DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Alonso minden idők egyik legjobbja Verstappen szerint

A DAZN mikrofonja előtt hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent, amikor arra kérték, hogy mondja meg, szerinte ki volt minden idők öt legjobb F1-es pilótája. A holland versenyző nem tért ki a válaszadás elől, de mindenekelőtt leszögezte, hogy miért gonosz kérdés ez: „Tudom, mi történik majd, hiszen bármit is mondok, jönnek majd a kommentek az emberektől, akik nem értenek egyet. Szóval nehéz kérdés ez.”

alonso-verstappen

Verstappen végül Schumachert, Sennát, Alonsót, Hamiltont és Fangiót nevezte meg, s a névsorban talán Alonso lehet a legmeglepőbb, hiszen őt a többieknél jóval ritkábban szokás az ennyire szűk elit tagjai közé sorolni. A háromszoros világbajnok beszélt is kicsit a spanyolról: „Szerintem Fernando mindig annak mutatja magát, aki valójában, és ezt én rettenetesen csodálom. Nagyon sikeres, de így is megmaradt a versenyzés iránti szenvedélye.”

„Egy normális, kedves srác, és én az ilyet nagyra tudom értékelni. És általában nagyon örül mások jó teljesítményének is” – mondta, majd párhuzamot vont kettejük között: „Szerintem ő tudta először naggyá tenni az F1-et Spanyolországban, és világbajnok is lett. Kicsit olyan, mint az én esetem Hollandiában. Mindketten szeretünk versenyezni, ő talán még jobban, hiszen az ő korában még mindig az F1-ben van. Nagyon tisztelem. Emlékszem, hogy amikor még gokartoztam, már akkor őt néztem az F1-ben, azért kapcsoltam be a tévét, mert tudtam, hogy jól fog versenyezni.”

verstappen-alonso

MotoGP: Kerékpárral balesetezett a suzukis, kihagyja a Katalán Nagydíjat

Komoly negatív szériát produkál az utóbbi hetekben Alex Rins: a legutóbbi négy MotoGP-futamon egyaránt bukott és nullázott. Hazai futamán, a Katalán Nagydíjon sem fogja gazdagítani a vb-egységei számát, ugyanis rajthoz sem tud majd állni: a Suzuki közleménye szerint a spanyol motoros kerékpáros edzés közben szenvedett balesetet ma reggel, amely során csuklótörést szenvedett. A barcelonai kórházban kiderült, hogy egész konkrétan jobb orsócsontja tört el, amelyet műteni is kell majd péntek délelőtt.

Arról egyelőre nem szól a fáma, pótolja-e valakivel Rinst a Suzuki, de az idő szűke miatt aligha – ha mégis, a tesztversenyzőjük, Sylvain Guintoli jöhet szóba elsősorban.

rins-motogp-suzuki

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Öt éve szenvedett halálos balesetet Luis Salom

Jason Dupasquier múlt hétvégi tragédiájáig Luis Salom 2016-os barcelonai balesete volt az utolsó halálos incidens a gyorsaságimotoros-világbajnokságon: a spanyol a Katalán Nagydíj Moto2-es második szabadedzésén, az utolsó szektorban bukott (amely után néhány éven át a MotoGP-sek is az F1-ből ismert kombinációt használták a célegyenesre ráfordító előtt). Salom a legkomolyabb eredményeit a legkisebb kategóriában érte el, 2012-ben világbajnoki ezüst-, egy évvel később pedig bronzérmes volt, de 2013-ban egészen a valenciai évadzáróig harcban volt a címért is. A mindössze 24 évesen elhunyt motorosra a MotoGP korábbi videójával emlékezünk (átkattintás után nézhető!):

Nagy becsben tartja Schumacher sisakját Alonso

A Monacói Nagydíjat követően sisakot cserélt egymással a mezőny egyik legtapasztaltabb és egyik legfiatalabb tagja, Fernando Alonso és George Russell – előbbi úgy dedikálta a fejvédőt, hogy a jövő világbajnokának nevezte utóbbit. A két versenyzőt egy párba osztották az Azerbajdzsáni Nagydíj sajtótájékoztatóján, így szóba jött a csere és a sisakgyűjtemény is.

