. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'58.833 0.922
14. Álex Márquez Gresini Ducati 1'58.954 1.043
15. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'59.160 1.249
16. Fabio Quartararo Yamaha 1'59.273 1.362
17. Johann Zarco LCR Honda 1'59.409 1.498
18. Alex Rins Yamaha 1'59.455 1.544
19. Luca Marini Repsol Honda 1'59.644 1.733
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'59.835 1.924
21. Joan Mir Repsol Honda 2'00.277 2.366
22. Takaaki Nakagami LCR Honda 2'00.575 2.664
23. Remy Gardner Yamaha 2'01.312 3.401

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

DTM-mérnököt nyűgözött le Verstappen

Mugellóban tesztelt egy DTM-Ferrarit Max Verstappen még korábban, de most beszélt az eseményről az autóval egyébként versenyző Thierry Vermeulen, valamint versenymérnöke, Graziano Michelacci – főleg utóbbit nyűgözte le teljesen az F1-es világbajnok.

„Én általában tudom, hogy mit várjak bizonyos pilótáktól, de ez tényleg váratlan volt. Olyan szinten javította a köridejeit, hogy az nem is létezik. Még ha valami hasonlót is vársz Verstappentől, de akkor is meglepődsz” – mondta Michelacci a Viaplaynek.

Vermeulen rámutatott arra, hogy mi volt igazán lenyűgöző:

„Mindenki képes gyors kört futni egy bizonyos ponton, de ő nagyon hamar képes rá. Még akkor is, ha új autóba ül, képes megoldani a problémákat, és a tehetsége, tapasztalata miatt azonnal gyors tud lenni.”

Ez Verstappen azon erénye, ami az F1-ben is érvényesül – Christian Horner és a Red Bull szokta mondani, hogy a holland már az első szabadedzés első körétől gyors, míg ez más pilótáknál kevésbé jelentkezik.

verstappen lenyűgözte a mérnököt

fotó: Red Bull Content Pool

Albon alig várja a Williams idei „első igazi fejlesztését”

A tavalyi remek konstruktőri hetedik hely után 2024-ben nagyot esett vissza a Williams: a nyári szünetre fordulva csupán négy pontot szerezve a kilencedik pozíciót foglalják el a csapatértékelésben. Az istálló vezérpilótája, Alexander Albon nem is értékelte pozitívan az eddigieket:

„Csalódáskeltő. Úgy vélem, az elejétől kezdve hátrányban voltunk. Későn készültünk el az autónkkal, és eddig ennek fizetjük meg az árát a szezonban. De mélyre ásunk, és szerintem érkezik néhány jó dolog a jövőben. Ezzel egyidejűleg van néhány terület, amin dolgoznunk kell” – fogalmazott az F1i által idézett Albon, aki hozzátette: eddig a késésből is adódóan gyakorlatilag nem volt érdemi fejlesztésük.

„Nem volt sok fejlesztésünk idén, ha volt egyáltalán eddig, úgyhogy hátrányban voltunk. Mindenki keményen dolgozik a gyárban… Most persze leállás jön, de ha fel tudjuk tenni az autóra az első igazi fejlesztést, amikor visszatérünk, akkor szerintem kicsit rendszeresebben harcolhatunk a pontokért.”

f1-albon-williams-spa

Hatalmasat borult és kiesett a Finn Ralin a WRC második helyezettje – videó!

A hétvégén a Finn Ralival folytatódik a WRC idénye, a vb-összetettben második helyen álló Ott Tanak számára azonban már a péntek reggeli második szakaszon véget ért a viadal. Mint az a lenti videón is látható, Tanak lesodródott az útról, borulás közben pedig egy fának csapódott. A Hyundai Motorsport közleménye szerint a versenyző jól van, a navigátort, Jarveoja Martint viszont további vizsgálatok céljából kórházba szállították.

Steiner szerint így alakul a 2025-ös F1-es mezőny

Günther Steiner, a Haas F1-es alakulatának korábbi csapatfőnöke arról beszélt, hogy véleménye szerint kihez kerül a Mercedes, a Sauber és az Alpine még kiadó ülése 2025-ben.

A Mercedes és a Sauber kapcsán magabiztosan nyilatkozott Steiner: „Véleményem szerint Kimi Antonelli lesz a Mercedes választottja. Ami a Saubert illetti, szerintem ők meg fogják tartani Bottast.”

Steiner szerint az Alpine döntését már nehezebb megjósolni: „A kollégám megkérdezte a rajtrácson Flavio Briatorét ezzel kapcsolatban, aki azt mondta, hogy mindenki versenyben van az ülésért. Magnussen is opció lehet számukra, de ott van Jack Doohan és Mick Schumacher is.”