„Nem is tudom, mennyi sisak lehet összesen, sosem számoltam meg őket, mert a múzeumomban vannak. De körülbelül 50 lehet” – mondta a spanyol, akitől megkérdezték, melyik a legértékesebb darab. „Az összes F1-estől származónak különleges helye van, de talán Michaelt (Schumacher) mondanám. Emlékszem, vele 2006-ban cseréltünk. A NASCAR-legenda Jimmie Johnsoné is ide tartozik. De mindegyik nagyon különleges.”

„Nekem eddig csak két sisak van a gyűjteményemben: Fernandóé és Robert Kubicáé” – árulta el Russell. „A sisak személyes és különleges tárgy minden versenyző számára, így sokan nem szeretnék másnak adni, de különleges pillanat, ha létrejön a csere. Végképp így volt ez Fernandóval, aki legenda ebben a sportban. Szóval fel kell még zárkóznom hozzá!”

Verstappen négy éve nem járt be egy pályát sem, inkább előbb fékez az első körben

Érdekes dolog derült ki Max Verstappennel kapcsolatban, a holland ugyanis bevallotta, hogy 2017 óta egyetlen egy pályabejáráson sem vett részt - ez valamiért elkerülte a nagyvilág figyelmét, róla nem kerültek fel olyan képet, hogy a csapatával együtt gyalog körbenéz a pályákon. Az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) kapott kérdést ő és a vele párban beülő Esteban Ocon arról, hogy mennyire ítéli hasznosnak ezeket a pályabejárásokat, Ocon pedig készséggel válaszolt is, hogy igen, ő megcsinálja őket, mert jó megnézni a pályát, majd Verstappen odaszúrta, hogy ő négy éve nem csinált ilyet.

Indokként azt említette, hogy őt senki nem kérheti sétálásra... mint mondta, inkább tovább marad ágyban, vagy ilyesmi, azt tudja, hogy a pálya vagy balra, vagy jobbra fog fordulni és szerinte az első szabadedzés éppen ilyenre való - ott térképezi fel a helyzetet, inkább korábban fékez, az első kört még lassan csinálja, hogy lássa, milyen az aszfalt.

ver_2

fotó: dppi

Bottas Finnországban ragadt, a repülőtérről kapcsolódik be a sajtótájékoztatóba

Ez a hétvége sem indul egyszerűen Valtteri Bottas számára: ugyan Monaco óta a Mercedes már leszedte a beragadt kerekét az autóról, de a Bakuba eljutása nehézségekbe ütközött. A pilóta repülőgépe hatórás késésben van és bár már csütörtök dél körül járunk, még mindig nem tudott felszállni, így Bottas egyelőre Finnországban ragadt - ma sajtótájékoztatón kell részt vennie kötelező jelleggel (amelyek a Formula.hu is ott van), ezt onnan, a reptérről bonyolítja le. Amúgy túl egyszerű lenne...

bottas_3

Ezek voltak az Extreme-E hétvégi futamának legjobb pillanatai - videó

A DirtFish összeállítása:

A Sauber és az Alfa Romeo a közös folytatásról tárgyal - a csapat szeretné, ha együtt maradnának

Az olasz Motorsportnak nyilatkozott az Alfa Romeóval való együttműködésről, illetve annak folytatásáról Fred Vasseur, az eredetileg Sauber, de az utóbbi években Alfa Romeo névre hallgató istálló vezetője. A felek 2018 óta "alkotnak egy párt", az idei évre szóló megállapodásukat tavaly októberben jelentették be és Vasseur saját bevallása szerint reméli, hogy folytatódhat az együttműködés. Az ügyletet segítheti a Stellantis cég támogatása, amely a Fiat Chrysler (tehát az Alfa-tulajdonos) és a PSA összeolvadásából jött létre - Vasseur szerint a Stellantisnak még kicsist rendeznie kell a sorokat az átszerveződés után, de a tárgyalásaik pozitív irányba mentek, így szerinte folytathatják együtt.