Vandoorne és Doohan is F1-es autóba ült a Pirelli spái tesztjén

Az előző két nap során a hétvégi Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchamps-ban került sor gumitesztre, ahol a Pirelli elsősorban a 2025-ös slick abroncsait igyekezett tesztelni. Ebben ezúttal az Aston Martin és az Alpine volt a segítségére: kedden előbbi autóját a teszt- és tartalékpilótájuk, Stoffel Vandoorne vezette, aki 91 kört tett meg az AMR24-essel, amelyek közül 1:45,561 volt a leggyorsabb, míg utóbbi csapatnál Esteban Ocon teljesített 97 kört és 1:44,445-ös legjobb időt. A Pirelli közleménye szerint a gumikonstrukciók véglegesítésén és a keményebb keverékek összevetésén volt a hangsúly.

A tervek szerint szerdán is a 2025-ös slickek fejlesztésével folytatódott volna a munka, ám a délelőtt 10-re megérkező és olykor igen hevessé váló eső keresztülhúzta a Pirelli számításait. Így a két résztvevő csapattal egyetértésben úgy döntöttek, inkább az intermediate és extrém esős abroncsokra koncentráltak. Vandoorne 71 kört tett meg az Astonnal (1:48,342-t ért még el szárazon), míg az Alpine-nál az a Jack Doohan váltotta Ocont, aki a hírek szerint közel jár ahhoz, hogy ezt a versenyzői ülésben is megtegye a következő szezonra: az ausztrál viszont mindössze 17 kört teljesített a minap (1:45,559 volt a legjobbja). A következő Pirelli-tesztre Monzában, az Olasz Nagydíj után kerül majd sor a Red Bull, a Mercedes és a Visa RB részvételével.

f1-pirelli-teszt-vandoorne

„Túl sokat hibázunk” – Gasly frusztrált

Pierre Gasly mindössze a 13. helyen zárta a hétvégi Formula-1-es Belga Nagydíjat – ezt is annak köszönhette, hogy George Russellt utólag kizárták. Az Alpine francia versenyzője rendkívül frusztrált is volt a spái vasárnapot követően, amely elmondása szerint hemzsegett a problémáktól:

„Nagyon-nagyon nem vagyok boldog. Egész délután problémánk volt a motorral, hét tizedet veszítettünk az egyenesekben minden körben, gondunk volt a motor hőmérsékletével, a kormány sem volt egyenes egész végig, nem volt meg a megfelelő stratégia… Egyszerűen túl sok hibát követtünk el.”

„Az utóbbi három hétvége abszolút frusztráló volt. Nem vagyunk urai a dolgoknak alapvetően, és tudom, hogy a srácok sokkal jobbra képesek ennél. Kemény volt az évkezdet, aztán csapatként szereztünk nagyjából tíz pontot. Azt akarom, hogy sokkal jobban teljesítsünk ennél, szóval fontos, hogy együtt újraszervezzük magunkat és biztosra menjünk, hogy jobban sikerül a második félév.”

Eközben amúgy a csapattárs Esteban Ocon, aki jövőre már a Haasnál fog szerepelni, kilencedik lett Spában, és ő arról beszélt, hogy jobb volt a tempójuk, mint várta, és tudtak előzni is – igaz, szerinte sem maximalizálták az elérhető eredményt.

f1-gasly-alpine-spa

Új amerikai F1-es projekten dolgozik Szafnauer

Otmar Szafnauer hosszú éveken át irányította a Force India csapatát a Formula-1-ben, majd rövid ideig az Alpine csapatfőnöke is volt, ahonnan majdnem pontosan egy évvel ezelőtt rakták ki. Ám mint azt a szakember a James Allen on F1 podcast adásában elárulta: érdeklődik a visszatérés iránt – amely viszont nem biztos, hogy egy már létező istállóval fog megtörténni! Szafnauer ugyanis hangsúlyozta, hogy olyan szerepkörre vágyik, ahol építkezhet egy csapattal, és azt is elhintette, hogy egy új amerikai alakulat indításán dolgozhat a háttérben:

„Csak tíz csapat van. Sokaknál megvannak az emberek ezekben a szerepekben. Szóval nem tudom, mennyi lehetőség van, de ott van a 11. és 12. csapat lehetősége is. Úgyhogy talán az is érdekes lehet számomra. Együtt dolgozom néhány szervezettel Észak-Amerikából, amelyek rendelkeznek egy 11. csapat indításához szükséges anyagi forrásokkal. Nem az Andrettiről van szó. Most még csak a helyükre teszünk néhány építőelemet, hogy biztosítsuk, hogy minden adott ahhoz, hogy sikeresek legyünk nemcsak egy csapat indításában, de abban is, hogy megkapjuk a nevezést. Úgyhogy ez is érdekes.”

Az új csapatok szereplése másfél éve beszédtéma az F1-ben: az FIA tavalyi pályázatán csak a General Motorshoz tartozó Cadillackel összefogó Andretti kapott zöld jelzést, a FOM azonban mégsem engedi be őket a mezőnybe, legalábbis egyelőre – emiatt pedig kérdéses, hogy a Szafnauer által belebegtetett, még csak készülőben lévő projekt mekkora esélyekkel indulhatna.

f1-szafnauer-1

Az F1 történetének második legfiatalabb csapatfőnöke lesz az új Alpine-vezér

Szerda késő délelőtt hivatalosan is bejelentették, amiről utazó tudósítónk, Mészáros Sándor már néhány napja beszámolt: az eddig a Hitech juniorcsapatait – a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is érdekelt az alakulat – irányító Oliver Oakes lesz az Alpine új csapatvezetője a Formula-1-ben a nyári szünetet követően, váltva az alig egy évig regnáló Bruno Famint.

Oakes mindössze 36 éves, ezzel pedig az F1 teljes történetének második legfiatalabb csapatfőnöke lesz. A rekordot Christian Horner tartja, aki csupán 31 éves volt, amikor 2005-ben a Red Bull Racing élére kinevezték – nem véletlen, hogy az energiaitalosokat azóta is irányító csapatvezetőhöz hasonlítottuk Oakest is az őt bemutató korábbi cikkünkben.

f1-oakes-alpine-2

Ocon más F1-es csapatokkal is tárgyalt, de elégedett

Esteban Ocon 2025-től a Haas versenyzőjeként folytatja F1-es pályafutását, a francia versenyző pedig úgy nyilatkozott, hogy rendkívül elégedett és boldog a döntésével, azt viszont nem árulta el, hogy mely csapatokkal állt még tárgyalásban a jövő évet illetően.

„Nagyon elégedett vagyok a döntésemmel – nevekről és más csapatokról viszont nem fogok beszélni” – mondta Ocon.

„Számos megbeszélést tartottunk különböző csapatokkal 2023 óta. Mostanra azonban hivatalossá vált, hogy hol folytatom a pályafutásom, így csak erről fogok nyilatkozni.”

Ocont a Haas 2024-es teljesítményéről is kérdezték: „Ez megerősíti azt a munkát, amit Ayao végez. Amikor mondasz valamit, és viszontlátod a tényeket a pályán, az nagyon egyértelmű irányt mutat. Számomra ez egy nagyon könnyű döntés volt. Nagyon boldog vagyok, és várom már, hogy miként megyünk előre.”

F1-es erősorrend: Perez már Sargeant mögött

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Belga Nagydíj után továbbra is Max Verstappen vezeti ezt a rangsort, mögötte Lando Norris és Oscar Piastri révén a két McLaren-pilóta következik, de George Russell javított és már ott van a top négyben, míg a két Ferrari-versenyző rontott a számain. Zölddel láthatóak azok, akik javítottak, arra viszont felhíavnánk a figyelmet, hogy Sergio Perez immár Logan Sargeant mögé csúszott, és Guanyu Zhouval holtversenyben az utolsó helyen található.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 14 nagydíj, vagyis a nyári szünet előtti időszak átlaga alapján:

podcast-rankings_14

A Formula Podcast Belga Nagydíjat értékelő adását itt tudjátok meghallgatni:

Lágy szeptember: íme, a Pirelli gumikiosztása a következő F1-es futamokra

Újabb három verseny gumikínálatát ismertette a Pirelli. Azt már korábban közölték, hogy a nyári szünetet követő első futamra, a Holland Nagydíjra a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as opciót viszi el a gumigyártó Zandvoortba. Most arra derült fény, hogy az Olasz, az Azerbajdzsáni és a Szingapúri Nagydíjak felhozatala azonos lesz: mindhárom futamon a három leglágyabb, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös keverék lesz használatban.

Mint azt a Pirelli közleménye is kiemeli, Baku és Szingapúr esetén utcai helyszínekről van szó, így ott természetes a legpuhább abroncsok használata, Monza azonban annak ellenére is okozhat kihívást és meglepetéseket, hogy tavaly is a C3-C4-C5 kombinációt vitték oda, ugyanis a legendás olasz pályát teljes egészében újraaszfaltozták, és csak néhány hete végeztek a munkálatokkal.

f1-pirelli