Az utóbbi hónapokban több helyről is azt lehetett hallani/olvasni, hogy a Sauber a Renault felé kacsintgat és véget érhet az Alfa-együttműködés, ezek alapján viszont a csapat továbbra is azon dolgozik, hogy az olasz márka égisze alatt versenyezhessen.

7_3

fotó: dppi

Könnyek a Nürburgringen: Badoer elfeledett hőstette

A legdrámaiabb F1-es jeleneteket sorra vevő adásunkban természetesen megemlékeztünk az elsősorban szégyenteljes ferraris beugrásáról ismert Luca Badoer 1999-es nürburgringi produkciójáról, amikor 13 kör választotta el őt a Minardi történetének legnagyobb sikerétől.

 

Ez a különbség egy jó és nagyon jó kör között Bakuban

Az apró vezetéstechnikai finomságok szerelmeseinek itt az F1 hivatalos YouTube-csatornájának soron következő elemzése az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt: Max Verstappen Q2-es és 0,378 másodperccel gyorsabb Q3-as körének összehasonlítása, melyek közül utóbbi a negyedik rajtkockára volt elegendő.

Kettős F2-F3-as szereplésre vállalkozott, egy verseny után visszalépett, most mégis visszatér a másodosztályba

Kalandosan alakul eddig Matteo Nannini – az egykori Formula-1-es nagydíjgyőztes, Alessandro Nannini unokaöccse – 2021-es szezonja. A csupán 17 éves olasz, kihasználva, hogy ettől a szezontól kezdve a Formula-2 és Formula-3 versenynaptára nem fedi egymást, egyedüliként mindkét bajnokságba benevezett.

A sűrű év nem is indult rosszul: a HWA színeiben egy pontot szerzett az F2-es nyitányon Bahreinben, majd dobogóra állt az F3 első hétvégéjén Barcelonában. Röviddel ezt követően azonban visszalépett a Formula-2-es indulástól, arra hivatkozva, hogy kizárólag a harmadosztályban való jó teljesítésre akar fókuszálni – később kiderült, többet nyomott a latban, hogy egyik szponzora kiszállt mögüle. a HWA Jack Aitkent szerződtette a monacói és bakui F2-es hétvégére.

Azerbajdzsánban azonban Nannini ismét ott lesz egy fordulat következtében: a Campos Racing költségvetési okok miatt két forduló után szakított a pont nélkül tabella utolsó helyén álló Gianluca Petecoffal, helyére pedig az olaszt választották, akinek a jelek szerint gyorsan rendeződött anyagi helyzete. A Motorsport.com úgy tudja, Nannini a szezon hátralevő részét is teljesíti a Camposszal – arról nincs hír, ez befolyásolja-e F3-as szezonját a HWA-val.

Máris motoros ruhába bújtatta újszülött kislányát Vinales

Alig egy hete született meg Maverick Vinales kislánya, Nina, akinek a neve fel is került a spanyol Yamahájára a múlt vasárnapi Olasz Nagydíjon. A többszörös nagydíjgyőztes a mugellói és barcelonai versenyek között hazaugrott a kisbabához, akit máris belebújtatott a motoros ruhájába:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Maverick Viñales (@maverick12official) által megosztott bejegyzés

Sajtó: Sennáról készít sorozatot a Netflix

Sajtóértesülések szerint a háromszoros világbajnok Aytron Sennáról készít minisorozatot a Drive to Survive-ról is ismert Netflix. Az amerikai tartalomszolgáltató a brazil pilóta életét dolgozza fel dráma műfajban, némi fikcióval színesítve. A Netflixjunkie.com azt írja, az egyelőre név nélkül futó projekt 2022-ben válik elérhetővé.

ayrton-senna-1985 (1)

Fotó: DPPI

Jófiú vagy „kíméletlen gyilkos”? – így tör utat magának a vb-cím felé George Russell

A sportág egyik legígéretesebb fiataljának tartják a Mercedeshez kötődő Williams-pilótát, de vajon mi rejlik a kedvesnek tűnő álarc mögött? Az Autósport és Formula Magazin minap megjelent legfrissebb számában többek között is ezzel foglalkoztunk.

afm-russell

PCR-teszt az edzés előtt, golfozás a legendás apával – Sainz egy napja Madridban

Carlos Sainz már-már youtuberi magasságokba emelkedett legújabb videójában, amelyben egy napját kísérhetjük végig: a Ferrari spanyolja számára nem maradhatott ki az edzés, de aztán meglátogatta egy barátja cukrászdáját, végül pedig apjával, idősebb Carlos Sainzcal golfozott egyet.

Legendák egymás közt: Mika Hakkinen és „The Michael”

Az elmúlt negyedszázad legmeghatóbb F1-es jeleneteinek sorában megemlítettük a kétszeres világbajnok monzai zokogását, melynek kapcsán felidéztük nagy párharcukat is Schumacherrel, akit a finn klasszis egyszerűen csak „The Michael” néven emleget.

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Tsunodának még a sajtónap is megterhelő volt, de lassan kezd hozzászokni az F1-hez

A parádés bahreini debütálás óta esik-kel Yuki Tsunoda, a japán újoncot rendszeresen ostorozza is dr. Helmut Marko a Red Bull részéről, de nem úgy tűnik, hogy Tsunodát ez különösebben zavarná. Az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt beszélt egy-két dologról, ami a problémáit okozta az utóbbi időben.

"Technikailag még mindig nehéz a dolog, a beállításokkal szenvedek, de ez talán még normális és sokat tanulok az autóról. A hozzáállásom rendben van, szerintem jó formában is vagyok. Egyre jobban hozzászokok a hétvégékhez is, már kevesebb meglepetés ér, jobban irányítom a dolgaimat, mert eleinte még sokszor meglepődtem, például a csütörtöki médiaaktivitáson. Az elég sok erőmet felemésztette, de most már hozzászoktam..." - áll az AlphaTauri közleményében.

tsu_1

fotó: dppi

Generációk csatája az Indy 500-on

Bár legújabb podcastünk témája egy F1-es toplista volt, természetesen nem mehettünk el szó nélkül a világ egyik legfontosabb autóversenyének 2021-es kiadása mellett, ahol az újhullám felett végül a negyvenesek diadalmaskodtak. Legutóbbi podcast-adásunk ide vonatkozó része (1:23:51-nél) alább meghallgatható.

 

Kínai gokartos tehetséget igazolt a Mercedes F1-es pilótaakadémiája

13 éves versenyzővel bővült a Mercedes Fiatal Pilóták Programja. Yuanpu Cui 2008-ban született Kínában, először 6 évesen vezetett gokartot, amivel előbb helyi, később nemzetközi versenyeket is sikerrel teljesített. Rajthoz állt számos gokartbajnokságban, többek között Floridában, Európában és a Közel-Keleten is. A Mercedes tavaly figyelt fel rá. Az alábbi bemutatkozóvideójában Yuanpu háláját fejezte ki a Mercedesnek, és elmondta, hogy a lehető legjobb eredményekre törekszik. Egy napon természetesen szeretne F1-es pilótává válni, de tudja, ez nem könnyű feladat.

Raikkönen kesztyűje és kormánya, Ricciardo előzése: öt emlékezetes pillanat Bakuból - videó

A Formula-1 bakui ráhangolódó videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Hangolódjunk a bakui hétvégére Bottas 2019-es pályacsúcsával!

2016 óta látogat el a mezőny az azeri utcai pályára, az eddigi legjobb köridő pedig Valtteri Bottas nevéhez fűződik, aki az utolsó, 2019-es ottani nagydíj kvalifikációján futott 1:40,495-öt, amellyel természetesen a pole-t is megszerezte – íme, a szóban forgó kör fedélzeti kamerából (a videó átkattintás után indul!):